Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi deb,

Wat fijn om te lezen dat alles goed is! Op naar de 20 weken echo dus.

Spannend he? Ik wilde het ook graag weten hoor ivm spuleltjes kopen.

Ik heb een beknelde zenuw in mijn pols, wist niet dat je die in je bil ook kunt hebben zeg!

Wat jij schrijft over verbaast zijn en nog amper kunnen bevatten nou dat blijft wel even zo hoor! Ik kan het zelfs nog amper bevatten dat ik zwanger ben laat staan van 2 ! Komt misschien ook omdat ik niet enorm in omvang ben toegenomen hoor! Maar het blijft bizar.

Goed , ik ga nog even aan het werk, ik heb echt geen zin meer maar het moet! liefs van mij!

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha tweelingmama's, leuk er hier weer zoveel te treffen.

Deb, ik ben ook nog elke dag verbaasd over hoeveel geluk ons is overkomen met die twee kleintjes in mijn buik! Kan het ook nog niet bevatten en als ik me probeer voor te stellen dat ik er straks met twee op de bank zit, dan moet ik spontaan huilen!

Steph, wij gaan voor de Zoom Duo van ABC en ik ga hem vandaag of morgen bestellen bij Rotalis in Duitsland. Dat scheelt echt honderden euro's. We hebben hem getest in Amsterdam, hij pas in een kleine achterbak en ideaal met die twee autozitjes erop. Wij kopen geen maxicosi's (dat kan er ook op), maar de bijbehorende stoeltjes, ook bij Rotalis voor 75 euro per stoeltje ipv 130 wat ze er hier voor durven vragen!

Stephanie, wat een super idee van die Babboe bakfiets, ik heb het meteen uitgezocht en het kan nog steeds voor 700 euro. Op 4 april weer zo'n dag. Heb je al gekeken of er 2 autostoeltjes in passen? Fietst ie lekker? Is het in elkaar zetten ook te doen voor niet al te handige mensen ;)

Lentezon, net als Stephanie en jij zit ik de afgelopen dagen ook ineens veel meer in het ziekenhuis. Vorige week bloed en urine, vanmorgen longarts, omdat ik steeds zo benauwd ben, en vanmiddag echo. Ik hoop zo dat onze ukkies nu rond de 1700 gram zijn! Heb ze al weer 3,5 week niet gezien. Gelukkig voel ik ze heel vaak beiden, dus zal wel goed gaan. Jeetje we zijn al weer 31 weken ver! En ik was altijd maar zo bang voor vroeggeboorte! Dat begin ik een beetje los te laten.

Hier ook Carpaal Tunnel syndroom. Bij mij uit het zich niet met tintelingen, maar reumatische pijn, vooral 's nachts maar ook overdag. Ik kan amper een dop van een fles draaien en 's nachts mijn vingers niet buigen. Verder beginnen de dikke enkels en onderbenen steeds erger te worden. Ben er nog niet voor bij een arts geweest, maar neem aan dat het erbij hoort. Het enige wat helpt: plat liggen, benen omhoog. Lang staan en lopen zit er niet meer in.

Verbouwing is klaar bij ons! Eindelijk. Huis weer schoon. Nu babykamer en uitzet aanschaffen, lekker laat... Meiden ben zo benieuwd wanneer onze bevallingen beginnen. Straks halen we gewoon alledrie half mei, dat zou apart zijn. Ik ben steeds uitgegaan van half april, maar hoop dat het mei wordt. Ook al is het zwaar, ik houd ze toch liefst nog wat weekjes binnen zodat ze lekker sterk en groot worden. Zijn jullie al helemaal uit de namen?

Groetjes, Sim

Geplaatst

Hoewel de verwondering nog steeds groot is, het wordt steeds meer overtroffen door nieuwsgierigheid. Laat ze toch nog maar even binnen zitten, lekker warm en goed voor de groei etc.

Er wordt gezegd dat een tweeling gemiddeld met 37 wkn geboren wordt, dat zou betekenen dat het rond/op koninginnedag geboren zou kunnen worden. Niet mijn voorkeur, maar de beschuit met muisjes staan klaar voor de koningin die dit jaar toevallig in Apeldoorn is. ;)

Wat lijken die knellingen en zwellingen me lastig. Is het nog te doen met werken meiden? Of is het voornamelijk 's nachts lastig?

Sim, hebben ze in Duitsland nog meer kinderwagenmerken bij Rotalis? Ik zal zo eens surfen naar de naam.

Morgen gaan we in Haarlem de maxicosies ophalen. Ik hoop dat ze passen in de bakfiets. De fiets is wel goed in elkaar te zetten, zeker met z'n tweeën. (in 2uur in elkaar gezet) Manlief heeft wel gekozen voor allemaal roestvrijstalen schroeven en ringetjes, in het zakje zitten nml ook plastic ringetjes.

De namen voor de ukkies weten we al wel. Volgende week samen met kaartontwerpster brainstormen over geboortekaartje.

Van suikeroom en -tante krijgen we kinderstoelen. Van Stokke heeft onze voorkeur, gaat lang mee.

Liefs, Stéphanie

(nog 5 diensten werken tot aan verlof, JOEPIE!)

Geplaatst

hallo allemaal

wij zijn eruit

het is de easy walker duo sky geworden

de abc zoom werd ons afgeraden want nu

de kids nog klein zijn is het heel goed te doen maar als kids ouder worden is hij zwaar om de stoep op en af te gaan,kost meer kracht

en in de winkel werd het heel stuntelig in en uit elkaar geklapt,de adapterset waar de maxi cosi,s op kunnen was al helemaal een gevecht

we hebben de rode kinderwagen gekocht!!!!!

ik ben nu 22 weken zwanger maar ga woensdag naar de bedrijfsarts want het werk als kraamverzorgende 8 dagen achter elkaar is heel erg zwaar en ik groei met de week

krijg al vaak de vraag ,hoe lang nog???ik lijk wel al 8 maanden zwanger

maar verder gelukkig nergens last van

groet steph

Geplaatst

Hai meiden,

ff een kort berichtje ( ik zal morgen uitgebreid lezen en reageren hier want jullie hebben weer veel geschreven zeg ) .

Kom vanmiddag bij de gyn vandaag, met de meiden gaat alles goed. Met mij al dagen minder ..zooooooooooooo moe : ik zie er scheel van( en ook misselijk, minder eetlust , die gekke hand ) ... en dan het werk erbij....

de gyn zei: het is wel mooi geweest kwa werken met jou, zo met eentweeling + mijn leverfunctie is verstoord en dat was niet alarmerend, maar 'goed' is het ook niet. Dus advies: rust + stoppen met werken. Hoef geen bedrust of zo hoor ..zo erg is het niet.

Ik moet zeggen een pak van mijn hart want het werd me wat teveel: de dingen die hier nog moeten inhuis, uitzet, en dan mijn energie peil en ook nog werken...

het is me wat. Iniedergeval: ga nu 2,5 week in de ziektewet endan heb ik verlof! Jihoe maar voorzichtig gaan genieten maar eerst: ff batterij opladen!

Geplaatst

Goed zo Lentezon,

goed voor jezelf zorgen, veel belangrijker dan het werk vandaag de dag.

Kan je je helemaal storten op de laatste dingen die gedaan moeten worden in huis, natuurlijk op geheel je eigen tempo (of lager). Alle tijd voor.

Ik zing mijn laatste 4 werkdagen nog wel uit denk ik. Na vandaag ben ik weer vrij tot dinsdag, heb dus voldoende vrije tijd. Nu het geld nog, haha.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Gister met mijn vader naar Haarlem gereden om daar de (2ehands) maxicosies op te halen. De hele rit en files was de moeite waard, want ze zien eruit alsof ze nog nooit gebruikt zijn. Helemaal super. Gevierd met een terrasje in Haarlem-centrum. Leuke stad om nog eens een keer te gaan winkelen. De zwangerschapskleding bij H&M viel eigenlijk een beetje tegen, ik had al meer lentespul verwacht. Maar ja, in Apeldoorn heb je helemaal geen positiekleding bij H&M, dichtsbijzijnde is Arnhem.

Bij thuiskomst direkt geprobeerd of beide maxicosies in de bakfiets passen en ja hoor, dat past (mits je de bankjes er nog uit laat). Ook dat is helemaal super dus.

Vandaag (na 6 vrije dagen) werd de grootte van mijn buik op het werk weer gesignaleerd. Er werd gezegd dat ie meer is gezakt, naar beneden dan. Herkent iemand dit fenomeen? Ik vraag me af of het niet afhankelijk is van wat je aan hebt.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ha meiden,

Steph, ik was met 22 weken ook al giga wat de buik betreft. En ik moet nu steeds mensen uitleggen dat ik nog niet op knappen sta ;)

Stephanie, laatst zei ook iemand tegen mij dat mijn buik al laag zit, maar dat is echt niet zo. Ene ukkie zit laag in hoofdligging met koppie al in bekken, maar de andere ligt in stuit meer naar boven, met koppie vlak onder mijn borst. Ik weet trouwens niet welke wagens nog meer goedkoper zijn in DL, maar het is het waard om een paar sites te bekijken. Wat fijn dat je maxicosi's in de bakfiets passen, maken jullie ze ergens aan vast? Ik denk er sterk over ook naar zo'n dag te gaan bij Babboe en er een te bestellen, we zijn alleen beetje door ons geld heen, maar het lijkt me een super aanbieding...

Lentezon, fijn dat je bent gestopt, je bent een held zolang als je het vol hebt gehouden! Jij ook, Stephanie! Ik moest met 24 weken al stoppen zo zwaar had ik het fysiek, ik krijg na 10 minuten achter de comp nog altijd keiharde buiken en 's nachts wordt het steeds erger. Vrijwel de hele nacht blijft mijn buik zo hard als een steen. En net als jij Lentezon, dat Carpaal Tunnel syndroom is ook echt niet fijn. Snap niet hoe je het uberhaupt nog volhield met typen op je werk enzo! Mijn gyn zei met 24 weken, toen ik vroeg of dat niet al erg vroeg was om te stoppen: met een tweeling is niks te vroeg! Soms laat ik vrouwen al met 19 weken stoppen. En ik begrijp dat wel, het wisselt heel sterk hoe je lijf erop reageert. Mijn lijf reageert heel heftig en het wordt al maar zwaarder. Ik heb zoveel pijn 's nachts. Elke vezel in mijn lijf doet dan pijn. Pas na een paar uur op en in beweging blijven ga ik me overdag wat beter voelen. Maar ook weer niet teveel beweging, want dan is het ineens klaar en kan ik niet meer lopen. Heb veel vocht in benen en voeten en dat gaat nu ook pijn doen. Het is dat ik steeds zo vrolijk blijf, maar jemig wat begint dit heftig te worden zeg! Ben ook vreselijk benauwd en astmatisch al maanden en ook dat wordt nu erger. Vandaag nog een keelontsteking er bovenop... Nou ja, ik blijf lachen hoor ;) En geniet van mijn dametjes en de gedachte dat ze er bijna zijn, tjemig wat ontroerend vind ik dat!

Verder alle meiden hier ook de groetjes!

Geplaatst

O, ik vergeet helemaal te vertellen dat we afgelopen maandag met 31w4d echo hadden en de meisjes waren resp. 1850 en 1975 gram. De grootste loopt een week voor op de gemiddelde curve voor eenlingen, de andere precies op schema. Ik was zo blij! Inmiddels zullen ze dus al wel 2000 gram zijn. Twee kilo, wat een geruststelling. Nog 500 gram en dan mogen ze gerust komen! Ben steeds zo bang geweest voor vroeggeboorte en dat ze super licht zouden blijven. Maar als ze nu komen, dan zijn ze al best stevig. Bovendien ga ik ze lekker nog minimaal 5 weken bij me houden als het aan mij ligt! Houden jullie er vanaf nu al een beetje rekening mee dat ze kunnen komen, of hebben jullie het idee dat het nog weken gaat duren? Al tasje klaar? Ik ga dat geloof ik nu toch maar eens klaarzetten, just in case... Wat stop je daar allemaal in? Ik heb ook al bed op klossen, maar dat is meer omdat ik er anders 's nachts niet meer uit kom, ha ha.

Geplaatst

Sim,

het is duidelijk dat ieder lichaam verschillend reageert op zwangerschap (van een tweeling). Het gaat me nog steeds goed af, mede dankzij de vele vrije dagen. 's Nachts slaap ik nog goed, het lange kussen gebruik ik eigenlijk niet meer.

Als het aan mij ligt houd ik de ukkies ook nog even bij me. Het is wel een fijn idee dat ze, in nood, wel geboren kunnen worden. We hebben alle spulletjes ook nog niet.

Gister hoorde ik van een vriendin dat zij waarschijnlijk voldoende rentespaarpunten hebben van de postbank/ing om de easywalker-duo goedkoper te kunnen aanschaffen. Geven wij haar het geld. Scheelt toch €300.

Morgen weer naar het zh voor controle. De afgelopen 2 wkn zijn snel gegaan, de tijd gaat zowieso snel.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Vanmiddag is onze kast, het laatste meubelstuk voor de kinderkamer gebracht. Direkt in elkaar gezet (lees: laten zetten) en mijn eerste kinderwasje is gedraaid vandaag. Dekentjes, handdoekjes, washandjes e.d.

Ervaren moeders.... wat deden jullie wel/niet in de droogtrommel?

liefs,Stéphanie

Geplaatst

ha goedemorgen lieve tweeling en andere mamma's! Ik heb eindelijk de puf hier weer wat te schrijven.

Sim,

Fijn dat je je wagen alvast hebt he! En fatastisch dat het huis klaar is! Weer een zorg minder toch?

Minder trouwens van je CTS.. bij mij ookj nog weinig verbetering. Snachts wel minder pijn maar dan moet ik wel op 1 zij blijven liggen . Vervelend dus dat ik niet kan afwissellen. Ook voor mijn buik niet fijn. Met autorijden beginnen mijn handen ontzettend te tintelen en te slapen..nu met typen trouwens ook.. Ik kan pas donderdag weer contact opnemen met de fysio over wat nu te doen.

Ik heb een voetenmassagebad gekocht ( marktplaats ) want ik werd ook gek van die gestressde voeten. het helpt een beetje en zeker als je erin zit met je voeten. Misschien een tip voor je. Ik had ook niet verwacht dat vocht mij de das om zoudoen uiteindelijk..

Blij dat het met je meiden allemaal goed is!

Gelukkig heb jij op tijd je rust kunnen nemen door te stoppenmet werken. Zeker als je zo slecht slaapt . bah wat een drama zeg.

Succes met de koopmani: ik moet ook nog een aantal zaken halen.

Heb afgelopen zaterdag 2 maxi cosie's gekocht en 2 matrasjes ( tjing tjingggg kassa voor die winkel). Kolfmachine 2e hands via mijn collega staat ook nog op de planning deze week ( 165,- )

Verder nog een box aan te schaffen ( marktplaats ), wellicht een babyfoon en verder nog steeds wat kleertjes want heb te weinig voor 2 in de kleinste maatjes. Moet ook nog 2 ' pyjama's ' voor het zknh.( wat zijn dat hahahaha)

A.s. woensdag komt de kraam langs voor de intake. Die kan mij vast nog wel adviseren wat nu wel en niet presies inhuis te hebben voor een tweeling.

Hey Steph, inderdaad op tijd aan de bel trekken hoor kwa werken en rust. Ik liep al 3 weken op mijn tandvlees , da's voor niemand fijn en kon niet meer genieten van de zwangerschap.

Als ik tegen mensen zeg: nog ca 5 weken ( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!) nou dan kijk ik naar mijn bescheiden buik en kan het me amper voorstellen hoor dat ik evt over 5 weken beval., kan ook eerder (liever niet ) of later...

Laat ze maar lekker zitten tot week 38 vind ik zelf.

Mijn meiden liggen in een soort van JIng/JAng rondje dus nog echt niet richting uitgang.

Stephanie, still going strong!!!!! Wat fijn joh! Hoe ging het bij de VK vandaag , de controle?

Relaxt dat de maxi cosie's op de bakfiets passen zeg. Je bent ook nog niet helemaal uitgewinkelt dus?! leuk op stap met je vader! Ik heb de puf voor t winkelen niet zo maar voel me al veel beter dan vorige week gelukkig! Dus ik hoop dat ik weer wat energieker word.

Morgen nog een halve dag werken en donderdag ook en dan is het klaar. Ik begin me al meer te ontspannen. Achteraf gezien had ik al eerder aan de bel moeten trekken. Maar goed, met de meiden is alles goed dus mag niet meer wensen.

Je kamer is al bijna af?

Fijn hoor..want het gaat nu snel vind je niet. Zo'n raar idee..al over ca 5 weken zijn ze er...

Gelukkig hoef jij ook nog maar een paar diensten! Yess! verlof! laat de zon maar weer komen trouwens

Nou meiden, allemaal een fijne dag. Ik ga een half uurtje zwemmen vandaag, kijken hoe dat gaat. Gisteren een uur gefietst... heb smiddag' s nog mooi een uur geslapen in bed. Vanmiddag misschien weer een dutje van 1400 tot 1500 of zo. ik vid het zo vervelend dat ik oa door die gesytressde voeten al om 2100 u naar bed ga. Ik zie mijn vriend amper, en net als vandaag: om 0700u ben ik dan uitgeslapen...

Komt allemaal goed, de laatse loodjes ...

liefs!

lentezon

Geplaatst

Het wordt de laatste weken toch wel zwaarder he?! Van shoppen zelfs vermoeid kunnen worden, dat is me nog niet eerder overkomen eigenlijk.

Loodzware benen nadien, zeker ook na salsadansen. Maar het dansen geeft op het moment zelf nog teveel voldoening.

Vanmorgen naar het zh voor controle (wk 32) en alles verloopt nog steeds goed. Buikomtrek gemeten, past bij aantal wkn zwangerschap. Gezien de ligging is totale lengte niet meer te meten. Bloeddruk 100 over 75, netjes dus.

Qua chronische medicatie (thyrax voor schildklierhormoon) mag de dosis nog een klein beetje om hoog. Dag ná de bevalling direkt terug naar oude dosis van voor de zwangerschap, om hyperactiviteit te voorkomen.

Nieuwe reeks afspraken gemaakt t/m zw.week 38. Gek idee, dat dat waarschijnlijk de laatste zal zijn als we de 38 wkn uberhaubt redden. Zoals de kleintjes nu liggen is het wachten op een natuurlijke bevalling.

Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Ik denk dat ik me wel mag rekenen onder "ervaren moeder".... hihihi!

Qua kinderkleertjes gaat er hier niets in de droogtrommel. Dan worden ze vaak noooog kleiner. Maar washandjes, lakentjes, dekentjes etc. dat kan gemakkelijk in de droogtrommel hoor. Denk er trouwens wel aan om voorlopig ff geen wasverzachter te gebruiken en de kleertje toch ff te strijken. Die wasverzachter ivm mogelijke allergieen. Het strijken omdat je de kleertjes op een lage temperatuur wast en dan niet alle bacterien gedood worden. Met het strijken gaat die dan vaak wel dood.

Veel plezier met alle voorbereidingen !!

Geplaatst

Dank je Vonnie,

ik heb vanmiddag braaf alle doekjes gestreken. Eerst staande, maar ben al snel gaan zitten. Te lang staan was toch niet prettig, al helemaal niet met het idee dat ik daarna ook nog boodschappen moest gaan doen. Manlief ge-smst ofdat hij boodschappen wilde doen. en hij heeft nog gekookt ook.

Volgende wasbeurt worden de kleinste kleertjes. Op 30 graden?? en daarna weer braaf strijken. Zo strijk je nooit, zo maak je er een kunst van. haha.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Tsja, voordat ik kinderen had had ik nooit gedacht dat strijken nog eens "mijn hobby" zou worden..... maar ik heb nog nooit zoveel gestreken als de afgelopen 2 jaar! Nu is het voor bactieren en zo niet nodig, maar ik vind het net ff netter als de kleertjes gestreken zijn, ook al is het maar voor 5 minuten....

Geplaatst

Goedemorgen!

Ja gek idee he Stephanie dat het nu zo hard gaat . Wat goed dat je meisje en jongen zo goed liggen! Bij jou is het ook nog even aftellen voor een welverdiende rust!

Ik moet alleen morgen dus nog een halve dag zoals geschreven.

Nou, Ik had 3 nachten goed geslapen, tenminste voor wat mogenlijk is met die stomme hand, en vannacht was het weer helemaal mis.

Zo'n pijn.

Ik sliep rond 2230, en ben daarna ca. elk half uur wakker geweest . Ik heb het nog 0330 zien worden zelfs... Ik kon alleenmaar op mijn rug liggen en dan nog half rechtop.

Echt balen, ik was net weer wat opgeknapt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Morgen maar weer bellen naar de fysio, want 4 van de 7 nachten slaap ik er slecht door, en die 3 nachten ' redelijk' is ook behelpen. Pijn dat vreet me op.

Genoeg geklaag: ik ben verder wel weer vrolijk en kan weer meer genieten en ontspannen ! Ik hoop zo nog lekker door te gaan de komende weken.

Nou, ik ga mijn auto eens naar de garage brengen voor een grote beurt en APK.

Jullie nog plannen vandaag??

Geplaatst

Lentezon,

klinkt inderdaad slopend, die pijnlijke en onrustige nachten Hoop dat de fysio wat voor je kan doen.

Ik heb helaas nog meer uren staan dan gepland stonden, vanwege reorganisatieplannen afgelopen jan en febr. We hebben toen met het team allen te weinig gewerkt, omdat er maar 20 uur per dag ingezet mocht worden. Ik was het eigenlijk een beetje vergeten.

Dat worden nog een paar dagen meer werken, maar dan op kantoor. Persoonlijke mappen van cliënten actualiseren, omdat we over 2 wkn interne audit krijgen. Beetje domper wel. Maar wil ook niet alle uren uitstellen tot na mijn verlof. Dan heb ik wel andere dingen aan mijn hoofd.

Vanavond werken van 16-20 uur.

Oja, de kinderwagen en de voetenzakken zijn besteld, via de rentespaarpunten van Postbank/ING. De kinderwagenwiegjes volgende week bestellen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hey stephanie,

Da's ff een domper zeg. Maar ja, op kantoor gaat het misschien net.

Al val t dat ook niet mee, weet ik zelf ook inmiddels.

En liever nu, als strakjes: ik kan me er wat bij voorstellen.

Ik heb ook regelmatig een audit op t werk, ( aangaande het veiligheids en kwaliteitsmanagmentssysteem) dan wil je idd alles op orde hebben!

ff doorbijten dus zo te lezen!

Geeft strakjes een lekker gevoel hoor als je wagen compleet is! Echt raar gevoel achter zo'n duo ding staan, nog onwerkelijk! Wat voor een kleur is ie?

Ik ben kwa uitzet wel bijna klaar , ik moet nog wel alles wassen..al die mini kleertjes ..en strijken hahahah

goed ga weer eens zitten,mijn hand begint weer lastig te doen.

liefs,

lentezon en ' werk ze' .. nog ff dan maar!

Geplaatst

Ha meiden, ik lig op bed te typen in moeilijke houding, maa zitten gaat echt ni meer. Met dikke voeten en benen moet ik uren per dag omhoog liggen anders veel pijn. net op ander tweelingforum zitten lezen en ontdekt dat ik geen rare uitzondering ben met al mijn kwalen en continue harde buiken. Hoewel ik het uiteraard heerlijk voor je vind Stephanie, denk ik elke keer: hoe kan dat nou. Nog salsales, werken, zelfs nu nog extra werken (zou je dat echt wel doen??? Je voor laatste daagjes ziek melden is beslist geen schande hoor! hoe zo na je verlof inhalen, ze hebben bij jou toch ook wel begrip voor je tweelingzwangerschap?). Nou ja, ik zal me er niet mee bemoeien, maar om bij mezellf te blijven, ik word er soms onzeker van.Stel ik me dan aan, dat soort vragen. Maar ja, ik weet ook wel dat dat niet zo is, dus sorry, houd je hier vooral niet in met positieve verhalen, dan doe ik dat ook niet met kwaaltjes verhalen, ok ? :)

Anyway, hoe beroerd het met mama to be gaat, zo goed gaat het met de guppies. /net alweer echo. Nu elk 2200 gram. bloedruk, urine, bloedtesten allemaal goed. cervixlengte nog altijd 3,8cm, dat is ook heel goed. Dus we gaan het vrolijk nog een aantal weken volhouden, wat mij betreft nog 5! Dan ben ik 38 weken.

Lentezon, ik weet wat je doormaakt met die hand. Ellendig is het. ik kan me ampper oprichten snachts door de pijn en mijn vingers niet buigen. lig al weken op klossen om die reden. bed ziet er idd niet uit met die klossen en kussens oonder hoofdeinde en voeteneinde tegen de zwelling. kan alleen op zij in slaap vallen maar dan wordt baarmoeder hard. daardoor moet ik dan weer plassen en eruit als een honderjarige reumapatient. maar ja, ik blijf toch lachen ;)

Winkelen zit er niet meer in, dus ik bestel mijn spullen per internet. ik heb gister ook de wagen besteld, stephanie! leuk, kan niet wachten! en ga vandaag een profi kolf bestellen, daar wil ik niet op bezuinigen.

Heb er zo'n zin in! na al die jaren wachten en verdriet krijgen we gewoon 2 kindjes, ongelooflijk!!!!!

Ik ga vanavond weer zwemmen, dat is mijn enige wekelijkse uitje naast de verloskundige en gyn bezoekjes. en knap ik altijd zo van op!!! Ik ben trouwens inmiddels 18 kilo aangekomen. vind ik zelf wel meevallen,maar enorme buik naar voren, draag niks opzij. dat veroorzaakt denk ik die spanning en harde buiken, naast, blijkt, mijn topsportverleden. dat hoor ik pas kort geleden van gyn en fysio. klinkt logisch, ik had altijd super sterke rompspieren en die geven gewoon moeilijk mee...

Nou meiden, succes en sterkte en genieten he. doei

Geplaatst

Mogge Sim.,

Nou het valt mij op dat jij ontzettend positief blijft terwijl je echt veel veel klachten hebt! Bikkel hoor!

En elke zwangerschap is anders, en bijna iedereen krijgt vroeg of laat wel 'klachten' ergens van. De 1 heeft last van haar bekken, de ander bv net als wij dat stomme gedoe met dat carpaal tunnel syndroom.

Hoe ging het zwemmen gisteren?

En ik lees 'topsport'..wat heb je gedaan dan ? Staat nu zeker op ene laag pitje?

Hey idd de laatse loodjes meid! Dan zal het allemaal het wachten , en soms afzien waard zijn geweest! Ik ga gauw f fdoor, laatse werkochtend..

liefs!

lentezon

Geplaatst

hallo

ben vorige week naar de bedrijfarts geweest en heb sinds

vandaag in de ziektewet thuis

niet dat ik ziek ben maar ondat mijn werk te zwaar is

(kraamverzorgende)

ik ben wel al erg zwaar in ieder geval op mijn buik

ben nu 23 +2 dagen dus nog heel wat te gaan,en ik

heb al een zoontje van 1,5 die erg ondernemend is maar

we gaan maar vast genieten van het verlof

vreemd idee dat ik nu pas weer ga werken als ik 3 kids

heb

groet steph

Geplaatst

Sim,

het is juist fijn dat iedereen haar persoonlijke ervaringen kwijt kan, in positieve en negatieve zin. Het lijkt me ontzettend rot dat je zoveel op bed moet liggen en bijna geen kant op kan. Wel heel fijn te weten dat het met de ukkies goed gaat. Wat doen ze bij jou veel meten trouwens. Al die gegevens hoor ik niet in het zh. Zij hebben de laatste keer alleen de buikomtrek van beiden gemeten en die komt nog overeen met het aantal zwangerschapsweken. Volgend bezoek gaan ze wat uitgebreider weer meten.

Mijn energie komt zeker wel op een lager pitje. Ga vroeger naar bed en overdag in vrije tijd veel op bank hangen. Doe ik dat niet, dan zou dansen e.d. ook niet meer lukken. Over 2 wkn is de salsacursus alweer voorbij. We zien wel of ik het red. Ik kijk niet te ver vooruit.

Zo weet ik niet precies hoe ik het met werk ga doen. Ik ga me in ieder geval niet meer uitsloven. Ik begin rond een uur of 10 (rustig starten) en zie wel hoe ver ik kom. De enige uren die ik nog extra kan draaien zitten in volgende week. Daarna begint het verlof echt!!!

We hebben de legergroene easywalker duo besteld, een lekker neutraal kleurtje naar ons idee. Vandaag een dagje vrij. Morgen koffers inpakken voor 3bewoners die met vakantie gaan en zo kom ik weer aan mijn extra uurtjes. Het weekend weer lekker vrij. Naar de IKEA Duiven om cadeautje te kopen voor kleine van een vriendin en natuurlijk wat spulletjes voor onszelf.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Gisteren een beetje teveel gedaan. Overdag in stad geshopt; 3 pyjama/boxpakjes, magnetronsterilisator, een bewaarbakje voor kunstmatige voeding en nog wat hydrofielluiers. Uitgepuft bij vriendin die in de buurt woont.

Besloten om ipv zaterdag gisteravond naar de IKEA te gaan, omdat het dan ws. iets rustiger is (en dat klopte wel). IKEA: 2 vijfdelige eetsetjes (afgeprijst tot €2,50), een droogrek met knijpers, slabbertjes en een schoolbord met toebehoren (cadeautje voor de kleine van vriendin).

Zoveel geslenterd vandaag dat ik bij thuiskomst last had in mijn linkerlies, ik liep er een beetje mank door.

Vandaag dus maar niet te veel lopen, want het gevoel is nog niet helemaal weg, ligt gevoelsmatig nog op de loer.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

hey zwangeren allen tezaam........

fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie

Sim je bent een bikkel

heel veel sterkte met al de kwaaltjes. klinkt echt niet leuk!!

lang niet online geweest en kom nu echt ff enkel maar langsrennen

ik zie allemaal babys geboren worden

zo super gezellig

gezondheid hier gaat prima

begin nu wel ietwat vocht vast te houden en heb sochtends last van pijnlijke polsen handen, vingers

tintelingen en ja mijn voeten ook pijnlijk met lopen

verders ja de eeuwige chronische verkoudheid en neusverstopping, droge mond, snurken etc..........

vermoeidheid lol

met de beeb gaat alles prima

groeit goed, buik goed, lekker schopperdeschop en draaien en friemelen.

zijn druk in huis

niet alles gaat lukken zoals ik het wil dus heb prioriteiten gesteld

onze slaapkamer moet in orde zijn want dat is de belangrijkste plek

de rest kan later ook nog

heerlijk gevoel dit geeft enorme rust

papier ingevuld voor inschrijving bij ziekenhuis, want zit toch zwaar te denken aan poliklinisch...........en tja dat was het wel weer qua update

sterkte meiden met alles en niet vergeten te genieten tussen door

ik vind het plots zo snel gaan

vind het nu al jammer dat ik straks niet meer zwanger ben

het is zoiets moois, speciaals, intiems, close.

echt niet te beschrijven

en ja dit is voor mij de eerste en gelijk ook laatste keer

dus is gelijk ook een afscheid

groetjes dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden