Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Wat een teleurstelling, je hoopt er zoveel van en dan krijg je dit te horen. In welk ziekenhuis worden jullie behandeld.

xxx

Geplaatst

hai Dilara,

ik geloof dat jij wat teleurgesteld bent, zeker als je al hoop had gevestigd op een zgn. zoek-icsi

helaas ben je min of meer overgeleverd aan de artsen dat is extra vervelend natuurlijk.

Tese is wel heftig maar gelukkig zijn er best veel positieve verhalen over en er is al een keer een levend zaadje gevonden dus....

houd moed meid !!!!

liefs

meiske74

Geplaatst

toch vreemd dat de ziekenhuizen verschillend werken dilara..

wij lopen dus in het AMC en mijn hub heeft precies dezelfde symptomen en dingen als jouw hub...en bij ons gaan ze wel voor zoek-icse omdat ze het wilden proberen en ons een TESE operatie eventueel wilden besparen..die gyn die bij de topgyns in amc zit zei dat het umcg ons met een veels te zwaar middel (TESE) doorstuurden naar het AMC en dat er dus zeker nog een mogelijkheid was zoek icse dus!! dus toch vreemd..die gyn had ook al aan hub gevoeld en hij heeft de één na grootste grootte ballen en zijn zaadleiders zijn goed..24 juni krijgen wij de echo, die jullie 3 juni hebben...

kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent zeker nav mijn verhaal!!

meis kop op hopelijk mogen jullie gauw voor de TESE operatie

liefs Sophie

Geplaatst

onze gyn achtte het namelijk een reële kans met onze uitslagen dat het positief zal uitpakken en volgens hun is dat al eerder gebeurd bij sommige stellen....

tja we wachten het af 2 juli het blijft vreemd dat de ziekenhuizen anders denken..ms wordt het ook niks onze zoek-icse, maar dan hebben we het tenminste wel geprobeerd!!

Geplaatst

heh lieverd wat is dat allemaal voor een vervelend nieuws.

een hele dikke knuffel van hier.

het klinkt misschien raar maar misschien toch brussel overwegen?

kijk eens naar meiske 74 en daar hebben ze ook zonder tese genoeg zaadcellen gevonden.

ik had zooooooooooo voor jullie gehoopt.

xxxxxxx

Geplaatst

nou wij hadden dus absoluut geen keuze....we werden doorgestuurd voor de tese maar daar was helemaal geen sprake van zei zowel de gyn als de verpleegster, eerst nog een andere mogelijkheid proberen...ms is het 2 juli ook weer anders na de echo en de semenonderzoeken hoor!!! we weten het niet en moeten het afwachten

maar het vreemde blijft dat alle ziekenhuizen met hun eigen maten meten...hoorde namelijk ook dat in een ander ziekenhuis, weet even niet welke pas vanaf 15 de fsh waarde verhoogd was....dat is toch vreemd dan??

Geplaatst

@Dilara: balen dat ze geen zoek-icsi willen doen.

Maar kan je niet het AMC bellen voor een second opinion?

Het is het proberen waard zoals je van Sophie hoort.

Het AMC is aan de telefoon echt heel vriendelijk.

Gewoon bellen, je verhaal uitleggen, Sophie's verhaal erbij vertellen en vragen of ze denken dat een zoek-icsi een optie zou kunnen zijn.

Lijkt me fijner om een paar keer naar Amsterdam te rijden en misschien geen TESE te hoeven, dan meteen een zware TESE te doen.

Sterkte iig!

Ow ja, en met azoöspermie is de slagingspercentage ook geen 50% hoor.

Het is per stel verschillend.

Wij zouden onderaan de lijst zitten (zal 10% zijn als ze het al zouden doen)

En zelfs met 90% kans heb je nog geen zekerheid.

Pin je dus niet vast op zulke getallen.

Geplaatst

Hai,

Volgens onze arts zou je dan vanaf zaterdag de 30 ste 1x per dag produceren tot en met dinsdag en woensdag 3 inleveren. Bij ons zei de uroloog dat tese alleen nog mogelijk was, maar dit bleek toch niet. Je kunt dit iig proberen slechter kan het niet worden. Maar er zijn wel erg veel verschillen per ziekenhuis.

xxx

Geplaatst

Hai,

Nou succes dan maar en hopen dat er nu wel wat inzit, er is al 1 keer 1 levende zaadcel gevonden dus het lijkt mij dat er wel wat zit. En zoek icsi ken ik niet dat doen ze volgens mij bij ons in het ziekenhuis niet. Ik zou niet eerder dan die zaterdag beginnen omdat de hoeveelheid ook iets minder wordt maar dat maakt niks uit. En wanneer krijg je de uitslag van het onderzoek.

xxx

Geplaatst

Wanneer er bij een TESE niets wordt gevonden ben je steriel.

Maar de vergelijking met een zoek-icsi gaat helemaal niet op he.

Een zoek-icsi is gewoon zaad inleveren, zonder verdere behandeling van je man.

Een TESE is een (zware) operatie met mogelijk verstrekkende gevolgen.

Voor jou blijft de behandeling hetzelfde, alleen voor je man is het een wereld van verschil.

Zaad via klaarkomen is anders dan zaad via TESE.

Zaad via klaarkomen is helemaal gerijpt.

Zaad via TESE is (mits geen blokkade) niet helemaal gerijpt.

Om het makkelijk te zeggen:

zaad doet er 3 maanden over om rijp te worden.

Zaad via klaarkomen is 3 maanden.

Zaad via TESE is 2 maanden.

Gaat niet helemaal op natuurlijk, maar het is wel hoe je het een beetje moet bekijken.

Geplaatst

De onzekerheid is vele malen erger dan het wachten idd.

TESE is de allerlaatste optie.

Wordt daar niks gevonden, dan is er ook echt niks.

Dus dan zal een zoek-icsi geen positieve uitslag geven.

Het verschilt per persoon denk wat ze weghalen.

Bij mn man zouden ze 1 hele bal weghalen, dus dat is enorm ingrijpend.

(zowel geestelijk als lichamelijk, want hij zou levenslang aan de medicijnen moeten dan)

Maar meis, jij kan de optie zoek-icsi niet uit je hoofd krijgen.

Waarom bel je dan niet gewoon even naar het AMC om hun mening te vragen?

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dan weet je wel zeker dat je alles geprobeerd hebt wat voor de optie TESE zit.

Geplaatst

Hai,

Je moet idd niet eerder dan zaterdag beginnen, want dan zit je precies op 5 dagen. Wel snel dat je een week later de uitslag al krijgt (en hopelijk goed nieuws) Ik snap wel dat je erg nerveus bent het is ook niet niks elke keer opnieuw weer een teleurstelling.

liefs

xxx

Geplaatst

ik snap je frustraties hoor dilara, je hoort van alles en je wil alle mogelijkheden doen en de operatie voor je hub het liefst uitstellen! hoe ze het aan ons uitlegden is dat ze een stukje weefsel eruit halen uit zijn bal en dat onderzoeken op levende zaadjes....deze zijn echter minder rijp dan bij een ejaculatie natuurlijk.....

zoals de andere meiden zeggen bel amc even en leg het voor....en eventueel bij de andere uroloog volgende week!!!

en geef het even een weekje rust, is moeilijk maar je zit jezelf gek te maken zo

dikke knuf voor jou

Geplaatst

hallo Dilara,

Ik vind het erg vervelend voor je dat je met zoveel (onbeantwoorde) vragen zit, ik snap het goed, wij hebben ook een tijd in een vergelijkbare sturatie gezeten, ik kan je alleen maar aanraden als je het gevoel hetb niet helemal begrepen te worden of antwoorden krijgt van jullie huidige arts probeer dan een 2nd opion elders, al is het maar voor je eigen geruststelling.

mbt. de slagingskans werd ons in Brussel het volgende medegedeeld: 50/50 , je moet geluk hebben dat ze uit de bal juist de hapjes eruit halen waar bruikbaar zaad in zit.

je hoort ook wel eens van een 2de tese maar ik heb wel ondervonden dat er zoveel verschillende wijze van behandelen zijn.

meid, probeer alles even stap voor stap te nemen en geef jezelf de tijd om het eea. te laten bezinken

heel veel succes!!!

liefs

meiske74

Geplaatst

Hoi Dilara

jeetje wat vervelend zeg, dat tese de enige optie lijkt. En raar ook dat de zoek icsi bij Sophie's man wel kan, maar bij jullie niet....snap ook niet waar dat verschil em nou in zit....maar het lijkt me inderdaad dat als ze bij een tese niks vinden, ze sowieso bij een zoek icsi niets zouden vinden. Maar zoals de anderen ook al zeggen: wie weet wil het AMC wel een zoek icsi doen. Waag de gok en bel ze gewoon!

Sterkte in elk geval met dit bericht weer een plekje geven; kan me voorstellen dat je er niet lekker door in je vel zit. Ik herken het maar al te goed, wat een spanning kan het willen van een kindje met zich meebrengen he! Ik ben ook 1 bonk stress en kan het allemaal ook moeilijk van me afzetten.

zet em op, en laat je niet gek maken!

Gast Butterfly
Geplaatst

Wat ik begrijp uit Sophie's verhaal is dat het nog maar de vraag is of het zoek-icsi wordt of tese-icsi, dat hangt af van de echo en de volgende semenuitslagen toch ?

Het is als optie genoemd maar of het kan ???? Of begrijp ik je verkeerd Sophie ?

In ieder geval wat ik eigenlijk wil zeggen, probeer je te concentreren op je eigen proces Dilara, elke situatie is uniek, elk mens is uniek en elk ziekenhuis werkt op zijn eigen manier. Veel hangt ook samen met kennis binnen de ziekenhuizen, niet ieder ziekenhuis heeft dezelfde kennis in huis. Een second opinion kan dus geen kwaad, als dat voor jullie beter zou voelen.

Wat ook bekend is, is dat zaadkwaliteit heel erg kan schommelen. Ook al is in het verleden bij mijn man ook wel eens wat bruikbaar zaad gevonden, toch kregen wij vorige week te horen dat een TESE nagenoeg zinloos is in ons geval vanwege de hoge FSH, lage testosteron (en alle gezondheidsrisico's vandien) en een veeeeeeeeel te laag inhubinegehalte, dat zorgt voor de rijping van de zaadcellen.

Ook al vinden ze zaadjes bij de tese, dan zegt dat nog niet dat ze later bruikbaar zullen zijn.

Het is gewoon een ontzettend onzeker en grillig proces, je kan er geen peil op trekken. Dat is regelrecht frustrerend !!!

Ik snap je teleurstelling helemaal, maar neem je tijd om e.e.a. te laten bezinken en je stappen goed te bepalen. Zet je vragen desnoods op papier en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Gewoon vragen !!

Heel veel sterkte met alles !!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden