Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Summer, er hadden een aantal (waaronder ik) al gereageerd in het '45' topic..

Maar ik snap je pijn..had ik ook. Lekker een beetje bijkomen. Veel drinken en op naar mooie bevruchtingen...

Liefs,

Sandra

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames, nou afgelopen dinsdag de FM gehad en ik had 3 grote follikels in mijn rechtereierstok zitten ... gezien mijn leeftijd durfde de gyn de IUI wel aan dus heb ik woensdag pregnyl gespoten en heb ik donderdagmiddag de IUI gehad. Het zaad van mijn man zag er ook goed uit vorige maand was het nu niet echt om van te juichen maar deze keer zag het echt goed het was 6,8 miljoen waarvan 74% hele goeie zwemmers en ze hebben er 2 miljoen geïnsemineerd ... deze keer heb ik ook nog pregnyl mee naar huis gekregen om 5 dagen na de IUI te injecteren deze gyn gelooft er in dat de pregnyl ook helpt bij de innestelling dus ik hoop dat hij gelijk heeft en dat ik op 2e kerstdag een positieve test in mijn handen mag hebben. Tijdens de inseminatie kon de gyn mijn baarmoedermond/hals niet vinden dus toen heeft ze een tang gepakt en daarmee de baarmoedermond/hals vastgepakt "au" en toen heeft ze het zaad in gespoten. Ik verloor daarna wel helderrood bloed maar dat was niet van invloed op de inseminatie .. ik heb wel vandaag wat last van mijn buik gehad wat ik voorheen nooit heb gehad maar goed dat is nu ook weer over .. ik hoop nu alleen dat de zaadjes de weg naar de eitjes vinden en er tenminste 1 van bevrucht zal gaan worden ... we gaan er weer voor duimen en bidden en meer kunnen we weer niet doen ...

lfs. Nicole

Geplaatst

@Coni, 'doe' na mijn 1e IVF nu ook een IUI...woensdag 1e FM..ben benieuwd hoe mijn eierstokjes hebben gereageerd op de Clomid..

Had nog een vraag. Je moest de Pregnyl een avond voor je inseminatie injecteren, wanneer moest je vriend dan zijn 'ding' doen? Is dat vlak voor de insemenatie of is dat op de dag van je laatste FM omdat ze het nog moeten bewerken? Ik kan het natuurlijk woensdag vragen aan mijn gyn, maar ja..zit hier nu toch..

Geplaatst

Hoi Sannie, omdat wij meer dan 1 uur moeten rijden moet mijn man zijn bijdrage leveren in het behandelcentrum zelf in een speciaal "herenkamertje" als zijn bijdrage in het potje zit leveren we het af bij het lab ... en dan duurt het 1 uur en 15 minuten voordat ik de IUI krijg omdat het zaad dus eerst bewerkt worden .... de pregnyl heb ik dan de dag ervoor tussen 07:00 en 08:00 uur gespoten.

Maar jij hebt dus al 1x IVF gedaan lees ik .... doe jij het om en om of zo ... ik hoop dat IVF bij ons niet nodig is en deze 6e IUI heeft aangeslagen maar goed dat is nog even afwachten dus,

gr. Nicole

Geplaatst

@Coni (Nicole), aangezien ik nogal 'op leeftjd' ben, probeer ik zoveel mogelijk mijn kansen te benutten, mits mijn lichaam dit toelaat. Voelde me goed na het hele traject (behalve dan de teleurstelling dat het niet gelukt was) en in overleg met mijn gyn hebben we besloten tussendoor een IUI te doen. Mocht dit niet lukken, dan zal ik waarschijnlijk in januari met mijn 2e IVF starten (maar 2 bevruchtingen, dus die waren teruggeplaatst)...

Nou ik zal toch met mijn gyn overleggen dan, wij wonen 10 minuten van het zh vandaar...

Geplaatst

Hoi Sannie,

Ik zie dat jij een jaar ouder bent dan ik ... wat goed om te weten dat er ook nog de mogelijkheid is om alle twee te kunnen doen. Als deze IUI bij mij niet gelukt is gaan we evalueren met de gyn en als ik in aanmerking kom voor IVF is het misschien ook wel een idee om dit te combineren met IUI ... Je schreef dat er maar 2 bevruchtingen waren die terug geplaatst waren mag ik dan vragen hoeveel eitjes je dan in totaal had?? Met de IUI heb ik meestal 3 follikels maar houdt dat dan ook in dat je 3 eitjes hebt of kunnen er meerdere eitjes in een follikel zitten??? Ben reuze benieuwd ....

gr. Nicole

Geplaatst

Nicole, ik had ca. 7 goede follikels (2 kleintjes zijn wel meegenomen, maar waren erg onder de maat) met de punctie. Hierin waren 4 eitjes gevonden. 2 Ervan zijn bevrucht en aangezien ik er graag 2 wilde laten terugplaatsen was dat het dan, geen cryo's.

Mijn gyn is er een heel groot voorstander van om Menopur te gebruiken bij dames van iets hogere leeftijd omdat dit de kwaliteit zou verbeteren, vandaar het niet zo'n grote aantal follikels cq. eitjes wat je soms toch wel leest hier op het forum..

Follikels wil dus niet betekenen dat er eitjes inzitten...

Geplaatst

vanmorgen gebeld en morgenmiddag hebben we de terugplaasting in het vu , ben bennieuwd en hopelijk blijft er wat over van de 10 eitjes afwachten maar voor mij mag het al weer morgen middag zijn

gr summer

Geplaatst

Snap dat helemaal Summer..hopelijk kun je vannacht een beetje de slaap vatten (ik kon bijna niet slapen van de spanning!)..suc6!

Geplaatst

He Summer, goed zeg!! Flauw dat ze nooit aan de telefoon willen vertellen hoeveel bevruchtingen er zijn he, ik wil dat meteen weten maar nee...

Succes!

Caroline

Geplaatst

ben terug en 2 waren er goed eentje van 7 en eentje van 8 cellig, hopelijk nog maar eentje dat ze kunnen invriezen.

ze zeiden dat er veel al uit het schilletje waren dus dat het het snel gegaan was en dat ze die niet kunnen gebruiken balen maar goed daar blijven we niet bij stil staan nu

we raden ze mij aan het er met de gyno over te hebben om iets minder te spuiten of eerder aan te gaan prikken daar het zonde is.

nu begint het en is het 2 weken wachten altijd heel zenuwslopend maar dat kunnen jullie wel.

aftellen maar op het wachtbankje ik moet 26 prikken maar dan is het kerst ik zou vandag horen of ik dan kon bellen of niet want er is dan niemand op de poli, maar ze ziuden misschien wat regelen moren ga ik ze maar bellen hoe en wat dan

gr summer

Geplaatst

Fijn hoor Summer dat er 2 teruggeplaatst konden worden. Wordt dan nog spannend 2e kerstdag!

Wel jammer dat de anderen een beetje te snel waren doorontwikkeld...

Sterkte met wachten meid! I know: it's killing!

Liefs,

Sandra

Geplaatst

ben ook weer terug op dit forum.

Hebben besloten om voor een 5e IVF te gaan. Al kregen we wel te horen dat IVF alleen waarschijnlijk niet kan vanwege de verslechterde zaadkwaliteit van mijn vriend, dus nu wordt het een combi van IVF/ICSI waarschijnlijk.

Ik mag starten mits ik niet eerder dan 28 december ongesteld word (anders wordt het een maand later) vanwege sluitingstijd tussen kerst en oudjaar.....

Geplaatst

Nou Diaan, dat vind ik stoer hoor dat jullie nog eens voor een 5e poging gaan..duimen nu maar dat je ongi laat komt! Door alle spanning zou dat zo maar kunnen... :wink:

Geplaatst
ben ook weer terug op dit forum.

Hebben besloten om voor een 5e IVF te gaan. Al kregen we wel te horen dat IVF alleen waarschijnlijk niet kan vanwege de verslechterde zaadkwaliteit van mijn vriend, dus nu wordt het een combi van IVF/ICSI waarschijnlijk.

Ik mag starten mits ik niet eerder dan 28 december ongesteld word (anders wordt het een maand later) vanwege sluitingstijd tussen kerst en oudjaar.....

Hi meisjes ik breek even in, ik schrijf zelf ook op 45+ forum. Diane ik had een vraagje hoe kan jij 5 ivf's doen? Worden deze door de verzekering vergoed?

Mijn verzekering vergoed er maar 3 en helaas moeten wij de 3e poging gaan starten in 2010 maar zou fijn zijn als je ergens nog meerdere pogingen vergoed kan krijgen?

Fijne feestdagen en heel veel succes met het wachtbankje en degene die met de kerst mogen testen, dat er hopelijk een paar "kerst streepjes" tussen mogen zitten....

Liefs,

Mineut

Geplaatst
Dames mijn test wordt steeds donkerder .... ik ben erg hoopvol ... lfs. Nicole

Oh, Nicole, Dat is hoopvol!!!!2 kerststrepen!!!!Ik ga voor je duimen hoor!!!!!Groet Joy1

:bye:

Geplaatst

helaas waar we al bang voor waren ik ben niet zwanger we zijn net gebeld door de ivf afdeling.

dus .. een leuke tweede kerstdag.

maandag maar bellen hoe en wat

gr summer

Geplaatst

Summer wat rot voor je... Hier helaas hetzelfde verhaal: vanmorgen negatief getest. Ook geen fijne Kerst want mijn hoofdpijn begon eergisteren al en toen wist ik het wel.

Veel sterkte meid!!

Caroline

Geplaatst

Ik heb nog steeds twee zichtbare strepen ... alleen is er weinig verschil van kleur ... ik heb de test van € 5,= van het kruidvat gekost ( 2 voor 5 euro ) en er zit een dag tussen met testen maar de kleur veranderd niet echt. Bij de testen van de Etos zie je wel duidelijk verschil van kleur en daar zit ook 1 dag tussen .... maar goed een streepje is een streepje licht of donker dat maakt dan niets uit ... maandag wil ik graag nog een clearbleu kopen met indicator en dan stop ik met testen ... positief is positief of niet dan, lfs. Nicole

Geplaatst

@Summer, he verdorie meissie. Da's wel weer een onzettende domper zo rond de feestdagen (anders ook, weet ik...). Wens je veel sterkte meid met de verwerking... :sed:

Liefs! (en een knuf)

San

Geplaatst

hoi

merk dat het nieuws van niet zwanger zijn deze keer in geslagen heeft als een bom , kwam net die vrouw tegen waar ik samen mee op de kamer lag haar test was wel postief dat vertelde in geuren en kleuren kon nog net me tranen in bedwang houden pfff erg is het zeg.

Caroline jij ook sterkte deze dagen.

met het vinden van een plekje ervoor.

we gaan maandag bellen voor een nieuwe afspraak en dan hopen dat ik snel ongi wordt laat het dan maar snel zijn .

coni en .... nog steeds twee dikke strepen...

summer

Geplaatst

Hoi geen dikke strepen maar nog wel steeds 2 strepen ... morgen ga ik een clearblue digitaal met indicator halen ... en als het woordje zwanger er in staat dan ben ik voor mezelf gerustgesteld, lfs. Nicole

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden