Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi!

Ja waar zijn de andere twin-mamma's??! Of hebben wij nu alleen maar tijd om te posten??

Stephanie: inderdaad de laatste loodjes nog meid op je werk!

Gelukkig bevallen de halve dagen ... meer is ook echt niet mogenlijk.

Wat fijn 6 dagen vrij! JiHOE! Nog speciale plannen?

Ik merk op vrije dagen en weekends dat ik -lijkt het wel- vermoeider ben dan als ik werk. Misschien herken je dat wel??

Klint tegenstrijdig, maar misschien te maken met er aan toe kunnen geven.

Wat dat betreft belooft het nog wat voor t verlof.

7 april is ook mijn verlof ( onderschrift )!! ik pak op 6 april een vrije dag. ( ben van 20-05 uitgegaan..) .

Helaas werk ik 4 volle dagen, dus ja dat is nog 4 weken en dus 16 volle dagen werken. Valt wel mee eigenlijk- is maar net hoe je het bekijkt.

Omdat ik nu werk is het puur energie verdelen, dus sociale leven staat best op een laag pitje, dwz ik ga niet alle vrije dagen volplannen. Ken je dat?

Denk dat iedere zwangere vrouw dat wel heeft op den duur. Er 'moet ' wat minder wat dat betreft, want je gaat nu zelf even voor. E

n je hoofd gaat idd minder en minder naar werk staan... misschien wel goed, dat je dan dus niet tijdens je verlof gaat zitten stressen of alles wel goed gaat , of zeniet- of juist wel- zonder je kunnen etc

Heb jij nog wilde plannen of verwachtingen van je verloftijd? Beetje zon en lekkere temperatuur dat zou wel heeeeel mooi zijn he!

Ik wil graag ca 4-6 keer per week zwemmen ( niet te lang en 'oude vrouwen-tempo' ipv wedstrijdslag ) en sociale contacten aanhalen + relaxen natuurlijk.

Nou , ik ga nog ff door- ik zit hier echt half te slapen en echt kan t niet opbrengen joh vandaag totaal geen energie.

liefs!

Geplaatst

Jij werkt nog veel zeg. Op kantoor is het niet?

Merk wel dat kantoorwerk me beter afgaat dan direkte begeleiding van bewoners (8ps van cogn.lft hooguit 3jr en soc.emot. hooguit 1 jaar). Gelukkig zijn ze allen wel mobiel.

Geen plannen voor de komende 6 dgn. Nou ja, morgen heeft manlief een verrassingstripje. Geen idee wat we gaan doen.

Tijdens mijn verlofperiode ga ik ....

* aan het wassen en strijken

* de accessoires voor de kinderkamer afmaken

* misschien nog wat naaien (boxkleed)

* de kledingkast eindelijk inrichten (krijgen we eind maart).

* Rest lekker aankeutelen met vriendinnen, familie of gewoon heerlijk alleen.

!!!En natuurlijk brainstormen betreft het geboortekaartje. Ik wil zelf een opzet maken en deze door een ervaren iemand uit laten werken. Zij heeft ook onze trouwkaart zo afgemaakt.

Aan de kledinghangertjes wil ik kralen rijgen met daarop beplakte/beschreven kledingmaatjes. Moet ik wel eerst geschikte kralen vinden, met een grote opening. Lijkt me wel handig en overzichtelijk.

Hebben jullie al ideeën over de eerste kleertjes, op dag van geboorte?

liefs,Stéphanie

Geplaatst

hahah hele lijst maar weer met dingen die je nog 'even'wil gaan doen!

Ik heb ook zo nog wel dingen : ik wilde bv nog wat foto's uitzoeken, laten afdrukken en inlijsten, maar ik betwijfel het of ik het daadwerkelijk wel ga doen bv..

Heb jij je kleertjes voor dag 1 al in gedachte???

Heb al wel wat setjes in maat 50, kleinste maatje wat ik in huis heb. maar nog niet besloten wat ik ze wil aandoen.

Van t weekend gaan mijn vriend en zijn twin-bro het kamertje ( meubeltjes dus) in elkaar zetten! Heb ik tenminste ook overzicht en lekker alles op hangertjes ! Lijkt me geweldig!

ik heb veel gekregen, en veel rose had ik al eens geschreven en alles dus dubbel! Ik zelf probeer nu wel setjes te kopen, maar dan wel net een ander shirtje of broekje, tekeningetje of zo. Ik wil de 1 niet 'leuker'aankleden dan de ander... niemand voortrekken of achterstellen, dat begint nu al: moeilijk hoor!!!!!

Heb jij dat ook ??

Succes met je kaart!

Volgens mij ben je nog best wel creatief!

Ik (was ) altijd best wel creatief, ik denk dat dat met 2 kinderen echt wel weer komt ( tekenen, boetseren, misschien zelf wel weer gedichten en kinderverhaaltjes schrijven ) .

Sja het werk... beh ... maar goed zolang er geen noodzaak is eerder te stoppen of te minderen ...ik sleep me er wel doorheen. gelukkig ben ik best wel eigen baas op mijn eigen eilandje hier hahaha als ik ergens geen zin in heb, doe ik het de dag erop, desnoods de week erop..

Komt goed, nog even, we stoppen denk ik 1645..dusss:

alvast een super fijne vrijdag avondje!

liefs,

Lentezon

Geplaatst

Ik heb nog niet echt een idee voor de eerste kleertjes. Ik twijfel nog over een pyjamapakje (1 geheel) of een setje. En dan twijfel ik ook nog over de kleurtjes. Het pyjamapakje van Limo B is erg leuk, maar kostbaar. Noppies heeft weer leuke setjes deze zomer. Eind maart maak ik mijn keuze, heb ik ook meer inzicht, hoop ik, over de grootte van de kleintjes. Wordt het maat 44, 46 of 50?

Voor m'n meisje heb ik ook veel roze, voor m'n jongetje heb ik meer blauw, groen en bruin. Ik denk dat ik wel bof dat ik naar hartelust jongens en meidenkleding kan kopen en het hoeft niet perse te matchen.

Op internet heb ik een adresje in Apeldoorn gevonden die een babybadje+standaard, een tummytub en 2 luieremmers te koop hebben aangeboden. Voor €25 kan ik vanmiddag alles ophalen.

Straks eerst met manlief naar Doorn, de aanhangwagen moet mee. Het is me een verrassing, ik zal later op de dag vertellen wat het is geworden.

Veel plezier bij het inrichten van de kinderkamer. Heerlijk om te doen. Laat je een foto (of meer) zien van het resultaat?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Leuk he, al die babykleertjes uitzoeken én kopen en de kinderkamer inrichten en alles in huis halen voor de kleintjes!

Heb me echt moeten inhouden af en toe, ben bang dat we nu al veel te veel in maatje 50-56 hebben ;-) Ook door mijn moeder, die het net als ik niet kan laten als ze echt iets moois ziet, haha.

Goede deal trouwens, dat babybadje + spullen!

Veel plezier in Doorn!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Aangekomen op een parkeerplaats bij een soort van clubhuis, stond een grote vrachtwagen. Rondom die vrachtwagen reden allemaal moeders en vaders(in-spé) op bakfietsen van BABBOEbig (2 wielen voor) rond. Aangezien we met een aanhangwagen naar Doorn reden en wij alle meubeltjes eigenlijk al wel hebben/krijgen, had ik dit een heel klein beetje gehoopt/gedacht.

Manlief had er 1 gereserveerd. Na een proefritje en betaling konden we het bouwpakket mee naar huis nemen. Het fietsen met een bakfiets lijkt veel op het fietsen van een rolstoelfiets (meerdere keren gedaan op mijn werk).

Thuis in 2 uur de bakfiets in elkaar gezet; een zwart frame met een roodbruine bak. Daarop een rode regen/windkap.

Op mijn nieuwe aanwinst naar de stad gefietst om daar het kinderbadje etc op te halen. De vrouw des huizes reageerde heel enthousiast aangezien zij net zo'n bakfiets heeft. Op terugweg langs mijn vader gereden om de nieuwe aanwinst te laten zien.

Qua vervoersmiddelen heb ik altijd 2 droomwensen gehad; een fiat 500 en als ik kinderen zou krijgen een bakfiets. Ik ben dus een gelukkig mens!!!

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ohh wat een super verrassing! Had ook al zitten denken aan een goed excuss voor een bakfiets, maar helaas, het leeftijdsverschil bij die van mij is daarvoor wel wat aan de hoge kant.. De oudste wil toch zelf fietsen! Maar met een tweeling.. helemaal te gek! Veel plezier ermee!

Liefs Pien

Geplaatst

Joh wat een super kado! Zie je jezelf al helemaal zitten , met 2 krummeltjes in je bakkie!

Allemaal een fijn weekend gehad? Genoten van de zon gisteren?

Nou, het kamertje : het is gelukt! Alleen er moeten nog plankjes aan de muur, schilderijtjes etc ..de hele aankleding.

Het is een heel ongelukkig kamertje met een schuine wand, de bedjes konden dan ook maar op 1 manier staan. Ik wilde ze n.l. niet recht onder het raam hebben. maar al met al: het kan allemaal net! Doel is dan ook om over ca 1-3jaar te gaan verhuizen naar een groter en handiger huis.

Ik heb best veel kleertjes maar volgens mij nog niet eens genoeg voor 2..

hier een paar foto's:wks9wm.jpg[/img]

fdga3p.jpg[/img]

hahah goed ogen moet je wel hebben zeg! Als het kamertje meer af is volgen wel grotere. Ik heb geen groothoeklens dus valt tegen alles erop te krijgen.

Nou meiden, zo erg last van vocht, vooral in mijn rechter hand, die is de hele dag gevoelloos en bovendien zeer pijnlijk. Slapen doe ik dus met 1 hand rechtop zowat. Heb sinds een week weinig eetlust, 1.5 kg zwaarder ( vocht?) en extreem moe.

Heb dus ff gebeld en moet waarsch. vanmiddag naar de verloskunde / triagekamer ( ze bellen mij nog ) ..wellicht bloeddruk foute boel? Al: ik ben niet duizelig hoor of hoofdpijn.

Pas over 1 week naar de gyn, en ik wil dus wel zsm weten of alle s in orde is.

later dus meer!

liefs lentezon

Geplaatst

Leuk kamertje Lentezon,

tweelingen en rode kamertjes de trend dit jaar? :) Bij ons moeten de lijstjes ook nog aan de muur worden gehangen. Er is al 1 lijstje gesneuveld. Moeten we toch weer naar IKEA, wat spijtig nou ;)

Goed dat je de arts hebt gebeld. Ben benieuwd wat er vanmiddag uit komt, laat je het nog even weten?

as donderdag mag ik weer naar de VK in het zh. Mijn moeder gaat dit keer mee. Ben heel benieuwd weer.

Inmiddels ook halve afspraken gemaakt met diegene die onze kaart misschien gaat printen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hi Lentezon,

Spannend hoor, nooit leuk die kwaaltjes, laat even weten hoe het was..

Rood is zeker hele trendy haha.. heb net zelf ook foto´s geplaatst in ons dagelijkse check in topic van onze babykamer.. Haha.. Lijkt er wel op!

Liefs Pien

Geplaatst

hihihi sja rood is echt een power kleur ook he!

Zonder te overdrijven: in elk vertrek van mijn huis zijn wel rode dingen te vinden.. houd er erg van.

Ook toevallig: ben ook bezig met het kaartje. Heb er een grafisch ontwerper via mijn zusje voor geregeld. Ken zijn werk en moet zelf nog mee brainstormen..

Leuk dat je moeder meegaat ! Zal ze wel erg speciaal vinden, onze moeders hadden geen echo's he..

Ik laat vanmiddag nog wel eea weten , om 1330 heb ik de afspraak.

Geplaatst

Ha meiden, ben ik weer even. Vaak reageren lukt me helaas niet, ik heb nog steeds vrijwel de hele tijd harde buiken, vooral als ik achter de comp ga zitten, dat houd ik maar 10 minuutjes vol. Ik zal mijn lijst met kwalen maar niet opnoemen, maar als ik vluchtig zo even jullie berichtjes van de laatste tijd doorlees, dan herken ik in elk geval vocht vasthouden. Heb ook dikke enkels en pijn in mijn handen/vingers wordt steeds erger, vooral 's nachts. Maar ondanks dat het zwaar is, nog altijd in opperbeste stemming en super blij met mijn ukkies!!!

Ik zag een schattig rood kamertje van Lentezon! En Stephanie aan de bakfiets, dat lijkt mij ook wel wat, maar zo duur leek me. En de andere meiden aan het aftellen he?! Spannend.

Ik zit hier midden in een verbouwing en logeer veel bij mijn ouders, waardoor het nog lastiger wordt om te internetten. Verbouwen is geen goed idee als zwangere met nesteldrang... Maar ja, het moest, we hadden lekkages. Het is gelukkig bijna voorbij en dan kunnen we eindelijk babyspullen gaan kopen en gaan inrichten. Zo ver zijn wij dus nog lang niet!

Nou, wilde alleen even iedereen de groetjes doen en laten weten dat ik nog meelees en ook af en toe schrijf. Geniet van jullie kindjes in de buik! Tot gauw. Eva

Geplaatst

Fijn om weer wat van je te horen Sim, ondanks de drukke bezigheden. Ook nog aan het werk tussendoor?

liefs, Stéphanie

ps. die bakfiets was nu €500 goedkoper. Net iets duurder (maar wel helemaal nieuw) dan een tweedehands.

Geplaatst

Mogge meiden!

Hoi Eva, goed om weer even van je te horen, en ondanks de vele vele kwalen immer positief! Erggg vervelend lijkt me idd verbouwen tijdens je zwangerschap. Je wil graag alles af en rust om je heen . Ik hoop dat het wel een beetje gaat opschieten???

Kwa kwalen: Ik klaag de laatse dagen ook wel meer maar natuurlijk van binnen denk ik dan : ach als dit het enige is!

Vanochtend weer wakker me een mega pijnlijke rechterhand. Links ook wel vocht, maar rechts in t kwadraat: zo'n tekenfilmhand lijkt het wel kwa gevoel : alsof er met een moker op is geslagen ( zo'n scene..kan je je voorstellen). Trekt nu ook door naar de schouder, logisch als je de hele

nacht krampachtig je arm probeert te ontzien..

Gisteren dus 'even '( was er om 1330 , ging om 1550 weer weg ) naar t ziekenhuis ( afdeling triage verlosk. ) geweest: urine en bloed zijn onderzocht, de meiden een hartfilmpje van ca 40minuten. Bloeddruk was ok. Ik moet nog een dagcurve suiker laten prikken. Dat doe ik wel volgende week woensdag, to die tijd ff letten op de suikers en koolydraten.

Mijn leverfunctie week wel wat af, geen eiwit gelukkig maar ik moet morgen de hele santekraam opnieuw laten doen. Kan van een virusje zijn, maar dta weten ze nog niet.

Ok morgen dus meer!

Iedereen een fijne dag!

liefs lentezon

Geplaatst

Toch goed dat je het hebt laten controleren. Beter te vaak dan te weinig controle.

Lijkt me heel vervelend, al dat vocht. Zeker als het op 1 plaats bevind.Tot nu toe blijf ik bespaard.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Update nav extra onderzoek:

Vandaag hebben ze dus weer alles opnieuw bekeken. Urine, bloed, hartfilmpje ..alles is dik in orde! Klein beetje afwijkende leverfunctie maar niets om je druk over te maken.

Die pijn in mijn rechter hand is toch wel het Carpaal Tunnel Syndroom ( CTS ). Morgen moet ik dus - alweer- naar t ziekenhuis, afdeling fysio voor zo een zgn. ' brace' .

Want links valt er best mee te leven, maar rechts de hele dag tintelingen totdat je amper nog wat voelt , en snachts lijkt het dus of je hand in de brand staan. Vannacht dus weeer wakker geweest ervan.

Ach zo'n brace schijnt goed te helpen en eigenlijk ff obejectief bekeken: wandel ik tot nu toe toch nog steeds door de zwangerschap heen!

Iniedergeval houden ze ons goed in de gaten! as dinsdag controle van gyn +echo , dan volgende week woensdag 4 maal bloed laten prikken voor een dagcurve mbt suiker ( wat ik waarsch. niet heb hoor- just in case ) .

nou dan heb ik wel weer ff genoeg ziekenhuis gezien hoor!

*** Stephanie succes morgen he bij de VK...

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Heel herkenbaar hoor, dat Carpaal Tunnelsyndroom in je hand. Had ik ook bij de zwangerschap van onze tweeling. Is heel lastig omdat het je met name 's nachts wakker houdt. Een brase heb ik gelukkig nooit gehad maar ik hoop voor je dat het wat verlichting geeft. En troost je, na de bevalling ben je er als het goed is vrij vlot vanaf.

Bij mij kwam er na de bevalling overigens nog wel een peesontsteking in mijn hand achteraan, maar volgens de huisarts had dat niets met het Carpaal Tunnelsyndroom te maken.

Geplaatst

Vanmorgen lange zit in het ziekenhuis. Puur wachten, verder geen bijzonderheden gelukkig. Eerst iemand die de echo maakte, alles is goed. Beide ukkies groeien goed ca. 39cm en ca 1700gr. Ze liggen dicht bij elkaar zo op de curve te zien. En daar zijn we blij om.

Toen wachten op de volgende verloskundige, zij die alle gegevens zou doornemen (bloedwaardes, schildklierhormoon etc allemaal naar behoren) en bloeddruk opnemen: 100 over 70. Zij gaf ons een doorverwijzing naar een verpleegkundige, om een injectie te geven betreft resus negatief.

dus weer wachten...kreeg 2000 eenheden (is dubbele dosis ivm tweeling) in mijn beide billen gespoten. een vervelende prik, maar zonder vervelende nawerking, lees stijfheid.

Mijn moeder trof het dus niet, dat uitgerekend tijdens haar aanwezigheid het zolang moest duren in het ziekenhuis. Van mijn moeder nog een rode luiertas met bloemetjes gekregen, met nivea-spulletjes en 2 pakken luiers erin.

buiten mag het dan regenen, binnen schijnt de zon vandaag weer.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

hallo

wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad met 21,2 weken gehad

wouw super mooi om te zien en gelukkig is alles goed met onze ukkies

ze schelen maar 10 gram met elkaar

en nee wij laten ons verrassen over een aantal weken weten wij ook wat de geslachtjes van onze beebjes zijn!!

dus dat word 4 namen verzinnen

we hebben een dilemma weten niet welke kinderwagen we moeten kopen

we dubben tussen de abc zoom en de easywalker duo

kan iemand ons raad geven?????

wij zijn vandaag 2 hele gelukkige mensen

groetjes steph

Geplaatst

Hey Vonnie,

Nog een twin mamma!

Dus jij had hier ook last van ...hihi had ik ook niet kunnen denken hoor: op t moment heb ik nergens 'last'van , zelfs van bekken wat minder, maar nu dus

CTS! Gelukkig was t bij jou snel over.

Ik heb er snachts bizar veel pijn aan.

Die brace help wel wat merkte ik vannacht!

Ik ben wel een paar keer wakker geworden van de pijn maar sliep snel erna weer door. De allerscherpste kantjes zijn er wel vanaf.

De brace is te groot en stug om mee te werken. Overdag minder pijn, maar wel ontzettend tintelende / slapende vingers. Ach als ik er s'nachts maar mee geholpen ben en als ik lang met mijn arm naar beneden moet lopen ( winkelen, wandelen etc ) . Nog een week of 6 moet ik maar denken!

Hey Stephanie,

Nou je moeder heft het idd geweten zeg. kan soms zo lang duren allemaal. Goed dat alles in orde was, dwz stabiel, en ze zijn al best wel groot he 1700gr ca! en opok kwa lengte... echt heel netjes toch??

Fijn he als alles gewoon goed gaat! Het was een bumpy road ( da's nog zacht uitgedrukt ) om zwanger te worden en nu gaat het eigenlijk fantastisch toch??

Die inentingen..hihi in elke bil een prik -gekke gewaarwording maar voor een goed doel.

hey Steph: leuk van je te horen! Fijn dat ook bij jou alles goed gaat. Vier namen verzinnen, brrrr succes hoor! Ik vond het behoorlijk lastig al met 2 , sterker nog: we moeten nog steeds 1 naam verzinnen.

Van de wagen kan ik je niet adviseren. Wel lijkt het op voorhand handig als de maxi cosie's erop geklikt kunnen worden. ( kan bij mijn Koelstra dus niet ) .

Ook kijken naar het gewicht , gebruikersgemak, breeddte van de wagen.

dat was het wel..

Hoe voel je je verder?

Nou na een goede nacht slaap schijnt ook bij mij de zon, van binnen en buiten.

Ik bedacht mij nog in de auto vanochtend hoe een geweldig voorjaar dit toch wordt, hoe een fantastsche zomer, hoe blij ik ben samen met mijn vriend een gezinnetje te stichten..

Mijn vriend mailde mij toevallig net bijna het zelfde...hoezo toeval en op 1 lijn??!!!!!

Iedereen veel liefs!

Alvast een heerlijk weekend en rust lekker uit!

Geplaatst

Fijn dat je vannacht weer iets beter hebt kunnen slapen met die brace. Kan het ook weer vanzelf verdwijnen, nog voor de bevalling bedoel ik?

Steph, wat is het fijn om te zien dat alles goed is met je ukkies he?! Ga je ook nog een pretecho laten maken later in de zwangerschap? Tijdens de pretecho werd er bij ons nog meer toelichting gegeven over de gezondheid van de kleintjes.

De keuze van de kinderwagen.... wil je dat ze tegenover elkaar zitten of naast elkaar? Wij gaan voor de Easywalker, mede ook omdat we daar de maxicosi's op kunnen plaatsen. Naar mijn weten kan dat alleen bij de Easywalker (van de duowagens).

Tip: voor diegenen die bij de Postbank/ing zitten, met spaarpunten kan je goedkoper aan je Easywalker en accessoires komen.

De echo van gister vond mijn moeder toch wel onduidelijk, zij kon er weinig van maken. Ik heb nog wel 3 leuke fotootjes gekregen; van ruggewervel, hoofdje van zijkant en 1 met voetje.

23 maart de eerstvolgende echo.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier op wat kleine ongemakken na alles goed. Heb waarschijnlijk een beknelde zenuw in mijn bil dus lopen gaat iets minder maar laat er volgende week Woendag even naar kijken. Moet dan toch weer voor controle. Ik heb in de tussentijd een angelsound gekocht en vind het helemaal geweldig. Ik hoor zelfs soms beide hartjes kloppen. Heb regelmatig nog momenten dat ik het bijna niet kan geloven dat het zwanger worden toch nog is gelukt en dan ook nog van 2 wondertjes. Ben zo ontzettend gelukkig maar aan de andere kant ook vaak bezorgd of het deze keer wel allemaal goed zal gaan. Ik denk dat iedereen die momenten weleens heeft.

Volgende week dus weer een echo en ik hoop eigenlijk dat ze dan al kunnen zien wat het geslacht is. Hoorde van iemand die in hetzelfde ziekenhuis komt dat ze er voor de 20 weken nog geen moeite voor doen dus ben benieuwd of ze dat bij ons misschien wel willen en anders moeten we nog maar geduld hebben tot 10 April want dan hebben we de 20 weken echo. Gisteren nog even naar Babycentre geweest in Duiven en weer een heleboel leuke spulletjes gezien en gekocht. Grote aankopen wachten we even mee en doen we in 1 keer als we het geslacht weten. De verkoopster zei dat ze dan tweelingkorting kon geven dus dat is dan weer mooi meegenomen want het tikt allemaal wel aan alles dubbel haha.

Met de trobosearm van mijn man lijkt het langzaam wat beter te gaan dus hij heeft goede hoop dat hij over een tijdje zelf de babykamer kan gaan doen. Is veel leuker natuurlijk dan dat je het moet laten doen. Verder hobbelen we lekker verder en genieten vooral.

Fijn dat het met de andere tweelingmama's ook goed gaat. Ik lees wel regelmatig mee maar ben niet zo'n schrijver vandaar dat ik niet zoveel hier neerzet dus. maar zal zo af en toe zeker laten weten hoe het gaat.

Allemaal een heel fijn weekend! Krijgen een lekker zonnetje morgen dus dat wordt genieten.

Groetjes Debbie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden