Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd Debbie,

dat je de eerste 12 wkn doorbent. Toch een overwinning. Fijn dat je dezelfde meubeltjes hebt kunnen vinden. Zo zijn wij ook aan ons tweede ledikantje gekomen, surfen op internet doet wonderen. Mag ik vragen wat jullie met de meubeltjes van jullie dochter zo lang hebben gedaan. Opgeborgen of is de kamer in stand gebleven?

Liefs, Stéphanie

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Dat is inderdaad best uniek dat pas 1 kilo bent aangekomen. Ik ben er tot nu toe 2 afgevallen maar zal ongetwijfeld wel aan gaan komen. Zeker als ik weer beter kan eten.

Een rode kinderwagen vind ik ook helemaal geweldig maar als we nu 2 jongens krijgen dan is het niet echt de goede kleur denk haha.

Ik had stiekem gehoopt dat ze misschien volgende week al iets kunnen zeggen over het geslacht maar ben dan pas 13 weken en 2 dagen dus dat lijkt me sterk.

Stephanie,ik zie nu pas dat jij en lentezon gelijk lopen met de zwangerschap. Is wel leuk kletsen dan als je allebei in dezelfde week zit.

De spulletjes van mijn dochtertje staan opgeborgen bij mijn ouders. Als we het kamertje hebben opgeknapt gaan we het ophalen. Met het opknappen van het kamertje zullen we nog even geduld moeten hebben. Ze hebben eind December ontdekt dat mijn man trombose in zijn arm heeft, dus die moet een half jaar bloedverdunners gebruiken en een armkous dragen. Hij werkt op dit moment halve dagen op kantoor en dat is net aan vol te houden. Als er over 2 maanden nog geen verbetering is met zijn arm dan laten we het doen door een kennis.

Stephanie, welke kinderwagen willen jullie?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Debby, het is sowiezo al leuk om met medemoeders(-in-wording) te kletsen. Het is wel bijzonder dat Miss Daantje, Lentezon en ik als toekomstige tweelingmoeders zo dicht bij elkaar liggen qua datum.

Wij hebben ons oog laten vallen op de easywalker, ws legergroen (lekker neutraal). Persoonlijk vind ik dat rood prima kan hoor bij 2 jongetjes. Rood vind ik ook een neutrale kleur wat dat betreft.

Met 17 wkn heeft de arts voorzichtig voorspeld welk geslacht de ukkies hebben, met de 20 wkn-echo is dit bevestigd.

Gister voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Toch even aftasten wie wie is, maar ik geloof dat het wel een aardig klupje is van 8 meiden. Er is er 1 in april uitgerekend, de laatste is 22 mei. Er zijn, incl. me, 3 meiden van icsi zwanger geworden. Ik ben de enige van de klup in verwachting van een tweeling. De oefeningen zijn wel even wennen maar niet zweverig. De docente benadrukte dat je zelf bepaald hoever je wilt en kan laten gaan. We krijgen ademhalingstechnieken en puftechnieken. Ik ben benieuwd.

Vandaag draai ik een gebroken dienst op het werk ivm ziekte. Van 7-11uur en van 16-20uur. Ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind, zo'n lange pauze tussendoor. Moet natuurlijk geen gewoonte worden.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Wauw,

ik zie net dat ik alweer een plaatsje ben opgeschoven op de banner.

Blijf het bijzonder vinden.

Op het werk vanmorgen eens ten rade gegaan wat wijsheid is betreft het nemen van ouderschapsverlof. Ik ben geen ambtenaar dus bij ons in de zorg is ouderschapsverlof onbetaald. Tenzij je je percentage behoud na je verlof, dan krijg je 25% van je ouderschapsverlofuren vergoed. Geldt dus niet voor mij, ookal ga ik maar 5% minder werken (80>75%).

De salarisadministratie heeft me een paar berekeningen gegeven. Nog eens goed over na denken of het de moeite waard is.

Ga ik voor tijd of voor geld?

Hoe gaat dat bij jullie???

Stéphanie

Geplaatst

Debz33 hoe speciaal dat je het kamertje van je dochtertje nog hebt en er nu dus een tweede bij hebt via marktplaats..........

is geen toeval!! het is speciaal voor jullie!!!

geweldig

en ja ik ga met Stephanie mee

rood vind ik prima kunnen voor zowel meid als jongen hoor

ik weet ook nog niet wat er in mijn buik ronddraait ! ( we hebben ook niet gekeken met 20wkn echo!!!) maar heb de rode Mutsy Urban Rider nog staan van mijn dochtertje.

nou ben ik heel makkelijk met kleur want ik vind roze ook kunnen voor een jongetje. ben niet zo van het gelijk stoerstoerstoer, maar das ieder voor zich

maar ik vind rood zeker niet een meiden kleur.

( genoeg van die stoere voetbalclubs die rode tenues hebben toch!!!) hahaha

hier alles lekker

kleintje druk aan het draaien schoppen en boxen afentoe

vandaag bij VK geweest

alles mooi HB geprikt en was 7.2

( ze ging zowieso prikken en ik zat al klaar om te vragen om te checken want voelde me de laatste tijd zo zo moe.........maar dus niet ijzertekort. gewone moeheid dus ;-)

beeb lag op dat moment met koppie naar beneden

maar ja volgens mij nu alweer twee keer een salto gemaakt hoor

hahahahaa

gaat zo snel plots

wow 10 maart moet ik weer .............en zag ik mijn agenda ..........

dan ben ik alweer 31 weken

en das de laatste keer om de 3 weken

dan gaan we naar om de 2 weken

wow wow

zat helemaal beduussd op de bank thuis hahahah

fijn om te horen dat het zo lekker gaat met iedereen

Geplaatst

Ha meiden,

ja het gaat erggggg opschieten nu....

als ik bedenk -zeg ik beval met week 38- dat het nog maar 11 weken is - da's echt bizarrrrrrrrrrrrrrrrrrr snel!

Zeker als je net als wij hier van t forum zo lang bezig zijn geweest om zwanger te raken, nou die zwangerschap zelf is met een knip van de vingers voorbij ( zeker als het allemaal voorspoedig gaat ).

Hey Lila ik ga ook eens vragen naar t ijzergehalte. Al moet ik zeggen dat ik alweer wat meer ben opgeknapt. heb wel iets nieuws: tintelende handen, vooral s'nachts!

Van die kleuren: mijn familie heeft mij overstelpt met rose kledij. Ik heb de schoonfamilie dan ook gekscherend verzocht aub alles te kopen, behalve rose kledij! Die arme meiden zullen er nog een complex aan overhouden ! Lijken wel biggetjes op voorhand...

Trouwens ik zie in alle reclameblaadjes veel rose voor meiden kleding ( ook voor meiden van bv 7 jr oud etc ) : zou het dan gewoon 'in' zijn of begin ik nu toch echt allergisch te worden ????

Hoi Stephani..

Alles goed verder?? Mooi he weer een stapje verder op de banner- ik vind het nog steeds echt bijzonder dat het mij heeft mogen overkomen om zwnaer te zijn...

sja die afweging geld of tijd..

Dat is voor iedereen anders denk ik. Ik heb het er wel voor over:

Ik heb wel strakjes meer tijd maar onderhand 400.- netto aan 'minder geld'... elke maand.... ( van 5 naar 3 dagen werken gaan ).

Da's wel even slikken.

Want nu moet ik ineens opletten wat ik uitgeef, het EN-EN-EN is nu wel weg... maar ach : het is me dubbel en dwars waard hoor!

Het kan ook gewoon niet anders, ik wil de kindjes niet 5 dagen p/w naar de opvang sturen en ik wil zelf ook niet gehaast en gesjeesd door t leven gaan omdat alles na kantoortijden moet gebeuren.

Bij jou lijkt me opvang nog lastiger te regelen met onregelmatige diensten.....

Je bent er dus nog niet helemaal uit!?! Wat vind je man ervan ??

Geplaatst

Hoi Lentezon,

ik heb straks 3 doordeweekse dagen opvang, 2 door familie en 1 dag kinderopvang. In totaal moet ik 12 dgn per maand werken (bij 75%=27uur pw.) Het maakt mij niet uit welke diensten ik dan krijg, als het maar op die 3 dgn of in het weekend gebeurd. Dan ben ik m.i. toch best makkelijk.

