Jump to content

Proberen te ontspannen

lucky-t

Recommended Posts

Hallo iedereen,

nadat we afgelopen maanden intensief zijn bezig geweest met onze 1e ICSI, die helaas met een negatief resultaat is geeindigd, zijn we erg gespannen.

Vooral ik weet soms even met mezelf geen raad. Zo wil ik dus niet onze nieuwe poging ingaan in januari.

Nu heb ik contact opgenomen met een magnetiseur, ze zegt dat ze mij wel kan helpen om in ieder geval rust in mn lichaam te krijgen.

Heeft iemand van jullie ervaring met zoiets? En hebben jullie er baat bij gehad?

Ik hoop dat het mij gaat helpen, want ik merk dat ik niet alle dingen een plaatsje kan geven, en daardoor het mezelf wat moeilijk maak.

Groetjes

hallo lucky,

ik ben daar ook wel benieuwd naar, ik snap je gevoel en lig zelf momenteel ook heel erg inde knoop. Ben moe fysiek, mentaal, niet gelukkig ... Ik zelf heb een hele goeie therapeut bij wie ik af en toe mijn hart volledig kan luchten maar het is ook niet meer voldoende.

Een vriendin raadde me yoga aan maar ik ben niet zo'n rustig type en zie het ook weer niet zitten in ons drukke schema om er een vaste yogabeurt in in te lassen...

Het is idd wel interessant om eens te horen hoe anderen rust vinden, je volledig ontspannen en opladen...

Met een magnetiseur heb ik geen ervaring, maar naar eigen ervaring weet ik wel dat het wel een paar maandjes kan duren eerdat de rust weer in je terug is gevonden. Wij hebben de afgelopen 6 jaar meerdere pauzes gebruikt om weer tot rust te komen. De laatste pauze duurde van mei tot augustus dit jaar. Zag er tegen die tijd toch wel een! beetje tegen op, terwijl ik niet eens dagelijks hoefde te prikken (tp cryo). Met enige scepte ben ik weer begonnen en het resultaat mag er wezen.

Heel veel succes met het maken van de juiste keuzes. volg je hart.

liefs,Stéphanie

hey geen ervaring met magnetiseur............maar ik hoor vaak dat andere rust krijgen van accupunctuur en dat dit ook kan helpen met voorbereiding voor zwanger worden.

ik zelf heb de rust niet ervaren (maar ik geen last van onrust ) maar ik ben er heilig van overtuigd dat de accupunctuur die ik heb gehad heeft geholpen.

ICSI 1 is bij mijn ook mislukt ( inclusief de cryo's die daar uit voortkwamen) maar voor dat ik aan ICSI 2 begon heb ik een stuk of wat behandlingen gehad bij een accupuncturist.

mee gestopt op het moment dat ik begon met prikken aangzien ik bij stimulatie van 2 kanten ( acupuntcuur en hormonen prikken ) toch bang was op TE veel stimulatie.

en ik reageerde zeer goed op de hormonen dus ..........

maar ben er van overtuigd dat dit heeft geholpen bij eitjes rijping ofzo en klaarmaken van baarmoeder voor ontvangst zeg maar.

en ja het feit dat je zelf ook wat onderneemt is ook wel rustgevend.

suc6 met het vinden van rust.

het kan zo aan je vreten deze behandelingen en de hele MMM.

groetjes

Weet wel van een familielid die bij een magnetiseur onder behandeling was i.v.m. migraine; magnetiseur haalde die hoofdpijn écht weg!

Familielid had door die behandelingen dus écht het gewenste resultaat.

Weet niet of elke magnetiseur goede resultaten haalt, natuurlijk... dit was toch een andere kwaal/reden van magnetiseur bezoeken, maar het kán dus zeker wat opleveren!

Hey hoi,

Met (para)medici heb ik niet echt ervaring.

Wel heb ik er heel bewust voor gekozen om niet met de ICSI te beginnen toen ik nog aan het werk was. Ik heb in mijn werk best wel veel stress ervaren en zag dat niet zitten met een ICSI behandeling. Toen ik bewust effe ben gestopt met werken, heb ik eerst rust gezocht, en daarna pas met de behandeling begonnen. En het heeft gewerkt. Alleen weet ik niet of het in een stress situatie ook gelukt was.

Wijsheid toegewenst

Groetjesssssssssssssss

Hoi,

Persoonlijk heb ik geen ervaring met een magnetiseur. Maar ik las wel met iemand zijn dagboek mee en zij was al 3 jaar niet zwanger geraakt. Zij hoopte zo op een tweede kindje maar het wilde maar niet lukken.

Begin dit jaar is ze naar de magnetiseur gegaan en nog geen 2 maanden later was ze zwanger. Ze had er een heel goed gevoel over en heeft de magnetiseur dan ook aangeraden. Als je wil geef ik je de link naar haar dagboek. Inmiddels is ze bevallen van een meisje, een kleine maand geleden.

Zelf loop ik sinds 3 weken bij een acupuncturist. Ik geloof er namelijk wel in dat je lichaam goed in balans moet zijn. Ik weet niet of het helpt maar ik kan op het moment van de behandeling heel goed ontspannen.

Groetjes van Corina

hallo,

ja precies, ik verwacht geen wonderen van zo iemand. Maar ik hoop dat ze me wel kan helpen met rust vinden in mezelf. Ik ben gewoon erg gespannen, nu erger dan toen ik met de behangelingen bezig was, toen was ik best relax vond ik zelf. Maar blijkbaar heb ik het gewoon weggestopt die stress.

groetjes

Klinkt herkenbaar. Tijdens de behandeling was ik redelijk relaxed, behalve dan dat ik fysiek in de prak lag....mentaal trok ik het goed. Maar toen het mislukt was ben ik echt ingestort. Heb dagen gejankt, was helemaal somber, prikkelbaar, zenuwachtig en onrustig. Had echt het gevoel dat alle spanning van het afgelopen half jaar me teveel was geworden.

Waar ik veel aan gehad heb is een gesprek met de medisch maatschappelijk werkster in het ziekenhuis. Nu ga ik ook naar een psychologe en doe ik acupuntuur. Ben hierdoor zeker veel rustiger geworden. Kan weer genieten van gewone dingen en het hele ivf gebeuren beter relativeren.

Ik denk dat het weinig uitmaakt wat je doet, of dat nu massages, magnetiseur, sporten of wat dan ook is. De spanning die je hebt opgebouwd moet je weer kwijt. En ivf /icsi is gewoon heel erg heftig, zijn denk ik maar weinig mensen die daar fluitend doorheen wandelen.

Wees lief voor jezelf.

Henne

• 2 weeks later...

Hallo allemaal,

ik weet niet meer zeker of ik dit al ergens had geschreven dus dacht laat ik maar even een stukje zetten.

Afgelopen maandag ben ik naar een magnetiseur geweest en moet zeggen dat ik het erg apart vond. Maar zeker de moeite waard, ze wist mij precies te vertellen hoe ik me van binnen voel, erg confronterend en emotioneel.

Maar nu een aantal dagen later kan ik wel aan mezelf merken dat ik er veel aan heb gehad. Ik moet leren accepteren dat ik soms verdrietig ben, en het niet oppotten zoals ik dat tot nu toe deed.

Dus ik heb al een vervolg afspraak gemaakt want ik denk dat ik hier echt rustiger van kan worden.

We hebben wel besloten dat we eind december niet gaan starten met de 2e poging, maar nog even de tijd nemen om de rust en kracht te vinden om dan in het nieuwe jaar er vol voor te gaan.

Dikke knuffel

Meiden, het is heel herkennaar allemaal.

Als je denkt dat het helpt, maakt het niet uit wat je doet .

Ik wens iedereen zooooo veel geluk van de wereld!

Na en tijdens mijn 2e IVF poging was ik zo verrot, gestressed, doom denkerig, kapot, negatief, slecht in mijn vel etc dat ik ook al een verwijs had voor de accupunturist, maar toch..ik heb het puur natuur op eigen kracht gedaan:

Het was toch niet wat ik zocht... en wat mij geholpen heeft kwam toch uit mijzelf:

Het dient ter ontspanning en doorbloeding / bloedsomloop: ik ben 6 keer in de week een uur gaan zwemmen en daarnaast gaan wandelen: ook ontpanning en doorbloeding! Daar kunnen echt een paar naaldjes niet tegen op hoor. Sport is goed voor je bloedsomloop. Da's de natuur.

Doorbloeding plaatselijk- dus van je baarmoeder?! : sexen! Dat zou ik normaal ook doen om zwanger te worden, dus da's de meest natuurlijke weg! na de dagen van punctie / terugplaatsing eerst nog uitwendig maar al snel mag je weer all the way! Ik zou normaal ook veel sexen net voor , tijdens en na de ovulatie.....

Met accupuntuur weer allemaal gedoe met mijn lichaam( en mijn geest) : Ik was al labiel genoeg + nog meer naalden..laat mij maar met rust en lekker zwemmen, wandelen, fietsen, wat vaker uit eten, in bad . sexen , winkelen- whatever-etc -leid ook af + ontspant.

Nog meer ge-plan, Het hele IVF gebeuren is 1 grote 'plannerij'. Nu komen daar weer afspraken met de accupuncturist bij..dat kost ook weer tijd, er naar toe rijden, komt het uit met het werk etc etc: dus geeft stress.

Het kost geld: een keer of 6 worden bij mij dan vergoed- de rest is het zelf betalen. Van dat geld heb ik een zwembadabonnement gekocht, of ik ging een keertje extra uit eten, naar de film: wat dan ook ontspant!

Goed dat alles in ogenschouw genomen heb ik het toch maar niet gedaan maar heb mijn eigen manieren gevonden om de 3e poging wat door te komen..!

de Key is ook; afleiding zoeken, juist met Accupunctuur ben je nog meer bezig met je behandeling eigenlijk, met de IVF.

Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Alle hulp is welkom. En zo en zo zijn wij bikkels, maar geen super -woman.....

iedereen veel succes!

liefs lentezon

Hallo allemaal,

lentezon, je hebt misschien wel een punt.

Wat mijn aandacht trekt is het vrijen? Hoe zit dat bij de rest? Ik durf gewoon niet erna uit schrik dat ik zou gaan bloeden.

In mijn natuurlijke cyclus is een vrijpartij rond mijn datum van ongesteld worden meestal datgene wat eerste bloeding uitlokt en we hebben schrik dat het kwaad zou doen...

Ik weet ergens wel dat men zegt dat het geen kwaad kan maar misschien toch wel eens andere meningen horen.

Is er een vrijpauze na TP/in de wachtweken of?

Hoihoi Sofie,

Er is na de punctie wel een vrijpauze, door de punctie 'gaatjes' van ca een dag pf 4 of zo ( moet je even navragen bij je ziekenhuis ) maar dan kun je nog wel 'uitwendig' vrijen bv . Ook goed voor je eigen ontspanning. hihi

Na de tp zijn volgens mij niet echt restricties, maar dan zit je nog steeds in de dagen na de punctie dus ja...

Sja ik durfde dat de eerste 2 keer IVF ook amper hoor, en ik sportte toen ook amper..deed het maar overdreven 'rustig aan'.

Maar bij de derde IVF heb ik gedaan wat ik normaal ook zou doen en natuurlijk heb ik nog gevraagd in het ziekenhuis hoor. Hadden ze mij de 1e keren ook niet gezegd dat beweging juist goed is en dat vrijen ook prima is...

Bij mij lokte vrijen rond de tijd van de menstru ook e.e.a. uit, maar dat blijkt helemaal niet te kunnen ( menstrueren door het vrijen )..eea ook gevraagd in het ziekenhuis.

De 1e keren stond mijn hoofd er ook allemaal niet zo naar + durfde ik niet nee....

Ach verder is het ieder voor zich wat werkt, als ik de kracht niet uit mezelf had kunen halen had ik mij ook vast tot allerhande andere dingen gewend, bv accupunctuur desnoods een psych! Je weet gewoon niet meer waar je t zoeken moet...

Er wordt veel van ons gevergd, ik weet t.

liefs van mij, Lentezon

Lentezon,

Hier kan ik me wel in vinden!

allohwel 6 x een uur zwemmen in de week wel veel voor me is hihi.

Liefs claudia

hahah is ook wel belachelijk veel hoor! Maar ik had ook wat goed te maken kwa conditie ... en na de vakantie had ik daar geen tijd meer voor ook. Elke dag ca een half uur stevig doorwandelen bv is ook goed voor lijf en leden.

Mijn vriend en ik gingen dan samen wandelen na het eten of voor t eten. Maar ja het was natuurlijk juli / augustus....

ja tuurlijk :drunken iets moet toch gaan helpen tegen de stress hahaha

_smilie:

Neen zonder gekkigheid: het is allemaal al zoveel stress en ik vond dit ook wel weer quality time met mijn vriend, intimiteit ..en geborgenheid en heel fijn.

Normaal zouden we ook vrijen 'voor een kindje'... dus ja zo lieten we mekaar ook een beetje in de waan ...