Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaaaa... lekker wandelen heb ik zoooooo´n zin in... Niets beters om al die kilo´s weer kwijt te raken.. Ook zoveel lekkerder voor die kleintjes.. lekker eerst de zomer door en wat groter worden voor ze al die virussen om hun oren krijgen.. Mijn zoontje is van november en die was de eerste winter al zoooo vaak ziek... Gaat nu vast beter! Kan echt niet wachten, ben die dikke buik echt zat.. hoewel ik niet mag klagen want door mijn dwarsligger heb ik weinig last van maagzuur en druk op mijn blaas... meer aan de zijkanten zeg maar... De vorige keer had ik echt 24 uur per dag brandend maagzuur en dat is echt killing.. nu alleen als ik teveel eet of een lege maag heb.. en als ik teveel beweeg vlak na het eten... eerst even rustig zitten helpt echt... vorige zwangerschap kreeg ik alleen verlichting door een milkshake.. is het wel eens zo erg geweest dat ik manlief om middernacht naar de Mc Drive heb gestuurd!

Werd hij heel blij van hahaha...

Nog een paar weekjes!

Liefs Pien

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh jaaaa lekker milkshake!!!

hmmmmm getverdrie krijg er gelijk trek in

maar goed dat we hier dus helemaal geen mac drive of wat dan ook in de buurt hebben hahahahaah

maar hey

wel ijs en melk in de koeling!! hmm???

Geplaatst

Milkshake! daar zeg je me wat! Wat een goed idee... hmmm...

Lila, heb dat ook, die dichtzittende neus. Al maanden. Maar heb uit pure wanhoop toch de Otrivin kinderneusspray gekocht (50% minder chemie) en beperk mezelf tot 1 spray (dus 1 neusgat) per dag als het écht niet gaat (net voor het slapen gaan). Dat scheelt zoveel, kan je in ieder geval die nacht door dat ene neusgat normaal ademen....

Ja heerlijk he, onze voorjaar- en zomerbabies. Kijk er ook zo naar uit, dat wandelen in bos en duinen! En lekker voor de kleine alleen maar rompertjes bij warme dagen...

Geplaatst

Ja meiden wij zijn echt geluksvogels hoor! Zelfs het seizoen zit ons mee!

En alle kwaaltjes..hihi die krijg je zomaar kado.

Mariek, Pien: al beter met de blaas?

Lila nog steeds erg moe lees ik al wel!

Ik moet nog 5 weken, a 4 dagen werken. denk dat ik geen moment te vroeg ben met stoppen!

Het is niet alleen maar hapyy de laatste tijd bij ons in de familie:

Mijn 'schoonvader'van 73 heeft een hersenbloeding gehad een paar maanden geleden en is niet meer dezelfde man.

Wij dachten dat het bij zou trekken maar hij praat niet meer, hij vraagt anderen niets meer- geen interesse dus -hij leest niet meer , op vragen antwoord ie met 'ja' of 'nee' of iets korts in die strekking, hij is mega slecht ter been en heeft nu een scootmobiel.

Hij is er nog wel, de buitenkant, fysiek, maar de persoon is weg. Ook heel erg voor mijn 'schoonmoeder'. die is haar man kwijt en is full time verzorgster..

Hulp , of een middagje ertussenuit wil ze ook niet. Haar hele leven heeft gedraaid om haar kinderen , en om hem... en nog. Comnpleet andere generatie en milieu als waar ik in ben opgevoed. Ze had al geen 'eigen'leven maar nu al helemaalgeen nekele vrijheid meer.

Ook onze meiden zullen hem niet meer kennen zoals wij. En zij is in een paar maanden tijd sterk verouderd, moe, wallen en zelfs grijsgeworden ( dat was ze nog niet ).

En mijn moeder en haar man wonen in Drenthe, rijd ik ook niet op een dagje heen en weer. Ik zal het best wel missen hoor een opa's en oma's dichtbij die een bij kunnen springen bv met oppassen. Al zijn mijn vriend's ouders nu echt te oud ..zo en zo al en nu helemaal met de nieuwe situatie.

Ach ja het is niet anders. Die dingen kunnen nu eenmaal gebeuren met ( oude) ouders...

Hij is afgelopen maandag weer opgenomen, een soort epelepsie aanval gehad, ze weten de oorzaak nog niet.

nou vreselijk !

Zo kunnen intens geluk en ongerustheid hand in hand gaan.

Geplaatst

Jee, dat is niet fijn Lentezon. Hoe is lhet met je manlief, kan hij het een plekje geven. Het leven kan raar lopen; geluk betreft een nieuwe generatie en pijn/verdriet om een oudere generatie. Hoe zijn de vooruitzichten voor je schoonvader?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Vanmorgen naar het ziekenhuis VK geweest. En we hebben gelukkig weer de bevestiging gehad dat alles goed is met onze ukkies. Goede grootte en nog steeds voldoende vruchtwater. De foto's die zij heeft afgedrukt zijn helaas te wazig. Ik vertelde nog over de zure maagbranden, zij had daar wel iets voor. Niet aangevraagd, ik houd niet zo van al die extra medicatie. Als ik nou de hele dag door zuurbranden krijg wordt het een ander verhaal.

Na het ziekenhuisbezoek weer naar het werk. Na 8 uur werken had ik de knollen echt wel op vandaag. Wilde het liefst op de bank hangen, maar vond het geen fijn idee dat ik daarna toch weer in de benen moest om boodschappen te doen. Ben uiteindelijk direkt na werktijd naar de kapper gegaan; puntjes knippen en mijn haar laten kleuren (grijze uitgroei is niet gepast op je 36e). Hoop rondom de bevalling gewoon mijn haar in een staart te kunnen doen. Lijkt me wel zo makkelijk voor die momenten.

Gister weer naar salsadansen geweest. Moest wel een extra pauze inlassen met al dat voetenwerk. Ik voelde mijn banden pijnlijk rekken. Toch vind ik salsadansen minstens zo ontspannen als zwangerschapsyoga. Met dansen vergeet ik echt alles verder om mij heen.

Vanavond op de bank voelde ik een 'puntje' uit mijn buik vormen, toen ik mijn vingers erop legde verdween het. Vermoedelijk een voetje of een vuistje geweest, echt weard.

Vanavond een 'borrel' halen bij mijn vader, net terug van vakantie Portugal. Morgen lekker uitslapen, hoef pas om 16u te beginnen (tot 20u).

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Stephanie, wat een mooie foto's!

Jullie kindjes komen in een mooie kamer te slapen.

Helemaal te gek!

Leuk dat je er ook een trouwfoto bijstaat. Jullie zagen er

schitterend uit.

Ik vind het wel leuk want ik had een heel ander idee van hoe jij

er uit zag. Wel grappig.

Ik heb geen idee hoe je een foto geplaatst krijgt.

Zal wel eens speuren op het forum.

Maandag ga ik mijn HBAc1 laten meten. Ik kan niet wachten!

Ook willen ze mijn stollingsfactoren etc. weten omdat ik in 2007 een trombosebeen gehad heb.

Ik krijg woensdag pas de uitslag van de HBAc1.

Spannende dagen dus.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Mogge!

Hey Vanessa,

Ik ga voor je duimen dat je HBAc1 uitslag goed is meid!

Ik hoop dat dit eens jou jaar mag worden want je hebt tot nu toe nogal wat op je pad gehad en nu mag het wel eens een andere richting inslaan ! Laat je het nog even weten woensdag?

Stephanie, mijn schoonvader is gelukkig weer thuis, testen tot nu toe hebben niets opgeleverd, dus volgende week moet hij weer terug.

Schoonmoeder klinkt weer blij iniedergeval. Ze zijn al zowat 55jaar bij elkaar ...

Mijn vriend is er vrij rustig onder moet ik zeggen. Hij heeft een ander contact met zijn ouders, dan ik bv met mijn moeder heb. Niet dat dat echt moet uitmaken, je ouders zijn je ouders... Hij is blij dat hij er nog is, en denkt er ook wel eens aan dat het allemaal nog veel erger af had kunen lopen...

Fantastisch dat het nog steeds goed gaat met je duo!!!! Dus mooi op schema en voldoende vruchtwater, een goed 'huisje' voor ze dus! Bij mij is het maagzuur nu afgenomen, maar heb mij dan kwa beweging ook zeer rustig gehouden. Ik zou ook in uiterste nood naar spullen grijpen , maar het is wel handig om in huis te hebben denk ik, want ik heb echt een halve nacht rechtop in bed gezeten ervan , liggen ging niet..

Na het werk ff doorgaan is misschien beter op te brengen dan eerst op de bank hangen inderdaad..want dan heb je misschien echt geen zin meer om op te staan. Heel normaal hoor in deze tijd, en zeker met tweelingen om meer vermoeid te zijn na een inspannende dag.

Merk het zelf ook. Ik ben s 'avonds nu zo moe dat ik - helaas- ga liggen snurken! Ik lig gerust al om 2130 te slapen..maar meestal is het 22u dat ik mijzelf niet meer wakker kan houden... ik ga er dan rond 0640-50 weer uit. Da's eignelijk al de hele zwangerschap. Ik heb het denk ik dus nodig dat extra uur slaap. Normaal sliep ik altijd al 8 uur, zeker in de winter.

Goed dat je nog steeds danst hoor! Ontspanning en afleiding, da's toch heerlijk?! Misschien je buik extra ondersteunen tijdens de les met een buikband?? Die dingen zijn wel duur trouwens..rond de 30.- of meer.

Joh wat leuk een uitstekend voetje, of handje! Dat zal je vanaf nu wel meer gaan krijgen, ook leuk voor je man om te zien/ voelen!

Ik zie wel mijn buik bewegen, maar helaas : die voorliggende placenta ! Truckjes met je hand op je buik, dan komen ze wel naar je toe gaan echt niet voor mij op hoor. Mischien als ze nog wat groter zijn! Ik vind het al heel wat dat ik ze nu echt voel bewegen en ik soms mijn buik op en neer zie gaan.

Nou , dus vandaag nog een dagje werken en dan : weekend!

T is weer een hele verhaal geworden zeg.....hihihi sja..komt ook wel veel op je af tijdens je zwangerschap- logisch!

liefs lentezon

Geplaatst

He Vanessa,

we gaan voor een goede uitslag woensdag, we duimen voor je! Ben net als Lentezon benieuwd, laat je het even weten? Dat 2009 maar weer een topjaar mag worden. Vorig jaar getrouwd, dit jaar een zwangerschap zou toch heeel mooi zijn.

Gek he? Dat je toch een soort voorstelling van iemand hebt nav verhalen die je leest. Jij staat al langer met je gezicht in de spotlight. Spreek me gerust aan als je me een keer tegenkomt met m'n Fiat in Apeldoorn. Ik heb mijn haar niet meer zo blond als op de trouwfoto (was ook flink geblondeerd). Gister toch weer iets donkerder moeten maken om grijze haren weg te werken. Hoop geleidelijk weer over te kunnen gaan naar mijn eigen (as)blond.

Lentezon,

fijn dat het weer iets beter gaat met je schoonvader. het is fijn als je het goed kan vinden met je ouders, maar je hebt ze niet voor het kiezen. Het enige wat je kunt doen is zelf een goede ouder proberen te zijn. En dat valt nog niet mee, als je het artikel in de nieuwste Linda leest over opvoeding.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Nou inderdaad..opvoeding! Ik moet het artikel nog lezen , heb mijn Linda vluchtig doorgelezen. Omdat ik t blad toch bijna elke maand kocht vanaf het 1e begin ben ik pas abonnee geworden.

Kwa opvoeding: sja terugkijkend op mijn eigen jeugd , dat heeft iedereen: je weet wat je iniedergeval anders wilt aanpakken , maar ook wat je zelf leuk/ goed vond aan je eigen opvoeding. Ik denk dat je af en toe best eens een spiegel wordt voorgehouden , sommige dingen zullen confronterend zijn en ik hoop daar allemaal goed mee om te kunnen gaan!

Ik zal het eens lezen, ben benieuwd!

Geplaatst

Vandaag intakegesprek met Naviva Kraamzorg gehad. We zijn geindiceerd op 64 uur kraamzorg (49 + 15 voor tweelingzorg). Allerlei info weer ontvangen. Ik mocht van alles vragen, maar ik had niet zoveel vragen. Wat moet je vragen?

Het is me wel duidelijk geworden dat ik nog 2 extra kruiken nodig heb (totaal 2 per kind) en dat katoenen of wollen dekentjes beter zijn dan mijn fleecedekentjes van 100% polyester. Polyester ademt onvoldoende.

Zij vertelde ook dat het tegenwoordig wordt aangeraden je ukkie(s) de eerste tijd bij je op je slaapkamer te laten slapen; voor beter contact en hechting met je kind(eren). Bij 1 kind kan ik me nog wel voorstellen dat je hem/haar bij je op de kamer houdt, maar 2 vind ik persoonlijk toch wel veel hoor. Denk dat ik zelf niet meer zou slapen. Hoe denken jullie hierover?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hi Stephanie,

Ik heb de vorige keer de kleine bij mij op de kamer gehad in het wiegje tot hij vanaf de laatste voeding tot de vroege morgen doorsliep.. De eerste weken sliep ik zelf rustiger als hij in de buurt was... En als je dan ook nog meerdere keren per nacht moet voeden of even wilt kijken is het prettig als je niet of nauwelijks je bed uit hoeft.. na een week of 6 was het mooi geweest en hebben we het bedje terug gezet.. Ik zou gewoon kijken hoe het gaat en hoe je je voelt, het is nu nog zo moeilijk in te schatten.. je weet niet hoe de borstvoeding gaat lopen, hoe ze gaan slapen en ook niet hoe ze geboren gaan worden (Is het risico op een keizersnee niet hoger bij een tweeling?).. Het loopt zoals het loopt!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoihoi,

Nou van die kruikjes ( 4!) wist ik wel, maar van het op je kamer slapen eigenlijk niet. Misschien raad de ene kraamzorg weer iets anders aan als de andere , maar ik heb mijn intake nog niet gehad hoor..

Ach ik denk maar zo: de bedoeling is om de kindjes z.s.m. te laten doorslapen en ze een dag nacht ritme te geven toch? Dus ja wat dat dan voor de 'bonding' moet betekenen ?

Ik denk : als ouders ben toch al de hele dag met ze bezig, evt nachtvoedingen...

Ik zou voor er voor kiezen ze op hun eigen kamertje te laten, en in mijn geval betekent dat ook nog eens: samen op 1 kamertje. ( ons huis heeft maar 2 slaapkamers! ).

Maar er zijn ongetwijfeld ouders die zweren bij het bedje op hun eigen slaapkamer.

Geplaatst

Precies Lentezon,

je bent de hele dag al bezig met 'bonding' en ook nog meerdere keren 's nachts waarschijnlijk. Overdag als ze slapen heb je ze ook niet de hele dag naast je.

We moeten maar doen wat wij denken dat goed voor ze is.

liefs, Stéphanie

oja, op de vraag of deze kraamhulporg. veel waarde hecht aan een tummytub zei ze het volgende. Je maakt het langst gebruik van het badje, maar sommige baby's vinden de 'ruimte' van de tummytub juist aangenaam. Ik zei haar dat de meeste vriendinnen de tummytub de deur uitdeden zodra de kraamzorg ook de deur uit is. Dat was haar niet vreemd. Zij had nog geen ervaring met het gebruik van zo'n bad-ligsteuntje (hoe omschrijf je zo'n ding?).

Geplaatst

hihi Ik heb ook 1 zo'n ding gekregen! En je kan op internet zo'n demonstratiefilmpje bekijken, t ziet er wat mij betreft helemaaaaaal niet comfi uit , vooral het vasthoúden van t hoofdje niet

( zie website tummytub of you tube )

( zo'n onderstel heb ik er niet bij ).

Over badligsteuntjes weet ik verder nog niet veel hoor!

Oh: vanavond via mijn kraamzorg ( Careyn ) cursus BV. Mijn moeder moest erg lachen ( zij is oud kraamverpleegster) : 3 bijeenkomsten van elk 2 uur ?? 6 uur praten over BV?? Vond ze een beetje gek, ze zei: is echt niet moeilijk hoor, kind pakken, borst pakken en hup ermee hahahahahahah

Vind het wel laat, van 1930 tot 2130... aangezien ik tegenwoordig meestal al lekker in bed lig te lezen door de week om 2130..

Oh: en wie heeft er last van VOCHT!!! ??

Ineens mijn vingers tintelen, en vooral s'nachts nou ze doen er gewoon mega zeer van, en voelen mega opgezwollen, en wat denk je van mijn voeten en zeg maar dag tegen mijn slanke onderbenen en enkels!

Sokken, kousjes, laarzen : blijft allemaal in mijn been staan. Ik heb al maanden een geirriteerd gevoel in mijn voeten , vooral s'avonds merkte ik het, maar dat blijkt dus van t vocht te zijn! Pas niet meer in mijn schoenen!

Begint dat nu al????? !!!! ik moet nog 9-11weken!

S' avonds lig ik dus nu met mijn voeten omhoog, veel drinken hele dag door..meer kan ik niet doen.

fijen dag allemaal , liefs lentezon

Geplaatst

Oh: en wie heeft er last van VOCHT!!! ??

Ja, hier 1! En Nora heeft er ook veel last van.

Heb het al vrij lang een beetje, begon bij mij rond week 26. Sokranden blijven úren in mijn benen staan, van enkels hebben is haast geen sprake meer (benen lopen gewoon door) en mijn handen zijn met name 's nachts en 's ochtends helemaal dik en rood en soms ook vrij pijnlijk (kan ze dan echt niet meer dichtknijpen).

Kleine troost: het hoort allemaal bij het verwekingsproces van de pezen en gewrichten. Daar heb je vocht voor nodig. En hoe beter de boel verweekt hoe beter straks bij de bevalling. Nog een kleine troost: er gaan behoorlijk wat kilo's in vocht vasthouden zitten. Kilo's die er straks heel snel weer af zijn ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Lijkt me erg lastig wanneer je je schoenen niet meer past. Dat kan je toch beter in de zomermaanden hebben, kan je op slippers lopen.

Af en toe wat dikkere enkels, maar dat komt meer door megadroge benen die ik dan weer kapot krab van je jeuk. Het lijken wel wijnvlekken op mijn onderbenen.

De laatste dagen meer last van krampen in onderbenen als ik in bed lig, ik houd er gewoon spierpijn aan over.

Pien en Mariek, hoe gaat het de laatste weken/dagen. Zijn jullie zenuwachtig of hoe kijken jullie de bevalling tegemoet? Ben heeeel benieuwd.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi meiden,

Stèphanie, ik had 2 kruiken, omdat ze de eerste 7 weken bij elkaar in bed lagen (buik - buik of rug - rug) en dus samen konden doen. Deze lagen dan in een aparte deken aan hun voeteneind. Later hoorde ik dat het wordt afgeraden om hen samen in 1 bed te leggen, maar dat ging bij ons prima.

Na 1 week hebben we ze toch in de eigen slaapkamer gelegd; we werden kriebeleig van alle kuchjes en piepjes. Door omstandigheden hadden we onze rust hard nodig, dus gingen ze een kamer verderop. Volgens mij kan je overdag ook prima hechten, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Die tummy Tub had ik ook (2e hands) en daar hebben ze erg weinig in gezeten.

Foto-LTVRWEG6-D.jpg

Foto-EIWHF8CW-D.jpg

Geplaatst

Wat een scheetjes! Zo te zien hebben zij genoten badderen in de tummytub. Deed je ze achter elkaar of de een 's morgens en de ander 's avonds in bad/tummytub? Of om de dag? Tips altijd welkom.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Pien en Mariek, hoe gaat het de laatste weken/dagen. Zijn jullie zenuwachtig of hoe kijken jullie de bevalling tegemoet? Ben heeeel benieuwd.

He Stéphanie,

Ben niet zenuwachtig. Eerder heel benieuwd en nieuwsgierig naar wat er allemaal gaat gebeuren en hoe ik erop zal reageren. Ben benieuwd of het me gaat lukken de pijn van de weeen weg te puffen, hoe het persen zal gaan en hoe het moment zal zijn als de kleine dan eindelijk op mijn buik ligt, wat ik dan allemaal zal voelen en ervaren... Ben ook heel benieuwd hoe mijn vriend het allemaal gaat ervaren!

Maar, zal de eerste zijn die zal toegeven dat dit waarschijnlijk alleen maar zo is omdat ik het nog nooit heb meegemaakt en geen idee heb van wat me allemaal te wachten staat ;-) Straks piep ik waarschijnlijk wel anders, haha.

Pien zal ongetwijfeld anders tegen de komende bevalling aankijken, toch, Pien?

En tip voor de krampen in de benen: extra magnesium. Zit ook in bananen, dus mocht je het nog niet doen, elke dag een banaan eten helpt goed.

Laura, wat een schatjes! Super leuke foto's.

Ik heb een gewoon badje gekregen. Een tip die ik ergens tegenkwam op internet, om de ruimte kleiner te maken, mocht het kindje een beetje schrikken van zoveel water en zoveel ruimte, is de kleine tegen het voeteneinde te houden met de voetjes en hem/haar van achteren te steunen met de handen/armen. Dan krijgen ze alsnog het idee van een veilige knusse warme omgeving.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Tsja.. inderdaad zoals Marieke er tegenaan kijkt is heel herkenbaar... van mijn eerste zwangerschap.. Mijn niet zo fijne (en dat is understatement van het jaar) ervaring van mijn eerste bevalling zorgt er wel voor dat ik er nu erg tegenop zie... Maar goed... ik zou het zo nog een keertje op dezelfde manier doen als dat nodig is hoor... Vrijdag weer naar de gyn.. en dan zullen we zien.. tot dusverre lijkt het erop dat de kleine nog steeds dwars ligt en dat zou betekenen dat ik in ieder geval geenn lastige beslissingen hoef te nemen over wel of niet proberen natuurlijk te bevallen.. dan wordt het zowiezo weer een keizersnee...

We´ll see, voel me verder best goed al begin ik steeds meer een kamerolifantje te worden kwa beweging en ook kwa postuur helaas haha..

Liefs Pien

Geplaatst

Mogge meiden!

Laura wat een super leuke foto's van je kindjes! Ik word er warm van! Zo te zien genieten ze er enorm van!

En kramp in de kuiten: ik heb gelezen meer melkproducten, zit wat in dus die magnesium!

Goed dat jullie ( Nora, Mariek , Pien ) een eigen dagelijks topic hebben, kunnen we alles van zeer dichtbij volgen.

Ik wil zo min mogenlijk weten eigenlijk hoor over bevallingen ! Wat niet weet ... Dus eigenlijk kop in t zand.....

Enige 'nadeel'of iets waar ik best wel tegenopzie is verstoorde nachtrust, maar ik denk dat je je er zo overheen zet, want het is niet anders, je kindjes zijn superafhankelijk van jou. Ik ben nogal snel uit mijn ritme namelijk kwa slapen ( juist misschien omdat ik zo een vast ritme hanteer ) en dan gaat bij mij alles uit balans: eten, eetlust, humeur etc

Mijn vriend is ook een slechte kwa slaapritme... Maar ja: dus daar hebben we het wel eens over. Voor hem lijkt het me nog erger: hij moet gewoon aan het werk!

Maar ja : ik moet dan maar denken aan alle stellen die GRAAG willen ruilen....

Hey verder : ik heb weinig bekkenpijn weer al dagen en ook vocht in voeten is minder geworden Wat jij ook schrijft Mariek: over hoe dat voelt in handen en benen: ik ervaar dat net zo idd!

Vooral snachts : bijna cartoonesk ! Blijf alleen erg MOE!!!!!

Ojeee meiden: wij hebben nog steeds maar 1 naam! Ik kom er maar niet aan toe mij daarin te verdiepen, ik wacht echt op mijn verlof zeg !

komt goed!

Oja: cursus BV was wel o.k. wel wat vooroordelen ontzenuwd enzo: kan alleen het topic niet meer vinden!!!! Dus BV of fles??? want dan schrijf ik daar wel wat info....

liefs!

lentezon

Geplaatst

Sinds mijn zwangerschap drink ik melk als nooit tevoren. De bananen heb ik in middels wel in huis gehaald. Moet ik zeker niet teveel van eten, ivm grote kans op obstipatie (is nog erger dan kramp).

Vervelend dat jullie niet lekker kunnen slapen. heb er tot nu toe weinig last van, 'smorgens is het alleen wat lastig om uit bed te komen.

Ben benieuwd naar je cursusverhaal over borstvoeding. Zag je moeder nog verschil met vroeger? Maandag as. heb ik voorlichting Borstvoeding in het ziekenhuis.

Gister heeft mijn schoonmoeder het huis gedeeltelijk schoongemaakt, vrijwillig. Beetje vreemd, maar toch ook wel heel fijn. Ben zelf niet zo'n poetser.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Wat lief van je moeder! haha mijn moeder is ook zo, alleen ben ik wel een heel stuk gestructureerder geworden kwa huishouding.

Heb je dat zelf ook niet een beetje gemerkt sinds je zwanger bent?

Een hobby is het niet...en ik ben ook niet zoals een collega van mij die s'avonds om 2030 de ramen nog gaat staan zemen!!?

Ik zal nog over de BV wat schrijven binnenkort.

Zucht- had echt weinig animo om te gaan werken vandaag. Zo en zo valt het me zwaarder deze week. Ik krijg ook last van mijn rug van die stoel hier/ hele dag achter de pc...

Ik heb dus behoefte aan rust, ff niets moeten, terwijl anderzijds het werken ook wel afwisseling geeft.

Zijn jullie al toe aan t verlof, en wanneer heb je verlof?

het gaat hard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Week 37 is met een tweeling geen uitzondering...nog een kleine 8 weken zou je dan denken..het kan he ..

Nou ik ga maar eens wat doen,

Liefs lentezon

Geplaatst

Die behoefte aan rust is heel herkenbaar. Ik had het er gister nog over met een zwangere collega. Liever vandaag dan morgen met verlof, ondanks dat ik me verder goed voel. Je hoofd staat gewoon steeds minder naar werk. Ik weet niet zeker of het dragen van een tweeling dit gevoel versterkt, we dragen wel meer met ons mee.

Gister voelde ik de ukkies flink tekeer gaan. Draaien met ellebogen wijd, zo leek en voelde het. Ik keek naar beneden en dacht/zei; hallo, wat zijn jullie allemaal aan het doen daar beneden? Bijzonder momentje.

De 4uurs-diensten bevallen goed. Nog 8 halve dagen werken tot aan verlof

(7 april), verspreid over 5 wkn. Dat gaat wel lukken vermoed ik.

Na vanavond (17.30-21.30 werken) heb ik 6 dgn vrij. Heerlijk.

Betreft dat poetsen ben ik nog geen grotere held geworden, misschien tijdens verlof of wanneer de kleintjes er zijn.

Liefs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden