Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HAA,

Dilara, wat je naar zo'n afspraak kan toeleven hé! Ja, en als je dan ook nog wat anders verwacht is dat niet fijn!! Maar een tese-operatie is ook een kans..en als ik je verhaal lees is de kans wel heel erg groot dat ze zaadjes terug vinden! Ik neem aan dat als de arts had gedacht dat een zoek-icsi een optie was dat hij dat dan gedaan had. Nu gaat het alleen maar sneller....Hebben jullie al een inschatting wanneer de tese-operatie zal plaatsvinden??

Wij hebben een afspraak voor de tese-operatie: 16 juni!! Echt super snel allemaal. De bijbalontsteking bij mijn man is weg! We gaan nu aftellen naar 16 juni, spannend!!!!!

XX Suzy

Geplaatst

ja butterfly je hebt het een beetje mis....zowel de gyn en verpleegster achtte het een reele kans dat een zoek-icsi wel werkte...dat hebben ze eerder al ervaren..het geeft geen zekerheid, maar het is altijd te proberen door 2 keer semenonderzoek te laten doen..en ze gaan het zeer uitgebreid onderzoeken en bewerken, dat doen ze bij normale zaadonderzoeken niet. vandaar en daarbij kwam nog dat ze vonden dat het umcg ons met een veels te zwaar middel = tese heeft doorgestuurd en ze het raar vonden dat ze geen andere mogelijkheden hebben geprobeerd..

maar ja elk zkh werkt anders en niet elke man is hetzelfde..

we wachten het af en horen het 2 juli

Geplaatst

jeetje suzzy wat is het bij jou snel gegaan echt apart!! wij zijn echt al bijna anderhalf jaar bezig en jij vliegt zo in een paar maanden door de mmm hahahahaa het blijft natuurlijk naar maar het is fijn dat het lange wachten bij jullie gespaard blijft!!

hopelijk heb je geluk want 16 juni is mijn verjaardag..hopelijk krijgen jullie goed nieuws en leuk om naartoe te leven

wat was de uitslag van jullie inschattings echo??

en gaan ze meteen icsi doen?

Geplaatst

Ha Sophie,

Bij ons gaat het inderdaad heel snel...De arts in Düsseldorf verbaast zich ook waarom alles in Nederland zo super lang moet duren. Toen wij dit sh*tnieuws kregen te horen belde ik naar het Radboud, een super onvriendelijke vrouw zei toen heel bot dat ik heel lang moest wachten. (ik wil niet slecht oordelen over het Radboud, ik vond het gewoon jammer dat die vrouw zo weinig begrip had...verder zal het best goed zijn allemaal, alleen die wachttijd!) Toen ben ik gaan verder zoeken. Toevallig las ik op een ander forum over Düsseldorf. Geen wachttijd!! Het enige nadeel is dat we niet alles vergoed krijgen van de verzekering. Maar we hebben dit er voor over....

De inschattingsecho gaf goed nieuws: de uroloog schat de kans groot in dat er zaadcellen worden gevonden. Omdat de echo er normaal uit zag en de bloedonderzoeken zijn allemaal goed!

16 juni moet dus een geluksdag zijn...haha! Ik geloof je meteen!!! We gaan er gewoon voor! Volgende week eerst een weekje op vakantie!

Ik weet niet wanneer ik met de icsi kan beginnen. Ik heb de dokter gemaild of het in de volgende cyclus kan. Ik wacht nog op zijn antwoord. Wel grappig dat je de dokter kunt mailen, maar ook heel handig. Ik heb namelijk een andere dokter dan mijn man (man heeft een uroloog). Maar we moeten natuurlijk even afwachten of er zaadcellen worden gevonden. Maar omdat ik zo ongeduldig ben heb ik vast gemaild....(-:

XX

Geplaatst

Ha Dilara,

Ik kan me jouw angst helemaal voorstellen!! Ik zelf heb het ook...probeer er nog niet te veel aan te denken, maar ik weet zeker als het bijna zover is dat ik het ook niet meer heb! Het scheelt dat de dokter ook zo positief was...

Wat betreft je angst om alleen dode cellen te vinden bij een tese operatie, ik denk dat het wel meevalt. Omdat bij een lozing de cellen langer onderweg zijn...nu pakken ze de cellen bij de "kern". En niet vergeten er is een levende bewegende cel gevonden! Dat is echt super nieuws hoor!! Maar net zo goed, ik kan je angst begrijpen. Dat zal ook pas weg zijn als jullie het nieuws hebben gekregen dat de operatie geslaagd is!! Ik hoop het echt! Voor iedereen hier!

In tussen tijd kunnen we alleen maar wachten en hopen. Fijn dat dit forum er is. Even lekker van ons af schrijven en met elkaar delen!

XX Suzy

Geplaatst

Ik heb even een bericht van haar opgezocht voor je.

Je zal hier wat meer mee kunnen dan met haar onderschrift.

zoals je al gelezen hebt hebben wij ook een icsi-tese gehad in nijmegen, bij mijn man werd er idd ook niks gevonden wat bewoog, ze hadden 10 zaadcellen gevonden, en die testen ze dan op ebweeglijkheid door een " tik op de staart" te geven, als ze dan een reflex geven dan zijn ze bruikbaar, 3 van onze zaadjes deden dat en dus zijn die 3 ingespoten bij 3 eicellen
Geplaatst

Bedankt dat je dit stukje tekst er even bij hebt gezocht! Zo leer je elke keer weer meer. In hun geval waren de zaadjes dus niet geheel bewegingloos. Is het dan misschien te vergelijken met een zaadje wat enkel wat trilt?

Hoe dan ook, dit is natuurlijk super nieuws. Vooral omdat je niet verwacht zwanger te raken als er 3 praktisch bewegingloze zaadjes zijn gevonden.

Geplaatst

Ja dit zijn levende zaadjes.

Ze zullen uit zichzelf niet (ver) zwemmen, maar voor ICSI maakt dat niks uit.

Zij zat ook in het Radbout, dus positief voor jou!

Geplaatst

wel apart zeg...dan heeft bewegingloos ineens een hele andere benaming vind ik...

is hoop voor ons weer dilara misschien!!!

eerst woensdag maar afwachten voor jou he...

spannend hoor

Geplaatst

Hallo, Ik lees steeds dat jullie mannen voor een semenonderzoek 6 dagen dagelijks moeten ejaculeren???? Of zit ik nu niet goed op te letten? Ik dacht dat je juist 3 dagen voor je onderzoek geen ejaculatie moest hebben.

Groeten Sandra

Geplaatst

Hai Witje,

Je hebt het idd goed gelezen wij hebben bij de eerste 2 semenonderzoeken alleen een sporadisch trillende en dat was bij 2 dagen onthouding. Van onze arts moesten wij 5 dagen ejaculeren hij wou proberen of er nu wel iets bij zit hij had al vaker meegemaakt bij mannen met erg slecht zaad dat er op deze manier wel iets gevonden was. En bij ons dus ook en wij kregen bij de 3 de uitslag van het semenonderzoek te horen dat het nu voldoende was voor icsi.

xxx

Geplaatst

ja wij krijgen ook steeds te horen drie dagen voor het testen geen ejaculatie...maar ja zo ook hier werken artsen weer verschillend en blijkbaar helpt het wel bij jou xxxxxx hopelijk voor dilara ook

Geplaatst

Hai,

Jullie moeten nog naar de uroloog, erg spannend allemaal. Wij hebben de uroloog al gehad en die had ons al doorgestuurd naar Nijmegen voor een tese/icsi. Maar daar was onze arts het dus niet mee eens. Dus ik heb niet zo heel veel vertrouwen in een uroloog. Maar ik lees dat bij jullie ook alleen bewegingloze zaadcellen zijn gevonden. Nou maar hopen dat een evt. zoek icsi wat opleverd ik ken zoek icsi niet, maar als er wat uit komt is het altijd goed daar gaan we toch voor.

xxx

Geplaatst

Ik ben even een tijdje "afwezig" geweest...

Ik heb bewust even alles laten rusten.

Ik lees dat er veel leuke en mindere dingen hebben plaatsgevonden.

9 juni gaat mijn ventje wrs onder het mes voor de tese/pesa.

Groetjes en geniet van het weer.

Paula.

Geplaatst

Hoi dilara

Ik heb hier een telefoon nr van het amc afdeling cvv tel: 020-5664287 tussen 14.00 en 16.00 uur.

Ik hoop dat het allemaal goed komt en begrijp je onzekerheid. Ik word ook helemaal gek. De ene dokter zegt dit de andere dat, op internet hoop je op verhalen die weer wat positiviteit geven maar je leest ook zo vaak vervelende dingen die al je hoop weer de grond in boren. Ik word ook helemaal gek van me zelf dus begrijp je echt.

Sterkte en ik duim voor julie.

veel liefs x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden