Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, ik ben een beetje egoistisch op het moment, heb eigenlijk geen puf om op het forum te zijn. Ik heb alleen zoveel steun van jullie gehad dat ik jullie allemaal wil bedanken hiervoor en iedereen heel veel suc6/ sterkte wil wensen.

Op naar een mooi resultaat meiden!!

Ik lees wel jullie verhalen hoor, ben nml wel geinteresseerd in hoe het met jullie vergaat!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nathalie, ook voor jou veel sterkte.

Ook hier vanuit mijn kant weinig puf maar dat zal straks wel weer veranderen.

Bloem op naar groeiende follikels!

Twinkel stuur dr. P. een mail meestal reageert hij redelijk snel.

Wendy lekker aan het broeden toi toi toi!

En voor Lala hoop ik op een gezonde baby boy!

Geplaatst

thanks Gabrie,

volgens mij top record op en neer naar Dusseldorf rijden deze maand

vrijdag 2 december

zaterdag 10 december

dinsdag 12 december

zaterdag 17 december

wsl woensdag 21december

+ nog 1 x intralipid voor de TP

+ nog 1 x intralipid na de TP.

En help mijn mannetje is ziek, gelukkig geen koorts, maar hij moet zich verplicht rustig houden van mij, kan geen zieke man veroorloven want dan gaat alles niet door

Geplaatst

Hallo breden,

dank je wel Bredeb van je anwoord,

weet jij misschien hoeveel kost ongeveer? ik heb in kinderwens(leiderdorp)3keer ivf gedaan.maar zonder sucses,

en weet jij ook misschien ,welke zorgverzekeren betaalt het 75%?

Groetjes,

Eva,

Hoi Eva,

Ik schat in dat de kliniek in Dusseldorf ongeveer 300 kilometer van Den Haag ligt. Het is overigens geen ziekenhuis maar een privekliniek. Dat betekent dat het een prettige omgeving is maar dat een aantal behandelingen wel duur kunnen zijn.

Als je nog vragen hebt, stel ze hier dan gerust!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

hoi Nathalie28,

ik heb ook in kinderwens(leiderdorp)3 keer ifv 5 keer iui gedaan.zonder resultaat.

ik wil dit keer in DD proberen,maar weet ik niet dat dezorgvezekeren betaalt of niet?

en ik heb altijd 2 of 1 folikel maar met goede kwaliteit en elke keer ze zijn bevrucht.

weet misschien in DD,doen ze ivf met 1 follikel?

groetjes

eva,

Meiden, ik ben een beetje egoistisch op het moment, heb eigenlijk geen puf om op het forum te zijn. Ik heb alleen zoveel steun van jullie gehad dat ik jullie allemaal wil bedanken hiervoor en iedereen heel veel suc6/ sterkte wil wensen.

Op naar een mooi resultaat meiden!!

Ik lees wel jullie verhalen hoor, ben nml wel geinteresseerd in hoe het met jullie vergaat!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Wen72,

kan jij misschien ook mijn deze vragen beantworden?

ik heb in kinderwens(leiderdorp)3 keer ifv 5 keer iui gedaan.zonder resultaat.

ik wil dit keer in DD proberen,maar weet ik niet dat de zorgvezekeren betaalt of niet?

en ik heb altijd 2 of 1 folikel maar met goede kwaliteit en elke keer ze zijn bevrucht.

weet jij misschien in DD,doen ze ivf met 1 follikel?

Groetjes

Eva,

Wij lopen ook in dusseldorf en wonen zo'n 5 km van den haag. Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Geplaatst

@Nathalie, kan me heel goed voorstellen dat je even geen puf hebt om te reageren. Willen jullie nog verder gaan met een volgende poging? Doe rustig aan meid. Laat alles bezinken en maak dan een besluit.

@Gabrie, Voor jullie hetzelfde verhaal als voor Nathalie. Weten jullie al wat jullie gaan doen?

Ik heb het onderzoek laten doen omdat dr. S. Dit had geadviseerd. Ik weet dus niet of ik moet wachten totdat dr. S. De uitslag heeft. Vandaag ook nog bloed laten prikken in nl voor de bloedstolling.

@bloempje, pfff dat zijn wel veel ritjes zeg. Hopelijk heeft het ook effect en hoef je daarna nooit meer richting dusseldorf :-)!

@Eva, welke zorgverzekering heb je? In principe krijg je vanuit de basisverzekering maar 3x IVF vergoed. Vanaf de 3de poging zal je het zelf moeten gaan betalen. Mits je geen hele goede aanvullende verzekering hebt.

Geplaatst

@twinkle,

het is inderdaad iets teveel van het goede...ben echt te vaak weg van kantoor

ik vraag me af of die 2 zakjes intralipide gaan helpen, eigenlijk is het gewoon vloeibaar voedsel, vloeibaren vetten die je toegediend krijgt.

iemand hier ervaringen mee, zou het echt de magic trick kunnen doen..

@Nathalie, kan me heel goed voorstellen dat je even geen puf hebt om te reageren. Willen jullie nog verder gaan met een volgende poging? Doe rustig aan meid. Laat alles bezinken en maak dan een besluit.

@Gabrie, Voor jullie hetzelfde verhaal als voor Nathalie. Weten jullie al wat jullie gaan doen?

Ik heb het onderzoek laten doen omdat dr. S. Dit had geadviseerd. Ik weet dus niet of ik moet wachten totdat dr. S. De uitslag heeft. Vandaag ook nog bloed laten prikken in nl voor de bloedstolling.

@bloempje, pfff dat zijn wel veel ritjes zeg. Hopelijk heeft het ook effect en hoef je daarna nooit meer richting dusseldorf :-)!

@Eva, welke zorgverzekering heb je? In principe krijg je vanuit de basisverzekering maar 3x IVF vergoed. Vanaf de 3de poging zal je het zelf moeten gaan betalen. Mits je geen hele goede aanvullende verzekering hebt.

Geplaatst

Nathalie, kan mij ook voorstellen dat je even geen puf hebt om te reageren. Ik vind het al lief dat je aan ons denkt. Neem lekker de tijd voor jezelf om hernieuwde energie te krijgen! Dat is gewoon nu even het allerbelangrijkste!

Bloempje, Tja, al dat heen en weer rijden....pfff.......

Hoe ver moeten jullie rijden? Wij wonen dus vlak bij Den Haag en hadden er nu dus bewust voor gekozen om rondom de punctie in een huisje in de buurt te gaan zitten.

Hopelijk knapt je mannetje snel weer op en kunnen jullie deze week de punctie tegemoed zien en is over 2 weken alles zodanig positief dat jullie niet meer op en neer hoeven te rijden.

Wat betreft de intralipid. Hou er rekening mee dat er minimaal 24 uur tussen de intralipid en punctie moet zitten. Dit vanwege het narcose middel welke in DD gebruikt wordt. Dat schijnt niet samen te kunnen ofzo. Althans dat is wat dr. P mij mailde.

Ook mag er geen intralipid toediening plaats vinden op dezelfde dag van terugplaatsing.

Verder wordt geadviseerd om zo'n drie dagen voor en drie dagen na terugplaatsing een intralipid infuus te krijgen. Volgens dr. P komt dit echter niet op 1 of twee dagen aan. Ik had zelf de intralipid 1 dag voor terugplaatsing. Volgens dr. P totaal geen probleem.

Daarnaast vandaag nog aan het infuss gehangen. (drie dagen na terugplaatsing).

Laat je de intralipid bij een kennis / vriendin ofzo doen of gaan jullie hiervoor ook naar Langenfeld rijden? Het kost overigens zo'n 30 euro per infuus toediening. Wel zelf de intralipid meenemen.

Eva, Wij hebben ook eerst in MCK gelopen. Na de allereerste icsi behandeling zwanger geraakt van mijn zoontje. Daarna drie pogingen voor een brusje, hetgeen is mislukt. Deze poging dus in DD. Aangezien wij al drie vergoedde pogingen hebben gehad, moeten wij deze ronde dus zelf betalen.

De meeste verzekeringen vergoeden helaas maar drie pogingen.

Vanwege de reisafstand doe ik de echo's in Den Haag. In het Bronovo ziekenhuis. Zij werken wel vaker samen met buitenlandse klinieken waaronder Dusseldorf en Gent. Volgens de gyn in het bronovo ziekenhuis worden de echo's onder een DBC code weggeschreven die niet direct in relatie staan met inf. Hierdoor wordt de rekening van de echo's rechtsreeks naar mijn verzekering (CZ) gestuurd.

In DD kost een icsi: 2300 euro. Het bedrag voor IVF zou lager moeten zijn. Ik weet daar het bedrag niet van, maar mogelijk dat je dit op hun website kan terugvinden of weet een van de andere meiden dit wel.

Daarnaast komt er nog van alles bij: Assisted Hatching, Picsi, Imsi, PGD etc. Afhankelijk wat er dus wordt aanbevolen of wat je wilt. Hiervoor betaal je dus nog wat extra's boven op het bedrag van de icsi of Ivf. Ook worden er aanvullende onderzoeken gedaan, die in NL niet gedaan worden.

Mag ik vragen hoeveel jij hormonen jij spoot?

Mijn ervaring in DD is wel dat je zelf met je koppie erbij moet blijven. De nederlandse arts kan best wat waarig zijn. Ook is het belangrijk daar om eigen initiatief en ideeen te tonen.

In vergelijking met MCK wordt er in DD wel een behandeling per patient gegeven ipv een standaard protocol. Hierdoor kan iedereen weer een ander advies krijgen en krijg je dus een behandeling op maat.

Waarom ga je niet gewoon eens een intakegesprek maken. Kan je de sfeer proeven en bekijken of dit iets voor je is. Ook kan je daar al je vragen stellen.

Je zou ook nog een Belgisch ziekenhuis kunnen overwegen. Gent en Brussels staan erg goed aangeschreven. Dan kan je gewoon een beetje vergelijken en kijken wat het beste bij je past.

Mocht je nog vragen hebben, styel ze gerust.

Succes!

• 1 jaar later...
Geplaatst

Rustig hier.....

ik zit inmiddels weer in de wachtweken. 8 juli punctie gehad en 10 juli de tp. Spannend weer!

Geplaatst

Is ook zo Sas!

Gaat lekker he bij jou, nog even.....succes met de laatste loodjes.

Dit is alweer onze tweede,verse poging na L. De vorige 2 tp's hebben niet geleid tot een doorgaande zwangerschap. Hopelijk deze keer meer geluk.

Geplaatst

Lieve jose.

Wat spannend weer in de wachtweken!. Ik ga keihard voor je duimen op een positief resultaat en een doorgaande zwangerschap.

Ik zal je zo nu en dan in het juiste ( vervolg) topic blijven volgen.

Heel veel succes!

Sas, de laatste loodjes! Jij ook veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden