Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Respect hoor Poezebeest, dat je er zo relaxt mee omgaat, maar je hebt ook helemaal gelijk, wat zijn 4 weken: probeer er maar een beetje van te genieten nog even hormoon vrij!

Ja, een hotel is wel makkelijk he, misschien dat ik dat toch ook ga doen! Essie, jullie mogen dan ook eindelijk starten 30 maart: dat is het zo en dan op naar al die positieve testen he meiden!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poezebeest Wij krijgen over iets meer dan vier weken de TESE,kunnen we samen aftellen :-) Uiteindelijk zijn die weken altijd weer zo voorbij,maar nu lijkt het toch nog ver weg vind ik... Jullie mogen dan echt beginnen super hoor!Spannend..Hopelijk kan ik bij jullie aansluiten over vier weken!

Fren Nu is het echt bijna zover! Ik ga echt voor jullie duimen hoor!Dat ze maar veel rietjes mogen vinden!Die schoonmoeder zou ik ook niet zo'n goed idee vinden hoor!Haha

lfs

Jose

Geplaatst

poezebeest wel balen zeg. knap hoe je ermee om gaat.

Ik ben er bijna zeker van dat we een extra rustpauze inlassen. Het heeft er goed ingehakt.

Jippie Fren na het lange wachten is het bijna zover.

Geplaatst

@poezebeest

jeetje ff een bummer hey een maand wachten maar ja je hebt gelijk de tijd vliegt

Ik hoop dat de tijd heel snel gaat voor je

gezonde spanning is normaal ja.

@fren

Ja bij jou ook gezonde spanning ik weet hoe je je voelt hoor.

De dag zelf is helemaal spannend ik hoop dat jullie meteen de uitslag krijgen.

@ami

Ja 30 maart starten we eindelijk

nog 82 nachtjes slapen maar ik tel niet af hoor hahahahahaah

En hoe gaat het allemaal met jou?

@jose

Voor jou/jullie is ook het aftellen begonnen super spannend allemaal.

Geplaatst

@amy81; er is ook een hotel van het Radboud zelf, moet je maar even googlen. Wellicht is dat ook nog iets voor de mensen die ver moeten reizen. Wij wonen redelijk in de buurt en zijn maar 45 min reistijd kwijt.

@jose83; kunnen we idd samen aftellen. Het klinkt lang, maar die 4 weken zijn zo om! Hoe gaat het met de zenuwen bij jou?

@Raba; even een knuffel voor jou, het is ook allemaal niet niks! Wellicht is een rustpauze nu wel even een goed idee om je weer op te laden voor een volgende ronde. Doe het rustig aan en zorg goed voor jezelf!

@essie: voor jou komt het ook steeds dichterbij! Voor je het weet zijn de nachtjes op twee handen te tellen!

@fren; wij kregen idd dezelfde dag de uitslag, volgens mij zo'n 1,5 uur na de operatie kwam de uroloog het zelf vertellen. Daarna mochten we ook meteen naar huis. Ik vond het echt zenuwslopend!

Geplaatst

Zo wat is iedereen lekker actief, moest echt ff stukje bijlezen.

Amy er is inderdaad Radboudhotel, wij kregen een folder toegestuurd bij vlg mij de afspraak van de tese. Dit hotel is niet zo duur, maar je hebt geen eigen badkamer dus dit vonden wij niet zo prettig. Wij zijn wel in een hotel gegaan want het was voor ons 150 km en ik zag het zelf niet zitten om terug te rijden bij een negatieve uitslag. Wij hadden een heerlijk luxe hotel zijn al een dag van tevoren heen gegaan omdat we s'morgens vroeg er moesten zijn. De dag ervoor nog even gewinkeld om zinnen te verzetten. Wij zaten in hotel Manna (hotel met maar een paar kamers). Heerlijk luxe en gelukkig een aanbieding want het is wel vrij prijzig maar we vonden dat we het wel verdiend hadden. Waar ik alleen niet zo goed over nagedacht had was dat er geen in lift in zat en dat manlief na de ingreep een aantal trappen op moest lopen maar dat is goed gekomen. En het was wel heel fijn dat we niet meer die afstand moesten rijden maar gewoon even lekker konden uithuilen.

Fren wat spannend he, het is nu echt bijna.... Je krijgt inderdaad dezelfde dag de uitslag, vlg mij binnen 2 uur, daarna hebben ze ons even met rust gelaten. Toen mijn man weer een keer geplast had mochten we weg. Hij had om half 10 tese, rond een uur kregen we de uitslag en rond half twee waren we weer in het hotel. We moesten er rond 8 uur zijn s'morgens. Succes.

Poezebeest jammer dat je niet mag starten, gelukkig weet dat je vlg maand echt mag.

Geplaatst

Hoi, ik deze vraag ook al op het dusseldorftopic gesteld maar nog geen antwoord dus mischien kan ik het beter hier vragen.

Mijn vriend heeft 11 Februari de Mesa/ Tese in Duitsland. We hebben een hele stapel papieren meegekregen maar aangezien ons Duits nogal slecht is en de arts wel engels sprak maar ook niet heel fantastisch vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft? Ik heb de arts ook al gemaild (in het engels).

Ik dacht dat het zo was:

Op de dag zelf meenemen:

Papieren over de ingreep, formulier voor de taxi naar Dusseldorf, geld voor de operatie.

Al eerder versturen:

Nacoseformulier

Daarnaast dag van te voren bellen met anesthesist (hier ziet mijn vriend nogal tegenop door taalbarriere).

Weet iemand hoe lang de ingreep duurt en wanneer hij weer naar huis mag (ik wacht daar en weet dan een beetje hoeveel tijdschriften/ boeken ik mee moet nemen:-)

Ik hoop dat iemand hier het weet. Anders wacht ik de mail van de arts maar af...

Geplaatst

Hallo

@fren, wat fijn dat de tese bijna zover is, heel veel succes!

@Twinkelstar wij hebben binnenkort ook een tese in mulheim en we hebben dus ook al die papieren meegekregen. Ik heb Irma toen gemailed en ik moest de papieren van dd later invullen als we weer daar waren. In dd hadden we ook al wat papieren ingevuld. En van mulheim weet ik het zelf ook niet zo goed, mijn vriend belt binnenkort nog even om te horen hoe of wat. wij hebben het gesprek met de anesthesist als wel gehad jullie ook? Ik kan je denk ik niet verder helpen, want misschien heb je wel andere formulieren gehad, denk dat het goed is dat je de arts een email hebt gestuurd. Als ik meer weet hoor je het natuurlijk.

Bij ons is het aftellen ook begonnen!! spannend, ben heel benieuwd of er wat gevonden wordt. 28 januari hebben wij de tese.

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Lisa, wij hadden het gesprek met de uroloog in Dusseldorf (daar is hij 1x in de week) nadat we bij dr Schloltes waren geweest. Het gesprek met de anesthesist moest telefonisch vlak voor de operatie.

Verder hebben wij inderdaad ook nog een heel pak papieren gehad voor de ICSI. Dit heb ik mee naar huis genomen en moeten we waarschijnlijk de volgende keer meenemen als ze zaadcellen gevonden hebben.... Ik moet zeggen dat ze daar wel een beetje onduidelijk over zijn. Verder hebben ze bij mij toen bloed geprikt voor een bepaalde waarde.

Het komt nu wel snel dichterbij he?

Geplaatst

Mari81, dat hebben jullie relaxt gedaan met zo'n hotel! Misschien dat wij dat ook wel gaan doen, het is goed om te weten dat er geen badkamer op de kamers zitten van het Radboudhotel, dat is ook vriendjelief zijn ding niet. Ik denk dat ik ook eens ga googelen naar aanbiedingen rond die periode: nadeel is dat wij niet precies weten wanneer de punctie/ acute tese plaats vind, aan de andere kant: last minute aanbiedingen zijn ook niet verkeerd:happy7:

Hier begint de ongi op gang te komen, weer een fase doorgekomen: of ik wel ongi wordt met de decapeptyl!

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

@ twinklestar oh vandaar dat jullie de anesthesist wrs nog moeten bellen, omdat jullie hem nog niet live hebben gesproken. Het voelt voor mij in dd ook net iets ingewikkelder dan in nl, hoewel ik geen ervaring heb in Nl behalve dat alles heel lang duurde en dat is 1 van de redenen dat ik overgestapt ben. Ook heb ik het idee dat ze in dd de operaties e.d. vaker doen en staat de gezondheidszorg in dl goed bekend. En ik lees verder pos berichten. Ook antwoordt Irma altijd waar nodig. ik heb alleen het idee dat je er iets meer boven op moet zitten om dingen te begrijpen. Bijv met al die papieren. Maar als het bij de andere dames goed komt, dan lukt het ons ook om ons daar te redden. Bij mij hebben ze ook bloed geprikt toen ik er was, was het ook goed bij jou?

fijn weekend!

Geplaatst

@amy, wij boeken altijd een hotelletje in molenhoek, klein stadje net buiten nijmegen. Kost zo'n 75 euro per nacht (ex ontbijt), maat ook al eens via nachtjeweg.nl of booking.nl voor 60 euro daar gezeten. Stelt niet veel voor, maar prima bedden en eigen badkamer.

Geplaatst
Bij mij hebben ze ook bloed geprikt toen ik er was, was het ook goed bij jou?

fijn weekend!

Hoi, volgens mij was dat voor de AMH waarde. Ik heb er niks meer over gehoord dus neem eigenlijk aan dat het dan goed was...:-). Of heb jij hier nog wel wat over gehoord?

Volgens mij is dat om te zien of je niet al heel vroeg in de overgang zit (maar dat weet ik niet zeker) en om te bepalen welke medicijnen je straks krijgt. Maar dat weten de andere meiden hier vast wel! Ze hadden bij mij trouwens niet goed geprikt. Ik heb ruim 1,5 week met een enorme bloeduitstorting op mijn arm gelopen.

Ik heb inderdaad ook een positief gevoel over DD. Het enige minpuntje vind ik dus dat dingen soms een beetje onduidelijk zijn (in nederland krijg je gewoon een afsprakenkaart met alle data enzo. Ik ben er nu achter dat je in DD alles zelf moet opschrijven anders vergeet je misschien de tijdstippen enzo). Maar daar kom je met voldoende vragen en mailen ook wel achter. En dit forum helpt ook een hoop!

Fijn weekend!

Geplaatst

@ twinklestar dr scholtes heeft mij nog gebeld over de uitslag. Bij mij werd er geprikt om als ik het goed zeg te kijken of de eicelporoductie in verhouding tot mijn leeftijd goed was, is misschien hetzelfde als bij jou. Lekker vaag he haaha. Hij zei toen inderdaad ook dat ik dan wrs niet heel veel hormonen hoefde te gebruiken omdat de waarde goed was.

Geplaatst

Hallo

Vraagje. Ik denk dat het niet voor Nl geldt maar wie weet. In de stukken voor dusseldorf lees ik dat je bij icsi een week van te voren en bloedonderzoek moet laten doen op hiv e.d. geldt dit ook voor de man voorafgaand aan de Tese?

Geplaatst

Nou dat is wel raar dat ik dan niet gebeld ben....zal toch eens een mailtje sturen naar Irma. Ik geloof wel dat jij hetzelfde hebt gehad.

Volgens mij hoeft dit voor de Tese niet. Daar is in ieder geval niks over gezegt en er staat ook niks in de papieren. Mijn vriend heeft wel bloed laten prikkken toen we daar waren voor het gesprek. Misschien dat dat ook daarvoor was. In Nederland hebben we trouwens ook beide al zo'n bloedtest gehad.

Geplaatst

Wij moesten ook allebei hiv en andere soa testen doen.

Morgen kan ik om 1300 bellen voor de tijd waarop m'n vriend de tese krijgt. Spannend allemaal, d-day komt heel dichtbij nu!

Geplaatst

@frenn

Ik wil je even heel veel sterkte en succes wensen voor morgen.

Gaat het een beetje met de zenuwen?

Ik ga aan jullie denken en duimen.

Die hiv test heb ik nu al 4x gedaan hahahahaah ik heb voor 400% zeker geen aids enzo

Gr Essie

Geplaatst

Fren D-DAY MORGEN!! Pfff, spannend hoor. Wij moeten ook op een dinsdag, volgens mij is deze dag echt killing! Ik ben benieuwd hoe laat jullie moeten komen morgen. Hopelijk niet al te laat, hoe eerder je er vanaf bent hoe beter!!! Ik ga ook heel hard duimen voor jullie, tot we iets hebben gehoord hier!

Mari Woensdag is het voor jullie ook eindelijk weer tijd voor de 2nd opinion! Hopelijk wordt dit de beste keuze die je ooit hebt gemaakt!

Raba Goed dat je even de tijd neemt voor jezelf hoor, van mij ook een hele dikke knuffel!

Poezebeest De zenuwen komen af en toe opspelen, vooral omdat het zo'n dubbel gevoel is. Van de ene kant duurt het nog even, maar van de andere kant weet je ook dat het nu zover is voor je het weet.. Ik ben vanaf het weekend voor de TESE denk ik echt niet normaal zo zenuwachtig! Ergens heb ik ook het gevoel dat we echt geen positieve uitslag (kunnen) krijgen. Maar er is een kansje, anders zouden ze er niet aan beginnen.. en als er wel iets gevonden zou worden.. pff zo gaat het eigenlijk nu heel de tijd, twijfel, hoop, wanhoop..dus ja toch best zenuwachtig al! Gelukkig is dit forum er, dat maakt het allemaal toch iets makkelijker.

Lfs

jose.

Geplaatst

Jose, waarom zou er bij jullie een kleine kans zijn dan? 8 februari is het zo, spannend hoor: je krijgt dan weer antwoord op een hele hoop vragen en daarom kan ik mij voorstellen dat je gespannen bent en heel benieuwd!

Fren, succes met de spanning brr...!!!!! Gaan jullie naar Nijmegen?

Wij hebben ook al die testen moeten doen, ik was gek genoeg echt nerveus voor die hiv uitslag; ik was zo blij toen die geod was haha!

@all; hier gaat tie goed, de decapeptylspuiten gaan gewoon lekker door maar ik word wel met de dag meer nerveus voor de uitslagen, of de medicijnen aanslaan, voor de punctie, of er zaadjes gevonden worden, of vriendjelief een acute tese moet ondergaan, of er bevruchtingen plaatsvinden, voor de weken na de terugplaating en hoe ik om ga met een negatieve uitslag pff....wat een stress moeten wij doorstaan meiden...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Amy Vanwege de medische achtergrond van mijn vriend waarvoor hij al vanaf zijn 16e veel heftige medicijnen moet slikken en vorig heeft hij daar ook een hele agressieve chemo voor moeten slikken. Bovendien is hij ook nog drager van CF. Volgens de klinisch geneticus heeft dat laatste verder niets met zijn onvruchtbaarheid te maken, maar ja, dat dat er ook nog bijkomt is in ieder geval niet gunstig te noemen. Maar voorlopig houd ik nog wel wat hoop over hoor, je weet het nooit en de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;-)

Weet jij al wanneer je weer verder gaat met het hele proces? Je bent al een tijd aan het spuiten zie ik.. Ik hoop dat je snel door mag en dat je snel antwoord krijgt op al je vragen, behalve die laatste vraag, want hopelijk hoef je alleen te leren hoe het voelt om een positieve uitslag te krijgen! Gelukkig kunnen we alle spanningen die we moeten doorstaan hier met elkaar delen he!

Lfs

jose.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden