Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben er nog hoor!!! Mja druk druk druk, sorry!!!!

Niki heb ik trouwens ook al eeuwen niet meer op het forum gezien!

En hilde, pien en mariek hoor ik hier ook nooit meer, jammer hoor!

Nou met Jamillah gaat alles uitstekend, ze is vrijdag een proefochtend naar het KDV geweest, het ging super.

A.s. woensdag gaat ze voor het eerst een hele dag heen, erg spannend!!!

Op mijn werk gaat het ook wel oke, vind het niet leuk, nog steeds niet, maar ik hou nog even vol. Het werk zelf gaat gelukkig wel goed.

Donderdag hebben we onze nieuwe auto opgehaald, we zijn er heel erg blij mee. Heerlijk veel ruimte, en gas tanken is toch wel leuk hoor als je staat af te rekenen!

Ik moet het even kort houden, heb een verjaardag van mijn buurmeisje.

Geniet van het mooie weer deze week!!!

Liefs DIana

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Diana, wat leuk toch ff weer van je gehoord te hebben.

Jammer dat je werk niet zo leuk, maar wel leuk dat jullie zo blij zijn met de auto

Es, tja dat kokhalsen van grovere voeding, Ilona doet dat ook ff bij elk nieuw produkt maar das dan maar 1 xtje of zo en dan smikkelt ze het gewoon op.

Misschien is Jens er nog niet aan toe.

Heb je alweer een nieuwe CB???

Ja en dan spugen van Ilona, weet het ook niet, weet je het vreemde is ook dat het gewoon 3 uur na het voeden er vaak nog uitkomt.

En ik heb echt alle adviesen al geprobeerd, niets helpt.

Er gaan gemiddeld 12 spuugdoekjes 2 setjes kleding van Ilona door en vaak ook 2 setje van mama per dag.

Op het cb en de huisarts vinden het niet zorgwekkend, sommige baby's zijn nou eenmaal spugers zeggen ze.

En zelf heeft ze er totaal geen last van ( ze stinkt alleen wel vaak naar de gal :a4628ea63ee3976fca4 )

Fijne zondag meiden

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ben ik nog even. Net naar de verjaardag geweest en daarna door om te werken, pfffff, ik ben kapot!!!!

Renaat, ik zou toch verder kijken met dat spugen hoor! Ik ging met jamillah ook naar een huisarts (van de huisartsenpost) vanwege de bultjes, die zei dat het waterpokken zou gaan worden, maar dat zette nooit door, dus mijn ouders zijn naar een vervangende huisarts gegaan (de onze was WEER eens op vakantie) en die zei weer dat het ontstoken talgkliertje waren en die waren uiteindelijk weer abcesjes geworden. Dus 2 heel verschillende verhalen!

Wil dus niet zeggen dat jou arts ongelijk heeft hoor, maar een diagnose kan dus soms wel verschillen.

Succes meis!

Liefs Diana

Geplaatst

Hee meiden,

Wat worden die kids van jullie al weer groot zeg, potjes met stukjes, omrollen en tandjes hahaha.. Vervelend van dat spugen van Illona trouwens, dat klinkt echt als iets waar naar gekeken moet worden, zeker nu ze meer vast voedsel krijgt zou dat gewoon beter moeten worden.. Mijn oudste was ook een spuger, altijd een slab om, broodpitmeel door iedere fles etc, maar dat werd echt beter toen hij eenmaal meer vast voedsel at..

Wij (Mariek, Hilde, Nora etc..) komen nog wel regelmatig hier hoor (lees: dagelijks) maar posten met name in het topic "iemand kolftips?" aangezien we met zijn 5-en zo gelijk op gaan met kolven, BV geven, weer werken etc.. En regelmatig foto´s in het fototopic natuurlijk!

Wel grappig om jullie verhalen te lezen (ik lees best regelmatig mee) want dat geeft ook weer voorpret over wat ons over een paar maanden weer te wachten staat!

Liefs,

Pien

Geplaatst

Hey Pien,

Wat leuk om weer even wat te horen.

Vind het zelf erg jammer dat jullie niet met ons meeschrijven, maar goed so be it!

Ik zal het andere topic nog wel eens gaan lezen om te lezen hoe het met morris gaat.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Inderdaad jammer dat alleen wij 3-en hier zitten, dat Niki al lang niet meer geweest is en de andere dames hun eigen clubje hebben.

Hier gaat alles goed, al is Jens sinds 1,5 dag wel zeurderig, maar volgens mij zit hij in een enorme ontwikkelings sprong. Vrijdag rolde hij opeens de kamer door en gisteren zei hij de hele dag DADA. En zijn 6de tand komt al door.

Hoe is het met jullie voor de rest?

Geplaatst

Meiden,

Tja, wat moet ik zeggen....heb er een beetje zuur gevoel aan over gehouden als ik heel eerlijk ben.

Tijdens onze zwangerschaptopics was alles leuk, OOK met de meiden die later kwamen (dacht ik), maar nu.....omdat wij op voor lopen is het niet leuk om met ons mee te schrijven, nja.....:BangHead:

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er mee moet!!! Sorry.

Ik denk dat ik het hier beter even bij kan laten.

Diana

Geplaatst

Hey meiden, ja ieder moet zelf weten waar ze schrijft, ik ben ook niet actief in hun topic.

Ja hier verder alles goed, ilona heeft wel de 5e ziekte gehad, helemaal onder de uitslag, maar gelukkig is ze weer beter.

Voor miijzelf wat minder, heb vorige week te horen gekregen dat ik mn baan kwijt ben, er is een collectief ongtslag bij ons en daar zit ik bij.

verder weet ik nog niets,per wanneer of hoe verder geen idee.

liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat,

Wat kut zeg van je baan. Jeetje dat is niet lekker in deze periode. Balen meid.

Geplaatst

Thanx meiden.

volgende week word ik gebeld door pz en dan krijg ik te horen wat voor regeling ze hebben.

Ik hoop ook dat ik dan de eind datum weet, ik ga er zelf van uit dat het 1 oktober is.

Vanmorgen hoorde ik dat ik mn vakantie dagen mag opnemen, hoef gelukkig de rest periode niet meer te werken.

Verder heb ik nog geen idee wat me te wachten staat.

We gaan nu wel kijken of het haalbaar is dat ik voorlopig niet meer ga werken en thuis blijf bij onze kleine meid.

We hebben voor Ilona de vervolg autostoel gekocht en ze vind het helemaal geweldig, lekker zitten en kijken.

Gister op cb geweest en het weer ff over het spugen gehad, en tja het is gewoon afwachten dat het stopt.

Als haar boven lichaam lang genoeg is stopt het, het zit nog te kort op elkaar dat het makkelijk terug kan.

Ik vond haar niet zo goed gegroeid maar op het cb vonden ze van wel, ze weegt nu 8140 gram en is 69 cm.

Vanochtend voor het eerst pap gehad in plaats van de fles, ze vond het heerlijk.

Ze krijgt nu nog maar 1 echte flesvoeding per dag, tussen de middag.

We laten haar ook al zelf een bammetje eten tussen de middag, is echt leuk om te zien.

Gister heeft ze een frietje en een stukje vis uit het vuistje gegeten, ze vind alles heerlijk nog tot nu toe.

Nog steeds geen tandje te zien.

Kortom het gaat met Ilona helemaal geweldig.

Geplaatst

Hey dames!

Hier weer eens een berichtje van mij.

Tja, ik merk gewoon dat ik minder puf heb om te schrijven. Ik volg nog een paar forums, en als ik wat kwijt wil, schrijf ik het.

Diana, het is niet lullig bedoelt ofzo, maar jullie zitten met de bevalling veel meer rond dezelfde datum. En dan deel je veel meer/makkelijker met elkaar dingen omdat de kinderen ongeveer in dezelfde fase zitten. En dat geeft niet, zo gaan dingen. Ik merk dat ik nu ook eigenlijk geen zin meer heb om bij te houden wie er in het traject zit en hoe het in de trajecten loopt. Mijn aandacht is gewoon verschoven. En dat betekent niet dat ik niet waardeer wat er allemaal gedeeld is en nog wordt. Want dat doe ik zeker.

Ik merk dat ik er bij beide clubs een beetje tussenin hang, maar mijn bevallingsdatum is dichter bij de andere meiden dan hier, en dus sluit het kwa ontwikkeling met de andere babies meer aan. Jullie kindjes kunnen al veeeeeeeeeeeeel meer!

Hihihi, als ik vertel wat Thirse kan, heb ik altijd enorm het gevoel dat ik hier als mosterd na de maaltijd kom!

Maar ons meisje doet het prima. Wij zijn net begonnen met de fruithap. Gewoon van vers fruit, raspen/prakken. Ze hapt wel vrolijk door, al trekt ze er nog wel postzegels bij... Tja, het is wel even wennen die 'brokken' in je mond en keel.

Ze rolt van haar buik op de rug. Op haar buik liggen heeft ze nooit zo heel erg leuk gevonden. Ze draait ook bijna op haar buik (ligt lekker op haar zij om een speeltje te pakken waar ze net niet bij kan), maar draait niet door. Ik heb de indruk dat ze daar gewoon geen belang bij heeft, en het daarom niet doet.

Ze is errug vrolijk, huilt eigenlijk alleen als ze wakker is en eruit wil, als ze heel moe is, maar zich niet aan de slaap wil toegeven of als trek heeft.

Ze krijgt naast de fruithap nog steeds borstvoeding en dat loopt nog steeds goed.

Verder babbelt ze lekker en houdt haar omgeving goed in de gaten. Lacht naar ongeveer iedereen, en lijkt nu al een voorkeur voor mannen te ontwikkelen!!!

Ze stopt vanalles in haar mond. Ook haar sokjes ziijn tegenwoordig vaak nat,omdat haar tenen steeds in haar mond verdwijnen. Verder kauwt ze graag op mijn vingers, arm of schouder.

Het is een makkelijk meisje dat zichzelf goed kan vermaken. Ik geniet volop van haar.

Renata, balen van je baan! Hier lukt het niet op 1 inkomen, en het spaargeld is op. Zelf ben ik ook weer aan het solliciteren. Tja, het moet weer. Vanmiddag loop ik even 1,5 uur ergens mee, om te kijken of de klik er over en weer is. Met mij lopen er nog 3 mee, dus het is nog geen gelopen race.

Nou, dat was weer even een levensteken vanuit hier!

Groetjessssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

even snelle update over jamillah:

-Draaien van rug naar buik kan ze nu eindelijk pas goed (beetje te goed)

-Van buik naar rug, blijkt nog moeilijk, heel soms lukt het per ongeluk.

-Hapjes met stukjes weigert ze

-Geen liga, brood of wat dan ook, enkel groente, fruit en fles

-sinds kort voetjes in de buurt van haar mond, erin lukt nog niet.

Ligt het aan mij of is het een ernstig langzame ontwikkeling?

Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee joh Diana. De een ontwikkeld zich nu wat langzamer en straks veel sneller en omgekeerd.

Jens rolt sinds 1 week pas gecontroleerd om van rug naar buik en rolt nu wel het hele huis door. Daarvoor deed hij het af en toe. Hapjes met stukjes worden hier ook geweigerd hoor. Hij moet het echt niet en houdt gewoon zijn lippen op elkaar. Liga en koekjes laat hij gewoon smelten in zijn mond en hij eet sinds afgelopen maandag een halve boterham. Daar voor moest hij het echt niet. En zijn voeten ziet hij pas sinds 1 maandje. Dus zoveel verschillen ze niet.

Jens is dit alles echt in 1 week allemaal gaan doen. En nu is hij ook niet te genieten. Huilt echt de hele dag en is alleen maar stil als hij bij je op schoot zit. En ja daar hebben we geen tijd voor.

Renaat ik blijf het raar vinden van het spugen. Dat moeten ze echt onderzoeken mijn inziens. Die van mijn vriendin spuugt ook en echt op haar aandringen is ze door gestuurd naar het ziekenhuis en daar krijgt ze nu allemaal onderzoeken. Het cb zei bij haar ook dat het niks was en dat ze er wel overheen groeien. Elke baby is het lichaam kleiner en toch niet elke baby spuugt. Maar oke dat is mijn mening.

Wel balen van je werk en ik hoop echt dat het gaat lukken om thuis te blijven bij Ilona

Hilde ik hoop dat je in de race blijft voor die baan. Succes in ieder geval.

Meiden een fijn weekend en tot gauw weer.

Geplaatst

Hey,

Nou ik vind toch wel dat de ontwikkeling wat langzaam gaat, maar goed, als ze alles uiteindelijk maar gaat doen!

Vorige week een zware week gehad. We hebben het as van mijn oma uitgestrooid, pfff, dat viel tegen hoor!:sad1:

Verders is volgende week de laatste week van mijn training, ik hoop dat ik voldoende score zodat ik er door kom! Niet dat ik het nou zo leuk vind, maar in deze tijd heb je niet veel keuze.

Nu lekker weekend, heb een hoop in huis te doen, vorig weekend waren we op vakantie, dus er is niet veel gedaan. Ik ga dus ook maar gauw aan de slag.

Fijn weekend!!!!

Geplaatst

Hey Diana, kan me voorstellen dat het indruk maakte het as uitstrooien, hoop wel dat het goed voelde op deze manier.

Ze ontwikkelt niet langzaam maar anders, en ach binnenkort doet ze ineens alles binnen een week.

Hoop voor je dat je goed gescored heb en dat je de baan kan houden.

Als je de baan heb kan je toch opzoek gaan naar een leukere baan, en heb je wel inkomen.

Waar zijn jullie geweest?? gaan jullie ook nog op "grote " vakantie???

Ilona doet ineens sinds gister op de buik knietjes omhoog en heel snel met de beentjes en armpjes bewegen. het is dus een soort kruipen maar de bewegingen gaan niet synchroon ( of hoe je dat schrijft ) het lijkt net snel vooruitgespoeld ( zoals vroeger met de video ) maar ze komt ermee vooruit.

Ze heeft de 1e plant al te pakken genomen en heb er ook al wat aan snoeren zien trekken.

Zitten gaat super ze valt niet zo snel meer om, als mn man de volgende x thuis kom ( van 2 weken weg zijn ) gaan we proberen stukje op de fiets.

De gewone autostoel vind ze helemaal geweldig lekker naar buiten kijken.

Es hoe gaat het met de voorbereiding van je bruiloft?? komt steeds dichterbij.

Liefs

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana,

Ik vind ook dat Jens zich langzaam ontwikkeld hoor, als ik dat zo van andere lees. Maar iedereen zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken. En aan de ander kant geniet er maar van, want als ze eenmaal kruipen is het gedaan met de rust.

Even nog een leuke foto van Jens aan een raketje14597-5376924.jpg

Hij vond het zo koud in zijn mond, maar wilde elke keer weer een hapje

14597-5376925.jpg

Voor de rest weinig nieuws hier. Geen nieuwe tanden, geen nieuwe ontwikkeling. Dus een beetje saai haha

Geplaatst

Hey Diana, weet je al of je goed gescored heb met je werk???

Hey Es, wel leuk he van alles laten proefen die kleintjes.

Ik denk dat het lijkt alsof het langzaam gaat, maar je heb natuurlijk altijd dat per ontwikkelijk het in een bepaalde periode gebeurd, maar die periode kan bv kruipen kan vanaf 6 maanden tot 9 maanden ( alles is ongeveer ) en dan lijkt het omdat misschien andere met 7 maanden al helemaal kruipen jou baby met 8 maanden nog niet kruipt traag is.

maar je zit nog ruim binnen de marge.

Als ze die ontwikkelingen met een maand of 11 misschien 12 maanden nog totaal niet doen kan je pas spreken over wat langzamer ontwikkeling.

Dus tot zover zitten jullie beebs nog gewoon op het normale ontwikkelings tempo :clap2::clap2:

We hebben Ilona van de week al mee gehad op de fiets, ze kan goed blijven zitten ze valt niet meer om.

Ze vond het helemaal geweldig, ze hielp mn stuur vast alsof ze op een motor zat te rijden met een big smile.

Verder weinig verandering, nog steeds geen ene tand te zien.

Van de week het gesprek op mn werk gehad, mn ontslag is per 1 oktober, maar ik hoef gelukkig niet meer te komen werken ( is wel een vreemd gevoel )

Weet verder nog niets over hoe of wat daarna.

Prettig weekend

Geplaatst

Hey meiden,

Ik houdt het even kort, ik ben ziek :(

Vandaag was Jamillah gelukkig op het KDV en daarna bij mijn moeder dus ik kon heerlijk de hele dag ziek op bed liggen, maar morgen is de rust over. Pfffff, ik hoop dat ik het ga redden!

Verders niet echt heel veel nieuws.

Ow ja, we hebben zo goed als zeker een vouwwagen gekocht.

Nja eigenlijk hebben we het gekocht, maar de vouwwagen op de bon blijkt niet dezelfde te zijn als degene die we wilde. Op de bon staat een model uit 2002, en na wat zoeken op het net blijkt degene die we hebben, tot 1994 geproduceert te zijn. Baal baal, dus we moeten gauw even terug om het recht te zetten.

Maar goed, we willen laatste 2 weken van september op vakantie gaan, naar luxemburg of frankrijk.

Even lekker samen als gezinnetje er tussenuit!

Renaat, wat knap dat Ilona al op de fiets kan. Jamillah gaat nog steeds niet in de kinderstoel, ze valt om, dus de fiets word voorlopig echt nog niks. Best jammer, want met dit weer lijkt het mij toch wel heerlijk!

Wel balen je ontslag!!!!! ben je druk aan het zoeken naar wat anders? Zal waarschijnlijk niet mee vallen!

Es, Wat een lief gezicht die kleine Jens aan dat ijsje! Hij kijkt zo schattig.

Liefs Diana

Geplaatst

Das ook k*t dat je ziek ben Diana.

Wel heel leuk een vouwwagen, er ff lekker tussen uit.

Wij gaan de 1e 2 weken van september met de caravan van mn zus weg, het is nog belgie maar vlak bij de grens luxemburg/frankrijk.Er ook lekker als gezinnetje er tussen uit.

Het werk zoeken zal helemaal niet mee vallen ( met mn borderline beperking ) en ik ben vanmorgen in het ziekenhuis voor mn rug pijn geweest, en ik moet binnen 4 weken door een mri scan en 23 septmeber krijg ik testen om mn zenuwen door te meten om een hernia uit te sluiten, maar de neuroloog denkt dat door mn zwangerschap mn zenuwen en spieren gedraaid zijn gaan zitten en ik moet naar een revalidatie arts, maar dat kan pas na 23 septmeber en een week later gaat mn ontslag in. :waiting: heb geen idee wat me te wachten staat.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey Diana, Beterschap!

En inderdaad, mooie foto van Estrhalita!

Hier weer een flinke hobbel genomen. Ik moet weer aan het werk, en dus moet onze Thirse aan de fles. En eh, dat deed ze in het verleden zo. Maar nu is dat dus een probleem. Zelfs borstvoeding uit de fles moest ze niet. Ze vouwt gewoon de speen dubbel in haar mond.

We hebben heel veel geprobeerd, maar denken nu de oplossing te hebben: haar uit een difrax tuitbeker laten drinken (leeftijd: 9 maanden +). Tja....

Verschillende flessen met verschillende spenen geprobeerd... Maar eh, geen succes.

Dan maar niet nadenken en de tuitbeker geven....

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

He wat een toestanden allemaal Renata!

Ook dat gedoe met je rug! Hopelijk wordt het snel wat beter.....En misschien kan je met je oude werkgever nog wat regelen? Zit je dan niet gewoon in de ziektewet???

Groetjesssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Goedemorgen ladies,

Renaat het zit je niet mee. Je ontslag, je gezondheid. Klote zeg. Maar inderdaad wat Hilde zegt, kan je niet nog even iets regelen via je werkgever??

Diana, ben je er al uit met je vouwwagen? Raar verhaal toch.

En op je werk, heb je goede punten gehaald?

Balen he als je ziek bent. Ik was verleden week ook ziek, maar ja daar zit je dan met 2 kids, die dan net op zo'n dag vervelend zijn (of in ieder geval ik vond ze vervelend, zal wel zijn doordat ik ziek was haha). Maar ja regel 1 van mama zijn. Ziek zijn dat kan niet.

Over de ontwikkeling. Ik zit op een forum met allemaal december mama's. Nou als je dat allemaal leest, dan ga je echt twijfelen aan je eigen kind hoor. Er zijn daar (veel) kindjes die allemaal al zelfstandig kunnen zitten en sommige al zelf tot zit kunnen komen, kruipen, nee schudden, mama zeggen etc etc. Maar ja elk kind ontwikkeld zich op zijn manier. En doordat ik Robbie heb is Jens ook wel een beetje aan zijn lot overgelaten. Niet dat hij de hele dag in de box ligt hoor. Maar we zijn vaak op pad, waar door Jens wel eens 1 dagje in de kinderwagen doorbrengt. Ach uiteindelijk komt het toch allemaal wel goed mag ik hopen haha.

Ik probeer me niet meer zo op de succes verhalen van andere te richten en gewoon te genieten van het feit dat Jens nog een echte baby is. Het gaat al snel genoeg toch.

Lekker zeg al die vakanties voor jullie in het vooruitzicht. Wij gaan 9 november 1 volle week naar Landal Greenparks met nog een stel met 2 kids even oud als die van ons. Jens is dat bijna en jaar en dan kruipt hij zeker en beleefd hij het veel meer dan als we nu op vakantie zouden gaan.

Robbie heeft vakantie van de peuterspeelzaal. Dus 6 weken is hij volledig thuis. Elke week doen we dan ook 1 groot uitje (als het weer het toelaat). Verleden week naar het Land van Jan Klaassen geweest. Super voor Robbie, Jens heeft zich keurig gedragen echt knap hoor hoe hij zich aanpast. Afgelopen zondag naar de kermis in Tilburg en gisteren de hele dag naar Plaswijck park. Volgende week 2 dagen bij vriendinnen op visite die net iets verder weg wonen, die week daarna naar de Efteling en dan nog 2 weken waarin nog niks gepland staat, maar dat komt wel. Ja dat merk je echt dat een kind zich thuis gaat vervelen en je dus buitenshuis activiteiten moet gaan opzoeken. Wel even wennen. Verleden jaar vond Robbie het nog goed om soms een paar dagen thuis te zijn. Nu staat hij elke ochtend met mijn sleutels in zijn handen zo van nou ma schiet op weg ermeehaha.

Maar vandaag een thuis dagje. Kan Jensje een beetje bijkomen. Ga vandaag al het speelgoed uitzoeken en een beetje ruimen hier.

Groetjes

Geplaatst

Hey Hilde, heb je al een baan gevonden dan?? en lukt het goed met de voeding uit de tuitbeker??

@ Es, wel leuk dat jullie elke week wat proberen te doen met de kids

Tja, de ontwikkeling van de beebs, weet het ook niet, ieder beeb ontwikkelt weer anders.

Ik heb 3 vriendinnen die hun kindje in september1 worden, ik heb het gevoel dat ik achter de feite aan loop en als ik kijk wat hun kindjes al kunnen.

Heb het idee dat hun kindje 2 maanden geleden al veel meer konden als dat Ilona nu kan.

ilona kan sinds een paar dagen als je haar tegen de tafel of box aan zet blijven staan, dan hou ik haar niet meer vast en zij blijft zelf staan.

Helemaal trots kijkt ze dan en schatert het uit.

Mijn man en ik hebben van 1 x gedacht dat ze mama zei, maar ik hou het maar op toeval.

Met mn werk, ik heb me gister ziek MOETEN melden van de jurist, als ik accoord ga met mn ontslag heb ik geen recht op uitkering in mijn toestand, dus het moet via de rechter en dan wordt ik alsnog ontslagen maar heb dan wel recht op uitkering.

Dit is een situatie dat ik geestelijk moeilijk trek.

liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden