Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

zoals jullie weten beginnen wij 15 november met ons eerste ivf behandeling, naar lang informatie gezocht te hebben en voorlichtings avond, zijn we dan zover en beginnen we op zeer korte termijn... Spannend.....

Lijkt me heerlijk om een beetje van me af te schrijven tijdens deze zware weken......

volgende week woensdag heb ik de prik instructie, en 15 november gaan we beginnen met prikken van Deca..... hoop dat ik er een beetje goed op reageer...

Grt

Mijnbaby

• Replies 431
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Vandaag heb ik mijn medicijnen opgehaald het is zoveel, ik ben er gewoon van slag van.... Ik begrijp het ook niet zoveel verschillende naalden en medicijnen... Pffff

Woensdag heb ik de prik instructie ga dan zeker even 1 en ander na vragen, anders gaat het zeker fout.....

Posted

Heel herkenbaar; toen ik mijn medicijnen voor de 1e IVF in de koelkast legde dacht ik 'Goh, er liggen meer medicijnen in dan groenten...'

M'n moeder vroeg me nog of die voorraad écht voor 1 behandeling was.

Ik was toen ook bang dat ik dingen door elkaar zou halen/fout zou doen met spuiten, maar kreeg een heel handig schema waarop alles precies uitgeschreven stond. Dat wees zich uiteindelijk vanzelf.

Was blij om de voorraad in de koelkast te zien minderen, dat gaf toen wel een goed gevoel.

Straks gewoon bij het eerste doosje spuiten beginnen en dan alles volgens schema 'afwerken'; aan het einde klopt het dan gewoon en is je koelkast weer vrij voor groenten, fruit etc.

Posted
Heel herkenbaar; toen ik mijn medicijnen voor de 1e IVF in de koelkast legde dacht ik 'Goh, er liggen meer medicijnen in dan groenten...'

M'n moeder vroeg me nog of die voorraad écht voor 1 behandeling was.

Ik was toen ook bang dat ik dingen door elkaar zou halen/fout zou doen met spuiten, maar kreeg een heel handig schema waarop alles precies uitgeschreven stond. Dat wees zich uiteindelijk vanzelf.

Was blij om de voorraad in de koelkast te zien minderen, dat gaf toen wel een goed gevoel.

Straks gewoon bij het eerste doosje spuiten beginnen en dan alles volgens schema 'afwerken'; aan het einde klopt het dan gewoon en is je koelkast weer vrij voor groenten, fruit etc.

Ik had er onwijs zin in maar, nu me koelkast vol ziet met medcijnen zie ik er wel een beetje tegen op.. en denk dan echt waarom nou ik? IVF is niet niks, je bent weken bezig het is zowel lichamelijk als geestelijk zwaar en aan het einde van het traject kan het zo zijn dat er geen zwangerschap uit voort is gekomen....

Ik heb nooit medicijnen en nu in eens een hele koelkast vol..... Ik ben benieuwd hoe ik me eerste prikken ga ervaren. hoop niet dat ik veel bijwerkingen heb.

Ik heb er geen duidelijke schema bij gehad, maar gelukkig ga ik morgen naar de prik instructie, en de ivf arts zei dat je daar ook nog dingen kon vragen omdat het verpleegkundige zijn van de ivf afdeling... Ik heb zoveel verschillende naalden ik zou bij god niet weten welke ik bij welke medicijn moet gebruiken.... Maar goed gelukkig kan ik morgen alles vragen en wil dan echt een duidelijk schema, gezien ik zaterdag 15 nov al mag beginnen....

Posted

vandaag ben ik bij de prik instructie geweest, veel is me duidelijk geworden tijdens de instructie. ik weet nu gelukkig wat ik moet doen.... en waar welke naald voor dient.

6/12 heb ik mijn eerste fm.....

Posted

Fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt, dat geeft ook rust.

Feit blijft idd dat IVF (is ook mijn ervaring) een behoorlijke impact heeft; op jezelf, lichamelijk én psychisch, én op je partner en evt. ook nog op je relatie(s)... Ook ik ben altijd kerngezond en gebruikte nooit medicijnen, dus ik herken wel wat je zegt over moeten slikken bij de aanblik van een koelkast vol medicijnen.

We kunnen alleen maar hopen dat het leidt tot het gewenste resultaat idd.

Succes met spuiten en dat er maar mooie follikels mogen rijpen!

Ik zal voor je duimen! Succes de komende tijd!

Posted
Fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt, dat geeft ook rust.

Feit blijft idd dat IVF (is ook mijn ervaring) een behoorlijke impact heeft; op jezelf, lichamelijk én psychisch, én op je partner en evt. ook nog op je relatie(s)... Ook ik ben altijd kerngezond en gebruikte nooit medicijnen, dus ik herken wel wat je zegt over moeten slikken bij de aanblik van een koelkast vol medicijnen.

We kunnen alleen maar hopen dat het leidt tot het gewenste resultaat idd.

Succes met spuiten en dat er maar mooie follikels mogen rijpen!

Ik zal voor je duimen! Succes de komende tijd!

Klopt het is geestelijk ook heel zwaar, het doet me vaak zo een pijn dat ik dit allemaal moet door staan en mijn man hier in mee moet sleuren, maar ik heb hier ook niet voor gekozen, Helaas is 1 van mijn eileider verwijderd tijdens een operatie aan een Cyste. en de andere werkt niet... Maar moet gewoon positief denken en hopen dat het ons lukt..

Bedankt lieve Moon74, zat even in een dipje maar, de instructie s waren goed en duidelijk, dus dat is al een hele opluchting.

x

MijnBaby

Posted

Hoi Mijnbaby,

Vandaag is de grote dag, je eerste spuit gaat erin.

Misschien heb je hem al gezet, en ik hoop dat het je is meegevallen.

Als je nog moet, succes!!!

Groetjes Laura

Posted
Hoi Mijnbaby,

Vandaag is de grote dag, je eerste spuit gaat erin.

Misschien heb je hem al gezet, en ik hoop dat het je is meegevallen.

Als je nog moet, succes!!!

Groetjes Laura

Hallo Laura,

Aaah wat lief... Het is gelukkig erg mee gevallen.... ik prik nu al drie dagen en heb gelukkig zover nog geen bijwerkingen....

-xx-

Posted

Morgen heb ik een afspraak bij de anastatist om 1 en ander te bespreken over mijn punctie, gezien ik die onder narcose ga doen.... het schiet nu echt allemaal op, ik heb 10 dec mijn punctie.....:sunny:

Posted
hey , op mijn verjaardag je punctie!

in elk geval veel succes meis!!!!

hahha wat grappig.... zal aan je denken hahah.....

En bedankt, suc6 heb ik namelijk wel nodig, spannende tijden zijn aangebroken pffff

Posted
hoi mijnbaby

Heel veel succes met alles. fijn dat het spuiten goed gaat. ga voor je duimen dat alles voorspoedig mag gaan.

annemie

Wat lief van je Annemie, ik hoop het ook dan zal er een grote last van mijn schouders vallen.... We zijn helemaal klaar voor en een baby is echt van harte welkom.....

Tot zover gaat het spuiten goed, ik moet binnenkort wel Purgeon spuiten ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan....

en jij nog maals gefeliciteerd met je 2ling, lijkt me geweldig een 2 ling ben je meteen klaar!!

Posted
hahha wat grappig.... zal aan je denken hahah.....

En bedankt, suc6 heb ik namelijk wel nodig, spannende tijden zijn aangebroken pffff

haha ik zal dan wel aan jou denken!! en je sterkte en veel geluk wensen!!

hoop dat het eindelijk eens lukt bij jullie!

we duimen in elk geval vanaf hier!

Posted
haha ik zal dan wel aan jou denken!! en je sterkte en veel geluk wensen!!

hoop dat het eindelijk eens lukt bij jullie!

we duimen in elk geval vanaf hier!

Bedankt draakje!!!

Posted

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest en heb gesproken met de anesthesie, gezien ik de punctie onder narcose wil doen..

Ik kon kiezen uit gehele narcose of Sedatie (dan verlagen ze je bewustzijn, je wordt dan slaperig en suf en daardoor maak je het allemaal niet heel bewust mee wat er gaande is, en het belangrijkste voor mij is, is dat het ook je pijn onderdrukt, je voelt het of veel minder of geen pijn)

Ik ga voor de Sedatie, ben ik er toch nog een beetje bij haha

iemand ervaring met Sedatie

Posted

Hey mijnbaby,

Ik heb geen ervaring met sedatie, heb er ook nog nooit van gehoord.

Ikzelf ben onder lichte narcose gegaan maar dat veel prima mee.

ik wens je heel erg veel succes !

het loopt allemaal wel goed

Posted

Nee, geen ervaring met punctie onder narcose/sedatie... in mijn geval viel de punctie gelukkig mee (zetpil paracetamol en diclofenac van te voren én 2 spuitjes in z'huis om gebied van punctie plaatselijk te verdoven).

Gelukkig kon ik het daar goed op doen.

10 december punctie... dat worden spannende feestdagen voor je, mijnbaby! We hopen natuurlijk op een positief resultaat, maar spannend is het zekers... Succes!

Posted
Nee, geen ervaring met punctie onder narcose/sedatie... in mijn geval viel de punctie gelukkig mee (zetpil paracetamol en diclofenac van te voren én 2 spuitjes in z'huis om gebied van punctie plaatselijk te verdoven).

Gelukkig kon ik het daar goed op doen.

10 december punctie... dat worden spannende feestdagen voor je, mijnbaby! We hopen natuurlijk op een positief resultaat, maar spannend is het zekers... Succes!

haha ja hele spannende feestdagen, de terugplaatsing is zaterdag 13 dec....

en dan zit ik op het wachtbankje.....

Posted
Hey mijnbaby,

Ik heb geen ervaring met sedatie, heb er ook nog nooit van gehoord.

Ikzelf ben onder lichte narcose gegaan maar dat veel prima mee.

ik wens je heel erg veel succes !

het loopt allemaal wel goed

Bedankt Sofie, ik wens jullie ook heel veel suc6 bij jullie Cyro TP.

Spannend!!

:icon_sunny:

Posted

Op de 1 of ander manier voel ik echt stress in heel mijn lichaam,

me lichaam voelt zo gespannen aan, ik ben bang dat ik onbewust te veel

bezig ben met ons 1e IVF poging.... Ik probeer het zoveel mogelijk van em af te zetten... Maar dat lukt helaas niet altijd....

Daar naast heb ik ook nog een full-time Job.... een beetje 2much van alles denk ik......

Posted

Vond ik ook zwaar: IVF in combinatie met een fulltime baan... ik had soms het gevoel dat ik alleen 'met het verwerken van- en denken aan-' al een dagtaak had. Vond ook niks belangrijk meer, alleen nog die IVF en een positief resultaat.

Soms dacht ik dat ik er toch gestresst onder was, andere keren dacht ik weer dat het van de hormonen kwam dat ik me 'gejaagd/gestresst' voelde.

Zelf ga ik de komende weken nog eens goed nadenken over hoe ik de 2e IVF behandeling wat meer ontspannen doorkom. Dat ik het anders (relaxter) wil is duidelijk, hoe ik dat ga doen weet ik nog niet...

Heel herkenbaar dus, mijnbaby!

Kun je wat meer ruimte en rust voor jezelf organiseren? Ik denk dat het wijs is om daar naar te kijken en keuzes te maken. Levert je veel op en komt het resultaat wellicht ook nog ten goede... in balans zijn is belangrijk!

Posted
Vond ik ook zwaar: IVF in combinatie met een fulltime baan... ik had soms het gevoel dat ik alleen 'met het verwerken van- en denken aan-' al een dagtaak had. Vond ook niks belangrijk meer, alleen nog die IVF en een positief resultaat.

Soms dacht ik dat ik er toch gestresst onder was, andere keren dacht ik weer dat het van de hormonen kwam dat ik me 'gejaagd/gestresst' voelde.

Zelf ga ik de komende weken nog eens goed nadenken over hoe ik de 2e IVF behandeling wat meer ontspannen doorkom. Dat ik het anders (relaxter) wil is duidelijk, hoe ik dat ga doen weet ik nog niet...

Heel herkenbaar dus, mijnbaby!

Kun je wat meer ruimte en rust voor jezelf organiseren? Ik denk dat het wijs is om daar naar te kijken en keuzes te maken. Levert je veel op en komt het resultaat wellicht ook nog ten goede... in balans zijn is belangrijk!

Hallo Lieve Moon,

Gelukkig herken je je zelf in mij, ben dus niet raar haha.....

het is zo spannend allemaal en ja we willen dit echt heel graag,

daarom is de druk ook zo groot voor mij.... en al die ziekenhuis bezoekjes en echos pfffff... denk dat de 2e keer iets makkelijker is omdat je alles al een keer heb gedaan.... maar goed het blijft zwaar.... Hoop dat jullie snel verblijd worden met een baby.... wanneer gaan jullie beginnen met jullie 2e ivf poging?

Ik ga inderdaad rustig aan doen ook met werk, want dit trek ik niet...

ga volgende week even naar de huisarts, kijken wat ze me aanraad...

Posted

Hey my baby,

Tja, het is ook allemaal spannend.

Ik heb geprobeerd (en bij mij werkte dat wel redelijk) om het via mijn gedachten allemaal wat te rationaliseren.

Zo van, ik kan me er wel heel druk over maken, er heel veel mee bezig zijn, maar het helpt uiteindelijk niet mee aan het zwanger worden. Had zoiets van: alles wat ik kan doen is wachten..... Heb ook netjes kunnen wachten tot de testdatum, zonder al te veel moeite.

Maar, ik realiseer me ook, dat dat niet iedereen lukt!

Groetjesssssssssssss