Toen ik gister de gekochte kleertjes nogmaals bekeek (kan niet vaak genoeg), viel het mij wel op dat ikzelf toch ook wel snel voor rose, rood en wit ga voor het meisje. De jongenskleertjes hebben meer variatie qua kleur. Rompertjes in overvloed, nu de andere kleertjes nog.

Gister zittend op de bank zag ik mijn buik gewoon bewegen, het was een leuk interactiespelletje. Jammer voor Marvin dat wanneer hij zijn hand op mijn buik leg(de), de bewegingen net weer stopten.

Volgende week mogen wij weer naar de VK. De keer daarop wordt mijn bloed weer onderzocht op schildklierhormoon (de mijne werkt niet) en resusfactor (heb D), natuurlijk ook HB. Zitten we alweer in week 30.

Hoe is het met de kinderkamer?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stéphanie

Hey meis,

Herkenbaar verhaal van de hand en de bewegende/ schoppende kindjes! Het gebeurt hier ook veel als mijn vriend niet in de buurt is of het houd dan op!

Echt heerlijk om ze te voelen bewegen!

Hopelijk is bij de kindjes, en ook met jou alles nog goed. Krijg je medicijnen voor je niet werkende schildklier ? En wat er er presies te behandelen is aan resusfactor D en HB ? Ik vind je wel altijd positief en klaagt niet ! wat een bikkel!

hey Da's toch best wel goed geregeld zeg de opvang bij jullie! Wat fijn dat je familie kan bijspringen. Da's een stuk flexibeler dan kinderopvang waar wij toe gedwongen zijn.

Maar zucht: het blijkt bij ons op de zaak helemaal aan het instorten kwa werkvoorraad. Voor het buitenpersoneel is amper nog werk over va 1,5 maand. Dat hoorde ik pas vandaag. Hoop dat het nog aantrekt. Gelukkig heeft mijn vriend 'levenslang' als provincieambtenaar. hihi

Het kamertje is nog niet in elkaar gezet. Dat komt over 2 weken. dit weekend is het carnalval en volgend weekend zijn we druk, dat mijn vriend en zijn twin bro daar pas het weekend erop aan toe zijn.

Hoe is het met jullie kamertje?

Nou bij jullie is het natuurlijk EN jongens spul, EN meiden spul! kwa kleur , kleding bv. Zo blijf je kopen! hahaha

Nou Bv Spijkerbroekjes , ( bv van Name It zijn wel mooie ) kunnen ze nog wel eens van elkaar dragen ...

Hoe voel je je verder? Hier weer ok, loop wel wat stijf van t bekken. Ben nog steeds niet 'huge'. Nog steeds hetzelfde gewicht ja ca 600 gram is erbij vergeleken dat ik net zwanger was.

Vannacht nog een heel realistische droom dat we aan het wachten waren op de uitslag van IVF 3.

Al die doom - en angstgevoelens gingen weer door mij heen. De klap als het weer niet zou lukken, en dan op eigen ( financiele ) kracht nog een poging in het vizier. De enorme spanning waar hoop doorheensijpelt. Alles of niets..

Zal wel een stukkie verwerking zijn. Zo passeren wel meer zaken uit mijn leven de revu, soms in een droom, soms gewoon in het dagelijks leven. Dingen die ik was vergeten, of weggestopt die ik dan wel gelijk een plaatsje kan geven.

Lijkt op het 'opschonen van mijn bestanden '! Het before- and after- leven/ moederschap. Dat ik er maar klaar voor ben ! :cat::notworthy: ben ik ook hoor!

Wat zijn wij toch een geluksvogels als IVF moeders!!!!!

Ik ga eens ff lunchen...beetje veel trek zeg ..! Fijne dag meid en liefs,

Lentezon

Geplaatst

Hoi Lentezon,

als je niets te klagen hebt hoeft dat ook niet. De klachten van de laatste dagen zijn vervelende zuurbranden (vanillevla helpt wel even) en obstipatie (moet meer drinken).

Qua gewicht ben ik zit ik nu op 75.4 (vanmorgen gemeten) tegen 67.3 in het begin. Nog niet slecht al zeg ik hetzelf.

Dat jij nog op je 'oude' gewicht zit, vind ik wel heel bijzonder.

Ik heb vanmorgen een paar foto's van de kinderkamer gemaakt en als het goed is komen die hieronder te staan....

Foto-TJAULLHE-1.jpg

Foto-PDYYXT6Z-1.jpg

De stoffen muziekdoosjes (auto en huisje) en de speelgoedzakjes aan de bedjes zijn van eigen fabrikaat.

Aangezien wij beiden een Fiat 500 hebben is het niet vreemd dat de ukkies er ook 1 op hun kamer hebben staan.

Geplaatst

Hele mooie kamer, Stéphanie!!! Mooi behang ook, leuk die strepen. En het autootje, haha, zeker als jij Fiat-fan zijn, erg grappig om ook een mini versie voor de kindjes te hebben.

Prachtige foto ook van je bruiloft.

liefs,

Mariek

Geplaatst

ooooh leuk dat streepjes behang!!!

kinderkamer hier is leeg leeg leeg

maar ben er blij mee want eerst was het nog heel erg vol met wasmachines enzo! hahaha

moet nog verven, maar bij (heel oud) behand eraf halen vielen er flinke gaten in de muur dus tja,.........dat moet weer drogen he!!!

volgende week handen uit de mouwen en dan gaan de kleuren er ook op

met het zien van die leuke fotooos krijg ik helemeaaaal zin!!

en mooie trouwfotoos

zo leuk de fiat echt een super auto!!!!

en zo leuk die mini uitvoering voor de kindjes!!!

schattig!!

zou vrijdag naar 9maanden beurs maar gaat nu toch zaterdag worden

ach maakt het uit!

zal wel beredruk zijn

iemand al geweest??

en ja beebs voelen wow

gisteren avond was echt het heftigst tot nu toe

schoppen rechtsboven mijn navel en boxen helemaal links onder in mijn buik

en niet echt zachtjes nee heftig...ging maar door en door

ben echt even paar keer gaan verliggen want normaal val ik juist van gevriemel van beeb wel in slaap maar nu dus echt niet.

kon bijna voetje vastpakken. wow

maar elke keer als ik wil filmen dan houd ie op

of ja .......hier ook...........als man of dochter of oma lief willen voelen is het plots verdacht stil

volgens mij kan ik um dan horen lachen

hahahaahah

groetjes

Geplaatst

Wauwie mooi kamertje en ook jullie zien er fantastisch uit zeg op de trouwfoto! En nu nog 2 kindjes op komst, wat kan het leven toch weer mooi zijn!

enne: Wat een leuke gedeelde passie samen: de fiat500!

( ben ook een fiat rijder , maar ik heb een brava 5drs..)

Geplaatst

Ha meiden, daar ben ik eindelijk weer eens. Ik zou jullie zo graag beter volgen, maar ik moet mijn tijd achter de computer beperken, want dan krijg ik direct weer een harde buik. Tja, dat blijft tobben, ik heb ze dag en nacht en daarbij een enorme spanning in mijn romp. Al met al een zware zwangerschap, maar dat mag de pret niet drukken, want ik ben nog altijd zielsgelukkig met mijn 2 meiden!

Allereerst: Stephanie, wat een prachtige foto's en schattig kamertje, jeetje wat zijn jullie al ver, helemaal klaar! Hier nog laaaaannnngggg niet hoor. Wij zijn niet zo vlot en hebben eerst nog een badkamerverbouwing te gaan...

Lentezon, fijn te lezen dat alles ook bij jou ok gaat, en wat schiet het al op he voor ons allen! Ik lees maar vluchtig bij, maar zag dat je pas een kilootje bent aangekomen, zo wat knap zeg!

Ik doe het jullie niet na hoor, 1 en 8 kilootjes, hier maar liefst al 14 kilo! Enorme buik, iedereen zegt: o jij loopt zeker al op je eindje... Net weer terug van de gyn. Het gaat heel goed met de meisjes. Ze zijn even groot en al 1200 gram! Lopen nog steeds een dag of 4 voor op de curves voor eenlingen, dus dat is heerlijk om te weten. Voor de harde buiken is geen oplossing, dus dat blijft afwachten en proberen te ontspannen. Cervixlengte was nog steeds goed, dus voorlopig geen reden om te denken dat ze al dreigen te komen. Ben wel heel blij dat we vandaag 28 weken zijn!

Aan alle andere meiden die hier de laatste tijd zijn langs geweest: ik ken jullie nog niet allemaal, zag oa een nieuwe tweeling zwangere - gefeliciteerd! - en lukt me niet op iedereen te reageren, maar ik probeer regelmatig even bij te lezen en wens jullie allen een mooie zwangerschap en gezond kindje/kindjes. Hartelijke groetjes, Eva

Geplaatst

O ja, Debz, jij bent geloof ik de nieuwe tweeling-mama, en al de 12 weken grens door, heerlijk joh!!! Zeker na jullie eerdere ervaringen, wat heftig allemaal. Geniet ervan.

Ik las ook nog discussie over kraamuren en wilde nog even vertellen dat ik vorige week de kraamzorg over de vloer had, en ik krijg in principe 65 uur omdat het een tweeling is en ik borstvoeding wil geven. Maar, je krijgt dan die 65 uur in 8-10 dagen ipv ik geloof 45 uur in hetzelfde aantal dagen, dus je kunt niet meer dagen krijgen, wat ik dan wel weer jammer vind, maar goed. Op indicatie kun je trouwens wel nog 2 extra dagen krijgen. Idd gaan alle ziekenhuisdagen en de bevallingsdag van je dagen af. Bij sommige verzekeringen is uitgestelde kraamzorg mogelijk en krijg je na thuiskomst uit zh toch nog een paar dagen.

Nu gauw weer even liggen ;) Doei

Geplaatst

O ja, Debz, jij bent geloof ik de nieuwe tweeling-mama, en al de 12 weken grens door, heerlijk joh!!! Zeker na jullie eerdere ervaringen, wat heftig allemaal. Geniet ervan.

Ik las ook nog discussie over kraamuren en wilde nog even vertellen dat ik vorige week de kraamzorg over de vloer had, en ik krijg in principe 65 uur omdat het een tweeling is en ik borstvoeding wil geven. Maar, je krijgt dan die 65 uur in 8-10 dagen ipv ik geloof 45 uur in hetzelfde aantal dagen, dus je kunt niet meer dagen krijgen, wat ik dan wel weer jammer vind, maar goed. Op indicatie kun je trouwens wel nog 2 extra dagen krijgen. Idd gaan alle ziekenhuisdagen en de bevallingsdag van je dagen af. Bij sommige verzekeringen is uitgestelde kraamzorg mogelijk en krijg je na thuiskomst uit zh toch nog een paar dagen.

Nu gauw weer even liggen ;) Doei

Geplaatst

Hey Eva! Leuk weer ff je update te lezen. Ben Blij dat alles goed gaat met je meiden , dat maakt veel goed ( zware zwangerschap ) . Gek he de 1 heeft een bescheiden buik en mensen reageren naar jou toe aslof je ieder moment kan bevallen! Nou ..we moeten nog eve he!

Wat heerlijk dat je meiden zo heel erg op schema lopen!

Van die harde buik: heb ik op mijn werk ook wel meer last van, met ( te ) dus rechtopzitten. Thuis op de bank met een kussen in je rug is toch weer anders zeg. Dus jij kan ook niet al te lang achter de pc bv .

Maar goed het devies voor jou is: proberen te ontspannen en rustig aan doen!

Eerst de badkamer maar eens verbouwen: dat word strakjes een lekkere relaxruimte??

Ik ben gisteren ook nog ff heerlijk in bad geweest met de Linda ( magazine) ..ik had wat spierpijn en een slechte dag kwa bekkenpijn gisteren: nou daarna voelde ik me heerlijk ontspannen!

Wij zijn dus ook nog niet ver hoor met het kamertje en inventaris, maar wil per einde maart wel alle belangrijkste zaken in huis hebben. Misschien heb jij ook wel zo een deadline voor jezelf?

Nou fijne dag nog, ik hoef maar tot 1230 en vanmiddag dus samen met het mnnetje naar de meiden kijken ! ( echo )

liefs van mij!

Geplaatst

Sim, zo te lezen heb je het zwaarder dan wij met je zwangerschap. Vervelend, zo vaak harde buiken. zo als lentezon het al zei, doe het rustig aan.

Lentezon, hoe was het bij de vk vanmiddag? bij jullie ook alles nog naar wens?

Het is straks wel fijn om een lekkere badkamer te hebben waar je kan relaxen. Badderen vind ikzelf niet zo'n succes (ook zonder zwangerschap). Heb er geen geduld voor en de warmte geeft op den duur een naar gevoel in mijn buik. Tijdens mijn zwangerschap daarom nog niet in bad gezeten. Sta liever minutenlang onder de stortdouche.

Dat het kinderkamertje al zo goed als klaar is, is dankzij mijn handige man die momenteel minstens zoveel nesteldrang als ik ervaart.

Gisteravond naar de Negenmaandenbeurs geweest. Gelukkig zijn we met de auto afgezet, want de drukte was abnormaal. Ik had een x-bedrag bij me dat ik niet kon overschrijden. Uiteindelijk de volgende dingetjes gekocht:

- aanbieding: 5 pakken Kruitvat newborn luiers voor €10

(in de winkel €3.99 ps)

- van Difrax een manicuresetje en een neusjesreiniger

- een flexibele thermometer

- en voor de leuk Nijntje kleerhangertjes.

mijn schoonzusje heeft ook Nijntjespulletjes gekocht en zo kregen we bij €15 leuke Nijntje-wasknijpertjes erbij.

En toen was het geld alweer op. Ben wel blij met de nuttige spulletjes die ik heb gekocht. De tijd vloog ook voorbij, dus we hebben lang niet alle stands kunnen bekijken.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

De laatste dagen dus veel en snel last van zuurbranden. Dankzij deze zuurbranden en kriebelkeel vannacht boven de pot gehangen.

Na een ochtendje uitslapen voel ik me weer een opgelucht mens.

Afgelopen weekend 2x8uur gewerkt, maar het was wel slopend. Zeker omdat cliënten ook hoog in hun spanning zaten. Heeft natuurlijk een wisselwerking. Thuis kon ik geen boe of bah meer zeggen.

Mijn leidinggevende net gebeld met de vraag of ik mijn 8uursdienst kan verdelen in 4uur cliëntverzorging en 4 uur kantoor. Ik krijg een Persoonlijk Voortgangsgesprek met de bedrijfsarts, wanneer is nog niet duidelijk.

Mijn vraag moet wel te beantwoorden zijn volgens leidinggevende en roostermaker/collega.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ha meiden!

Alles was perfecto hoor hoor de Gyn. Vriendlief vond het ook weer zo fijn ze weer eventjes te zien ..hij pakte zo af en toe mijn arm vast en een glimlach van oor tot oor had ie! Ze zijn beiden even groot en helemaal op schema.

Stephanie: heb ik ook ineens last van van dat maagzuur. Ook boven de pot gehangen. Kon amper liggen/ slapen erdoor. Ik had mij ook niet echt aan mijn ' dieet' gehouden en chips en pizza, taart etc heeft eea verergerd. Dus dieet weer aangepast en niets meer eten na 1930 bv .

Ik had echt zoiets: ONEE HE het gaat vanaf nu toch zeker niet zo he..

Hoe gaat het nu?

Idd aan de bel trekken hoor kwa werken! Hier vond de gyn dat ik zelfs nog wel erg veel werkte voor een 2ling zwangerschap..en ik heb een kantoorbaan!Succes met het gesprek,

Je hebt je nog best wel ingehouden bij de 9mnd beurs, vast ook nog wel leuke ideeen opgedaan he. Fijn dat de kamertjes zo goed als klaar zijn, echt toppie!

Sja heb met erg rechtopzitten ( kantoorstoel ) wat last van mijn middenrif ..die zich zo onderhand ergens onder mijn kin lijkt te begeven - bijwijze- en wat harde buik, en maagzuur , en bekkenpijn dus pas nu wordt het wat zwaarder!

oja het ziekenhuis gaf mij een folder mee mbt de bekkenpijn, Daarin een hele verhandeling over het ervaren van pijn, de individuele interpetatie daarvan...

Kreeg bijna het gevoel van : je moet niet zeuren! Terwijl je zowat overal leest: fysio! Niet mee bijven lopen! het zal allemaal dus wel!

Maar goed,niet teveel doen, maar ook niet te weinig.

Over ca 3 weken terugkomen, en daarna o de 2 weken ongeveer. Het gaa t echt opschieten zeg!

Oja: Zal in de betreffende topic nog een buik foto plaatsen van vandaag.

xx lentezon

Geplaatst

Hoi Pien!

ja zeker wel , en bij jou ook he..

Misschien krigj jij ook al helemaal van die visioenen: lekker zonnetje, 23 graden, 10 kg lichter , en dan het aller aller belangrijkste: 2 ( in mijn geval ) tevreden ukkies in de wandelwagen!

( de wallen onder mijn ogen van slaaptekort verstoppen we onder een grote zonnebril! hahahahahaha ) .

We hebben het er hier thuis best vaak over hoe een geluk we hebben. Het zal vast in de toekomst nog wel eens relativerend gaan werken: alleen maar ff stilstaan bij het feit dat wij zo ontzettende geluksvogels zijn.

Ik heb vandaag en morgen nog vrij .

Hoe bevalt je verlof je eigenlijk???

Ik ga morgen lekker zwemmen, vandaag nog wat huishouden en een stukkie wandelen.. Mijn moeder komt as zaterdag 'over' uit Drenthe voor t weekend dus wat extra werk wil ik dan afhebben.

liefs en een fijne dag !

Geplaatst

oh ja zuurbranden en tintelende armen ( armen buiten het bed en schudden maar ..........grrrr)

had vorige week zaterdag lekker patatjes gegeten ( thuis in de frituur ) maar tjemig zeg.......niet meer hoor

wat een zuur zeg

branden pijn niet normaal

deed bijna geen oog dicht

heb heel erg last van opgezette slijmvliezen die dus snachts mijn neus dichtdrukken waardoor ik dus met mond open lig te snurken als een beest hihiih;-)

meerdere keren per nacht wakker omdat ik dus zo een droge strot....maar kan dan niet slikken want er is niks te slikken. lippen scheuren binnen in mijn mond elke nacht weer open.

heb water naast mijn bed, en een neusspray op basis van zeezout en kamille, en purol lippen balsem. pff

en nu dus weer keelpijn

is volgens mijn een combinatie van aldoor droge strot snachts en zuur wat in mijn keel brand.

doet nou weer pijn bij slikken. zucht

ook maar weer echineaforce erbij slikken.

las ergens anders ook als dat er meerdere zwangere gewoon chronisch verkouden zijn. pff nog 3 maanden verkouden dus ;-)

zo das weer mijn geklaag .............hahah;-)

en ja dromen over de zomer...........zonnetje...........aan de wandel met kleine in wagen of lekker op mijn buik in drager!!

ijsje erbij ,........mijn dochtertje meehuppelend..........

mm ik zie het al helemaal voor me

heerlijk

lekker bevallen in de lente en genieten van het moederschap in de zomer.........heerlijk helemaal super..........geen dikke lagen kledig maar lekker blote babybeentjes.........ja ja ik geniet nu al

alhoewel die beentjes toch afenoe behoorlijk stevig an het schoppen zijn

lijkt wel steeds harder te worden

haha soms schrik ik er gewoon van hoor

gaat er een schok door mijn hele lijf

omdat die kleine zich net weer even driftig omdraait..........en dan nog ff wat klappen op mijn blaas met kleine vuistjes

oh en alle werkende meiden......petje af hoor

ik zou het niet aan kunnen nu, lijkt me echt pittig

en dan zeker in een tweelingzwangerschap..........

had het er met de juf op school over ( is ook zwanger ) en die zei dat ze nu toch echt last krijgt van de vermoeidheid..........zo een hele dag aan het werk. ik lig al weer op de bank nadat ik mijn dochtertje naar school heb gebracht........ ( nu lekker een weekje voorjaarsvakantie heerlijk lekker uitslapen ..........joepieeeeeeee!!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden