Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een rotnieuws zeg allemaal. Het is ons de maand december allemaal niet gegunt. Het begon zo onwijs mooi, maar daarna is iedereen alleen maar van het wachtbankje afgevallen. Veel sterkte allemaal. Laat je goed verwennen en alles een plekje te geven.

Met mij is het nu redelijk na het negatieve bericht van afgelopen vrijdag.

Zondag voelde ik aan mijn buik dat de menstruatie eraan zat te komen.

Ik kreeg heel erg pijn in mijn buik. Zelfs zo erg dat ik maandag niet naar werk toe kon. De pijn bleef maar aanhouden en toen heb ik dus dinsdag naar het ziekenhuis gebeld. Mijn arts belde later terug en heeft mij een recept voorgeschreven. Deze pillen werken erg goed heb geluk geen pijn meer.

Het bericht is al KL*TE en dan heb je er ook nog zoveel last kan.

De arts vertelde dat het te maken kan hebben dat alles zo is gestimuleerd de afgelopen maand dat alles op een soort van springen stond.

We gaan nu even een maand rust houden en zullen eind januari wel gaan voor de terugplaatsing van de cryo's.

XX

Chantal

• Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heej dames,

Ik wil me graag aansluiten op het wachtbankje. Ik heb gisteren mijn eerse emmy terug geplaatst gekregen van onze eerste ICSI poging. Spannend!

Ik heb ook gelezen dat het bij veel meiden niet goed is gegaan. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

Liefs Elke

Geplaatst

Hallo,

Ik mag de 30ste testen en doe dat gewoon thuis, maar ik denk niet dat ik zo lang kan wachten!! Ik begin al de 28ste met testen :-D

Ik heb nu ook (nog) niet zoveel spanning. Dat zal volgende week wel komen denk ik :-S

Komt goed.

Liefs Elke

Geplaatst

Zo zit ik ook al Elke! Maar ja...heb die andere 2 x ook thuis testen gedaan en die waren ook negatief....en dan is de hoop wel helemaal voorbij...Maar denk dat ik het ook niet volhoud tot en met de 24ste!...en zoals ik me nu elke keer voel al helemaal niet! haha

Dan zou ik de 22ste thuis kunnen testen misschien!

K,hoop dat wij met elkaar wel posi van het wachtbankje afgaan!!

Liefs Linde

Geplaatst

Spannende tijden Danja en Linde. Ik hoop dat jullie dit jaar positief kunnen afsluiten. En ik zou toch niet te vroeg testen. Die 2 dagen houden jullie na zolang wachten ook wel vol. Sterkte!

Liefs, Stéphanie

Gast illuminate
Geplaatst

!@#$%

Ik heb een online zwangerschapstest gedaan, en de volgende symptomen aangekruist:

Wanneer verwacht(te) u uw menstruatie: elk moment

Buikpijn: beetje

Vloei wit: ja

Stijging lichaamstemperatuur: ja

Extra honger: ja

Emotioneel: ja

De website komt met het volgende:

Uw eigen uitslag!

Beste mevrouw ,

U bent nog niet over tijd en heeft de volgende symptomen z4 z7 z8 z9 . In de meeste gevallen geven deze symptomen aan dat uw menstruatie eraan zit te komen. Als u ongesteld gaat worden voelt u namelijk dezelfde symptomen in lichte vorm. Als u deze test meerdere keren doet, dan ziet u dat dezelfde symptomen elke maand weer terug komen. Er zijn vrouwen die werkelijk niets voelen, maar de meeste zwangere vrouwen voelen zich echt anders. (…)

Symptomen die op zwangerschap kunnen duiden:

z1 Uitblijven van menstruatie

z2 Vermoeidheid

z3 Vaak plassen

z4 Last van buik of darmen

z5 Borsten voelen anders

z6 Pijn in baarmoeder, kramp

z7 Vochtiger, vloei wit

z8 Misselijk, extra honger

z9 Emotioneel

Deze symptomen heb je in mindere mate ook wanneer je ongesteld wordt.

Let op die laatste zin. Je kan dus alle kanten op met die symptomen. Bummer!

Geplaatst

Ook ik zit nu op het wachtbankje. 2 jan testen

Voor iedereen waar het niet is gelukt heel veel sterkte.

liefs anja

Geplaatst

Anja, wij testen op dezelfde dag!! Ik zit nu ook op het wachtbankje, 2 emmy's terug gehad vanmiddag, beiden goede kwaliteit.

Laat ons nieuwe jaar goed beginnen!!!

liefs,

Karin.

Geplaatst

Illuminate,

niet te veel afgaan op die online testen hoor. Geven geen garantie en zijn niet goed voor je ego en vertrouwen. 'gewoon' de (bloed)test afwachten.

Sterkte!

Stéphanie

Gast illuminate
Geplaatst

ik denk toch dat de online test het bij het goede einde heeft. de afscheiding op mijn inlegkruisje was deze keer gekleurd. de red devil is in aantocht. en dat klopt ook wel, want ik word altijd op de 11e dag na tp ongesteld.

helaas... we hebbben nog wel twee cryo's. maar de kans dat die goed ontdooien, en dat een van hun blijft zitten na ontdooien schat ik niet hoog in.

voor mij was dit dus al de laatste kans.

ik ben gezegend met mijn zoontje, en ik besef nu hoeveel geluk we die ene keer (in 2006) hadden. ik hoopte alleen op een broertje of zusje voor hem.

ik wens alle dames op het wachtbankje veel succes. en iedereen fijne feestdagen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Allereerst voor de meiden waar de behandeling niet bij is gelukt...heel veel sterkte!

Ik zit sinds 11 dec op het wachtbankje. Er zijn 2 emmy's teruggeplaatst. 1 van a kwaliteit en een b. 26 December is de testdag...spannend hoor. De eerste week vind ik altijd nog wel te doen maar in de tweede week word ik altijd wel erg ongeduldig. Zit helaas niets anders op dan gewoon afwachten.

Andere meiden op het wachtbankje...heel veel succes!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

:wave:Nou nog maar 2 dagen dan weten we eindelijk als het is gelukt of niet!

Nog steeds niet ongesteld geworden dus er is nog hoop....wel van allerlije kleine kwaaltjes.....En het rare is...Ik heb siliconen(doordat ik het brca2 gen heb en 85% kans op borstkanker!) Maar als ik nu 10 min wat doe met mn arm dan steekt het achter de silicoon...dan kan ik wel 1 uur mn arm niet meer gebruiken..dan moet hij eerst rusten!...Hoop dat het van de medicijnen komt..(k,wil niet nog keer dr aan geopereerd-al 6 x gedaan)

Ben wel steeds met vlagen beroerd....en mn buik zit gewoon in de weg...24 uur per dag borrelende darmen en buik.....zuurbranden....en eet heel veeeeeeeel!....en dan die vage steken achter mn siliconen....NOU WE WACHTEN HET AF TOT WOENSDAG!....

@Jolanda! Hoop dat jou test ook posi zal zijn hoor de 24ste!....Zou wel mooi zijn...Liefs Linde

Geplaatst

Hey Natasja! Heb al 2 testen thuis gedaan.....op dag 10 en dag 12...beide negatief!..dus ga nu niet meer testen en ga van het ergste uit!...

Ben op van de zenuwen nu.....maar ben bang dat onze kansen voor bij zijn...dit was onze 3de en laatste ivf helaas al!!

Alledrie dan zonder reslutaat !...

We wachten het nmorgen maar af.........zucht!!

Geplaatst

Ohw, wat naar. Maar 'geen bloed, geef moed' (heb ik hier op het forum gelezen)! Mijn collegaatje wist te vertellen dat zij helemaal nooit een positieve test gehad heeft (bij beide kindertjes niet) en dat er echt bloed geprikt moest worden om het zeker te weten. Je weet het nooit!

Denk dat dat ook de reden is dat ik niet voortijdig ga testen en het maar even een paar daagjes afwacht.

Ik blijf nog ff voor je duimen hoor!

Liefs

Geplaatst

ja het is toch het beste om te wachten tot de testdatum die je van het ziekenhuis mee krijgt. Je mag al heel erg vroeg testen dus dan is het geen goed idee dat nog meer te vervroegen.

Geplaatst

Heej dames,

Hebben net een brief gekregen dat ze geen emmy's hebben kunnen invriezen :-( Ik hoop zo dat deze blijft hangen!

Ik werd vanmorgen wakker en had echt het gevoel dat ik ongi moest worden, maar dat kan nog helemaal niet (voel ik nooit van te voren).

Dames ik wordt gek!!!!

Iig, Fijne feestdagen! :santahat:

Liefs Elke

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaah, ik word hier ook langzaam gek!!! Dus kan me je gevoelens héél goed voorstellen...

Jammer geen emmy's ingevroren! Bij mij ook niet, maar dat wist ik al!

Het ene moment weet ik zeker dat het gelukt is en denk ik de aanwezigheid van mijn emmie's bijna te kunnen voelen. Het andere moment weet ik zeker dat het mislukt is en dat we in het nieuwe jaar weer helemaal van voren af aan kunnen beginnen...

Vreselijk dat wachten... en de dagen gaan zooooooooooooo langzaam...

tiktaktiktaktiktak..

Ik ga weer lekker verder zenuwen en me hélemaal ongans eten met de kerst, mag ik nu van mezelf. :santahat:

fijne dagen allemaal!! Liefs,

Karin.

Geplaatst

Heej Dames,

Ik heb er vanmorgen een test tegenaan gegooid (veel te vroeg) maar ik zag zeker een lichte streep!

Ik pin me er niet op vast, want ik mag dinsdag eigenlijk pas testen. Als het een echte streep is, zou hij morgen dan beter zichtbaar moeten zijn of kan ik beter wachten??

Liefs Elke

Geplaatst

hey Danja,

Nou, voor nu is dit in elk geval erg mooi nieuws toch? Beter een streepje dan geen!!

fijne feestdagen nog! (kon het niet laten om op deze te reageren)

liefs mamalou

Geplaatst

Otjes, Karin, Danja duimen draaien voor jullie hoor.

Nog even doorbijten in deze vreselijk lange wachtdagen !!!!

Partygirl, jij mocht testen... hopelijk heb je goed nieuws gekregen?

Geplaatst

En het streepje is nu veel duidelijker!! Ik dacht eerst dat het misschien van de pregnyl was, daar het streepje zo licht was, maar nu geloof niet dat het van de pregnyl was, want dan wordt het streepje niet donkerder! Ik het nog niet geloven, maar mijn kerst kan niet meer stuk!!!

:merryxmas:

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi Elke

Wat een nieuws zeg dat je zomaar durft te testen......

Ik wil ook zo graag maar durf niet heb wel wat klachten zoals misselijk soms en mijn haar wil voor geen meter ook heb ik last van buikkrampen met vlagen zodra ik de bolletjes inbreng.Ik mag thuis 1 jan testen en bloedonderzoek 2 jan........zal ik stiekem toch een test halen mijn mannnetje is er bijna wel zeker van maar ik nog niet........help.....

gr anja

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden