Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, wat een verdrietig rotnieuws Butterfly. Ookal ben je er een beetje op voorbereid, toch hoop je op positief nieuws. En dat het eigenlijk 10 jaar terug al zo slecht was, terwijl jullie dat niet wisten.... Jeetje zeg.

Er valt verder weinig te zeggen, ik kan jullie alleen heel veel sterkte wensen.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje butterfly wat een nieuws een heeeeeeele dikke knuffel van hier.

echt ongelooflijk

gaan jullie alsnog naar nijmegen of toch maar niet?

xxxx

Gast Butterfly
Geplaatst

Thanks ladies ! voor het hart onder de riem. We voelen ons idd ook behoorlijk door het zkh in de maling genomen die tien jaar terug. Deze info hebben ze ons nooit gegeven. Alleen dat het slecht was, meer niet en dat we er alleen ICSI mee konden doen. Maar niet dat het risico op geen zaadjes best groot was tijdens de behandeling. Maar goed, we hebben nu wel onze antwoorden, dus het is goed zo !

Bij zijn zussen is nog niets gevonden. Zijn ene zus heeft wel zo'n hsg gehad, dat ze alles doorspuiten toch? Maar dit heeft niet tot een zwangerschap geleid. Andere zus heeft het drie jaar geprobeerd en is toen gaan scheiden en tot op heden nog geen nieuwe partner waarmee ze een kinderwens heeft. We weten alleen dat haar ex inmiddels vader is dus dat het aan hem niet kon liggen dat het 3 jaar niet lukte. Kennelijk is het toch geen goede genen combi geweest tussen de ouders. Gek he ?!

Vandaag weer volop gelezen over testosteron,fsh en inhibine (deze zorgt voor het rijp maken van de zaadjes en dit was ook kwalijk laag waardoor de artst het weinig zinvol vindt de TESE te laten doen).

Het komt er eigenlijk op neer dat zover ik het nu begrijp mijn man in een soort van 'vervroegde overgang' is. Het testosteron blijkt namelijk bij mannen vanaf een jaar of 40 geleidelijk af te nemen.

Het belang van testosteron is me ook duidelijk geworden. Het risico bij TESE is bij mannen met al een laag testosteron dat het nog lager wordt met alle gezondheidsrisico's vandien.

Ik weet nog niet of we het gesprek in Nijmegen aangaan.

Een eerdere logische stap voor ons is nu het gesprek verder aangaan met de donor en zijn vrouw.

Volgende week moet hubby nog een keer bloed prikken om nog een keer zo'n fsh/testo/inhubine-meting te laten verrichten. Dit kan nl. schommelen zoals het bij vrouwen ook schommelt. Maar echt veel beter zal het niet worden hoor. De uroloog gaat het ook niet doen omdat hij de zaadkwaliteit daarmee nog kan verbeteren maar meer om te kijken wat mijn man aan medicatie nodig zal gaan hebben in de toekomst om zijn testo op peil te houden. Ook geen fijn vooruitzicht.

Al met al, behoorlijk wat info, alles moet weer even zakken.

Maar KID is in ieder geval onze eerste logische stap voor ons gevoel op dit moment. Keep U posted ;).

Veel liefs en dankjewel voor de knuffels !

Geplaatst

Hi butterfly,

jeet je wat een heavy shit voor jullie zeg!! Niet leuk om te horen allemaal! Maar wat je zegt: het geeft jullie eindelijk wel duidelijkheid, en dat heb je heel hard nodig om verder te kunnen denk ik! Als ik je verhaal lees vind ik het heel logisch dat je niet kiest voor TESE; dat lijkt in jullie geval meer kwaad dan goed te kunnen doen.

Sterkte voor jullie beiden. En natuurlijk met een plan maken voor de toekomst. KID komt nu wel dichtbij voor jullie. Spannend, een gesprek met de donor! Hebben jullie nog steeds het liefst een bekende donor of denken jullie ook aan een onbekende? of denken jullie hier nu nog even helemaal niet aan? (snap ik ook hoor!)

x

Geplaatst

jeetje butterfly je klinkt vrij positief....echt erg dat het zkh jullie niet goed hebben ingelicht maar zoals je zelf zegt, het zij zo, het wordt het er niet beter op!!!

hopelijk komt met KID jullie wens in vervulling

sterkte voor jullie saampjes

Geplaatst

Voor ons was dat ook de reden om niet voor de TESE te kiezen.

Wanneer hij een TESE zou ondergaan, dan zou hij een te laag testosteron gehalte krijgen en dus levenslang aan de medicijnen moeten.

En dat terwijl de kans op (bruikbare) zaadjes zeer klein was.

Dan moet je toch de dingen tegen elkaar afwegen.

En dan blijkt een kwalitatief leven toch belangrijker dan een kindje volledig uit eigen combi.

Meis, mochten jullie idd voor KID gaan, voel je dan niet schuldig dat je je soms nog afvraagt, maar wat als...

Die gedachte is heel normaal.

In je hoofd heb je de keuze al gemaakt.

Nu nog met je gevoel.

Heel veel sterkte met alles meis, ook voor je man!

Geplaatst

meiden we zijn terug!!!

En met best een goed voorruitzicht ( godzijdank)

Als eerste begreep hij er niks van dat genk niks met de zaadcellen heeft gedaan die dus idd waren gevonden!

Het waren er 8 volgroeide en genoeg onvolgroeide die zij zelfs nog gebruiken voor icsi.

Nou zei hij ik vind de uitslag helemaal nog niet zo slecht.

Hij heeft nu overnieuw bloed moeten prikken aangezien genk die hier niet bij had gedaan , ook weer zoiets!!!!

En dan kunnen we 5 augustus terug gezien de vakanties van ons en de dokter, en 13e augustus naar de verpleegster die me gaat laten zien hoe ik moet spuiten.

want daarna worden op dezelfde dag de icsi en de tese waarschijnlijk september.

Hij had er heel veel vertrouwen in.

zou de tese onverwachts niet opleveren worden mijn eicellen met donorzaad bevrucht.

Maar hij zei dat we zo echt niet moesten denken aangezien de uitslagen uit de 2 biopten van genk eigenlijk al zoveel gaf.

hij vroeg zich eigenlijk af of onze oude gyn het dossier uberhaupt had doorgelezen!!!

Een hele grote fout vond hij het.

Er is dus weer hoop,

vind het alleen wel erg vervelend voor butterfly.:(

dilara nog 5 dagen!

xxx

Geplaatst
Hallo Arzu,

ik las dat jullie dindag naar Brussel gaan voro de Tese,

mag ik vragen bij wie jullie de afspraak hebben?

Wij hadden de afspraak bij Prof. Tournaye, de Tese bleek bij mijn man uiteindelijk niet nodig...

Ik krijg dinsdag de tp van 2 cryo;s...wordt weer spannend

Arzu heel veel succes!

groet

Meiske74

wij waren ook vandaag bij dr tournaye wat een geweldige dokter!

zo je op je gemak stellen e.d.

mijn man hoefde geen staal meer achter te laten vond hij want een paar zaadstalen waren al genoeg bewijs.

maar via tese hebben we best grote kans zei hij.

ooooh wat spannend hoe is het gegaan??

of is het volgende week dinsdag?

spannend hoor!!!

jullie ook weer veel succes deze keer

liefs arzu

Geplaatst

*gaat gewoon hier lekker ook reageren :tongueP:*

Jeeeeeeeej wat een supernieuws Arzu!

Zo goed hadden jullie het niet eens durven dromen.

Je gaat gewoon dit jaar nog kansen krijgen op een zwangerschap!

Meis, ik ga keihard voor jullie duimen dat er bruikbaar zaad gevonden wordt.

Geniet maar van dit supernieuws!

Ik ben echt zooo blij voor jullie he, echt super!

Geplaatst

Hallo Butterfly

ik val even helemaal stil!!! wat een verschrikkelijk bericht voor jullie, ik kan me voorstellen dat het wel "goed" is dat jullie nu weten wat de stand van zaken is..

heftig hoor!!!!

Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid om de juiste stap te nemen!!!

lieve groetjes

meiske74

Geplaatst

Hallo Arzu

fijn te horen dat er bij jullie een wat positiever bericht is en ja, dr. Tournaye is een zeer prettige man he!Erg fijn dat er nu voor jullie al eens soort van startpunt is!

bij mij was gisteren de tp van 2 cryo's , beiden waren weer toppers dus we hebben weer goede hoop!!!

het was zo gepiept en zo'n tp is zo achter de rug, naderhand nog een uurtje op bed moeten liggen in het ziekenhuis en toen weer naar huis.

Arzu, heel veel succes alvast!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Ha meiden!,

Goh Butterfly, wat een sh*t nieuws zeg! Ik kan me voorstellen dat het er wel even inhakt. Maar zo te lezen ga je er goed mee om! Complimenten hoor!!! Ik hoop dat donor voor jullie de oplossing is! Mijn vriend en ik hebben van het begin af aan "besloten" (al is het nog steeds iets anders als het dan ook echt zo is) om ook voor donor te gaan als tese het niet voor ons is. Heel veel sterkte!

En Arzu, wat fijn zeg! Heerlijk hé, om eens goed nieuws te krijgen. Zo onwerkelijk, zoals hier boven geschreven zie je dat het heel makkelijk afgelopen kan zijn. Zo oneerlijk! Ik wou dat we allemaal goed nieuws kregen!!! En dat deze nachtmerrie eens voorbij gaat!

Wij zitten inmiddels nog steeds op het wachtbankje!! De onderzoeken bij mijn vriend zijn allemaal goed! Geeft dus veel hoop! We kunnen bellen voor de tese operatie. Die kan dan op korte termijn...Maar mijn vriend heeft nog steeds last van een bijbalontsteking.....hij is nu aan de 3e kuur bezig. Zodra deze ontsteking weg is kunnen we bellen en STARTEN!! Dus ik duim dat het snel voorbij is!

XX Suzy

Geplaatst

nog een paar daagjes ja dilara spannend hoor, ben benieuwd wat jullie te horen krijgen!!

meiske hou je het nog een beetje vol op het wachtbankje!!!

Arzu goed nieuws meis!! geeft weer meer hoop he

Geplaatst

maandag dilara, het wachten is bijna voorbij...ben echt zo benieuwd wat jullie te horen krijgen!! Hoe laat moeten jullie er heen?

Geplaatst

idd dilara zoals sophie al zegt nog 2 keer slapen dan is het eindelijk zover.

ik hoop dat jullie heel goed nieuws mogen krijgen.

hoe laat moeten jullie daar komen?

ik doe dua voor jullie meis

xxx

Geplaatst

lieverd wat ik je ook al zei in een pb, als ze niet te positief zijn vraag dan echt na in brussel en dan dr tournaye.

Nog nooit zo'n fijne arts gezien wat je moed geeft en je weer eens laat lachen.

Als er een zaadje toen is gevonden dan vinden ze op zijn laatst altijd bij de tese iets.

En aangezien tournaye ook vaker voorsteld de tese en icsi op een dag te doen is het voor mijn gevoel dat je dan ook in 1 keer goed bezig bent.

vraag het je eens na wat je verzekering zegt.

Net wat je mij in je pb schreef ik wil voor mijn zuster hetzelfde als voor mij, wil ik dit ook voor jullie en zeeeeeeeeer zeker met dit!

alles komt goed lieverd

xxxxx

Geplaatst

Hallo Dilara,

ik wil je alvast heel veel succes wensen morgen in Nijmegen, onz zkh stelde ons ook voor om naar Nijmegen te gaan,mijn man en ik kozen voor Brussel, wij zijn in dec.2008 bij Prof. Tournaye geweest, geen wonderdokter maar een zeer prettige arts en zeer kundig (bij mijn man is ook onverklaarbare azoospermie vastgesteld).

wij zagen het ook als een zeer groot voordeel dat ze in Brussel de tese + icsi op dezelfde dag uitvoeren. Wat uiteindelijk niet nodig, zit nu in de ww van 2 cryo's...

meid, succes en hou hoop!!!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Hai Dilara,

Veel succes morgen, mijn vriend vond het onderzoek bij de uroloog wel meevallen en wij kregen gelijk de uitslag. Niet echt een leuke uitslag de uroloog zei ik zie wel zaadcellen maar er beweegt niks, ik stuur jullie door naar Nijmegen, maar onze arts in zwolle wou eerst de andere onderzoeken afwachten.. dus alles kan nog.

Succes

xxx

Geplaatst

vandaag is het dan zover lieverd, eindelijk krijgen jullie meer te weten en ik hoop zeker positief ik denk aan jullie !!

xxxxxxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden