Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Noor,

Ik kan je verzekeren dat dr. Scholten een erg fijne man is!

Hij is de rustheid zelve, neemt de tijd voor je. En legt ook alles goed uit. Maar omdat je zoveel nieuwe informatie krijgt, is mij het gedeelte van die medijnen niet aangekomen bij mij. Van de zenuwen had ik de nacht ervoor [en daarvoor ook slechts een paar uur] ook niet geslapen, en voelde mij dus ook behoorlijk brak.

Ik dacht dat vriendlief het wel later kon vertellen, maar ook hij was overweldigt met de info, dat het bij hem ook niet is blijven plakken.

Vriendlief is daar ook wat gemakkelijker in, en denkt en zegt dat hoor je nog wel eens een keer als het zo ver is. Terwijl ik alles graag wil weten.

Achteraf waren die zenuwen dus helemaal niet nodig geweest.

Dus Noor geen zenuwen, en succes aanstaande donderdag! Hoe laat mag je komen?

Lottepot

Lottepot

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hang weer lekker thuis op de bank. Bij de punctie 5 eicellen gevonden, dus wij en dr. S. zijn erg tevreden. Dr. S. was er zelfs een beetje verbaasd over geloof ik (vanwege mijn verhoogde FSH).

Punctie ging heel snel en je merkt er dus niks van. Had aangegeven geen zware narcose te willen, dus hebben ze het heel licht gedaan (bleek ook weer in de kosten te schelen, altijd leuk meegenomen ;-). Ben toch wel 5-10 minuten weg geweest, dus heb er helemaal niks van gemerkt. Kon erna ook meteen weer eten en drinken, dus dat is wel fijn. Morgen eind van de ochtend word ik gebeld over de bevruchtingen en dan donderdagochtend de terugplaatsing.

Gabrie, dr. S. kijkt echt naar het geheel en niet alleen naar de man. Ik heb meerdere malen verhoogde FSH waarde gehad de afgelopen jaren. AMH bepalen heb ik het niet met hem over gehad. Vond hij denk ik niet nodig vanwege mijn structureel te hoge FSH. Wel heeft hij daar dus het hele medicatieschema op aangepast. Echt een ander protocol dan in NL. In NL kwamen we verder vanwege goed sperma niet in aanmerking voor ICSI. Toen ik er naar vroeg vond dr. S. dat meteen juist wel een goed idee. Hoop dat we daardoor meer bevruchtingen zullen hebben.

Ik ben tot nu toe erg tevreden. Vind het heel fijn om maar 1 arts te hebben die alles doet. Assistentes zijn ook allemaal vriendelijk. Voor belangrijke toelichting of uitleg wordt 1 van de nederlandse assistentes ingeschakeld om alles nog eens toe te lichten en te controleren of je nog vragen hebt. Mocht je nu al vragen hebben kun je ook gewoon mailen. Dan krijg je vaak dezelfde dag of de dag erna nog een telefoontje of mailtje met antwoord.

Geplaatst

Beste Kaartje,

Bedankt voor je reactie!!

Ik kijk er erg naar uit. Ben benieuwd of hij zaken ziet die men niet in Nederland heeft gezien.

Ik hoop dat er veel bevruchtingen zullen plaats vinden!

Geplaatst

Goed Kaartje, wat een fijn nieuws.

ik ga nu voor je duimen dat jullie een goede tp krijgen!

groetjes en rust lekker uit

noor

Geplaatst
Beste dames

Ik krijg het gevoel dat DD meer bezig is met de problematiek rond de man dan rond de vrouw.

Klopt dat?

Hoi Gabrie

dat kan ik toch niet beamen, wel is het zo dat men op het gebied van zaadproblematiek men in DD meer kan in vergelijking tot NL, verder is DD ook juist sterk in het op maat werk, ook als er "geen probleem is" bij de man.

Verder zijn zij ook niet van de vaste protocollen en men kan bv. poollichaamdiagnostiek toepassen wat nogal eens gedaan wordt bij "oudere" vrouwen sorry, is niet lullig bedoeld!!!, vrouwen die hier vaak niet eens meer voor ivf in aanmerking komen vanwege het beleid van een ziekenhuis.

Geplaatst

Gabrie,

wij zijn na onze behandeling in juni 2010 in Brussel overgestapt naar Düsseldorf, zie de handtekening.

Ben erg benieuwd naar jouw mening als je de intake hebt gehad in DD, veel succes in ieder geval!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Gabrie,

verder terug in dit topic (blz 3 en verder) wordt dit wel besproken.

Weet het inmiddels niet meer uit mijn hoofd, anders had ik het je wel gezegd ;-)

Geplaatst

Hallo!

Na 2 mislukte icsi pogingen en nog 1 cryo in de vriezer willen we (mocht deze het ook niet halen) onze laatste poging in Dusseldorf proberen. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn en of jullie het ook eerst in Nederland hebben geprobeerd? ook zou ik graag willen weten wat de kosten ongeveer zullen zijn. We krijgen wel een gedeelte vergoed omdat het onze 3de poging zal zijn.....

alvast bedankt voor de info

groetjes sharon

Geplaatst

He Noor...we liggen idd redelijk dicht bij elkaar...ook met Lottepot...als het goed gaat, willen wij eind september, begin oktober beginnen...willen eerst nog een paar maanden rust en weer ons leventje oppakken, want dat is er de laatste paar jaar niet van gekomen door het hele mmm-gebeuren...en dat heeft me nu opgebroken (en breekt me nog steeds op)...dus we gaan ook eerst nog op vakantie en dan hopelijk beginnen...

wij hebben al een keer een oriënterend gesprek met dr. S. gehad en hij is heel aardig...komt een beetje chaotisch over, maar is heel kundig en neemt ook de tijd voor je.

Mijn vriend heeft overigens ook het dna-onderzoek van zijn zaad laten doen en dat was goed...er wordt o.a. ook gekeken naar de morfologie (de vorm) van een zaadcel. Wij hebben dit onderzoek op de 3e juni laten doen en op de 14e hadden we uitslag al binnen via de post...dus best wel snel...

Heb overigens nog niet alles doorgelezen van dit topic...

Kaartje...al nieuws??? zal even gaan kijken in het andere topic...hihihi..

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo dames,

Voor ons gaat het avontuur bijna beginnen. Maandag in DD geweest voor gesprek. Uitleg gehad over medicatie en een echo gehad. Ik krijg Puregon en cetrotide. Erg spannend allemaal! Het is nu wachten op de menstruatie. We gaan voor "gewone" isci, dus zonder AH of wat dan ook. Dat vond Dr S (nog) niet nodig. Dat vond ik toch wel jammer moet ik zeggen. Ik had namelijk zon hoop op de Ah. Dr S vond het niet nodig. Dan leggen we ons er maar bij neer. Voor de rest is het goed verlopen. Ik vond alleen het spuitschema niet echt duidelijk.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Sharon,

Wij hebben volgende week de intake in DD.

We hebben al onze vergoede pogingen hier in Nederland gehad.

Ik kan je niet verder helpen met de vergoedingen die je eventueel terug kan krijgen.

Onderstaande overzichtje kwam ik tegen van een ander lid. Dus niet van mij.

Intake: 65,- (130,- buiten kantooruren)

IVF 1300,- (ICSI 2300,-) (excl. medicatie)

AH 160,-

PICSI 150,-

IMSI max. 900,-

Bloedonderzoek: screening HIV e.a. 150,-/overige onderz. variabel

Narcose: 210,-

Cryo TP: 230,-

PGD: 260,- per eicel

Geplaatst

Hallo,

Ik mocht vandaag testen en yes er stonden 2 streepjes. De 1 was nog wel erg vaag maar het was wel te zien.

Herkennen jullie dat ook een vaag streepje ook al zegt men een streep is een streep toch maakt mij dit wel onzeker.........

Groetjes Scoop

Geplaatst

Hoi meiden, morgen tp van 2 :-). Van de 5 eicellen waren er 3 geschikt voor ICSI en 2 zijn er goed bevrucht en doorgedeeld. Morgen dus tp.

Heb na deze punctie wel wat last nog van bloedverlies. Bij vorige puncties in NL geen last van gehad. Verder geen pijn of zo. Heb helemaal geen pijnstilling hoeven nemen.

Ik kan nog niet helemaal meepraten over de kosten. We laten ons gewoon verrassen door de rekening straks ;-). Narcose kan nog wel schelen. Ze hadden ons verteld dat we 230 euro mee moesten nemen (moet contant betaald worden). Ik wilde alleen maar een heel lichte narcose of alleen pijnstilling. Ze hebben een heel lichte narcose gedaan. Heb dus niks meegekregen van de punctie zelf. Was daarna wel heel snel weer goed wakker. Punctie was om 9.00 uur en om 10.15 uur gingen we de deur weer uit (na thee en koekjes, krijg je daar). Aangezien ik een lichtere narcose heb gekregen was mijn rekening van de anaesthesist 'maar' 148 euro. Scheelt toch weer hihi.

Overigens kun je gewoon kiezen voor ah, ook al vindt dr. S. het niet nodig. Hij vond het gezien mijn leeftijd ook niet perse nodig, maar we konden er wel voor kiezen. Wij doen dus wel ah.

Geplaatst

Gefeliciteerd Scoop fijn om te horen dat het bij sommige dames wel goed gaat!

Men zegt inderdaad een streep is een streep!! Als het goed is moet het streepje steeds donkerder gaan worden.

Geplaatst

Ow Scoop,

Wat spannend! Een tweede streepje betekent dat je HcG aanmaakt en dat je dus zwanger bent! Gefeliciteerd!!!

Wel belangrijk is dat het HcG om de twee dagen verdubbelt. Als je overmorgen test dan moet het teststreepje dus donkerder zijn...

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Scoop? Zwangerschapstest met 2 streepjes? Da's dan een proficiat!! :toppie:

Zou t morgen nog eens herhalen, maar hier is het motto inderdaad: streep is streep!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden