Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Lentezon, dat was schrikken. Kan me voorstellen dat het even totaal omschakelen is. Pas goed op jezelf en let op de voortekenen: bandgevoel om je maag, hoofdpijn, dizzy, dat soort dingen. Anders acuut teruggaan. Mijn zus heeft HELLP gehad en kwam er in een weekend achter doordat ze toch maar even naar de 1e hulp was gegaan met wat klachten. Ook opletten dat je de kindjes blijft voelen. Wil je helemaal geen stress aanpraten, maar dit moeten we gewoon erg serieus nemen. Ik was bang voor hetzelfde (zie mijn vorige bericht), maar afgelopen donderdag was alles nog goed. Morgen laat ik weer bloeddruk checken, want vochtophoping wordt steeds erger en erger. Kan nu bijna niet meer opstaan omdat ook mijn knieeen dik zijn. Misschien ben ik het meest doomdenker van ons drie, maar je moet gewoon oplettend zijn zeker in deze eindfase. Ik zal dus ook ruim voor mei bevallen, met 37 weken hebben ze gezegd. Hoop dat ik het nog red tot die tijd. Maar meid, ook al word je volgende week al ingeleid, 34 weken is ook prachtig hoor voor een tweeling!! Dat zeggen alle gynaecologen steeds tegen mij en je meisjes zijn al flink genoeg! No worries, komt goed.

Mochten we elkaar een tijdje niet ''spreken'', heel veel sterkte en het aller allerbeste voor jou, je vent en jullie twee dochtertjes! Houd je taai en als het effe kan, kom je af en toe even hier verslag uitbrengen?! Denk aan je. Doeg!

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ha meiden,

bedankt voor de lieve berichtjes!

\Sim ik las dat het bij jou ook ff schrikken was en nu ook ' week 37' is afgesproken min of meer.

Hopenlijk blijft de bloeddruk goed.

Bij mij is dus nog niets duidelijk. vanaf woensdag 1300u tot donderdag 1300u

urine sparen, en daarvan lezen ze dan de eiwitafgifte.

Ik hoop zooooo er dat ik zo en zo nog met de pasen thuis ben!

echt ..

Daarna mogen ze doen wat ze willen ...! Ik heb het gevoel die tijd nog nodig t e hebben, mentaal, en nog samen met mijn mannetje...nog even genieten van de beebs in t buikje!

Maar goed, dus is nog spannend tot vrijdag. Ik neem aan als de waardes donderdag al bekend zijn, dat ze dan wel bellen als het niet goed is.....

goed ik ga weer ff door want krijg zo last van mijn handen.

Veel liefs iedereen!

de laatse loodjes...........

Geplaatst

oh jeemig das schrikken meid

sim jij ook

rustig aan daar

en vocht vasthouden doe ik ook maar niks vergeleken bij dat hoor

heb een wat dikkere rechtervoet, maar valt echt reuze mee

en ik hou het al spastisch in de gaten

wat bij jullie nog erger

tje

ja goed opletten op misselijk en band om je maag gevoel he

en hoofdpijn en sterretjes

zelf heb ik geen hoge bloeddruk

kan je nou ook zw.vergiftiging krijgen zonder hoge bloeddruk?>??

en hoe betrouwbaar zijn die polsbloeddruk meters voor thuis??

we hebben er een en afentoe gebruik ik um dus wel

aldoor goed

maar ja zijn natuurlijk minder van kwaliteit dus tja ehm hoe groot is die foutmarge eigenlijk vraag je je dan af

zucht

morgen naar vlos om 10 over 1

zag twee weken terug ook licht sterretjes voor mijn ogen

tien tellen maar

maar ja verders alles goed

bloeddruk ook

dus ........

afgelopen vrijdag vertrouwde ik het niet helemaal want voelde dus mega prikken onder in mijn blaas

vlos gebeld

ja urine testen bij huisarts ( die er niet was dus naar vervangende gebeld en kon daar gelijk heen )

en ja hoor

blaasontsteking

dus ik zit weer aan de amoxiciline

zucht

hey meiden

rustig aan en ik ga duimen dat alle waarden goed zijn en blijven en dat de kindjes lekker lang kunnen blijven zitten

suc6 en sterkte

Geplaatst

Jeetje meiden, dat is even schrikken!

Doen jullie rustig aan!!!!!! Ik hoop dat het vals alarm blijkt te zijn.

Sterkte.

Liefs Diana

Geplaatst

he meiden,

Wat lees ik nu? Lentezon, sterkte meid! Zal zeker schrikken zijn geweest. Zo'n opname, totaal onverwachts, totaal onvoorbereid... kan me voorstellen dat je nog even een paar dagen minimaal thuis wilt zijn, samen met je vriend. Even mentaal voorbereiden op wat er misschien komen gaat, al zo snel. Hoop dat de waardes gewoon goed zijn en dat je thuis mag blijven! Maar je kindjes zijn in het ziekenhuis in goede handen. Vertrouw daarop.

En wat de bedden betreft...... vreselijk, he. Van die plastic zweetdingen. Als je weer terug moet neem dan lekker je eigen kussen mee, en misschien een laken extra. Ligt zoveel fijner. Ik heb mijn vriend gevraagd om de 2e nacht mijn eigen kussen mee te nemen, dat was echt heerlijk.

Sim, wat vervelend van al dat vocht. Heb het ook gehad, met name in de handen en enkels, en weet hoeveel pijn het kan doen (met name de handen), maar als je het ook al in je knieen krijgt... pff... een kleine trootst: het trekt heel snel na de bevalling weer weg...

Lila, he bah, ook al blaasontsteking. Hoop dat de antibiotica snel aanslaat!

Liefs,

Mariek

Geplaatst

Goh meiden..allemaal hebben we nu onderhand wel wat ! Sja die laatse loodjes ..nou minder hoor!

Hey Lila idd zw.vergiftiging kan ook zonder hoge bloeddruk. Dat is dan zeg maar ook het enige symptoon dat ik dan niet zou hebben.

Kwam gisternen in zknh nog meisje tegen dat ik ken van BV cursus: die had het ook+ hoge bloeddruk,maar na rust zijn alle waarden weer normaal geworden. Dus ja daar hoop ik dan nog maar op. Morgen 1000u begin ik te sparen. Vrijdag weet ik meer.

Vorig jaar pasen zat in nog midden in IVF behandeling nummer 2, Zo kan er veel gebeuren in een jaar.....

Goed: ik ga alleen spagettisaus maken vandaag en heel misschien heen en weer naar winkelcentru naar de appie..dat bij elkaar 20 minuten lopen. want met dat vocht: wil geen trombose krijgenof zo..

+ ga nog 1,5uur slapen vanmiddag.

Kwam nu pAs om 1030 mijn bed uit! Om 700 koffie + verse sap+ 2 boterhammen met mannetje en toen weer teriug gegaan en geslapen als een os~!

meiden allemaal succes en sterkte. Ik moet weer stoppen: rechter hand staat weer in de brand - zo voelt t

Geplaatst

hallo meiden

jeetje wat een klachten allemaal ,staat me nog heel wat te wachten dan

ben nu 25 weken zwanger ben alleen heel zwaar op mijn buik ,ik zit wel al in de ziekte wet thuis omdat ik echt geen 8 dagen meer achter elkaar kan werken

tim is vandaag bij de oppas en ik ben een beetje aan het rommelen in huis,morgen ramen en grodijnen wassen

verder doen we het maar rustig aan voor zover dat met mijn mannetje van 1,5 dat gaat

en lentezon hoop dat je voor het weekend goed nieuws krijgt en je twins nog even lekker blijven zitten

groetjes steph

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Dat is even schrikken allemaal. Ik hoop dat het eiwitgehalte goed is en alles onder controle blijft. Heel veel sterkte.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Afgelopen vrijdag/zaterdagnacht niet kunnen slapen ivm krampen. Uiteindelijk Verloskunde gebeld; we mochten komen en blijven. Lichte weeënactiviteit en ca. 2 cm ontsluiting. Weeënremmers gekregen voor 48 uur, mede ook om 2 injecties te krijgen voor versnelde longrijping voor de ukkies. Geen fijne spuit overigens. Sinds gister weer mobieler in het ziekenhuis. Veel ctg's en echo's gehad en met de gezondheid van de ukkies en mij gaat het verder goed. Het is nu puur afwachten tot de ukkies zich weer melden; kan dagen tot weken duren. Omdat het ziekenhuis verder weinig voor mij kan doen hierbij, mocht ik vanmiddag weer naar huis. En dat is toch wel heel lekker, eigen omgeving, eigen bed slaapt toch het lekkerst en na 4 dgn eindelijk weer mens voelen in normale kleren (was joggingbroeken wel weer zat).

De echo vertelde dat ons meisje 2682gr weegt en ons knulletje 2384 gr. Ze zijn ca. 42 cm groot (is op echo niet meer te meten dus komt van lijstje arts). Helemaal goed dus. Stel dat ze deze week alsnog komen, dan wordt het wel couveuse (en glucosespuit).

Liefs,Stéphanie

Geplaatst

Ik moest eerst even mijn eigen verhaal ventileren, want wat dat betreft heb ik jullie zeker gemist. Nou lees ik dat we 'lekker' gelijk opgaan met kwalen. Spannende tijden voor ons allen.

Ik hoop dat het jullie, Sim en Lentezon, ook goed zal gaan verder.

Vrijdag a.s. weer controle in ziekenhuis.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stephanie,

Gelukkig ben je nu weer lekker thuis, toch altijd beter dan een ziekenhuis.

Laatste loodjes worden nu wel heel zwaar, veel strekte toegewenst.

Geplaatst

Jeetje Stephanie jij ook al in het ziekenhuis beland. Ik hoop dat alles nog even onder controle blijft en de kindjes nog even lekker blijven zitten. Doe rustig aan en heel veel sterkte!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

en hier lees ik dat lentezon ook al een spannende tijd heeft. Wat enorm balen als je zomaar ineens in het ziekenhuis beland. Ik hoop dat de rust helpt en je vrijdag goed nieuws krijgt. Het lijkt me wel een geruststellend gevoel dat je goed in de gaten wordt gehouden.

Nou zet m op tweelingmeiden, t is ook effe niet niks, twee van die babies in je buik, ik kan t me helemaal niet voorstellen;)!

Lis

Geplaatst
Ik moest eerst even mijn eigen verhaal ventileren, want wat dat betreft heb ik jullie zeker gemist. Nou lees ik dat we 'lekker' gelijk opgaan met kwalen. Spannende tijden voor ons allen.

Ik hoop dat het jullie, Sim en Lentezon, ook goed zal gaan verder.

Vrijdag a.s. weer controle in ziekenhuis.

liefs, Stéphanie

heb net in je topic gereageerd...schrik me rot !

En nou inderdaad en ik miste ook het klankbord zeg! Zit je daar remi en alleen in zo'n kamertje. Ik heb menig traan gelaten hoor!

We fietsen er niet meer fluitend doorheen....... Nu is het gewoon spannend en soms ook eng. Niets is meer zeker....

we worden wel goed in de gaten gehouden!

Meid doe het rustig aan en ook de andere twin mams to be.

Iedereen trouwens ook erg bedankt voor de steun!

Geplaatst

Tja, je weet dat tweelingen eerder kunnen komen dan gemiddeld maar zóó vroeg kan je je niet voorstellen. Daar ben je geestelijk (nog) niet op voorbereid. Ikzelf ben er moe van, van alle commotie en niet weten wat de toekomst brengt betreft timing dan. Voor mij een hele troost dat de ukkies in goede gezondheid zijn.

Het is nu thuis hangen op bank, niet teveel doen en vragen van mijzelf. Valt niet mee, maar mijn lichaam commandeert mij hierin aardig toe. Je wordt direkt teruggefloten. Niet kunnen denken dat onze laatste weken er zo uit zouden komen te zien, is het niet?

Geluk bij een ongeluk hebben we al wel bij 'toeval' een opzet voor een geboortekaartje en worden de enveloppen ons alvast toegestuurd, zodat ik al vast kan beginnen met schrijven. De kleertjes heb ik met het mooie weer al gewassen en gestreken. Alsof het zo moe(s)t zijn.

Sterkte meiden!!!!!!!

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Tsja lastig he als dingen in ene anders gaan dan je had gedacht.. Had ik ook toen ik met 32 weken in ene met weeen naar het ZH raakte (door urineweginfectie) en toen van het ene op het andere moment moest stoppen met werken en rustig aan moest gaan doen.. Dan zijn de dagen lang en dan wil je nog zoveel... Sterkte ermee, er zit weinig anders op dan je er aan over te geven.. Leef van dag tot dag en probeer nog een beetje te genieten, al is het maar de tijd nemen om je voor te bereiden op straks, een boek over borstvoeding te lezen etc.. Natuurlijk hoop je dat ze nog even blijven zitten maar zelfs als ze nu komen komt het allemaal wel goed he.. hou dat in gedachten! we leven met jullie mee, hou ons op de hoogte!

Liefs Pien

Geplaatst

Mogge iedereen!

Nou een paar daagjes rustig thuis doet een mens goed zeg! Ik krijg vandaag de uitslag van de 24 uurs urine van woensdag op donderdag..ohh ik hoop zooooooooooooooooooooooo erg dat het goed is!

Geef mij nog een weekje voorbereiding denk ik alsmaar! As dinsdag ben ik 35 weken...

Het moraal is weer wat omhooggekrikt merk ik aan mijzelf..ben weer wat vrolijker.

Mijn vriend heeft er wel vertrouwen in.. 2 dagen gestressde bedrust in ziekhuis had geholpen vorige week dus dan zou het nu toch goed moeten zijn?? But You never know..

Ik hoor het wel om 1150u..brrrrrrrrrrrr

Hey mijn 1e babywasje zit erin! Alle witte spulletjes, incl. hydrofielluiers enzo. heb nog een gekleurd wasje en ook nog een creme wasje.

Zal ik dat vanmiddag ff trots buitenhangen!!!! Mijn moeder komt volgende week vrijdag een paar dagen..oa helpen strijken , ramen zemen..ik doe het dus echt rustig aan.

Stretcher staat al klaar voor het grote ' zon- avontuur' van vanmiddag. Ff die benen wat ziente kleuren..ik ga normaal altijd eens per week zonnebanken in de winter en nu dus een hele winter niet!

hoe gaat het met jullie vandaag?

liefs lentezon

Geplaatst

ha meiden,

bloeddruk was fantastisch, eiwitwaarde op de grens: 0,30was nog gestegen ook van 0,27 af...

Omdat de bloeddruk steeds zo goed is toch geen reden voor thuismonitoren. dinsdag weer urine sparen, en donderdag echo en gesprek met gyn.

Moet rustig aan doe en bij elek verandering bellen: bv hoofdpijn, kindjes minder actief, misselijk dat soort zaken.

Dus ben wel blij maar toch niet helemaal gerust zeg maar..zo van ' elk moment kan t gebeuren..idee'

nou ik ga gauw ff in de tuin.

met Stephanie alles goed?????????????????

Geplaatst

Lentezon,

fijn dat de uitslag zo positief was. hele opluchting. Blijft natuurlijk wel spannend wanneer het grote moment zal komen. Een week erbij zou wel aangenaam zijn.

Vandaag genieten van de zon en jij van al die kleertjes die in de wind te drogen hangen. heerlijk rijk gevoel. Ga zo ook maar in de tuin zitten, mag verder toch niets.

Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. Echo en bloeddruk prima. het is puur wachten op het Moment. Behalve de timing is alles en iedereen er klaar voor.

Mag alleen maar rust houden; geen boodschappen doen, koken etc. Koken doe ik wel hoor, kan je ook best bij zitten. Geen boodschappen doen is lastiger, zeker nu ik zin heb in lekkernijen als ijs, chocoladeeitjes e.d.

Morgen komen mijn broer(tje) met schoonzus nog langs vanuit Amsterdam, laatste keer mijn zwangere buik bekijken. Gek idee toch?!

Er worden net de enveloppen voor de geboortekaarten gebracht. Kan ik alvast gaan schrijven.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hey dat is idd wel erggg rustig aan doen! je zit echt te wachten op het ' moment supreme' , gek idee idd dat de zwangerschap ( zo snel) ten einde loopt.

Ik heb het idee dat je je er al aardig mee hebt verzoent, dwz hebt natuurlijk ook geen keuze.

Sja ben niet helemaal gerustgesteld, maar heb nog wat uitstel tenzij eea ook gaat beginnen bij mij...of anders toch in relatie tot het eitwit..

Geniet ze van de zon he... ik ga nog gauw ff terug de tuin in ! Foto maken ook van de kleertjes die buiten hangen te drogen . En zo kan een ( aanstaande ) moeder zelfs trots zijn op haar was!!! hahahaha

meid ' hang in there" nog ff..

\

Veel plezier met je broertje en schoonzus!

liefs lentezon

Geplaatst

Vanmiddag ook de proefdruk van het geboortekaartje ontvangen, helemaal naar wens. Manlief heeft de auto kunnen ruilen tegen een station (meer laadruimte dus), want gister bleek dat de Easywalker-duo toch niet lekker paste in de achterbak.

En zo zijn we steeds meer klaar voor de geboorte van onze ukkies en dat geeft een goed gevoel. Natuurlijk mogen ze nog even bij mammie in haar buik blijven.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hihihihi er moet een stationwagen aan te pas komen ! Helemaal niet verkeerd bekeken.

Fijn dat de kaartjes alvast ver klaar zijn. De mijne zittten nog in de ontwerpfase zelfs.. ga de ontwerper morgen even bellen dat de zaken toch wat anders liggen nu...

fijne avond ! Genoten nog van de zon??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden