Ga naar inhoud

Wie zit er op dit moment in een KID traject??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Butterfly
Geplaatst

Nou dat hoorden wij dus vandaag ...

Ze hebben geen Indische match ! Wel andere afkomsten, maar ik weet niet of ik dat hier wel kan zeggen. Dus laat ik het maar even in het midden. We hadden ook nog kunnen kiezen voor een nederlander met donker haar en donkere ogen maar dat willen we gewoon echt niet.

Voor ons stopt het hiermee. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarbij moet of wil voelen ... dus ook dat laat ik maar even in het midden.

:eek_yello:

Geplaatst

Oooh wat een vervelend nieuws.. maar hopelijk laten jullie het er nog niet bij zitten. Er zijn meer opties, heb je even een priveetje gestuurd.

Succes! Leve

Geplaatst

Jeetje, Butterfly... dat had ik niet verwacht!

Ikzelf kom me hier ook maar aanmelden, wij gaan (na een mislukte TESE) ook voor KID, maar dan in Dusseldorf. http://www.kryobank-duesseldorf.de/index.php?PHPSESSID=08711aa7b0ba109a19051894addce627&lang=nl&id=113

Misschien zou je daar eens kunnen informeren of zij een Indische donor hebben?

Op 15 april hebben wij onze KID-intake, zo spannend!!

Geplaatst

Nee lieve Butterfly, dat meen je niet!

Hadden ze dat niet vantevoren kunnen vertellen?

En andere spermabanken?

Het MCK misschien?

Ik zou gewoon de (uit mn hoofd) 5 spermabanken in NL bellen en vragen of ze een Indische donor in het bestand hebben.

Dan weet je dat voor jezelf en kan je daarop een keuze maken.

Pff heb je eindelijk een keuze gemaakt en dan dit...

Sterkte lieverd!

Je weet me te vinden als je me nodig hebt of lekker van je af wilt schrijven.

Loutje, 15 april is nog maar een goeie 3 weekjes!

Ik hoop dat de tijd snel gaat meis.

Wij hebben gisteren het startgesprek gehad.

Mn 1e cyclus gaat gevolgd worden met echo's en ik moet ovu testen doen om te zien of ze nu wel of niet gelijk lopen.

Ik mag alleen pas starten als mn schildklier weer goed loopt (wist ik natuurlijk al en was ik ook van plan)

Het ziekenhuis had de kliniek geinformeerd dat het niet goed ging, maar volgens mij mogen ze dit helemaal niet doen zonder mijn toestemming!

En ik heb nu ineens na een 43 daagse cyclus een eisprong op dag 11.

Nog nooit zo vroeg een ei gehad.

Dus voor ons is het afwachten geblazen wat mn schildklier gaat doen.

Op 7 april krijg ik de uitslagen van bloedtest 1.

Dan na 4 weken bloedtest 2 en als die 2 gelijk zijn gebleven en goed zijn mogen we starten.

Maar ons geluk kennende zitten we voorlopig nog op het wachtbankje...

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hoi kidmeiden. Butterfly: wat jammer dat ze geen indische donor hebben bij Rijnstate. Ook niet iets dat in de buurt komt? Ik bedoel misschien iemand uit een ander aziatisch land dat erop lijkt? En anders zou ik gewoon een van de andere klinieken bellen. Ik kan me haast niet voorstellen dat er in nederland geen een indisch uitziende donor is. Succes!!

@Dreamer: ik heb geloof ik iets gemist want ik lees nu dat er iets met je schildklier is? Is dat bij een standaard onderzoek voor de KID ontdekt? Volgens mij hebben ze dat bij mij niet onderzocht. Of misschien wel in de ICSI tijd maar dat weet ik niet meer. Wij hebben nu al 5x KID gehad maar nog steeds niet zwanger. In ons ziekenhuis gaan ze na de 6de keer weer onderzoeken doen. Ik hoop alleen maar dat dat niet nodig is en dat de KID nummer6 gewoon raak is. Aan de ene kant kan ik het me bijna niet meer voorstellen omdat de afgelopen 5 ook allemaal mislukt zijn. Aan de andere kant houden we hoop want je hoort ook wel verhalen van vrouwen die pas na de tiende keer zwanger zijn geraakt. Maar ik begin wel ook een beetje aan mezelf te twijfelen. Dat er misschien iets met mij mis is wat ze tot nu toe over het hoofd hebben gezien of zo. Aan de andere kant zijn ze wel heel eerlijk tegen ons dat de kansen maar heel klein zijn. We houden hoop. Jullie hopelijk sneller succes dan ons!! Veel lieve groetjes van Zwaan

Gast Butterfly
Geplaatst

Dankjewel allemaal voor jullie reacties.

We zijn het allemaal zo beu ... de onzekerheid, de onderzoeken, gesprekken, het wachten.

Het houdt voor ons echt op. Natuurlijk blijft de wens er zitten, die houdt nooit op, maar we moeten ergens een grens trekken na 15 jaar.

Want als je alle banken in nederland hebt gebeld, dan kan je ook nog naar het buitenland. Snap je ?! Waar stopt het ?

We moeten maar aanvaarden dat deze wens gewoonweg niet vervuld kan worden op een voor ons aanvaarbare manier.

Ik denk dat we er ook wel aan toe zijn om te berusten hierin.

Ik blijf hier gewoon lezen voorlopig maar moet alles maar eens diep om me in laten zinken. Ik wens jullie heel veel sterkte en succes !

Liefs,

Geplaatst

*geeft Butterfly een hele dikke knuffel*

Ik denk aan je lieverd.

Zwaan, nee is niet bij een KID onderzoek gevonden.

Ik weet het al sinds dat we een half jaar bezig waren met zwanger worden.

En 5x een kans is niets raars hoor.

Er staat niet voor niets een jaar om op de natuurlijke manier zwanger te worden.

Dan heb je per maand 25% kans.

Met KID maar 10%.

Het is dus meer geluk hebben als je eerder zwanger raakt!

Wij hebben woensdag preconceptioneel gesprek.

Ben is benieuwd wat die gyn ons voor nieuws kan vertellen.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Bij ons zeiden ze 25% kans als je 6x IUI met ingevroren donorzaad doet. Voor KID lag het lager. Die 25% is dus niet per keer. Dus kans van 75% dat het na 6x IUI niet is gelukt. Dat was na aanleiding van mijn vraag of we niet beter IUI konden doen. Dus dan is het per keer toch maar iets van 4% ofzo? Maar misschien heeft het ook met mijn leeftijd te maken. Ik ben wel wat ouder dan jullie. Hier verder nog geen nieuws maar ik laat het wel weten als deze poging is gelukt of mislukt. Iedereen mooie paasdagen met hopelijk mooie eieren! groetjes van Zwaan.

Geplaatst

Hey zwaan, ik wist niet dat die kansen nog zo laag lagen bij IUI! Maar misschien moeten we daar ook niet te veel bij stil staan, als je via de natuurlijke weg zwanger wil en kunt worden dan zijn de kansen ook niet zo groot. Je moet maar net op het juiste moment, juiste tijd enz enz zijn dan. Met IUI krijg je wel een echo dus kunnen ze precies zien of z eop het juiste moment zijn.

Ik weet niet hoe oud je bent Zwaan, maar het kan goed zijn dat je niet de oudste bent hier. Ik ben in ieder geval 36, en ik weet dat butterfly ook niet meer de jongste is... hihi sorry butterfly :biggrin:

Fijne paasdagen allemaal!!

Geplaatst

@Zwaan: bij onze kliniek heb je met IUI-D 10% kans per keer.

En boven de 30 en zeker boven de 35 gaan de kansen wel omlaag ja, dus daar zal zeker een verschil in zitten.

Ik duim dat het gelukt is meis!

@Leve: je krijgt niet standaard echo's bij IUI hoor.

Ik krijg nu de 1e IUI wel echo's om te kijken of mn ovulatietesten alles goed aangeven.

Maar als die gewoon hadden gewerkt bij mij had ik zonder echo's gestart en de dag na een positieve ovulatietest de IUI gehad.

Fijne paasdagen allemaal!

Liefs Dreamer

Geplaatst

@Leve: je krijgt niet standaard echo's bij IUI hoor.

Ik krijg nu de 1e IUI wel echo's om te kijken of mn ovulatietesten alles goed aangeven.

Maar als die gewoon hadden gewerkt bij mij had ik zonder echo's gestart en de dag na een positieve ovulatietest de IUI gehad.

Fijne paasdagen allemaal!

Liefs Dreamer

Oke, dat wist ik niet, maar misschien werken ze in alle ziekenhuizen of klinieken weer anders. Ik lees ook vaak dat er vrouwen zijn die een hormoon moeten slikken bij IUI, anderen weer niet, sommigen moeten zelfs spuiten en anderen weer niet. Ik weet het ook niet, ik merk het wel als het ooit zover is bij ons..

Groetjes en fijne paasdagen!

Geplaatst

Het verschilt idd per kliniek/ziekenhuis en per persoon.

Bij het MCK doen ze het zonder echo's als je een normale cyclus hebt en goed reageert op ovu testen.

Wij doen het de eerste 3x zonder hormonen.

Als het na 3x niet is gelukt gaan we verder kijken of hormonen misschien kunnen helpen.

Dan start ik wel meteen met spuiten, want ze vinden Clomid (slikken dus) niet goed werken.

Moeilijk he dat niet weten wanneer je kan starten.

Wij hebben een dik jaar lang in die onzekerheid gezeten.

Nu mogen we eindelijk starten en nu zitten we wéér in die onzekerheid!

Echt heel moeilijk.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt meis.

Liefs Dreamer

Gast Butterfly
Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb de beheerder gevraagd mijn account te stoppen bij ivfmoeders.

Het is tijd om af te sluiten en de draad van onze nieuw ingeslagen weg op te pakken en het oude los te laten, achter ons te laten.

Ik zal nooit moeder zijn of worden, niet op de gewone manier, niet via ivf en ook niet via KID. Wij blijven samen.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met jullie stappen naar het vervullen van jullie kinderwens en hoop dat het mag gaan lukken.

Bedankt voor jullie verhalen, maar ook jullie aanmoedigende woorden en steun. Een paar van jullie weten me nog wel te vinden via mijn mailadres, mochten ze dit willen ;).

Ik weet niet of ik jullie eventuele reacties nog kan lezen, want ik weet niet hoe lang het duurt voor het account niet meer actief is.

Dus als ik er niet meer op kan reageren dan weten jullie waarom.

Veel liefs ! en alle goeds !

Geplaatst

Hoi Butterfly,

Ik heb ook gereageerd op je blog op hyves. Ik vind het heel knap dat je er open over bent, en ik bewonder je omdat ik het moedig vindt dat je hebt besloten niet verder te gaan maar af te sluiten en kiest voor een leven samen. Nogmaals, ik wens jullie heel veel goeds en geluk toe voor de toekomst!

Liefs Leve

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo.

Ik ben net het kid traject ingegaan in het Geertgen in Elsendorp.

Heb woensdag 28 april mijn derde gesprek en dan hoor ik hoelang ik moet gaan wachten.

Zijn er nog meer mensen die bij het geertgen in behandeling zijn?

Geplaatst

Dank je wel Loutjelou!

Vind het ook heel spannend allemaal.

Ik ben een alleenstaande moeder en ik wil graag nog een tweede kindje.

Er komt dus erg veel op me af.

Waar zit jij in het traject?

Geplaatst

KeoRenzo, veel succes met je gesprek vandaag! Ik ben benieuwd!

Ik ben op dit moment in afwachting van de 1e IUI, die zal ongeveer rond 15/16 mei plaats gaan vinden.

Geplaatst

hoi meiden,

even snel voorstellen,

Ik ben stacey, 25jr. Mijn man heeft een paar weken terug een tese gehad waarbij helaas geen zaadcellen gevonden zijn. Volgende week moeten we terug naar de gyn om kid traject te bespreken.

Nu lees ik hier regelmatig mee en vroeg me af waar die eerste gesprekken over gaan, en waarom je pas na een aantal gesprekken hoort hoe lang de wachtlijst is?

wij twijfelen heel erg over een bekende donor of voor ons onbekende donor. Wel willen we graag op de wachtlijst omdat ik heb begrepen dat die minimaal een jaar is. Nog genoeg tijd om een juiste keuze te maken.

Al moet ik zeggen dat ik wel een ongeduldig typje ben, en nu al ruim 2jaar in de mmm zitten en het wachten me soms wel opbreekt.

Mag / kan je bij meerdere klinieken inschrijven voor een donor? Door het mee lezen hier heb ik de indruk gekregen dat het MCK en Geertgen goed aangeschreven staan.

Iedereen heel veel sterkte en succes. Ik lees voorlopig nog wel even mee.

Liefs Stacey

Geplaatst

hallo Stacy,

Als eerste wil ik je even stekte wensen, ik heb zelf ook in jouw schoenen gestaan. Bij ons ook een mislukte TESE, niets gevonden. Het was en klap in ons gezicht. Maar we zijn nu bij Geertgen onder behandeling. Mijn eerste IUI-D heb ik net achter de rug. We konden heel snel beginnen omdat ik nadat ik zelf een kindje heb gekregen eicellen af sta en dus zelf misschien donormoeder wordt. Ik vond het een heel mooie gedachte om iemand anders te helpen als ik zelf moeder ben.

Je kunt je gewoon bij meerdere klinieken inschrijven. Wij stonden ook bij meerdere ingeschreven. Toen we besloten met Geertgen in zee te gaan hebben we ons natuurlijk wel van de andere wachtlijsten af laten halen. (dat is wel zo netjes) Ik vond het prettig om meerdere intaken te hebben, zo konden we ook echt voelen en kijken waar we ons het meeste in thuis voelde. Geertgen geeft je helemaal geen ziekenhuis gevoel. Je zit er nooit tussen de zwangere vrouwen, en ze nemen alle tijd voor je. Enige nadeel is dat je daardoor vaak wel langer moet wachten voor je aan de beurt bent (in de wachtkamer)

Succes met je keuze!

Geplaatst

loutjelou

hoe verloopt donor in dusseldorf. wij zijn ook in afwachting van zaadonderzoeken en mocht het zo zijn dan willen we ook voor donor gaan.

is dit ook een snel traject, hoe verloopt dit etc.

ik lees het graag

Geplaatst

Hai Hellen,

Eigenlijk gaat de procedure ongeveer net zoals hier in Nederland (ze hebben in DD ook alleen maar B-donoren).

Het enige is dat je naar de notaris moet om een akte op te laten stellen dat je het kind zult accepteren alsof het je eigen bloed is (voor de man dan...)

Wij zijn afgelopen 15 april voor de intake geweest en we kunnen rond 16 mei de eerste IUI al gaan doen... het gaat dus veel sneller...

Als je nog iets wilt weten vraag je 't maar!

Geplaatst

A-donoren zijn Anonieme donoren.

B-donoren zijn Bekende donoren (Geregistreerde donoren)

In NL werken ze alleen met B donoren.

In Duitsland werken ze met B donoren.

In België werken ze met A donoren.

@Stacey: wat verdrietig dat de TESE niet geslaagd is.

Het MCK heeft een wachtlijst van ongeveer een jaar.

Je kan gewoon bellen voor een intake.

Sterkte met alles!

Liefs Dreamer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden