Ga naar inhoud

JBZ Den Bosch (transfer Tilburg)


Kristel

Aanbevolen Berichten

Ooooh nee, wat erg!!! Was er echt helemaal niets meer te zien?? Ben je al wel ongi dan? Zit hier echt met tranen in mijn ogen.

 

 

 

Je klinkt zo positief. Echt knap van je.

 

 

 

Héél veel sterkte.

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hallo,

 

 

 

Ik ben ook in behandeling in het JBZ (woon ook in Den Bosch) en lees nu je verhaal mama27. Wat een enorme teleurstelling! Ik wens je in ieder geval veel succes met de cryoterugplaatsingen. Hamilton is altijd erg positief over de terugplaatsing van cryo's.

 

 

 

Groetjes,

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Marion

 

Wat erg voor je.

 

Eerst zo'n goed nieuws en dan nu deze afloop.

 

 

 

Maar het is idd wel dat je ook met cryo's een goede kans hebt hoor. Die 2 in mijn buik komen ook uit de diepvries.

 

 

 

Heel veel sterkte.

 

Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer alles positief te blijven zien, dan gaat het leven een stuk makkelijker ;-). Natuurlijk heb ik tussendoor ook wel eens een dagje dat dat niet lukt maar goed dat hoort erbij. Even flink uithuilen en dan kan ik er weer even tegenaan.

 

En nee ik ben nog niet ongesteld...mijn baarmoederslijmvlies was erg dun op de echo. Ben benieuwd wanneer ik nu weer ongesteld moet worden, normaal gesproken ergens aan het eind van de maand. Mag dan gelijk weer beginnen met een nieuwe poging. Hamilton heb ik inderdaad ook...(geloof dat ik iedereen daar al een keer heb gezien maar ik ben erg slecht in namen onthouden)...hij kwam de vorige keer ook nog even kijken voor de zekerheid. En tja dat je met een cryo zwanger kan worden geloof ik ook wel, was nu ook gelukt alleen niet lang genoeg blijven zitten.

 

Ik ga gewoon nog even door...ben tenminste nog jong genoeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog iemand die in het JBZ loopt! Ik kom ook uit Rosmalen. Wij zijn bezig voor een brusje voor ons zoontje die bijna 1,5 jaar is.

 

We zijn 3 jaar in de MMM geweest en toen zwanger geworden van onze eertse IVF poging. We hebben toen 12 cryo's over gehouden.

 

Vorige maand een cryo tp gehad met hormonen, maar helaas niet gelukt. Nu bezig met cryo tp nummer 2 (Ze zitten per 2 in een rietje, dus eigenijk 3-4).

 

Zijn jullie cryo's in natuurlijke cyclus teruggeplaatst of met hormonen?

 

Hoorde eigenlijk dat in natuurlijke cyclus beter zou zijn???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ilse

 

 

 

Ik heb 1 tp met hormonen gehad en 1 zonder hormonen op eigen verzoek (wel Utrogestan, omdat ik al bloedverlies had voor de tp). Naar mijn gevoel had ik veel bijwerkingen van de Progynova (hartkloppingen, opvliegers en paniekaanvallen). Maar of dat nu echt ook zo was, weet ik niet. Kan natuurlijk ook psychisch zijn, omdat de 1e (verse) tp niet gelukt was en de tegenslag nog niet verwerkt had. Ik heb ook uit proberen te zoeken wat nu beter is, maar het schijnt geen verschil te maken.

 

De volgende cryo zou ik toch weer met hormonen doen denk ik.

 

 

 

Groetjes,

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Neel en Ilse

 

Bij mij is het een beetje een bijzonder geval.

 

Ik heb 2 cycli met progynova geprobeert. De eerste keer normale hoeveelheid, daarna verhoogd en verlengd. De tweede cyclus met dubbele hoeveelheid en ook verlengd. Maar helaas mocht dat niet baten. Mijn bms werd niet dikker dan 4,2 - 4,4. Dus dat schoot niet echt op.

 

Normaal zou je dan voor een poging in eigen cyclus gaan, maar helaas, die heb ik dus niet. Maar aangezien ik voor mijn verse ivf een paar keer clomid heb gehad en mijn bms toen wel 7 werd, hadden mijn man en ik gevraagd of dat een idee was. Dus bij de derde poging is mijn eigen cyclus middels clomid opgewekt. Mijn bms werd toen ook niet echt dik (uiteindelijk 5,5). Maar we hadden besloten om het toch te proberen. En dat heeft voor ons heel goed uitgepakt. Komende woensdag ben ik alweer 28 weken zwanger. Pff wat gaat het snel zeg.

 

Groetjes Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal ! Heb me vanmorgen aangemeld op deze site en heb net jullie verhalen gelezen. Ben enorm onder de indruk van jullie positiviteit !! :)

 

Ik ben ook "vaste klant" in het JBZ, en woon in Vught !

 

Ik moet a.s. vrijdag voor de 1e echo komen, ben afgelopen weekend met de Puregon en Decapeptyl begonnen !

 

Zou het fijn vinden als ik jullie hier op de hoogte mag houden en jullie verhalen mee mag lezen !

 

 

 

Evie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Evie,

 

 

 

Welkom hier!! Ik hoop dat je net zo snel als zwanger mag zijn als ik!!

 

Wij zijn praktisch buren, want ik kom uit Boxtel :-D

 

 

 

Succes voor a.s. vrijdag!

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke !

 

Geweldig zeg, dat je bij de 1e IVF behandeling zwanger bent geworden !

 

Hoe heb jij de punctie ervaren ? En de hoeveelheid hormonen, heb je daar last van gehad ?

 

En belangerijker : hoe voel je je nu ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Evie,

 

 

 

Ja, ik ben met de eerste ICSI behandeling zwanger geworden. Ze hadden één super embryootje terug geplaats en het was meteen raak!

 

 

 

Ik spoot 150 eenheden. Dit was standaard zeiden ze. Voro mij was het eigelijk te weinig, want ik had uiteindelijk maar 4 eiblaasjes waar maar 3 eitjes inzaten. De eertse keer spuiten vond in ech verschrikkelijk. Die naald in mijn eigen lichaam zetten, dan voelde gewoon niet goed, maar het is gelukt, hahaha.

 

 

 

Ze waren alle 3 bevrucht en gedeelt. Helaas hebben ze de andere 2 eitjes niet ingevroren... Niet van voldoende kwaliteit.

 

 

 

Van de hormonen heb ik helemaal geen last gehad, maar dat heb ik van de zwangerschap ook niet. Ben er niet zo gevoelig voor denk ik :-)

 

 

 

De punctie heb ik als niet prettig ervaren. In het ziekenhuis zeiden ze dat het pijnlijker is als je minder blaasjes hebt dan als je er veel hebt.

 

Het duurde gelukkig maar 5 minuten en daarna ben ik lekker naar bed gegaan en de volgendag thuis gebleven om rustig aan te doen.

 

 

 

Het resultaat mag er zijn. Een hele mooie baby van nu 27 weken en voel me super goed!

 

 

 

Is dit voor jou de eerste behandeling?

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke !

 

Dit is de eerste IVF behandeling, maar ik heb de afgelopen 9 maanden al (helaas zonder resultaat dus) Puregon gespoten, 50 eenheden, en nu moet ik 150 spuiten. A.s. vrijdag heb ik de eerste echo. Het spuiten op zich vond ik niet zo'n probleem, ben nu alleen benieuwd of ik ga merken dat ik 3x zoveel spuit !

 

Ze verdoven toch goed, bij de punctie ? Ben je daarna lang in het zkh gebleven of direct naar huis gegaan ? Raar idee he, dat je eitjes dan naar Tilburg gaan ?

 

Ik hou je hier wel op de hoogte van hoe ik me voel en hoe het gaat !

 

 

 

Groetjes, Evie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Evie,

 

 

 

Ja, ze verdoven inderdaad zoveel ze kunnen, maar ook de verdoving had bij mij weinig effect. Ze gaven aan dat je het gevoel kon hebben alsof je aangeschoten was, maar helaas was gewoon nuchter, hahaha.

 

 

 

De punctie deed zeer, maar ik had daarna niet veel last en ik ben mee gegaan naar Tilburg. Ik was wel wat emotioneel. Er gaat dan zoveel door je heen, heel bijzonder vond ik.

 

 

 

Ik ga je zeker in de gaten houden en ben heel benieuwd hoe het traject bij jou gaat.

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke,

 

Nou ja, ik zal wel zien, die punctie, als ze maar goed verdoven zal het wel meevallen. Ik heb wel sinds gister zo'n zeurend opgeblazen gevoel onderin mijn buik - kan dat al van de Puregon zijn ?? Ik spuit pas sinds zondag dus vandaag was de 4e keer.

 

Vrijdag de eerste FM ! Spannend ! Je zult het hier wel lezen - geen idee of ze dan al iets kunnen zien ?? Bij de rondes tot nu toe met Puregon 50 was er na 11 dagen meestal pas één eitje te zien van rond de 12, dus geen idee hoe het nu zal zijn !

 

Spannend !

 

 

 

Groetjes, Evelijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allemaal,

 

 

 

Ben al een hele lange tijd niet meer op het forum geweest en dacht laat ik nu maar weer eens een kijkje nemen.

 

Na mijn (vroege) miskraam heb ik wat langer moeten wachten totdat ik weer ongesteld werd. Toen gelijk weer een poging gedaan maar helaas is deze ook niet blijven zitten. Nu heb ik alweer bijna een terugplaatsing...aankomende vrijdag. Dit was de laatste dag waarop het zou kunnen voordat ze de zomerstop hebben, had dus nog geluk.

 

Hopelijk gaat het dit keer wel beter en blijft de cryo lekker zitten.

 

Tot nu hebben we er steeds maar 1 terug laten plaatsen. Ik mocht er ook nog niet meer terug laten zetten. Nu had ik wel de keus en hebben we ervoor gekozen om er 2 terug te laten plaatsen. Heb hiervoor gekozen aangezien ik al een stel terugplaatsingen heb gehad waar er geen 1 van is blijven zitten. Met 2 cryo's hoop ik meer kans te hebben dat er minimaal 1 blijft zitten. En tja, mochten ze nu toevallig allebei blijven zitten?? Dan is dat natuurlijk ook niet erg. Maar met 1 ben ik ook al heel blij.

 

 

 

Hoe gaat het verder allemaal met jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mama27,

 

 

 

Wij hebben er elke keer 2 laten terugplaatsen en ik ben nu zwanger van een eenling. De keus of we er 1 of 2 lieten terugplaatsen lag bij ons. De artsen waren het ook niet altijd met elkaar eens daarover merkte ik. De een adviseerde 1 terugplaatsen en de ander 2, omdat ze dacht dat dat de kansen zou vergroten. Met mij gaat het heel goed, maar dat is logisch... Ik ga voor je duimen dat je snel zwanger bent! Heel veel succes!!!!

 

 

 

Groetjes,

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Mamma,

 

 

 

Wat een ellende zeg... Ik vind het kanp dat je zo snel doorgaat. Let je wel een beetje op jezelf.

 

 

 

Ga je je ook op het wachtbankje van augustus neer zetten? Dan kan ik je een beetje in de gate houden :-)

 

 

 

Heel veel succes met je 2 "nieuwe" cryo's! Ik ga super hard voor je duimen!!!

 

 

 

Hier gaat alles goed. Nog maar 5,5 weken. Ben net nog in het GZG geweest om te kijken waar we naar toe moeten als mijn bevaling begint.

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mama27.

 

Wij hebben met onze cryo er ook 2 terug laten plaatsen, en nu zit ik te wachten tot dat ze beide er weer uit willen komen... Nog maximaal 4,5 weken.

 

Heel veel succes met de tp vandaag en de wachtweken die nu gaan komen.

 

 

 

Groetjes Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie heel veel sterkte de komende maand of 1,5...en daarna hier wel een fotootje plaatsen van de kleintjes hè?

 

*Elke; Ik heb me op het wachtbankje gezet enne ik let ook wel op mezelf hoor ;-). Ik voel me verder prima dus daarom ga ik ook iedere keer gelijk weer door. Maar misschien dat ik na deze poging, mocht het niet gelukt zijn, even wacht. We zijn nu druk bezig met ons nieuwe huis waar we over 2 maandjes toch wel in willen zitten. En eigenlijk zie ik nu wel een beetje tegen de punctie op, weet niet waarom maar toch. Maar eerst maar eens afwachten hoe dit afloopt, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook hier nog maar even een berichtje plaatsen...

 

Ik mocht vandaag officieel testen maar had het toch gisteren al gedaan en tot mijn grote verbazing zag ik 2 streepjes op de test staan. Had hier totaal niet meer op gerekend aangezien ik nergens last van had en echt dacht dat ik gewoon ongesteld moest gaan worden. Positieve test dus! Ben er blij mee maar wil het toch nog niet tegen mijn familie zeggen. Aangezien ik toch een heel klein beetje bloed verlies (hopelijk gewoon innestelingsbloeding) en omdat het de vorige keer ook al vroeg misgegaan is. En nu heeft het ziekenhuis ook nog eens zomerstop tot 6 september en moet ik dus nog langer in spanning zitten :-(. Ik doe morgenochtend nog even een testje en dan over een paar daagjes nog maar 1, de apotheker zal ook wel denken, die heeft er veel nodig hahaha. Ik laat het wel weer horen mocht er iets veranderen maar nu ben ik toch echt even zwanger :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mama27...toch al een klein beetje gefeliciteerd. Ik kan me voorstellen dat je meer zekerheid wil (zeker gezien je eerdere ervaring). Ik duim voor je dat alles goed gaat en je zoontje er over een 8,5 maanden een broertje/ zusje bijheeft!!

 

 

 

Groetjes,

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

 

 

 

Nou, mijn laatste berichtje was wel net op tijd zeg. Die avond zijn namelijk mijn vliezen gebroken, en een paar uur later zijn Lucas en Sara geboren.

 

De bevalling was erg heftig (omdat het nogal snel ging), en ik heb ook erg veel bloed verloren. Maar nu, 3 weken later, gaat het weer redelijk de goede kant op.

 

Ook met de kindjes gaat het goed. Lucas heeft het vanaf het begin af aan goed gedaan. Sara had wat opstart problemen, en die heeft op zondag (toen ze dus 1 dag oud was) een apneu gehad. Ze stopte met ademhalen en werd meteen helemaal grauw. Op dat moment zat ze bij mijn man op schoot, en was de kinderarts toevalling net bij ons.

 

Ze lagen al op de couveuse afdeling ivm dat ze prematuur waren, maar hoefden in eerste instantie geen van beide in de couveuse. Na de apneu is Sara wel de couveuse ingegaan en aan de bewaking gelegd.

 

 

 

Na 8 dagen ben ik naar huis gegaan, en mocht Lucas met mij mee. Sara lag toen nog steeds aan de bewaking, maar al verschillende dagen niet meer in de couveuse. Zij mocht 4 dagen later ook mee naar huis.

 

We zijn nu 1,5 weken met z'n viertjes thuis, en ik moet zeggen dat dat (over het algemeen) errug goed bevalt. Alleen vannacht was het wat minder, aangezien Sara halve nacht heeft liggen spoken. Ze had de fles op en wilde niet meer gaan slapen... Maar ja, ook dat schijnt er bij te horen.

 

 

 

Hier nog even een paar foto's:

 

 

 

Foto-HRR7UQ8W-D.jpg

 

Sara en Lucas een paar uur oud.

 

 

 

Foto-CZSA6EMQ-D.jpg

 

Lucas, thuis in zijn eigen bedje

 

 

 

Foto-F4PBIQGQ-D.jpg

 

Sara, thuis in haar eigen bedje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden