Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw Sim, wat een rijkdom! Gefeliciteerd! En nu jurkjes uitzoeken haha... Maar inderdaad, ik had precies hetzelfde met mijn 20 wkn echo.. was van te voren erg met het geslacht bezig maar toen ik eenmaal op die tafel lag kon me dat niks meer schelen en wilde ik alleen maar horen dat het gezond was...!

Geniet ervan!

Liefs Pien

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat super Sim, dat alles goed was met de kleintjes en met jullie dus ook.

Ik moet nog 11 dgn wachten, pff.

Ik merk dat mijn buik in bed ook zwaarder wordt. Als ik van zij wissel, dan lijkt het alsof ze bovenop elkaar vallen en dat voelt zwaar, soms pijnlijk bij opstaan.

Gistermiddag liep ik in de stad en voelde echt dat ik even moest gaan zitten. Mijn onderbuik voelde heel zwaar en ook wel pijnlijk. Ik denk dat het groei/bandenpijn was. Na wat rust kon ik weer verder.

Hoe is jullie ervaring hiermee?

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

hey Sim, super joh!

Nou ik ben overmorgen aan de beurt. om 1125 uur.

Ik zal woensdag avond nog wel even wat plaatsen.

Wijhopen heel erg dat het te zien is, maar sja het kan zijn dat ze teovallig de beentjes op elkaar hebben..

Net als Sim schrijft het maakt eigenlijk niet uit, als ze maar gezond zijn!

hey ik het trouwens een foto shoot over een week of 8 ( als ik een hele dikke buik heb ! ) ...: mijn oom ( proff fotograaf, eigen studio, ik zeg niet wie hij is ; - ) ) heeft voorgesteld mij te fotograferen, naakt ...( helpppp! ben geen 20 meer + net zo strak ).

En na de bevalling dan een foto in dezelfde pose maar dan is de de buik weg en de beebjes erbij.

Mijn oom heeft de 1e foto's ter wereld die er van mij zijn, gemaakt, en nu gaat hij de 1e foto's ter wereld maken van mijn beebjes. heel speciaal. Zeker als je bedenkt dat zijn broer, mijn vader,niet meer leeft, zelfmoord heeft gepleegd, trouwens buiten dat nooit een grote rol ( lees: fysiek... verder was ie wel aanwezig door afwezigheid ) in mijn leven heeft gespeelt.

des te bijzonderder dat ik een goede band + contact heb met mijn hele fam. van mijn vaders kant. Allemaal heel bijzonder en fijn.

Ach ik heb nig wat tijd om mij mentaal voor te bereiden!

Hoe gaat het met jullie allemaal? nog hard aan het werk of ook lekker vakantie?

Geplaatst

Lentezon,

het is fijn om zo'n goede band te hebben met je familie. Prettige bijkomstigheid wanneer je naakt mag gaan poseren. Heb je het idee dat je vader er op dat moment ook (een beetje) bij zal zijn?

Mijn buik is nog niet enorm, maar ik vind het leuk om op dezelfde dag als de 20wkn-echo een foto te hebben. Misschien dat ik er aan het einde van de zwangerschap nog 1 laat maken. Ben ook blij dat onze fotografe bekend is, zij heeft ons tijdens de bruiloft ook gefotografeerd, van begin tot het einde.

Ik zal mijn man vragen de foto's van mijn buik naar mijn computer te sturen. Dan kan ik de laatste laten zien.

Aangezien ik in de zorg werk, moet ik met kerst of jaarwisseling werken. Dit jaar met kerst (24 t/m 28 dec). Daarna vrij t/m 6 jan.

Liefs, Stéphanie:givepresents:

Geplaatst

Hee Lentezon,

Gaat alles goed met je? Heel veel plezier morgen bij de echo! Spannend hoor. Ik ben erg benieuwd. Ga je het met ons delen? Ik weet het geslacht ook al, maar houd het nog 3 maandjes voor me!

Wat gaaf trouwens zo'n fotoshoot. Dat wil ik ook! Al zal mijn man het daar niet zo mee eens zijn. Die maakt liever zelf de foto's. Heel bijzonder ook dat je oom de shoot doet. Alvast heel veel plezier.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

hoihoi Nora,

alles is goed hoor! En met jou ? Jullie weten het geslacht dus al . Wat goed dat je het voor je kan houden . Jullie geheimpje! Had je het verwacht? Intuitie? Ik heb je buik foto gezien! Wauwie mooie buik zeg! Groot haha kan me er nog niets bij voorstellen dat het strakjes bij mij ook zo is!

Ik ga het wel delen hoor, ik deel nogal graag mijn gevoelens e.d. met mijn ' inner circel' en hopelijk kunnen ze het morgen zien.

Ik denk dat ik het hier ook laat weten hoor.

Ik ben erg benieuwd !

Wat zou je vriend vinden van een foto shoot met kleren aan?Sja hij pakt liever zelf de camera schrijf je al! Ik heb eens gegoogled en ik kwam op mooie sites uit mbt zwangerschapsfotografie. Ik heb er alle vertrouwen in dat het mooi zal worden en flateus.

Hey Stephani ..ben benieuwd naar de buik foto's... ik zal binnenkort ook eens wat plaatsen.

Lila!!! Succes morgen meid, ook jij hebt je 20 weken echo!

iedereen alvast :merryxmas: :wink:

liefs lentezon

Geplaatst

Hi Lentezon en andere meiden hier,

Ik kwam inderdaad speciaal even langs hier om je succes en plezier te wensen morgen Lentezon. En er was hier onlangs nog iemand die morgen de 20 weken echo heeft. Hoop op nog meer goed nieuws! Geniet ervan. Wat een heftig verhaal trouwens over je vader. Fijn dat je zo'n aardige oom hebt! Zo'n fotoshoot lijkt me hartstikke leuk. Ik dacht er zelf ook over, niet naakt dan, maar wel met zwangere buik en later met de baby'tjes. Iemand hier in de buurt heeft een prachtige site waarop zij haar fotowerk showt, maar het is me wel een beetje aan de dure kant met alle uitgaven die ons nog te wachten staan.

Ik voel ze sinds enkele dagen echt duidelijk schopjes geven, zo gezellig. Maar soms ook een tijd niet. Nog altijd veel harde buiken na het werk en als ik teveel heb gedaan in het weekend. En slecht slapen. Maar goed, zal erbij horen. Itt tot Stephanie ben ik echt al redelijk fors, hoewel ''maar'' 5,5 kilo aangekomen, maar iedereen maakt opmerkingen over mijn buik. Word er wel eens gek van.

Ik moet nog reageren op een vraag van Stephanie, maar even vergeten wat het ook weer was, komt later. Ik merk sinds een paar dagen dat ik af en toe dingen vergeet. Verder voel ik me eigenlijk heel normaal. Geen woede-uitbarstingen thuis, of huilbuien of andere hormonale toestanden. Eigenlijk gewoon normaal, alleen 10x meer happy dan in de afgelopen jaren!! Tot gauw meiden. Groetjes

Geplaatst

Lentezon, speciaal zeg die foto's die je oom gaat maken. en ook zo mooi om een fijne band te hebben met familie.

Hier gelukkig ook met moeder en broers.

en Sim, super he zo een echo waar je alles zo duidelijk kan zien

ik was vandaag ook aan de beurt

en mij grootste zorgen zijn weggespoeld

hartje ok

ruggetje ok

hoofdje en inhoud ;-) ok

alles prima, groeit goed,

placenta ok, navelstreng ok, etc etc

ben zo opgelucht.

beeb bewoog lekker maar ging dus voor foto niet en-profiel liggen.

dus nu enkel een met hoofdje van voren

en ja dan zie je voornamelijk schedel, dus ik noem um nu klein spookje

hahahahaha

we waren allemaal onder de indruk

(man, dochtertje en moeder waren mee. )

wou nog proberen een stukje te filmen met fototoestel maar dat mocht dus niet, ja stomme regels...............????

nou ja

we hebben twee afdrukjes en daar staat ons kleine schatje prachtig op

dit was de laatste echo..........nu kunnen we niet zomaar ff meer binnen kijken. ( of we moeten voor pretecho gaan............maar denk ut niet)

en ja we weten nog steeds niet wat we krijgen

we hebben besloten om niet te kijken

en het is gelukt

ik lag me ook zo te focussen op het feit of alles goed was dat ik er ook helemaal niet meer aan dacht.

heerlijk

en afgelopen zaterdag ochtend heel erg vroeg werd ik wakker............ en ja hoor het was echt heel duidelijk klopklop klop klop er was iemand druk aan het schoppen daar binnen.

heerlijk

groetjes allemaal en een super kerst

Lentezon ik hoop dat jij ook een mooie echo kreeg te zien van je twee beebjes....!!

Geplaatst

Lila2002,

van harte gefeliciteerd met je positieve echo! Wat zal je opgelucht zijn, ookal voelde je je van te voren goed. Bevestiging is altijd fijn!!!!

:merryxmas:

Lentezon,

ik ben reuzebenieuwd hoe het met jou gegaan is.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Mogge meiden!

Goedemorgen deze vroege kerstmorgen!!

hey Lila wat fijn dat de echo goed is gegaan! Sja je weet maar nooit tuurlijk.

het was zeker net zo mooi als bij ons om een half uur lang circa naar je kindjes te mogen kijken!

Enne...Bij ons ook alles goed, en wij weten de geslachtjes al wel: het zijn 2 dametjes!!!!!!! hihihi het word dus een vrouwen huishouding!

Zijn super blij en ook al had ik het niet verwacht ( mijn gevoel zei: jongen en meisje of 2 jongens...) zoiets krijg je gewoon kado. Zo was / ben ik onvruchtbaar en zo ben ik in verwachting van 2 gezonde meisjes!

Ohja: dat ik de beebjes tot nu toe nog amper voel voel: mijn placenta ligt vooraan ..dus tegen de buikwand.

Trouwens : mijn moeder vond mij al echt een zwangere buik hebben! Ze is zoooooooooooo blij ze heeft het er de hele dag over!

Nou wij gaan hier zo aan het kerstontbijt, ik wilde het jullie even snel laten weten.

wat een fantastisch kerstkado!

geniet ervan lieve meiden !

lentezon

Geplaatst

Lila en Lentezon, gefeliciteerd met de goede echo''s! Lentezon, wat heerlijk, ook twee meiden ;) Ik dacht ook j/m of j/j, dus een grote welkome verrassing. Maar alles was meer dan welkom. Ik vind het zo'n gek idee: jaren gewacht, gevreesd en gehoopt en dan mama worden van twee dochtertjes. Hoe happy kan je zijn? :) Wij hebben het gisteren avond aan mijn familie verteld, straks de familie van mijn liefje.

Stephanie, jij nog even geduld. Voor iedereen hier: mooie, gelukkige dagen. Groetjes

Geplaatst

oh wat heerlijk om te horen Lentezon.

wat een heerlijk kerst zo he

en hey mijn placenta ligt ook vooraan beetje rechts van mijn navel heb ik het idee, maar ik voel de beeb vooral links op mijn buik (nou ja IN mijn buik he hahaha)

zijn kleine plopjes waarvan ik bijna zeker weet dat ik ze eerder heb gevoeld maar af heb gedaan als darmgeborrel/geplop.

ik voel hem/haar nu steeds meer.

en ja die echo he,...........zou zo blijven liggen om maar te blijven kijken.........en dan is de tijd veel te snel voorbij.

en mijn moeder is net zo......hihi........die kan er maar niet over op houden.......

voor haar ook heel wat........ja vroeger had je dit allemaal niet

al die echo's en blikken in de buik.

ze zat maar te kwekken tijdens de echo (voornamelijk tegen mijn dochtertje die bij haar op schoot zat) en de echoscopist moest echt ff zeggen 'ff stil nu' ja ik kon haar namelijk anders niet zo goed verstaan.

ben slechthorend ( met hoortoestel maar ja dat is ook niet alles en zeker geen 100% meer)

hahaha , ja duurde ff voor ze stil was want ja mijn moeder is dus ook slechthorend en hoort nog slechter dan ik en daarnaast was ze geheel in trance naar de beed in de buik aan het kijken.

mijn man moest haar 3 keer zeggen 'stil nou'

hahahahaha

en later toen mijn man haar wegbracht bleef ze ook maar kwekken over de beeb.

ach ze is zo blij, ze weet hoe lang ik al kinderen wil en ze heeft me altijd gesteund voor 1000% , ook tijdens de adoptie van mijn meisje.

ze is blij weer naar huis gegaan met hele grote kopietjes van de echo fotoos.

groetjes iedereen en geniet van deze dagen en op naar een prachtig 2009!!!

Geplaatst

He Lentezon,

dat is supernieuws! Twee meiden is natuurlijk een leuke bijkomstigheid. Ik hoop eigenlijk dat 1 van onze ukken ook een meid is (als je je wensen dan kenbaar mag maken dan).

Mijn schoonouders zeiden vandaag dat mijn buik toch duidelijk weer is gegroeid. Vanavond veel last van mijn rug, halverwege, gehad.

Nu weer lekker thuis en snel gekeken hoe het je vergaan is met de 20 wkn-echo. Blij te lezen dat het dus goed is gegaan.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Wow, wat een goede berichten hier allemaal! Ga zo door! En twee meisjes Lentezon, enorm gezellig, dat worden heerlijke babbelkonten!!! Veel liefs, niki

Geplaatst
Lila en Lentezon, gefeliciteerd met de goede echo''s! Lentezon, wat heerlijk, ook twee meiden ;) Ik dacht ook j/m of j/j, dus een grote welkome verrassing. Maar alles was meer dan welkom. Ik vind het zo'n gek idee: jaren gewacht, gevreesd en gehoopt en dan mama worden van twee dochtertjes. Hoe happy kan je zijn? :) Wij hebben het gisteren avond aan mijn familie verteld, straks de familie van mijn liefje.

Stephanie, jij nog even geduld. Voor iedereen hier: mooie, gelukkige dagen. Groetjes

Hey Sim! Wat fijn om te delen he met je familie!

iedereen zeker hartstikke blij?? !! Wij zullennog regelmatig effe de grils talk delen denk ik zo met gelijk 2 meiden in huis! Ach: mijn vriend heeft strakjes 3 vrouwen die hem adoreren, wat wil hij nog meer?!!

En wat jij schrijft: zo ervaar ik het ook nog steeds. Strakjes bv als het kamertje staat met twee wiegjes...toch amper te bevatten allemaal, niet 1 maar zelfs 2 kindjes. Terwijl wij al met 1 en lot in de loterij hebben.

De hele zwangerschap gaat als in een droom voorbij denk ik wel eens. We hebben er hard genoeg voor moeten knokken he, mag het nu eens gemakkelijk gaan?

liefs lentezon

Geplaatst

Lila super van je echo!

Alles dus gezond en wel. Inderdaad wat een kerst he!

Wat leuk dat je moeder en ook dochtertje alles zo erg delen. Fantastisch.

Dat je kindje af en toe van zich laat voelen lijkt me wel errg fantastisch. Maar bij mij zal het nog wel komen.

Wel toevallig: ik draag ook gehoorapparatuur aan beide oren. Het komt echter niet in mijn familie voor en het is niet volledig en alleen door een gehoorbeschadiging. Ik draag ze sinds mijn 31e, maar ben al veel langer slechthorend. Op het laatst ging het gewoon niet meer, de hele dag misverstanden , alles vragen "kunt U dat misschien nog een keer herhalen "en dat 1000 keer per dag en het dan nog niet horen. Vooral op mijn weerk onhoudbaar + was echt overspannen op het laatst want je denkt echt dat je idioot bent geworden.

Iets niet begrijpen of iets niet verstaan is een groot verschil, maar komt op het zelfde neer. Dus: lang leve gehoorapparatuur!

Niet optimaal maar een hele verbetering!

Is het bij jou erfelijk, gezien je moeder? Ze doen tegenwoordig al vlak nade geboorte een gehoortest ..je zal vast erg benieuwd zijn.

nou geniet van deze heerlijk relaxte zondag ! Wat is het leven toch weer mooi!

liefs van mij

Geplaatst
He Lentezon,

dat is supernieuws! Twee meiden is natuurlijk een leuke bijkomstigheid. Ik hoop eigenlijk dat 1 van onze ukken ook een meid is (als je je wensen dan kenbaar mag maken dan).

Mijn schoonouders zeiden vandaag dat mijn buik toch duidelijk weer is gegroeid. Vanavond veel last van mijn rug, halverwege, gehad.

Nu weer lekker thuis en snel gekeken hoe het je vergaan is met de 20 wkn-echo. Blij te lezen dat het dus goed is gegaan.

Liefs, Stéphanie

hey meissie,

Bij jou is het nu ook echt aftellen zeg!

Ik hoop dat ze alles snel kunnen zien en ook dat je wens nog mag uitkomen, maar ik begrijp echt wel dat het eigenlijk natuurlijk niet uitmaakt of je kind eren nu jongens of meisjes zijn. Stephani : op naar een goede echo en geniet ervan alvast!

Mij leek een jongen en meisje ook erg leuk.

Ik heb zelf ook nooit op meiden gepast en de meesten in mijn omgeving zijn jongens, dus best wel nieuw voor me. Mijn vriend gaat het goed krijgen hoor: 3 vrouwen die hem adoreren! hihihihi

Gisteren gelijk alvast iets of wat meiden kleertjes gekocht samen met mijn mannetje ! 2 schattige vestjes van Mexx en 2 t shirtjes. Tot nu toe is alles redelijk unisex in huis.

Is extra leuk vind ik nu ik de geslachtjes weet...nu de namen nog !

Nou ik lees hopelijk snel hoe het met je is gegaan! Ongelofelijk: 20 weken zwanger!

succes , liefs lentezon

Geplaatst
Wow, wat een goede berichten hier allemaal! Ga zo door! En twee meisjes Lentezon, enorm gezellig, dat worden heerlijke babbelkonten!!! Veel liefs, niki

Ja leuk he ! Girl power! hihihi Jouw charlotte ziet er ook aller liefst uit zeg! echt geweldig. Ik lees af en toe mee in je topic en zal zo even bijlezen hoe het nu gaat, ivm de buikkrampjes.

Fijne zondag he met jke kers verse gezinnetje.

liefs lentezon

Geplaatst

Hi Lentezon, lekker op je roze wolkje ;) Hier ook hoor. Het lijkt alsof de zorgen na de 20wk echo minder zijn geworden en ik er meer en meer op vertrouw dat het echt gaat gebeuren: 2 kindjes! Helpt ook dat ik ze nu dagelijk voel. Alleen weet ik af en toe niet of de schopjes van baby 1 die links onder ''woont'' of van baby 2 die rechts boven woont komen. Ik voel ze door mijn hele buik en soms heel laag beneden, zeg maar in mijn kruis, hihi. Wat een actieve wurmpjes zeg. Ja, was heel leuk om familie te vertellen! Toch houd ik nog een slag om de arm. Van baby 1 was het niet 100 procent zeker en ik denk toch af en toe: zou het niet een jongen zijn, wat zou kloppen met mijn voorgevoel van de maanden hiervoor? Nou, het maakt me echt niks uit hoor! We zien wel. Voorlopig reken ik op 2 meiden!

Stephanie, heel heel veel succes morgen en genieten van je twee wondertjes! Wij zijn een weekje met vakantie, maar ik probeer nog een keertje even langs te komen om jouw hopelijk goede bericht te lezen!

Aan alle andere meiden hier: sorry, ik moet iedereen nog een beetje leren kennen, maar mag ik iedereen alvast een heel goed nieuw jaar toewensen en een gezellige oudejaarsavond, veel babygeluk in 2009! Groetjes.

Geplaatst

Vanmorgen al vroeg bij de verloskundige. Gelukkig maar, want ik stond te popelen. Tegelijkertijd toch ook wel zenuwachtig (wat als?...)

We (mijn man en ik) werden al snel gerustgesteld door de 2 kloppende hartjes. Dat is in ieder geval goed, dacht ik.

Ze heeft de 2 ukkies goed bekeken, persoonlijk vond ik het nog te snel gaan. Eerdat ik me goed kon focussen, was het apparaat of de uk elders.

Ze vroeg of wij de geslachtjes willen weten. We benoemden dat we al het idee (door een ander verloskundige) hadden dat het een jongen en een meisje zou worden. Dit heeft zij vandaag heel goed kunnen bevestigen. We hebben het bewijs gezien. Helemaal blij dus.

In de auto direkt een sms naar een hele rits vrienden en familieleden en daaropvolgend een hele rits blije antwoorden terug. De tranen bleven komen, zelf in de IKEA waar ik een typisch meidenknuffeltje tegen het lijf liep. Het voelde een beetje belachelijk dat ik er tranen van kreeg, maar de knuffel moest en zou mee. Verder hebben we al vast wat meubeltjes gekocht voor de babykamer. De drang is groot om zo ook nog even de stad in te gaan. Misschien doe ik dat nog wel.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Lentezon, wat heerlijk! Twee meiden! En ach, dat is echt niet erg voor je vent. Meisjes zijn (over het algemeen) dol op hun vader. Genietse.

groetjes, Nora.

Geplaatst

Stephanie ook al zo mooi nieuws voor het eind van het jaar

geweldig meid............

en ben je nog lekker de stad in geweest om je shop-kriebels te stillen hihihi!!!

heerlijk gevoel zo een 20wkn echo.

het word voor mij sinds de echo ook steeds echter....

mede ook natuurlijk door het feit dat ik nu echt de beeb heel duidelijk voel...

nu dus ook op dit moment

tjemig en ik nog denken dat het een rustig kindje is....

hahah nou wat een gepor zeg plopperdeplop hahahaa

hey Lentezon, ook gehoorapparaatjes...........

hihi ja ik heb zu nu ..........ehmm denk denk............4 jaar geloof ik

kon er op een gegeven moment niet meer omheen.

was eerst wel slikken dat ik dus allebij de oren gehoorapparaat zou moeten nemen, ( heb namelijk voornamelijk last van doofheid rechts )

maar ja KNO arts zei dat het links ook toch een stuk minder was en om het geheel dan in evenwicht te houden, zeg maar was allebij de oren toch echt de beste optie.

de allergrootste schok kwam eigenlijk pas toen ik de apparaatjes net had.

ik had ze een hele dag gedragen en savonds deed ik ze uit

en toen ja toen als een klap in mijn gezicht dus het besef hoe stil het plots was zonder die dingen.

heb toen echt even een uur op de rand van mijn bed gezeten om bij te komen zeg maar.

nu...........ja ik vind het nog steeds heel lastig soms, want merk toch dat ik nog steeds niet alles goed kan verstaan, en dat je je er dus ook achter komt dat mensen eigenlijk heel slecht praten, heel veel mensen mompelen.

als je goed hoort sta je daar niet bij stil.

ik heb last van uitval van de lage tonen ( dit komt door de aandoening Meniere die ik dus heb ), mijn moeder heeft vooral uitval van de hoge tonen.

dus nee het is niet hetzelfde.

maar ja ik weet wel dat hetgene mijn moeder heeft dus iets erfelijks is ( haar oma had het ook) en ik heb ook wel gelezen dat meniere misschien ontstaat na aanleiding van een ietwat verkeerde aanleg van het binnenoor.

dus zou nog kunnen dat het toch ergens in de verrte met elkaar te maken heeft maar ja dat is meer voor de wetenschap ;-)

volgend jaar mag ik als het goed is voor nieuwe oordoppies ( zoals ik ze liefkozend noem :-) en ja ben heel benieuwd of ik misschien dan voor iets beters kan gaan.

Oh ik heb trouwens in het oor doppies, dit omdat de achter het oor bij mijn dus niet blijven zitten,..........hahaa ja rare oren aan de binnenkant en aan de buitenkant hahahaha.

nou solly voor de off-topic ff............en ook nog zo veel blabla

och beeb heeft ut maar druk........ga um nog kaboutertje plop noemen zo....

hahaha

ik zit nu te wachten tot het echt nog wat duidelijker word zodat mannetje en dochtertje ook kunnen voelen............ze staan al te trappellen van ongeduld maar ja tot nu toe nog niet gelukt..........

meiden allemaal een super jaar wisseling en op naar mooie bevallingen hoor!!!

maken jullie je al druk hierover??

ik nog helemaal niet

denk echt zo van ............hey als die en die het kan ( ja ga geen namen noemen hier LOL nou ja ze leest toch niet mee maar voor de zekerheid he ) dan kan ik het zeker weten ook.........hahah

maar ja de paniek kan nog toeslaan

en is het zo dat je standaard medische indicatie krijgt bij tweelingzwangerschap en dus z-huis moet bevallen???

iemand die voor thuis gaat???

ik wil aan de ene kant graag thuis bevallen ( ja heb ook geen medische indicatie dus ..........) maar aan de andere kant vind ik het z-huis ook wel aanlokkelijk.............ik weet het dus nog niet

twijfel heel erg

thuis is toch vertruowd, lekker in je eigen gedoetje

maar ja z-huis heb je wel alles bij de hand mocht het toch nodig zijn

(ff afkloppen )

hmm twijfel twijfel twijfel

kan je op het laatst nog besluiten voor z-huis??

dus echt op het moment dat de bevallling toch is begonnen??

nou ja moet vrijdag weer naar de VK dus ga het ff aankaarten

en gelukkig heb ik nog ff de tijd he ............hijhihihi

ben weer afgedwaald dus dames nog maals

super einde en een fantasties 2009

!!!

Geplaatst

heej stephanie..!

ik lees net dat je een jongen en een meisje krijg.. vroeger toen ik nog niet wist dat we in de mmm terecht kwamen wilde ik ook zo graag een 2ling! een jongen en een meisje. nu maakt me dat echt niet meer uit, 1 gezond kindje is nu ook heel wat waard! maar ik heb wel even een paar traantjes weg moeten slikken!

heel erg veel geluk iedereen met jullie gezonde nog groeiende buiken en baby's!

liefs

Desiree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden