Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

sas, alhoewel ik niet zo ontzettend vaak meeschrijf als jullie, wil ik je morgen heel veel succes wensen met de punctie!!! Er komen morgen gewoon twee supergoede eitjes tevoorschijn!

Geplaatst

Jeetje Saskia, was spannend. Ik hoop dat het je allemaal meevalt en dat er een goede oogst is! Ben er zelf een beetje zenuwachtig van. Omdat het voor mij nog maar net geleden is weet ik hoe spannend het is. Ik werd wakker en wilde alleen maar weten hoeveel het er waren! Op de vraag of het met mij goed ging wilde ik niet eens antwoord geven. Wilde alleen weten hoeveel, hoeveel, hoeveel! Nou veel succes, zal aan je denken.

Liefs,

eus

Geplaatst

Hoi meiden, helaas maar 1 eitje. Zelfs voor mijn leeftijd weinig. Maar goed we gaan er gewoon voor. Horen morgen of het bevrucht is. Zo ja dan zaterdag de TP

Narcose was alleen een roesje dus heb ales meegekregen maar wel relaxt. Narcotiseur was een erg fijn mens ,misschien niet zo grappig als De Hongaar van Mala......

Voel mij goed.

Ga nu alle positieve energie naar het lab in DD sturen voor een mooie bevruchting van onze enige eicel.

Meiden bedankt voor het meeleven.

Liefs

Geplaatst

Sas, fijn te lezen dat het allemaal goed gegaan is... kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent, maar deze moet het gewoon gaan worden.

Ik duim met je mee!!! Alle positieve energie blazen we met z'n allen hier de kant van DD op :)

Maar je hebt een roesje gehad? Had je hiervoor zelf gekozen? Want klinkt wel goed, moest je je hiervoor ook hard maken of viel het mee?

Moest je evengoed de volle pond betalen?

Tjee, wat een vragen... maar er schiet me dan weer van alles te binnen.

Sas, rust jij maar lekker uit en laat je lekker vertroetelen door je mannetje :)

Geplaatst

He Sowiebo, ik heb gisteravond telefonisch met de narcotiseur afgesproken dat ik alleen een roesje kreeg. Ging zonder strijd.

Kosten waren 145 euro, scheelt dus toch. Volgens mij doen ze het vaker hoor. Het is ook gewoon onzin. Je kunt dan in elk geval zelf je onderbroek aandoen alhoewel de verpleegkundige wel vond dat zij het moest doen, hihi. Na 10 minuten op de uitslaapkamer en 3 bekers water en een plas was ik er wel klaar mee en wilde naar huis. Moest wachten op akkoord van de narcotiseur, die snel kwam en daarna dus wachten op dr S.

Ik vond het prima zo, je bent lekker rustig en er toch bij. Aanrader!

Geplaatst

Hmmm, misschien overweeg ik het ook wel. In hoeverre ben je 'weg' dan?

Vond de puncties in Nederland altijd meevallen, maar was wel blij dat ze mijn baarmoedermond verdoofden.

Nou ik heb nog even om erover na te denken ;)

Hoe voel je je nu verder?

Als het goed is, word ik morgen weer gebeld en krijgen we hopelijk groen licht. Dan kunnen we een afspraak maken voor de uitgangsecho, die dan ergens volgende week zal zijn.

Ben nu druk aan het zoeken naar een leuk huisje/bungalow/chalet, zodat we daar gedurende 2 weken kunnen verblijven. Lastig hoor hihi.... ik pluis dan ook echt alles uit ;)

Geplaatst

Babeth dank je!!

Sowiebo( ben benieuwd ben naar je eigen naam, iets met So denk ik )

Weg betekent, ik heb Dr S zien binnen komen, met hem gepraat, gehoord dat hij iets ging doen en hem de deur uit zag gaan. Daar tussen was ik dus even weg. Nou zal die niet veel tijd nodig gehad hebben met die enorme oogst van mij.....

Ik voel mij prima, eigenlijk alsof er niets gedaan is.

Er zullen toch wel leuke huisjes zijn in de buurt? Weten ze bij de kliniek misschien een adres?

Geplaatst

Klinkt goed!!!

Mijn naam begint inderdaad met So.... ging eerder onder een andere forumnaam door het leven. Mijn eigen naam... alleen toen zijn er een aantal mensen erachter gekomen dat ik zwanger was, want dan ben je niet zo moeilijk te vinden hè?

Uiteindelijk mijn naam laten veranderen, omdat er ook mensen zijn die het geen ene moer aangaat ;)

Geplaatst

[quote=mala;398535

Nathalie, ga je ook in DD beginnen? Zie dat je ook wat uit de groentela nodig hebt? Het kan zijn dat je andere medicatie in dd krijgt voorgeschreven?

Voel gemene streken in mijn onderbuik net alsof in ongi moet worden. Had de vorige keren ook. Heel veel Succes meiden

Hoi Mala,

Ik ga pas in april/ mei beginnen, je hebt gelijk w.b. de medicatie maar ik heb het altijd goed gedaan op de puregon en de deca dus ga proberen dat daar ook te krijgen..misschien moet ik nog wel menopur erbij spuiten maar dat haal ik dan ik belgie. Ik heb zoiets van "wat ik binnen heb scheelt weer enorm, als ik het niet kan gebruiken dan doneer ik het weer aan andere mensen van het forum.

Hoe gaat het verder met je? Nog last van steken?

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Nathalie, lijkt mij op tijd zat.... alhoewel als je echt in mei wilt beginnen, waarom maak je niet alvast een afspraak? Dan ben je zeker van een gesprek ;) Tegen die tijd loopt de wachttijd op een intakegesprek nog wel hoger op. Zou jammer zijn....

......

Hoi Sowiebo,

Ik heb nog 1 cryo in de vriezer alleen daar heb ik geen vertrouwen in dus dat schuif ik steeds voor me uit, vandaar dat de afspraak in DD pas in mei zou kunnen.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi hoi

Sas, één eitje kan ook goed werken hoor, ik had de keren dat ik zwanger was van IVF ook alledrie de keren maar 1 ei! Ik duim dat je zaterdag een mooi embryootje mag ophalen!

Eus: ik weet nog niet wat ik moet spuiten. In NL heb ik altijd de maximale dosis gekregen, 300 Gonal F. Ik wil nu sowieso menopur en ik geloof dat ze in DD ook hogere dosis voorschrijven ( 450)

Leeftijd is inderdaad maar een cijfer, maar ik voel me de ene dag 24, en de andere ook zeker wel 42 hoor.....Ik vindt het in ieder geval heeeeeeel oneerlijk dat mijn lichaam niet meer doet wat ik wil... tien jaar geleden waren mijn vriend en ik echt nog niet toe aan kinderen. Nu wel, we hebben ook alles te bieden, en dan is het zo'n gebed zonder einde. Maar we geven de moed nog niet op!

Liefs van Mira

Geplaatst

Mira, dank je, fijn dat ik niet de enige ben met 1 ei.... Ja hopen en duimen en hopen op een mooi embryootje.

Ik herken wel wat je schrijft over leeftijd. Vriendlief en ik hebben elkaar laat leren kennen en allebei wat ouder( vriendlief is 50 maar soms net een klein kind, hihi) en dan komt "opeens "de kinderwens waarvan ik dacht dat ik die niet had of heeeeel ver weg had gestopt, in alle hevigheid naar boven.

In DD geven ze idd 450 IE Menopur is dan wel de hoogste dosering wat je kan geven. Ik kreeg er ook nog Cetrotide bij.

Geplaatst

@Sas, je bent zeker niet de enige met 1 ei: ik had vandaag ook "maar" 1 eitje. Uit 2 follikels, 12 dagen stimulatie met 300 iu Gonal-f, lang protocol. "Low responder" dus, ondanks redelijke FSH- (8.8) en goede AMH-waarde (3.8). Tja mevrouw, het is toch de leeftijd...

Anyway, heel veel positieve energie voor jou richting DD. Zend wat voor mij richting Amsterdam :).

Geplaatst

Hoi Kee,

He gelukkig nog een lotgenoot! Hou jong ben jij? Wanneer hoor jij of je een embryootje hebt?

Ik zend heel veel positieve energie naar Amsterdam voor je. (Kom zelf ook uit amsterdam maar de liefde bracht mij naar nijkerk)

Geplaatst
Hoi Kee,

He gelukkig nog een lotgenoot! Hou jong ben jij? Wanneer hoor jij of je een embryootje hebt?

Ik zend heel veel positieve energie naar Amsterdam voor je. (Kom zelf ook uit amsterdam maar de liefde bracht mij naar nijkerk)

He sas heel veel succes!

Geplaatst

Nou Sas, als die ene het goed doet maakt het allemaal niets meer uit! Dus we duimen met je mee..........

Hee, Mira ik ben de eerste IVF gestart met 300 menopur en had toen 7 follikels en 6 bevruchtingen. Nu had ik 375 en had 10 follikels, 8 eitjes en 6 bevrucht. Ik had trouwens geen bijwerkingen van de menopur. Dit in tegenstelling tot die gore bollen utrogestan. Voel me dik. Maar als het goed is word dat de komende maanden nog veel erger en dan vind ik het fantastisch!

Nou ik ga weer even dik zitten te wezen voor de tv. Lekker hoor!

liefs,

eus

Geplaatst

Meiden,

We zijn gebeld door DD met goed nieuws. Mijn eitje is bevrucht en morgen om 11.00 de TP. Ben zo happy!

Alle positieve energie heeft geholpen, dank jullie!!

Lefs

Geplaatst

Oh meid, wat een opluchting... en goed nieuws natuurlijk!!! Ben heel blij voor je :)

Op naar morgen, dan mag je jullie toppertje verwelkomen in je buik.

Joepie!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden