Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje Nico, het nieuws van je schoonzus werd dus erg tactvol gebracht (not), ongelofelijk!

Syvlie, dat gevoel van onzekerheid is zeer herkenbaar maar met dei vechtlust komt het ook wel weer!!!

lieve groet

Babeth

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he Babeth,

ja...heb het er ook erg moeilijk mee gehad, want ze (mijn broer en mijn schoonzus) wonen dus in Engeland (zij is van Wales) en we zien ze dus al niet zo vaak...mijn broer had het me verteld en die kan soms heel tactloos zijn, ook al wisten ze dat wij het er moeilijk mee zouden hebben...en heb nu wel regelmatig contact met haar via Facebook, maar daar schreef ze dan bij haar facebook-www (wie wat waar) dat ze het erg vond dat ze op een vrijdagavond al om half 9 met een watertje in bed lag of een vriendin van haar moest ermee stoppen om te zeggen dat zij (die vriendin dus) wel nog wijn kon drinken en zij niet meer...of dat ze dikker aan het worden is...daar heb je dan toch voor gekozen....dan zeur niet...en accepteer het...ik zou er alles voor over hebben om zwanger te zijn...dat heb ik haar ook gezegd en ze zou er rekening mee houden, maar af en toe zie k nog steeds van zo'n opmerkingen voorbij komen en dan zegt mijn vriend thuis...Nico...laat het toch rusten...onze tijd komt ook nog wel...

mijn buurmeisje heeft dat ook gedaan...totdat ik op een gegeven moment heb gezegd, en nu is het afgelopen...je weet helemaal niet hoeveel pijn je me doet met dat soort opmerkingen...ja en toen bond ze ook wel in, dat snapte ze uiteindelijk wel (maar dan moet er wel eerst een opmerking van mij komen voordat men dat snapt)...zucht...

met mijn zus heb ik gewoon goed contact...haar derde...Jules, mijn neefje dus, is echt een scheet van een kereltje...oko zij wonen niet echt in de buurt (Son), maar ze zijn wel regelmatig bij mijn ouders op bezoek en dus wip ik dan ook even binnen...mijn nichtjes zijn ook heel erg schattig...en ze leven ook nu heel erg met ons mee en volgens mij zou ze zelfs voor mij zwanger willen zijn als we op die manier ook een kindje konden krijgen. Dus mocht het zich bij ons niet innestelen om de een of andere reden...dan wilde zij (en nog een paar meiden) wel draagmoeder voor ons worden...lief he??? maar we proberen het eerst zelf...

we hopen ook dat we een Pinkpop beebje gemaakt hebben...hihihi...jullie snappen wel wat ik bedoel, ook al klinkt het zo grof...ofzoiets...

Sylvie...je vechtlust komt echt wel weer terug....we peppen je hier wel op!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hai Nico

jeetje zeg, gelukkig hoor ik nooit zo mensen uit mijn omgeving "klagen" over lastige bijkomstigheden /kwaaltjes maar als ik het ooit zo hoor op tv of waar dan ook dan denk ik wel je moest eens weten, ik zou je weleens willen horen als je er hetzelfde voor zou moeten doen en ondergaan als wij!!!! jij hoeft alleen maar met je benen wijd met je vent.. (sorry waar dat schiet dan echt door mijn hoofd)

Ik denk dan wel die mensen zijn niet wijzer maar des te pijnlijker als het van mensen komt die weten dat het ook weleens anders gaat (of niet).

Fijn dat ook jij van je neefjes en nichtjes kan genieten en dat je man je ook goed opvangt!

wie weet wat voor moois pink pop jullie nog meer gebracht zal hebben je weet het maar nooit!!!

lieve groet

Babeth

Geplaatst

Ik vraag me af, weet niet of dit ooit een topic is geweest, hoelang voordat je naar de huisarts gaat als kinderen krijgen niet lukt.

Ze zeggen 1 jaar. Dat hebben wij gedaan, vervolgens meteen een spermapotje ingeleverd, hiermee was iets mis gegaan in het lab dus er moest een nieuwe ingeleverd worden. Door veel werkstress hebben wij dat 1 jaar laten liggen.

Ik krijg de indruk dat mensen toch langer blijven rondlopen. Ik lees net het dagboek van Wens, die zijn na 3 jaar pas naar de huisarts gegaan.

Misschien eens een enquete van maken.....

Geplaatst

Mijn man en ik zijn na 1 jaar en twee maanden naar de huisarts gegaan. Een jaar is toch zo'n beetje de norm, dacht ik. Onze kans om natuurlijk zwanger te worden is heel klein. Na het verhaal van het ziekenhuis (na alle testjes) berekende mijn man dat we ongeveer 1 keer in de 7 jaar kans hebben op een natuurlijke zwangerschap.

Sommige mensen wachten misschien inderdaad wel langer, maar ik kan iedereen aanraden dat niet te doen, zeker als je beiden de 30 bent gepasseerd. Ik heb een collega die is net voor de tweede keer is getrouwd. Met haar eerste echtgenoot had ze geen kinderen, want die had al weer kinderen uit een eerste huwelijk en wilde niet meer kinderen. Nu is zij bijna 35 en haar tweede echtgenoot is 41. Ik heb haar geadviseerd om maar een half jaar te gaan proberen en dan naar de dokter te gaan, zeker omdat ze zelf al onregelmatig is. Inmiddels weet zij ook alles van mijn traject (en ik kan er ook altijd met haar over praten) en ik hoop voor mijn collega dat het haar bespaard blijft.

Geplaatst

Wij hebben alles bij elkaar ook een jaar gewacht maar het eerste halfjaar hebben we niet bewurst gevreeen, we waren er niet heel erg mee bezig...ik moest eerst maar ontpillen.

vanaf juli 2008 gingen we serieus aan het werk eind dat jaar had ik zo iets van..misschien is er iets mis? ik hield wel mijn cycli bij. Vanaf 1 jan 2008 3 cycli achter elkaar getemperatuurd. toen tel contact met de huisarts, adhv. mijn temp. cruven incl. ovulatietesten en mooie regelmatige cyclus adviseerde zij direct om alvast het zaad van mijn man te laten onderzoeken....dit deden we eind mei 2008 en eerste week juni al bij de fert.arts end e uroloog...jeetje, toen ging alles ineens zo snel!.

ChrisH, goed dat je je collega dat geadviseerd hebt, toch heb ik in mijn omgeving gemerkt dat vrouwen sneller aan de bel willen trekken maar dat mannen het vaak nog wat op zijn beloop willen laten.

groetjes

Babeth

Geplaatst

wij zijn ook na een jaar naar de huisarts gegaan. Was gelukkig al aan het tempen geslagen na een paar maanden toen we gestopt waren met de pil en bij de ha werd ik ook meteen doorverwezen naar de gyn...dat het bij ons nog niet gelukt is, heeft allemaal te maken met die stomme blindedarmontsteking die ik 16 jaar geleden heb gehad...dat is nu wel allemaal verholpen, maar na zoveel jaar komen we nu pas erachter wat dat voor impact heeft...allemaal die onderzoeken die je vantevoren moet doen voordat ze er pas achter zouden kunnen komen wat er scheelt (als ze er al achter komen, want dat gebeurt ook nog wel eens)...samenlevingstest 2 keer moeten doen, 2 x hsg test ondergaan, 2 kijkoperaties, een eileider en eierstokken weggehaald krijgen...pffff...en iedere keer na een onderzoek horen: probeer het nog maar eens een half jaar zelf...als het dan nog niet gelukt is, dan gaan we verder...ja duhuh...

ik vind het wel fijn dat er nu meer open over wordt gepraat over ivf en alle andere behandelingen. Sommigen hebben mij ook al gevraagd of ik dat niet erg vond dat we via ivf zwanger moesten worden...nee...want het blijft toch je beebje, of dat nu helemaal zelf door de natuur wordt geregeld of dat we een handje krijgen...dat maakt mij niets uit...als het resultaat er maar is...

nou girls...tot later!

x

Nico

Geplaatst

Wij starten in september 2006 en in januari 2007 zaten we bij de huisarts..

Ik had het gevoel dat er iets niet klopte en mijn huisarts was zo lief om een zaadtest te laten doen...Daar kwam dus uit dat het niet goed was en werden we direct doorgestuurd... In augustus 2007 startten we met de eerste IUI. Nog geen jaar na het stoppen van de pil dus...

Dat was wel snel.

Geplaatst

Ik had zelf ook al vrij snel in de gaten dat er iets niet klopte, had ook het gevoel dat dit bij mijn man was. Door externe factoren hebben we dit laten liggen, daa heb ik nog spijt van, het klokje blijft maar doortikken.

Bedankt voor jullie reactie.

Geplaatst

Wij gaan dadelijk onze caravan ophalen, ja we hebben een caravan gekocht.

Wel een tje van 9.20 mtr en alles erop en eraan, als ik ga kamperen dan doe ik dit wel enige luxe.

Fijn weekend allemaal, lekker van de zon genieten.

ps. wat is het rustig op het forum.

Geplaatst

Wij zijn na ruim een jaar na de huisarts gegaan, mijn vriend wilde eerder niet. Ik had zelf al snel het idee dat het niet goed zat. Mijn zus wordt makkelijk zwanger, mijn moeder na wat aanloop problemen ook. Ik dacht vanwege mijn moeders verhaal eerst dat het bij mij fout zou zitten, maar dat bleek meteen al van niet. Daarna is het wel heel snel gegaan.

Ik heb een collega gehad bij wie het ook niet lukte. Zij hebben het medische traject best lang uitgesteld, waren er nog niet klaar voor. Inmiddels is ze zwanger van haar 3e iui!!

En idd, ik zeg ook vaak tegen mensen die al wat ouder zijn: wacht niet te lang! Mijn broer en schoonzus zijn beiden 37, ik heb ze echt op het hart gedrukt niet langer dan een half jaar af te wachten. Zonde van de tijd als er idd iets mis blijkt te zijn. Toevallig werkt zij bij een fertiliteitskliniek, daar hadden ze zelfs al aangeboden sowieso even een zaadcheck te doen zodat dat in ieder geval uitgesloten wordt (of vroeg ontdekt). Gelijk gezegd dat ze dat zeker moeten doen.

En rustig hier....als ik naar mezelf kijk ben ik ook vooral met andere dingen bezig. Waarschijnlijk gaan we volgende cyclus wel voor een cryo poging, maar dat hebben we nooit eerder gehad en daar kan ik me zo weinig bij voorstellen. Behalve een fysiek terugval (ben chronisch vermoeid en heb een prikkelbare darm), merk ik niet eens meer echt dat we een poging hebben gedaan. Gek he, dat het soms zo snel alweer 'gewoon' is. Komt natuurlijk ook door de voorbereidingen voor het trouwen. Jeeeeeetje wat moet je veel regelen, haha!!! Maar we hebben een datum ;-), de locatie en gemeente, muziek, kaarten zijn we mee bezig, fotograaf komt dinsdag langs om te kijken of het 'klikt' en over twee weken staat een grote jurkenjacht gepland met zus, schoonzus en moeder. En dan tussen de bedrijven door misschien even een cryo terug laten plaasten, lekker stiekem :toothy9:

Geniet allemaal van het zonnetje, dat maakt een pauze zeker aangenamer! :cool:

Liefs,

Henne

Geplaatst

he Sylvie wat leuk een caravan...gezellig op pad wanneer jullie willen en kunnen...leuk! veel plezier in elk geval!

Henne, hihihi...stiekem tussen het trouwen door de cryo terugplaatsing...dat zou leuk zijn...fijn dat je afleiding vindt in de voorbereidingen voor jullie huwelijk...

we zitten nu nog in de pilloze periode...als het goed is, zou mijn menstruatie eind volgende week ergens moeten doorbreken. We hebben natuurlijk wel gebruk gemaakt dat we nu nog even zonder alles hebben kunnen vrijen...wie weet hebben we een Pinkpopbeebje...en als het niet zo is, dan gaan we over een kleine 2 maanden met de 2e ivf-poging beginnen...dan is het gewoon niet anders...

of we dit jaar nog op vakantie gaan, hangt af van hoe deze poging gaat lopen. Als ie lukt, dan blijven we lekker thuis en gaan we aan de slag met de kinderkamer...durf niet te vliegen als we pas zwanger zijn en ben bang dat het mis kan gaan omdat ik al een mk heb gehad...dus we willen het risico niet lopen...mocht de poging nu weer mislukken, dan hebben we zo geboekt en gaan we weer 11 dagen naar ons tweede thuis (zo voelt het tenminste) op Lesbos...heerlijk...en mocht het pinkpopbeebje zich melden dan gaan we denkelijk ook op vakantie...we zien het wel...komt tijd komt raad...

verder ben ik er niet zo mee bezig...meer met wel of niet op vakantie gaan en ook nog met leren...

wat een heerlijk weertje is het toch...en dan moeten we binnen zitten om te werken..hihihi...t is ook nooit goed...hahahahahahaha..

nou meiden...fijn weekend en tot gauw!

x

Nicole

Geplaatst

Hoi meiden, mag ik meekletsen??

Ik start in spetember met de 1e IVF.

Ik zal mijn verhaal in het kort proberen te vertellen.

April 2006 ben ik gestopt met de pil, februari 2007 1e miskraam met 7 weken, 4 april 2007 2e miskraam met 5 weken, februari 2008 3e miskraam met 6 weken.

Maart 2009 eindelijk naar de gyn, na veel pijn en een huisarts die me hiervoor niet door wilde verwijzen en ons uiteindelijk doorverwees omdat een zwangerschap uitbleef.

Bij de 1e afspraak waren daar de cysten, op mijn linker eierstok 6 en 3 cm en ze lagen tegen elkaar aan. Hierna is het heen en weer geslinger begonnen ik kreeg iedere keer een ander gyn en dat maakte het er allemaal niet fijner op en kregen we dus allerlei verschillende behandel plannen.

De 1e: waarschijnlijk 6 maanden aan de pil, dit hoefde later weer niet en we gingen met IUI starten,

De 2e: heeft de 1e samenlevingstest uitgevoerd en bleek dat ik zuur slijm had, verder niks over behandeling gehad,

De 3e: 2e samenlevingstest uitgevoerd weer zuur slijm, starten met IUI eerst 3 pogingen en dan kijkoperatie, IUI helemaal zonder hormonen, in mijn natuurlijk cyclus ivm regelmatige cyclus

De 4e: 1 IUI met hormonen, als deze mislukt dan kijkoperatie, tijdens de IUI werd tegen mij verteld wat ze ging doen en na de IUI moest

ik voor afspraak voor opname.

Maar na dit heen en weer geslinger en dat de gyn's het niet met elkaar eens waren, en omdat ik het niet normaal vond dat ze zo vaag deden het is tenslotte mijn lijf :dry:

Hebben we alles daar afgeblazen en besloten om even rust te nemen en op zoek te gaan naar een ander ZH.

We vonden het ook zo raar dat er helemaal geen onderzoeken naar de mk is gedaan, geen HSG, geen bloedonderzoek.

Zaadonderzoek wel maar daar was niks op aan te merken.

Bij mij hadden ze endometriose, 2 cystes, zuur slijm ontdekt

December 2009 hadden we onze 1e afspaak in het nieuwe ziekenhuis (roosendaal) en april dit jaar ben ik geopereerd aan de endometriose. De gyn heeft hier de 2 cysten verwijderd en verklevingen aan mijn blaas, baarmoeder en eileider verwijderd ook was mijn eierstok verkleefd met mijn dikke darm.

Nu in de overgang en heb ik 18 mei de 1e decapeptyl gehad, deze is om de 4 weken tot we mogen starten met de IVF.

3 juni hebben we de intake gehad in Tilburg en vinden het allebei heel spannend.

Maar na ruim 4 jaar komen we eindelijk verder en dichterbij een wonder.

7 september gaan we starten en tot die tijd moet ik om de 4 weken de decapeptyl depot gaan halen. Nu nog 3 te gaan....:sad:

De opvlieger vliegen rond mijn oren maar heb het er allemaal dubbel en dwars voor over.

Geplaatst

Een kort welkom voor Noes vanaf de camping. Jullie hebben ook al wat voor de kiezen gehad. Het is jullie gegund.

Hier regent het

momenteel. Vandaag 2 jaar geleden dat ik in het zkh belanden. Sta er toch weer even bij stil.

Laten we hopen dat het zonnetje weer gaat schijnen hier in Belgie.

Fijne zondag nog.

Geplaatst

En natuurlijk ongi geworden terwijl het helemaal niet uitkomt.

De caravan moet ingewijd worden, misschien dat baby's maken hier wel lukt.

Geplaatst

hi Noes, welkom! jullie hebben ook al wat achter de rug...jeetje zeg...wat een onduidelijkheid allemaal tussen de verschillende gyns. kan me voorstellen dat je daarom kiest voor een ander ziekenhuis. Hopelijk zijn ze daar wat duidelijker en gaat het jullie lukken!!!

Sylvie, balen van je ongi...wel lekker dat je wegbent met de caravan...kunnen jullie m dan toch nog inwijden?? ..hihihi..

we hebben een lekker relaxed weekend achter de rug...gisteren heerlijk geBBQ-ed en vandaag een lekker lesje gegeven en daarna de studieboeken weer in...gisteren ook..morgenvroeg heb ik me extra verlof genomen naast mijn studieverlof om hopelijk to goed mogelijk voorbereid naar de toets te gaan en minimaal een 6 te scoren...

wat een heerlijke stortbui was dat vanmiddag...bij ons stond meteen de hele straat blank...de waterputten konden de hoeveelheid niet verwerken...bijna overstroming gehad...maar gelukkig stopte het weer op tijd....

ga maar weer verder met leren..

baai baai!

x Nicole

Geplaatst

@Sylvie, Leuk dat jullie een caravan hebben gekocht! Wij hebben een paar jaar geleden ook een caravan gekocht. Van de zomer gaan we weer 3 weken ermee weg.

Wat betreft wachttijd alvorens naar de huisarts te gaan....

Ik wil al heel lang kinderen, maar m'n lief wist lange tijd niet of 't ie wel kinderen wilde (hij wilde liever luxe en vrijheid).

Nadat bij mijn zus het 2e kindje was geboren, was hij uiteindelijk overtuigd dat het toch ook wel heel leuk zou kunnen zijn. Dus begin jan. 2006 met de pil gestopt. Viel vervolgens elke maand tegen dat ik niet zwanger werd, maar ja, ik had ook wel al 10 jaar de pil gebruikt, dus afwachten maar.

Vervolgens hebben we na 11 mnd proberen nogal wat tegenslagen gehad in de familiesfeer (overlijden ouder, veel geregel hierdoor / baan kwijtgeraakt / vervolgens studie gedaan voor nwe baan / overlijden van nog 2 naasten / verhuisd enzv..).

Wel blijven proberen, maar toch minder mee bezig geweest.

Inmiddels waren we alweer 2,5 jaar aan het proberen en hadden zoiets van; op natuurlijke wijze gaat 't dus niet gebeuren, wat nu.

Hierover al eerder veel gesprekken met lief gehad. Hij wilde niet het medische traject in, dus ja, dan heeft 't weinig zin om naar de huisarts te gaan. Nu kon ik nog hopen dat het vanzelf nog ooit raak kon zijn, maar als ik bij een arts definitief te horen zou krijgen dat 't vanzelf niet zou kunnen, dan zou ik mijn wens definitief vaarwel moeten zeggen. Kortom, ik hield liever hoop, afsluiten kon ik nog niet.

Vervolgens nog vele gesprekken samen, o.a. over wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn in het medische traject. Inmiddels werd ik alweer 30 en het besef kwam dat het nu of nooit zou zijn....

Nadat een broer en een zus weer kinderen kregen, had m'n man langzamerhand het besef dit dus te moeten missen. Tevens wilden we allebei inmiddels ook wel graag duidelijkheid. Ik wilde niet tot m'n 50e maar blijven hopen..

Na lange tijd (wat mij betreft dus véél te lange tijd!) voor het eerst naar de huisarts geweest.

Het vervolg is, zoals bij de meeste van jullie, een traject waarin je vervolgens meegesleept wordt en je beiden je grenzen verlegd over hoe ver je wilt gaan en welke behandelingen je wel/niet zou willen doen.

Aangezien bij mij endo is geconstateerd baal ik er nu nog steeds van dat ik pas vorig jaar bij de huisarts terecht ben gekomen! (had inmiddels een endocyste van 14cm!) Maar ja, een kindje wil je samen dus ook het medische traject zul je samen achter moeten staan.

Inmiddels wil m'n man gelukkig net als mij graag doen wat ervoor nodig is om te proberen een kindje te krijgen. Echter blijft altijd moeilijk wanneer je uiteindelijk stopt met behandelen mocht het niet lukken. Hopelijk hoeven we die keuze nooit te maken en zijn we ooit zwanger. (nu kan ik me niet voorstellen ooit de beslissing te nemen te stoppen met behandelingen mocht 't niet lukken). Maar ja, die gedachte houd ik met maar niet mee bezig, op dit forum zie ik gelukkig ook genoeg voorbeelden dat wonderen bestaan!

Sorry dat ik zo lang langdradig ben en zo'n verhaal op jullie afvuur! Hoop dat jullie niet boos op me zijn! Aangezien niemand in onze omgeving weet dat we met het medisch traject bezig zijn, lucht het erg op dat ik hier op ''t forum m'n verhaal kwijt kan. (ben nieuw op 't forum)

Ik word eigenlijk wel boos op mezelf dat ik er zo van baal dat ik maar niet zwanger word, als ik namelijk de verhalen op dit forum lees van wat de meesten van jullie allemaal al meegemaakt hebben in het medische (en daarbij ook zeker emotionele) traject, dan heb ik geen recht tot klagen! Ik voel me soms zo egoistisch op het moment. (kan dit ook door de Lucrin komen!?...haha)

Door jullie verhalen kom ik gelukkig weer met m'n beide benen op de grond! En krijg ik weer positieve energie!

Meiden, thanks for listening..

:aaaflowersmiley:

Wens jullie allemaal veel succes en sterkte! Ik hoop dat jullie wens uit mag komen, jullie verdienen het!!

Ik ben overigens ook benieuwd of er nog meer zijn die pas na lange tijd een arts bezocht hebben, en wat de reden van het wachten was.....

Geplaatst
hi Noes, welkom! jullie hebben ook al wat achter de rug...jeetje zeg...wat een onduidelijkheid allemaal tussen de verschillende gyns. kan me voorstellen dat je daarom kiest voor een ander ziekenhuis. Hopelijk zijn ze daar wat duidelijker en gaat het jullie lukken!!!

Daar waren ze zeker duidelijker, daar ben ik in korte tijd geopereerd en daarna is er voor ons een afspraak gemaakt in Tilburg (nu dus 3e ziekenhuis) en hebben we afgelopen donderdag de IVF-intake gehad. Dus daar zijn we dik tevreden over.

Geplaatst

Hallo hier ben ik ook weer eens. Heftige tijd op werk gehad met agressie pfff soms vraag ik me dan af op dat soort momenten waarom ik niet gewoon een kantoorbaan heb waarbij ik geen klanten hoef te spreken e.d.

Maar goed deze tijd zal ook wel weer voorbij gaan. Eindelijk weer eens lekker geslapen na 5 nachten wakker liggen heeeeerlijk.

Henne leuk hoor, de bruiloft komt nu wel lekker dichtbij, jurken uitzoeken lijkt me zo gaaf!!!

Sylvie wat lekker hoor een caravan, geniet ervan. Hopelijk knapt het weer nu weer op. Zal voor je duimen.

Noes jullie hebben ook jullie portie wel gehad, succes en sterkte en natuurlijk welkom. Je mag hier altijd van alles kwijt zonder dat je sorry hoeft te zeggen hoor. We zijn hier voor elkaar!!

Mijn lichaam begint zich langzaam weer te herstellen van de laatste hormoonhel van april/mei. Nog anderhalve maand en dan beslissen we definitief wat we gaan doen. Nu hebben we het alsmaar over nog 1 kans en hopelijk vind het ziekenhuis het de moeite waard om te proberen.

Verder gaat alles tot nu toe voorspoedig met ons nieuwbouwhuis. Het is nu wachten op het goede aantal wat verkocht moet zijn alvorens ze met de bouw mogen beginnen. Dat het maar snel mag zijn!!!!! Vind het spannend en zo hebben we ook eens wat anders dan de kinderwens om ons op te richten, ook wel eens lekker.

Ik ga proberen te genieten van een dagje vrij na mijn heftige werkweek en hoop weer wat meer energie te hebben om hier wat vaker langs te komen.

Liefs!!!

Geplaatst
Henne leuk hoor, de bruiloft komt nu wel lekker dichtbij, jurken uitzoeken lijkt me zo gaaf!!!

Hihi, ja dat dacht ik ook maar ik vind het dus vreselijk. Ik blijk 99,9% van de trouwjurken niet mooi te vinden. Ik vind ze allemaal zo stijf, met veel te veel gedoe. Of ze zijn veel te duur. Als geld geen rol speelde (of een minder grote rol), dan was de keuze wat makkelijker. Ik zoek het nu in de avondjurken. Die zijn wat losser en soepeler en vooral simpeler. Volgende week donderdag ga ik met mijn moeder, zus en schoonzus op stap en hoop ik de perfecte jurk te vinden.

Leuk dat het met jullie huis opschiet, dat is ook heerlijke afleiding.

Geplaatst

hej meiden,

helaas moet ik me hier ook melden.

onze eerste icsi poging is helaas mislukt

en omdat ze in ons ziekenhuis een zomerstop hebben

tot 15 juli word het wachten. dan gaan we voor onze eerste cryopoging.

over ons

nov 2006 is bij ons de pil de prullebak ingegaan.

na de ontrekkingsbloeding werd ik maar niet ongesteld.

ondanks dat gingen we in april 2007 proberen om zwanger

te worden. pas 9 maanden na het stoppen van de pil kreeg ik mijn

eerste echte ongesteldheid. in feb 2008 voor het eerst naar de huisarts gestapt. hier ben ik weggestuurd en mocht in juli weer terug komen.

omdat ik niet durfde is me man in okt 2008 naar de huisarts gegaan voor een zaadtest en een nieuwe afspraak voor mij gemaakt. zijn zaad is in het ziekenhuis getest en we kregen in nov 2008 de uitslag. zijn zaad was goed.. toch een doorverwijzing gekregen. maar omdat me cyclussen beter werden toch nog een half jaar geprobeerd. in aug 2009 eerste afspraak met de gyn. omdat ik een tijd getempt had en ovu testen gebruikten konden ze zien dat mijn cyclussen goed zijn wel iets lang maar dat zou niet zoveel geven. na 2x een negatieve samenlevingstest stelde ik voor om nog een keer een zaadtest te doen.

in nov 2009 eerste test heeft me man maar een klein deel kunnen inleveren. uitslag o,o zaadjes. in dec nog een keer een zaad test 0,9 mil zaadjes. we zijn gelijk op de icsi wachtlijst gezet. in april begonnen met onze eerste poging. helaas is deze niet gelukt wel hebben we nog 4 cryos in de vriezer

dit is onze geschiedenis..

Geplaatst

Gezellig dat je hier komt meebabbelen. Jammer dat het mislukt is natuurlijk. Hopelijk komt jullie wondertje uit 1 van de cryo's uit de vriezer.

Hier na een erg luie dag gister wat aan het huishouden geslagen. Staks mijn werk bellen over hoe nu verder met mijn werkplekje.

Groeten!!!

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik kom me ook melden. Heb net een ICSI achter de rug. En als ik de verhalen lees dan zijn wij eigenlijk heel snel doorgestuurd. Ook al wilde mijn huisarts eerst ook niet. Bij de vervanger van hem wel. Dus... Geluk gehad. weet al ruim 10 jaar dat ik endometriose heb. Maar toen nog geen kinderwens met mijn toenmalig partner.

We zijn nu 3 jaar in het ziekenhuis bezig. Begonnen met clomid. Daar is 1 zwangerschap uitgekomen die eindigde in een miskraam bij 9 weken. We moesten toen een jaar doorgaan met clomid, daarna werden we pas echte fertiliteitspatienten en werden we doorgestuurd naar de IVF poli. Nu 1e poging niet gelukt. Wij hebben ervoor gekozen om ons eerst bij het endometriosecentrum in het VU door te laten lichten. Mijn man zijn hormoonwaarden zijn ook niet goed. Maar daar wordt je dan met 10 viagra pilletjes weggestuurd. Waar moet ik wezen om daarover serieus te worden genomen. Wie kan me dat vertellen.

We gaan nu 26 augustus naar het VU en daarna gaan we naar de 2e poging voor ivf.

Verder heb ik nog wel een vraagje. Je leest overal 10 folikels e.d. Wij hadden er maar 2. Weliswaar in beide een eicel. 1 is er gedeeld. Dus geen cryo's Ben dan altijd wel benieuwd hoe dat dan kan. ieder lichaam is anders maar het houd me wel bezig.

Dit is mijn verhaal. Heel veel sterkte allemaal.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hoi Wens,

daar is gelukkig het forum voor, iedereen kan hier zijn ei kwijt, of dat nu lange of korte verhalen zijn maakt niets uit.

Ik ben net doodmoe van de camping thuisgekomen, wist niet dat kamperen zo vermoeiend kon zijn. Lekker in het bos met hooikoort en heftig ongi, maar verder was het super.

Van de ene kant wel gezelliger als het hier wat drukker wordt, alleen jammer wat hier dan de reden van is.

We houden de moed erin.

Ik ga even uitrusten van mijn kampeer avontuur.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden