Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey MijnBaby,

Goh het is inderdaad zeer zwaar hé. Ik heb ook een drukke, full time job en ik voel dat ik nu echt op het randje balanceer. Het enige wat telde/telt is die IVF. Ten tijden van de IUIs heb ik een maand verlof zonder wedde genomen omdat ik op was.

Nu ben ik ook 3 weken thuis geweest met IVF. Eigenlijk va punctie tot de testdatum. Dat heeft Leuven me zonder vragen geschreven. En je denkt dan natuurlijk iets meer aan het hele gebeuren omdat je geen afleiding hebt maar ik was ook rustiger, ik kon hele dag in mijn pyjama zitten, ik kon lezen, slapen en doen waar ik zin in had.

Nu heb ik zondag de TP van een cryo (hopelijk) en ik hoop dat ik minstens 1 week mag thuisblijven. Mijn job is zeer stresserend, vol deadlines en mensen die opgejaagd rondlopen en ik zit er gewoon midden in. Het extra gevaar is dat ik de laatste tijd veel zin heb om mensen gewoon te zeggen "en daar maken jullie jullie druk om?! Zal ik eens wat zeggen..." En ja dat kan natuurlijk ook niet.

Ik heb wel va het begin open kaart gespeeld zodat ik niemand uitleg moet verschaffen over afwezig zijn, tranen, vermoeidheid etc.

Va 1 januari ga ik naar een nieuwe job binnen het bedrijf waar ik zit. Mijn toekomstige baas kent IVF inside out door goeie vrienden van hem. Hij is super begripvol en zei me ook dat ik gewoon moet proberen om thuis te blijven de komende weken.

Ik herken je verhaal volledig. Echt waar. En je moet je prioriteiten stellen. Soms werk ik wel maar dan kom ik thuis en ben ik doodop en dan moet je gewoon zeggen van ok nu doe ik niks meer. Het is normaal dat je hoofd maalt, het is normaal dat je lichaam vanalles voelt ... emotioneel is het veel zwaarder dan lichamelijk in mijn geval en dat mag je gewoon niet onderschatten.

Maar laat het gewoon op je af komen, probeer afleiding te zoeken, heel veel te praten, ...

Wat mij ook helpt is een "dagboek" als het me teveel word dan schrijf ik gewoon en meestal kan ik door het schrijven dan weer veel beter verwoorden wat mijn angsten zijn en ook het verdriet verwerken. Praten, schrijven, je laten troosten, dingen doen die je leuk vindt het helpt allemaal...

Ik wens je heel veel sterkte en heel veel steun hier bij ons en rondom je, want je moet vooral het doel voor ogen houden. Het is voor de goeie zaak zeggen ze mij vaak en dat is het ook !

:icon_smurf:

• Reacties 431
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve hildever en Sofie,

Bedankt voor jullie reacties, doet me echt goed, dat jullie mij allemaal

begrijpen zonder dingen uit te hoeven leggen, we doorstaan namelijk

allemaal het zelfde.. maar helaas is ivf net een lot uit de lotterij je weet nooit wanneer het raak is..

Ik schrijf het lekker allemaal van me af...tijd vliegt zit zo op het wachtbankje..

Tot zover geen bij werkingen bij het spuiten van deca, alleen me borsten zijn hard...

Sofie hoop dat je volgende poging raak is, ook jij veel sterkte en suc6 bij je cyro poging.

Geplaatst

hoi mijnbaby,

hoe gaat het prikken nu?

ik heb morgen de eerste echo... ben nog niet spannend, vind het opeens heel snel gaan!

succes!

mamalou

Geplaatst

Dankje mijnbaby, het is idd zo dat het heerlijk is om hier troost en een luisterend oor te vinden hé.

Mamalou heel veel succes morgen, duimen dat je mooie follikeltjes begint te zien !!!

Geplaatst
hoi mijnbaby,

hoe gaat het prikken nu?

ik heb morgen de eerste echo... ben nog niet spannend, vind het opeens heel snel gaan!

succes!

mamalou

Hallo mamalou..

Ik ben nu 7 dagen aan het prikken en het gaat prima heb geen enkel last van bijwerkingen alleen een beetje gevoelige borsten maar dat is het...

Hoe was je echo???????

Geplaatst

hoi,

de echo gisteren viel een klein beetje tegen. de eitjes zijn nog heel klein dus ik moet maandag weer om te zien of ze groeien. Verder kon ze zien dat mijn baarmoederslijm goed gegroeid was, dat is wel positief.

ik voel mijn buik gelukkig wel opblazen, dus ik moet er maar gewoon op vertrouwen dat het goed komt!

ben vandaag weer lekker naar de massage en acupunctuur geweest. Hij weet altijd precies waar het pijn doet. voel me altijd weer een stukkie beter daarna.

ik denk wel dat ik na de punctie keihard ga huilen, zo'n idee heb ik zomaar :)

Geplaatst
hoi,

de echo gisteren viel een klein beetje tegen. de eitjes zijn nog heel klein dus ik moet maandag weer om te zien of ze groeien. Verder kon ze zien dat mijn baarmoederslijm goed gegroeid was, dat is wel positief.

ik voel mijn buik gelukkig wel opblazen, dus ik moet er maar gewoon op vertrouwen dat het goed komt!

ben vandaag weer lekker naar de massage en acupunctuur geweest. Hij weet altijd precies waar het pijn doet. voel me altijd weer een stukkie beter daarna.

ik denk wel dat ik na de punctie keihard ga huilen, zo'n idee heb ik zomaar :)

Komt helemaal goed hoor, kan zo in eens zijn dat ze bij de volgende echo lekker groot zijn!! niks om je druk over te maken....

Wel fijn dat je baarmoederslijm goed is, is het de bedoeling dat het dik moet zijn???Ik heb maandag me uitgangs echo... pffff en volgende week zaterdag ga ik voor het eerst naar acupunctuur..... spannendddd haha.....

Ik zag ook erg tegen de punctie op maar gelukkig heb ik een goeie oplossing voor me zelf... dus die stress heb ik gelukkig niet meer.... maar het is binnen 30 min gedaan is zo voorbij...

X

Geplaatst
hmm, wat is die oplossing dan?

zie pagina 1...

Ps ik had gehoord dat je elke dat ongeveer de zelfde tijd moest aan houden met spuiten, is het erg als je een keer uitwijkt??

Spuit normaal om 22 u maar vandaag zo al spuiten.... weet jij dat?

Ik ga nu spuiten omdat ik zo weg ga hoop niet dat het erg is.

x

Geplaatst

Hoi mijnbaby,

ik heb ook het advies gekregen om elke dag op dezelfde tijd te spuiten, maar toen ik laatst de dokter vroeg, zei ze dat het was omdat het vooral handiger voor jezelf was. dat je niet 2x op een dag hoeft en dat je het niet vergeet.

ik denk dat het geen kwaad kan, maar ik zou het niet te vaak doen...

groetjes mamalou

Geplaatst

Ik heb dit toen ik aan het spuiten was eens nagevraagd aan gynaecoloog, want ik had toen een feest waarbij ik het echt niet zag zitten om een spuit mee te nemen en het toilet er mee op te zoeken.

Kreeg toen als antwoord dat het niet op een paar uur aankwam, maar dat ik niet inene 's ochtends moest gaan spuiten terwijl ik het normaal altijd 's avonds doe... Je kan dus best een keer wat vroeger spuiten.

Geplaatst

hi, wij mochten max 45 minuten afwijken... gonal f was dat. Maar ja ik denk dat jullie wel een punt hebben hoor. Ik ben ooit mijn menopur eens vergeten en 2 uur later ingespoten of zo met bonzend hart maar dag erna was mijn echo perfect dus zo'n impact heeft het niet. Ik zou idd wel niet te vaak afwijken.

Geplaatst

Wel mijn wens was 2 maar er heeft er maar eentje het ontdooien overleefd... dus eentje

De spanning komt nu wel, een goeie TP en dan wachten.

Geplaatst
Wel mijn wens was 2 maar er heeft er maar eentje het ontdooien overleefd... dus eentje

De spanning komt nu wel, een goeie TP en dan wachten.

Spannend, hoop dat het dit keer raak is voor jullie!!

Hoe gaat een Cyro TP? moet je dan ook hormonen spuiten? en moet je hem tijdens je menstruatie terugplaatsen?? en de wacht weken zullen wel het zelfde zijn, toch? sorry voor al mijn vragen haha... Maar dan weet ik het alvast voor het geval wij ook een keer een cyro TP moeten doen....

Geplaatst

Hi, geen probleem ik heb hier ook al veel geleerd. Doordat mijn normale cyclus regelmatig is (altijd 28 dagen) moest ik geen medicatie nemen. Dus va dag 9 vd cyclus moest ik om de 2 dagen en op laatst elke dag bloed laten nemen en echo. Daar volgende ze dan groei van mijn natuurlijk follikel en in bloed de waarden van hormonen die rijpheid follikel aangeven en die die ovulatie op gang brengen.

Als moment daar was kreeg ik pregnyl en 3e dag na mijn virtuele pick up (die er geen was) wordt TP gedaan.

Va donderdag neem ik ook Utrogestan en dat zet ik nu voort tijdens wachtweken zoals anders.

Geplaatst
Hi, geen probleem ik heb hier ook al veel geleerd. Doordat mijn normale cyclus regelmatig is (altijd 28 dagen) moest ik geen medicatie nemen. Dus va dag 9 vd cyclus moest ik om de 2 dagen en op laatst elke dag bloed laten nemen en echo. Daar volgende ze dan groei van mijn natuurlijk follikel en in bloed de waarden van hormonen die rijpheid follikel aangeven en die die ovulatie op gang brengen.

Als moment daar was kreeg ik pregnyl en 3e dag na mijn virtuele pick up (die er geen was) wordt TP gedaan.

Va donderdag neem ik ook Utrogestan en dat zet ik nu voort tijdens wachtweken zoals anders.

Thnx voor je uitleg, wel een last van je schouders dat je niet hoeft te prikken en de TP lekker kan worden in je eigen cyclus......

Maandag heb ik mijn uitgaans echo, ik zie er tegen op.... voor dat ik aan IVF begon heb ik nog nooit een inwendig onderzoek gehad, en onlangs had ik het voor het eerst, ik voel me er toch heel onprettig bij.... maar ja het is voor een goed doel.... dus doen we het maar....

Geplaatst

Dat valt heel goed mee hoor. Op den duur wen je er natuurlijk ook wel aan; ik bv veel liever echo dan een bloedname :).

Het is belangrijk om je te ontspannen hé dan is het zo over...

Heel veel succes maandag, het valt heus wel mee.

Geplaatst

wat een avond, voel me in eens zo EMO.. kan alleen maar janken.....

Al die ziekenhuis bezoekjes en al deze onzekerheid maakt me GEK..... Pffffffffffffff

Het duurt nog allemaal zo lang en dan is het nog niet zeker of we wel of niet zwanger zijn aan het einde van

deze rit... het is allemaal zo oneerlijk.... ik moet me er helaas bij neerleggen maar voel me echt klote!!

Geplaatst

hoi mijnbaby,

ik had precies zo'n dag. ik heb nog net niet gehuild maar ik zat wel in een dip. ik was/ben bang dat de follikels niet goed groeien. normaal voel ik de druk en nu bijna niet. ik heb het hele huis omgegooid en nu voel ik me wel rustig.

en ik onthoud altijd maar: aan alles komt een einde, ook aan deze frustrerende tijden.

liefs mamalou

Geplaatst
hoi mijnbaby,

ik had precies zo'n dag. ik heb nog net niet gehuild maar ik zat wel in een dip. ik was/ben bang dat de follikels niet goed groeien. normaal voel ik de druk en nu bijna niet. ik heb het hele huis omgegooid en nu voel ik me wel rustig.

en ik onthoud altijd maar: aan alles komt een einde, ook aan deze frustrerende tijden.

liefs mamalou

Bedankt meid, pffff ben emotioneel wrak.... hoop dat ik morgen een betere dag heb dan vandaag......

Geplaatst

Ik hoop dat jullie alletwee vandaag een betere dag hebben.

In ieder geval voor allebei een dikke knuffel, misschien helpt dat iets.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hallo, hopelijk voelen jullie zich vandaag idd een beetje beter hé, maar ja die dips horen erbij. Het onrustig zijn maar tegelijk "moet" je rustig zijn ... dat is heel erg frustrerend.

Mamalou heb jij vandaag niet een echo? hopelijk gaat het goed en heb je beetje goed nieuws

Geplaatst

nee, helaas geen goed nieuws. de dosis wordt verhoogd, in de hoop dat er dan wat meer eitjes gaan groeien. er waren nu 2 eitjes van nog niet eens 10 mm te zien. de punctie gaat dus niet door donderdag.

ik voel me echt verloren. ben ik eindelijk zo ver dat ik die hormonen tot me neem, en nu werken ze niet. ik heb nu weer dozen vol die in mijn lichaam gaan. 's morgens 150 en 's avonds 150 menopur en 20 lucrin. mijn buik was tot nu toe nog best gaaf :( en ik voelde me tot nu toe geen monster, maar nu word ik wel licht chagrijnig.

bedankt voor de lieve berichtjes, dat is wel heel fijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden