Jump to content

follikelrijping

Recommended Posts

Posted

Ik heb al de hele ochtend gezocht, maar kan er niets over vinden dus ik hoop dat iemand hier mij wat gerust kan stellen.

Ik spuit nu ruim een week menopur en ik heb een paar dagen geleden de eerste FM gehad. Ik voelde toen een lichte druk op mijn eierstokken. De dokter kon links een aantal kleine follikels zien, en rechts niets.

Nu is dat drukkende gevoel alleen maar minder geworden, dus ik ben nu heel bang dat de follikels helemaal niet gegroeid zijn, of zelfs helemaal weg.

Moet ik mijn gevoel volgen, en is dit het einde van de eerste IVF-poging, of is er nog hoop...

Guest estrhalita
Posted

Ik voelde het soms wel soms niet dus volgens mij zegt dat niet veel. Ik zou me proberen niet zo gek te maken en de 2de fm afwachten.

Posted

Hey Mamalou,

Ik had ook niet de indruk dat ik de groei van de follikels zo voelde. Ze hebben bij mij wel 6 eitjes gevonden. Dus ik zou me er inderdaad niet te sappig om maken. Volgens mij krimpen ze in ieder geval niet!

Groetjesssssssssssssssssssssss

Posted

Hey Mamalou, ik had er veel maar zelfs ik voelde er helemaal niks van tot na spuiten pregnyl en dan had ik nog minder last dan verwacht, daar zou ik me niet op vastpinnen. Wat ze zien dat is belangrijk hé :huh1:

Nu weet ik van je andere berichtje dat het niet zo positief was...

Het is helemaal kl*te om je lichaam zo vol te proppen en dan niet het verwachte resultaat te zien ... maar je moet er toch door hé. Hoe moeilijk het ook is, je moet doorgaan en blijven hopen en duimen...

Sterkte

Posted

Als ze er eenmaal zitten kunnen ze niet verdwijnen.

Ze groeien wel maar sommige wat sneller dan andere.

Je zult de volgende meting merken dat ze toch al groter zijn en er

waarschijnlijk rechts ook wel zitten.

Posted

hoi meiden,

nou, helaas, de punctie wordt in elk geval opgeschoven, de dosis verdubbeld en nu maar hard hopen dat mijn eierstokken aan het werk gaan! er was nu nog minder te zien (wel andere arts) van 10 mm (nog niet eens).

een wat aangeslagen mamalou

Posted

Hi mamalou,

Wat balen zeg.

Ik weet precies hoe je je voelt, want ik had het vorige maand ook.

Bij elke echo werd ook bij mij de dosis omhoog gegooit, maar op een gegeven moment hield het bij mij op en is het vorige maand IUI geworden i.p.v. IVF

Deze maand ben ik al bij dag 2 begonnen met spuiten en gelijk ook al 225 ie, dit heeft bij mij nu wel gewerkt, want vanochtend zagen we al zes eiblaasjes van minimaal 12 mm en dat zag er allemaal goed uit volgens de arts.

Het ziekenhuis belde net en we gaan door met spuiten en a.s. woensdag ga ik voor de 2e FM.

Ik hoop voor jou dat het anders zal lopen als bij mij en dat ze nog een groeispurt gaan maken.

Posted

hoi champietal,

spuit jij ook menopur?

ik heb nu vanmorgen een extra dosis gespoten en het leek wel of ik mijn eileiders voelde werken. meer dan de afgelopen dagen in elk geval.

nouja, ik mag ook eigenlijk niet klagen. tot nu toe gaat alles soepel. ik heb nog geen vreselijke klachten gehad van de hormonen, het prikken gaat best oke. dus ik probeer me daar maar aan n vast te houden :) en dit forum is heel erg fijn. girlpower! :)

Posted

Hi,

Nee ik spuit Gonal-F.

Ik moet zeggen dat ik er nu minder last van heb als vorige maand. Het enige is dat ik heel erg moe ben 's avonds en echt nergens meer zin in heb dan.

Wanneer moet je weer voor de volgende FM?

Ik moet a.s. woensdag weer........spannend.

Posted

hey mamalou

ik heb vandaag ook een punctie gehad

en er zijn 24 follikels aan geprikt

en alle 24 goed.

de punctie was wel pijnelijk maar ja dat heb ik er wel voor over.

en nu is het afwachten tot een woensdag.

groetjes colinda

Posted
hey mamalou

ik heb vandaag ook een punctie gehad

en er zijn 24 follikels aan geprikt

en alle 24 goed.

de punctie was wel pijnelijk maar ja dat heb ik er wel voor over.

en nu is het afwachten tot een woensdag.

groetjes colinda

24 Sow, dat is een hoop, weet je al hoeveel er bevrucht zijn?

Heel veel suc6 meid...

Posted

hey mijn baby

18 waren er bevrucht en 1 tje is er terug geplaats

ik zit nu in het wachtbankje

18 dec bloedtest in hett ziekenhuis

dus 2 spannende weken.

jij ook heel veel succes

Posted

Hoi Mamalou,

Ik heb je website net bekeken en dag dat er geen bevruchting was !!

Wat een domper meid. Sterkte en veel suc6 als je weer op naar een nieuwe poging gaat.

Ik vroeg me af hoeveel eitjes jij "normaal" hebt bij een ivf poging en hoeveel menopur jij spuit ?

Ik zit momenteel op 5 ampul en maak gemidd. 4 eitjes per poging aan.

Groetjes,

jolanda

Posted
hey mijn baby

18 waren er bevrucht en 1 tje is er terug geplaats

ik zit nu in het wachtbankje

18 dec bloedtest in hett ziekenhuis

dus 2 spannende weken.

jij ook heel veel succes

Wel een heel lekker vooruitzicht, dat je zoveel bevruchte emmys heb...

Heel veel suc6 meid, en hoop dat het raak is.....

Posted

hoi Jolanda,

Ik heb nu net mijn eerste poging achter de rug en ik weet niet wat 'normaal' is, als dat al bestaat in IVF/ICSI-land. Ik vind 4 ook niet heel veel eerlijk gezegd. maarja, liever 4 goeie dan 20 minder goede toch? Ik denk wel dat Menopur zorgt voor minder eitjes en Puregon voor meer. maarja, dan zou ik weer bang zijn voor overstimulatie.

ik bracht trouwens 's ochtends 2 ampullen in met 1 flesje vloeistof en 's avonds weer (samen met lucrin). Maar ik begon met alleen 's avonds 2 ampullen. Volgende keer gaan we het gelijk zo hoog doen.

Ik ga in elk geval volgende poging met andere Chinese kruiden en acupunctuur ondersteunen. Ze hebben al een heel plan bedacht :) tijdens menstruatie gemberthee (gewoon stukjes gember met gekookt water) en elke dag een Chinese dadel.

Succes, ik weet niet of je binnenkort weer gaat beginnen, of dat je al bezig bent?

mamalou

Posted

Hoi mamalou,

Het is bekend dat hoe ouder je wordt, je minder follikels kweekt, ongeacht welk hormoon je neemt. Jij bent nog een aantal jaar jonger dan mij, dus ik zou wel verwachten dat jij toch iets meer dan 1 eitje zou moeten kunnen kweken. Misschien dat je verkleving een oorzaak is ? heb je al eens op het ziekenhuis gevraagd hoe dat zit of misschien weet je het al ?

Ik heb inderdaad al genoeg ervaringen gelezen dat iedere poging weer anders kan zijn, vorige keer maar 1 follikel, toekomstige poging misschien weer heel veel, wie zal het zeggen.

Wat het soort hormoon betreft, heb ik begrepen dat menopur voor de "oudere" generatie wordt gebruikt en dat het aantal bevruchtingen hoger ligt als puregon, maar er is geen bewijs en/of garantie voor dit, daar ieder lichaam anders reageert, dus kan zijn dat puregon bij jou weer beter werkt.

Waarom doe je 's ochtends en 's avonds spuiten ? Is dat op voorschrift van het ziekenhuis ? Ik heb van mijn ziekenhuis begrepen dat je enkel na 17.00 de spuit mag toedienen en ik heb 5 ampul, dat gaat er allemaal in 1 keer in !

Ik heb morgen mijn 3e fm en misschien, heel misschien als alles goed gaat, mag ik door voor de punctie (maandag of woensdag). Onze vorige poging is 2 dagen voor de punctie afgebroken omdat mijn hormoonwaardes veel te laag waren, dus wordt wel weer spannend.

Ben benieuwd hoe je nieuwe methode invloed zal hebben op je nieuwe poging.

Heb je nog een evaluatie gesprek staan met het ziekenhuis en/of wanneer ga je weer beginnen ?

Veel liefs,

Jolanda

Posted

hoi jolanda,

ik hoop dat je nu wel een punctie hebt en dat alle 4 de eicellen een eitje opleveren!

de dokter denkt dat ik ook wel meer ga maken als ik gelijk een hogere dosering ga spuiten. en misschien samen met kruiden en acu.... wie weet.

ik moest in elk geval van het ziekenhuis 2x spuiten, heb ik niet zelf bedacht :) en ik hoop dat ik volgende keer weer menopur mag, want ik had er nu helemaal geen last van.

12 januari heb ik een gesprek en dan gaan we er weer voor!

succes!

x mamalou

Posted

Hey Jolanda,

Het is wel heel wisselend wat ze voorschrijven hoor. Misschien dat het ook wordt bepaald door het bloed wat je vaak van te voren moet laten prikken?

Ik ben 37 (36 ten tijde van de stimulatie) en ik heb decapeptyl en Gonal F gebruikt.

Mar ik wens jullie all the luck off the world voor jullie nieuwe poging!!!

Groetjessssssssssssssssss