Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik ben sinds vandaag lid dus voor mij is het allemaal nieuw. Als ik onzin schrijf dan hoor ik het graag.

Na 1 jaar proberen met als resultaat 2 miskramen en daarna al een jaar niet meer zwanger ben ik vanwege mijn leeftijd 39 bijna 40 doorgestuurd naar gyneacoloog. Had van dusseldorf goede berichten gehoord en kon in tegenstelling tot nederland (2,5 maand wachten) binnen 2 weken terecht! Nou dan is de keus snel gemaakt. Was net begonnen met mijn cyclus en mocht meteen beginnen met de pil en vanaf de 18e ben ik nu 2 x per dag 150 menopur aan het spuiten en vanaf gisteren setrotide. Heb afgelopen maandag de eerste echo gehad en er zaten er 6 van 1,2mm geloof ik. (hebben jullie ook altijd het idee dat het heel snel gaat en je weinig info krijgt als je er niet om vraagt) Nu morgen weer voor een echo.

Mijn vraag: gebruikt een van jullie ook menopur en klopt het dat je echt een behoorlijke druk onderin je buik voelt en veel moet plassen?

En zijn 6 van dat formaat eigenlijk goed? Wat is normaal.

Zoals jullie zien ben ik een complete leek op dit gebied. Wij hebben er heel veel vertrouwen in dat het goed komt maar het voelt als een achtbaan:hello2:, zeker omdat het voor ons de eerste keer is.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Eus; je schrijft gewoon wat je wilt schrijven, hoor. Er zit geen onzin bij...we zijn allemaal eens in deze wereld binnengestapt met tig miljoen vragen. Daarom is het hier ook zo prettig dat je van elkaar iets kunt opsteken of simpelweg even wilt delen. Want me wie kun je nou beter praten over follikelmetingen dan hier op het forum?

Ja, in DD gaat het altijd heel rap, tenzij je vragen hebt. Dus als het kan, bedenk ze van te voren, zodat je ze dan ter plekke kunt stellen. Wat had je nu bijvoorbeeld willen weten van Dr. S?

Je hebt dus eerst een maand de pil geslikt en de 18de begonnen met spuiten? Menopur wordt vaker voorgeschreven bij de wat oudere vrouw. Ik had het bij mijne eerste poging ook. Van dat plassen kan ik me niet meer herinneren. Wel werd mijn buik een beetje prikkerig, net als een junkie zeg maar, maar dat is niet zo gek van al die naalden...Lukt het jou een beetje met het spuiten? Ik moest aanvankelijk wel heel erg wennen omdat ik telkens maar de vloeistof niet helemaal opgezogen kreeg terwijl de naald al aan het eind was. Dus spuit je alles er weer in. Komen er weer blaasjes....

Tja en het gemiddelde van de follikels. Dat is een goede vraag. Er is eens - volgens mij hier ergens op het forum- een enquete over geschreven. Dus je zou eens kunnen kijken. Je hebt uitschieters (bofkonten) boven de tien maar ik lees ook veel (in onze leeftijdsgroep) over 3 tot 8. Dus jij zit niet zo verkeerd, lijkt mij. De menopur is ook meer voor het verhogen van de kwaliteit van de eitjes dan van de kwantiteit.

Het is hier de laatste tijd een beetje stil maar hou ons maar op de hoogte. Ik zit nu zelf aan de pil (voor mijn tweede poging) en heb 7 september een uitgangsecho in DD.

Succes ermee,

Geplaatst

hallo dames

ik heb van jullie al heel wat info over DD gehad en ik wilde jullie laten weten dat wij er vandaag geweest zijn. We hebben het gesprek als prettig ervaren, veel vragen kuinnen stellen en in ons geval komt het op het volgende neer: indien onze aankomende cryo-poging niet aanslaat dan gaan we daar een pogign wagen. Wederom met Menopur en het korte protocol alleen het onderdrukken zal niet met Suprefact zijn maar met iets anders (ben het vergeten) en inderdad ook Cetroïde om eisprong te voorkomen.

Hij was van mening dat mij hoeveelheid eicellen (gemiddeld 8) wel omhoog kon met bv. een lang protocol maar gaat liever voor iets minder maar van goede kwaliteit.

Verder zullen we gebruik maken van Imsi, het probleem is echt het zaad en mogelijk assisted hatching maar daar heb ik niet meer naar gevraagd, vergeten!.

Mocht het nu zo zijn dat onze cryo-tp niet aalsaat dan bel ik op die dag direct met DD voor de planning, dat voelt wel goed moet ik zeggen.

liefs

Babeth

Geplaatst

he dames,

hoe is het hier, een beetje stil!?

ben zelf een weekje weggeweest met kinderen met autisme vandaar.

het gaat goed met mijn poging. Had gisteren 14 follikels rond de 14 mm en morgen hopenlijk de laatste echo om 12.00 uur. Alles staat ingepland voor maandag 9.00 uur.Ik ben benieuwd, staat het geluk nu aan onze zijde!?

hoe is het met jullie allemaal!?

Geplaatst

Hoi Babeth, goed voelt dat he, als het ene niet lukt dat je toch meteen verder kunt. Ik had bij het tweede gesprek alle papieren ondertekend meegenomen maar die hoefde hij nog niet. Als je ingepland wordt voor de punctie bespreek je met haar wat jullie wensen zijn: hoeveel terugplaatsingen en welke technieken. Dit kun je dan aankruisen op een formulier en met Irma doorspreken. Dus dat komt nog aan de orde.

Wanneer ga je nu voor de TP van de cryo's? Heb je daar al een datum van?

Succes en geluk ook voor jou, vooral gezien wat jullie allemaal al meegemaakt hebben! Heftig hoor!

@ Hellen: zo 14 follikels: een mooi aantal. Dus het komt nu allemaal heel dichtbij! Spannend, he? Maandag de punctie!!! HEEL VEEL SUCCES! HOeveel laat je er terugplaatsen en heb je nog speciale technieken afgesproken?

Ik moet nog even wachten tot mijn strip pil op is en dan reis ik 7 september weer af voor een uitgangsecho naar DD. Dus moet nog even geduld hebben.

Geplaatst

Hallo Michaela

je het voelt inderdaad goed, fijn dat we niet van 1 ziekenhuis afhankelijk zijn.

Even een vraagje, is Irma die dame met een enorme bos blone krullen? wel grappig, haar naam wordt hier vaak genoemd dus ben wat benieuwwd.

Ik wilde haar vragen of het mogelijk is dat ik het recept vast doorgestuurd kan krijgen zodat als ik negatief getest heb en begin te menstrueren ik direct naar de apotheek kan. Stimuleren kan ik wel even met eigen medicatie (Menopur) maar het stilleggen van de cyclus en de Cetroide of wat hij wil gebruiken heb ik nog niet.

We hebben eea. aan papieren meegekregen maar bij thuidkomst zag ik dat onze geboortedata verkeerd waren, direct aan Irma een mailtje gestuurd dus we krijgen nieuwe papieren.

Aanstaande maandag heb ik een echo en bloeadafname, dan weet ik of ik te laat ben of niet...indien mogelijk hopen we op een tp op 2-9 of later maar momenteel twijfel ik vanwege een hoop gedoe op het werk. Ik zit alleen, directe collega en manager zijn komende week met vakantie en ik ben nog niet terug op mijn oude niveau....twijfel nu of ik er wel goed aan doe aan een tp terwijl ik alleen zit..zucht!

Maar wat fijn dat jij 7-9 weer een uitgangsecho hebt, is het zo hoor.

Hellen, het klinkt erg goed hoor, op naar de punctie!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Ik zit nu in de ww van de 2e poging in DD. Ik hoefde bij allebei de pogingen pas op cyclusdag 3 te beginnen met menopur en volgens mij op stimulatiedag 7 of 8 cetrotine erbij.

Ik las dat je geen suprefact ging gebruiken deze keer. Heb je hierom gevraagd? Ik heb het gevoel dat ik heel snel na de punctie ongi ga worden. Maar als ik dan meerdere dagen suprefact heb gespoten komt en gaat het gevoel. Maar ik heb toch het idee dat mijn emmies geen kans krijgen.

Veel succes met je cryo, hoop dat je voorlopig nog geen kennis hoeft te maken met Irma( is een getinte vrouw met donkerbruin/zwart haar trouwens, hele aardig)

Liefs junior

Geplaatst

Hoi Junior

ik was misschien niet helder, in Brussel gebruikte ik Suprefact ter onderdrukking van mijn eigen cyclus, 6 snuifjes per dag, dan moest ik erbij gaan stimuleren. dat is het verschil met DD, daar begin je met stimuleren en ga je wat later onderdrukken.

Bedankt voor je info! dan heb ik tijd genoeg met het recept. Ik denk dat ik Irma wel gezien heb dan.

Ik hoop dat je het mis hebt en dat je emies zich lekker nestelen!!!! zo vroeg menstrueren kan niet goed zijn, dan wordt het bms te snel afgebroken!

Heel veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

he dames,

vandaag weer een meting gehad.

21 follikels, hij denkt 15 eicellen. D S was zeer tevreden en had dit niet verwacht. bmslijmvlies is 10,9 mm dus ook prima. Moet nu veel rusten en water drinken want er is grote kans op overstimulatie. Eerst heb ik niets en dan 21 follikels, tja het is altijd een nieuwe ronde die ook altijd anders verloopt. in azm had ik er altijd vijf, maar toen had ik ook 100 en 150 E puregon en nu 300 E gonalf F zonder onderdrukken met deca maar met cetrocide. Dus veel beter voor mij, blijkt.

het was vandaag druk, drie tp's voor mij.

was iemand van jullie er toevallig?

Geplaatst

wow Hellen

wat een score!!!!! super zeg, neem jezself goed in acht en ik wens je alvast veel succes met de punctie!!!!

ik loop wellicht een beetje vooruit op het eea. maar ik heb nog een paar vraagjes:

ik las dat je met de punctie kunt kiezen voor volledig slapen / wegzijn of wakker zijn maar wel goede pijnstilling.Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste, wat zijn jullie ervaringen?

verder, als we naar DD gaan wordt het Icsi icm. imsi, de kosten van imsi zijn mij bekend, tevens de kosten voor de anaestesist, maar wat rekent DD eigenlijk voor de icsi behandeling?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Wouw Hellen! wat goed zeg zoveel follikels. Veel succes met de punctie, wanneer heb je hem trouwens?

Babeth, ik had zelf volledig slapen, ik vond het echt heerlijk. Aan de andere kant zou het wel leuk zijn alles mee te maken. Maar ik heb door een ontsteking altijd veel pijn bij mijn rechtereierstok bij de punctie. Ik heb zelf ivf gedaan, maar die icsi is volgens mij rond de 2300 zonder de medicijnen.

Liefs junior

Geplaatst

babeth

we hebben niet kunnen kiezen, het is principe onder algehele narcose tenzij je dit anders wilt. we moeten idd 230 euro betalen voor anesthesie en dan 2300 voor de isci poging. het is echt veel geld, zeker als je nog veel medicijnen moet gebruiken zoals ik, per dag 1 hele spuit van 300E. dat is 184, 71 per spuit dus tel maar uit.

maar hopen dat we er uiteindelijk iets heel moois voor terug krijgen

wij krijgen nu ook imsi, we laten geen assited hatching doen, we zijn nog jong onder 30 en dan raad hij dit niet aan. Ik ben eenmaal zwanger geweest dus het komt wel uit het schilletje.......

junior; hoe is het dan met jou? hoeveel pogingen heb je gehad?

hoe verloopt het verder

Geplaatst

hallo dames

bedankt voor de reacties, € 2300 is veel geld maar valt me nog mee,we zijn Brussel gewend en daar rekenen ze € 4200.

Kan me voorstellen icm. de medicatie dat flink oploopt! Ik spuit Menopur en dat komt op € 105 per dag maar we hebben nog recht op 2 vergoede pogingen dus ook de medicatie.

We zijn vergeten de ass. hatching te bespreken, wellicht dat dr. Scholtes er ook niet over begon vanwege de zwangerschap? als blijkt dat we in DD moeten starten dan zal ik het nog even aankaarten.

Vind het fijn om alvast jullie ervaringen te lezen, zelf voel ik er wel wat voor om de punctie toch wel mee te maken, dwz wakker te zijn, in Brussel ook gehad en ik vind het toch wel een fijne gedachte om alles wat te kunnen volgen.

Hellen heel veel succes!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Hellen: jeetje wat een score inderdaad! Nou, daar zit dus vast een hele mooie tussen! Succes morgen! Weet je al hoeveel goed er over zijn? En hoeveel laat je terugplaatsen?

@Babeth: ik weet niet of je mag kiezen in DD hoor met die narcose maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze je het echt opleggen. Ik had als eerste een roesje en dat voelde ook al heerlijk maar dat het onder algehele narcose was, vond ik ook niet erg. Eens geen pijnlijke ingrepen. We moeten al zoveel doorstaan. Maar goed dat is persoonlijk. Ik kreeg een rekening zonder transfer en dat was 2000 voor de icsi! Nogmaals je bespreekt alle technieken nog met Irma (indonesisch trouwens) als de punctie ingepland wordt. Dus het komt goed. Hoeveel menopur moet jij eigenlijk spuiten? Ik ben benieuwd hoeveel ik straks moet.

Fijn weekend nog,

Geplaatst

Hoi Michaela

bedankt voor je reactie, het staat alsvolgt in de papieren:

"Al naar gelang u wenst kan de anesthesie zo uitgevoerd worden dat u slaapt of wakker bent, maar altijd wel met een goede pijnstilling"

In Brussel krijg je iets om je rustg te maken (injectie) en tevens een plaatselijke verdoving naast de baarmoederhals, de laatste keer voelde ik minimaal iets maar vond het prettig om er "helder" bij te zijn.

Jeetje, vind het ineens allemaal zo spannend weer terwijl we eerst nog de cryo´s gaan doen. Ik denk dat het komt omdat ik een goed gevoel heb bij de kliniek, de extra zaken als bv. Imsi stellen me wat gerust.

Ik moet overigens 225 gaan spuiten, dat kreeg ik in Brussel ook en Scholtes kon zich daar geheel in vinden.

jij ook fijn weekend!

Helen, jij heel veel succes morgen!!!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Hellen,

Ik moet dinsdag testen... Dit is mijn 2e poging in DD, maar in totaal de 4e keer.

Babeth, ik had dat ook heel erg, dat goede gevoel, ik schrijf nog op een ander forum: http://www.ivf-site.nl. Daar zijn veel dames aawezig die in NL maar niet zwanger konden worden en in DD meteen de eerste keer raak. Helaas kan ik hier nog niet over meepraten. Maar ik heb veel vertrouwen in DD. Het enige minpuntje is dat ik het gevoel heb dat ze mijn vroege menstruatietekenen na de TP onderschatten. Dit was in NL ook al zo, maar ja. Ik wil nog 1 poging doen, maar alleen als ze hier serieus mee aan de slag gaan. Ik word er namelijk moedeloos van dat ik bij elke poging op dag 2 of 3 al weet dat het mis gaat.

Liefs junior

Geplaatst

He, Junior, heb je het wel besproken met Dr S dat je drie dagen na de TP menstruatietekens voelt? Of het ligt dan aan het embryootje (niet oké) of het ligt aan je baarmoederslijmvlies? (Ben geen docter hoor maar ik zit alleen maar mee te denken) en dan zou je natuurlijk iets extra;s kunnen vragen ter ondersteuning van je bms. Misschien breekt die bij jou te vroeg af? Babeth heeft dat bij mij ook eens geschreven, omdat ik zo snel weer ongi werd na de punctie (zonder TP) dus ga er toch aandacht voor vragen en dat ik daar minstens wel een goed antwoord op krijg. (i.p.v. op de weg naar huis van alles alsnog bedenken) Je kunt DR S. anders ook even mailen met deze vraag, hoor. Dan krijg je er zeker wel een antwoord op. Succes! Wij kennen ons lijf uiteindelijk toch het beste....?

Hoi Babeth, nou dan kan het dus wel, zonder narcose. Ik denk dat je dit dan ook aan kunt geven bij hét gesprek met Irma. Hoeveel follikels had jij met 225 menopur? In ieder geval genoeg voor cryo's.

Succes, he?

Geplaatst

Er waren wat berichtjes/vragen over de narcose bij punctie in DD.

In DD zijn ze nogal van de narcose.

Ik heb eerder, niet in DD, 2x n punctie gehad van 3 emmys zonder narcose (alleen maar een soort relaxpilletje die je thuis al in neemt) en voelde niets.

Omdat ik dat in DD ook wilde en in de info gelezen had dat ze altijd narcose geven, heb ik gevraagd (zeker omdat ik maar 1 of 2 eitjes heb) om een punctie zonder narcose.

Dat is dus erg moeilijk. Heb het besproken met de dokter en I. en die zeggen dat je dat met de narcotiseur moet bespreken. Maar die krijg je niet te spreken behalve wanneer die belt voor je punctie. In Duits moet je dan aan de telefoon uitleggen dat je dat niet wilt en loop je enigszins tegen een muur. Uiteindelijk mocht het dan lichte narcose zijn.

Ik vind het echt niet fijn dat ze me toch narcose geven; wat niet goed is voor je en ook nog eens heel duur.

Natuurlijk is het voor ieder anders, zeker met veel eitjes.

Maar ik vind het dus heel vervelend dat ze niet goed meegaan in je wensen.

De 1e x in DD had ik die (lichte) narcose trouwens helemaal voor niets, want bleek dat het eitje al 'gesprongen' was. Voelde me beroerd door de narcose en er was dus niet eens een punctie.

Dus goed aangeven dat je geen/weinig narcose wilt!!

Succes met alles!

Liefs, Mees.

O ja, laat even horen hoe het gegaan is met de narcose/pijnstilling. Ben benieuwd wb mijn vlg keer.

Geplaatst

Ik had de eerste keer 11 follikels, 9 rijpe eicellen en allen bevrucht.

Toen 1 blastocyste teruggeplaatst en 4 blasto-cryos

Die keer had ik het lange protocol gevolgd.

De 2de keer 9 follikels en 7 rijpe eicellen,allen bevrucht echter maar 2 embryos, van die poging werd ik zwanger.

De 3de keer 7 follikels en 7 rijpe eicellen, 6 bevrucht en nog 2 cryootjes.

Dr. Scholtes dacht wel met het lange protcol meer eicellen te krijgen, of met meer medicatie maar gaat liever voor een goede kwaliteit, wij vinden het prima!

Geplaatst

Hoi Babeth, ik lees wel vaker over korte en lange protocol. Maar wat is het verschil dan tussen beiden?

In ieder geval had je dan wel telkens een mooi aantal en ook nog van goede kwaliteit! Heb je wel altijd menopur gebruikt met dezelfde hoeveelheid als nu wordt voorgesteld? (of stel ik nu vragen die je al elders hebt beantwoord?) En als er een cryo teruggeplaatst wordt, wanneer gebeurt dat dan in de cyclus en moet je je daar nog op voorbereiden met het een of ander?

Geplaatst

Het verschil tussen de 2 protocollen is het volgende:

Bij het lange moet je op dag 21 van je cyclus beginnen om je cyclus te onderdrukken / stil te leggen en na een week of 2 a 2.5 start je dan met het stimuleren.

In Brussel werkt het korte protocol alsvolgt: op cd1 of 2 starten met onderdrukken en op dag 3 daarbiij beginnen te stimuleren.

De hoeveelheid en soort is bij mij inderdaad hetzelfde, vind het fijn dat DD deze ook bij me wil toepassen.

In Brussel doen ze standaard het lange maar omdat ik enorm veel klachten had tijdens het onderdrukken kreeg ik daarna het korte.

De cryo-tp wil men zoveel mogelijk in de eigen cyclus doen. In Brussel moet je dan rond dag 11 een echo laten maken en bloed laten afnemen en als je eigen follikel ±18mm is moet je pregnyl (5000) spuiten en starten met de utrogestan.

36 uur na de pregnyl is je eigen eisprong en als je een cryo hebt die 3 dagen oud is word de cryo op dag 3 na je eisprong teruggeplaatst.

Dit is wel een groot verschil met DD, daar worden de bevructe eicellen direct na de bevruchting ingevoren en in Brussel wachten ze tot dag 3 en soms zelfs tot dag 5.

Er zijn overigens ook dames die de cryos in een gestuurde cyclus terugkrijgen maar daar ben ik niet mee bekend

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben afgelopen zaterdag onder narcose geweest voor de punctie. was een beetje zenuwachtig omdat ik voor die tijd geen intake door de anesthesist had gehad. Maar toen ik mee liep en ze daarna het lichamelijk onderzoek deed was ik gauw gerustgesteld. En ik vond het heerlijk om te slapen! Ik las allemaal nare pijnlijke verhalen van de puncties en ik zag er vreselijk tegenop maar juist het feit dat ik wist dat het onder narcose zou gebeuren maakte dat ik er helemaal vrij relaxed in ging. In ieder geval geen pijn! Een half uur later had ik de kleren alweer aan en was ik naar het toilet geweest. Zo snel is het uitgewerkt. Je hebt het idee dat je lekker hebt geslapen. Wel nog een uurtje groggy daarna maar dat was goed te verhelpen met een bord spaghetti. Ik had berehonger omdat je nuchter moet zijn. Ook niet misselijk geweest trouwens.

Dus in mijn geval is het reuze meegevallen.

nu maar afwachten hoeveel er bevrucht zijn. Hoor ik vandaag. Brrrrrrrrrrrr.

Ze hadden er 7. Hij was heel tevreden.

Ik had trouwens 300 menopur per dag.

Veel succes met de puncties en echo's allemaal. Ik hoop dat ze er bij mij dinsdag 2 gaan terugplaatsen.

Geplaatst

He Babeth,

Ik krijg straks ook het lange protocol en het zal vast al wel ergens geschreven staan maar kan het niet echt vinden...

Op dag 21 begin ik dus met de Suprefact voor 2/ 2,5 week? (Hoef je van tevoren dan geen pil te slikken?) Dan begin ik met stimuleren met de Menopur. Hoelang duurt dit?

Groetjes Miekske

Geplaatst

Dinsdag 24 augustus was de dag dat wij mochten testen....

Het was 6.30 uur 's ochtends toen ik moest plassen. Dus ik, zo duf als een konijn, om 6.30 uur met een bekertje naar het toilet gebouw op de camping.

M'n bekertje mooi vol gelast en weer terug naar de tent. Daar hebben we samen de test gedaan. We hadden een test waarbij we 5 minuten moesten wachten voor het resultaat scherm afgelezen kon worden. Na 5 slopende minuten konden we het aflezen...... NEGATIEF!!!!! Gelijk erachteraan nog een andere test gedaan, omdat we het niet geloofden. Ook deze gaf negatief aan. Onze 1e IVF poging is mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry2::cry2: Dit hadden we absoluut niet verwacht. De kwaliteit was goed, mijn leeftijd had ik mee zei dr.S. dus wij dachten dan zal het misschien wel raak zijn. Helaas was dat dus niet zo. Ik werd ook gelijk die dinsdag ongesteld. Voor ons was het fijn dat we nog een aantal dagen samen hadden in Italie. We hebben er veel over gepraat en gehuild en zo hebben we het samen een plekje kunnen geven.

Heb ook die dinsdag gelijk Irma gebeld over hoe nu verder. Wilde eigenlijk weten wat ik nu moest doen. Of we moesten wachten op een menstruatie. Maar zij begreep me denk ik verkeerd, want begon al gelijk over de terugplaatsing van die ene cryo die we nog hebben. Ok dacht ik.. Nog nauwelijks beseft wat er was gebeurd. Aan het eind van de middag werd ik terug gebeld door Diana. Ik moest gelijk (woensdag) beginnen met het slikken van progynova. Maar goed door alle informatie en mijn onoplettendheid was ik vergeten te vertellen dat we nog in Italie zaten. En ik dus niet zo 1,2,3 medicijnen kon toveren. Dus 's middags vertelde ik dat aan Diane. Ow zei ze heb je dat niet tegen Irma verteld? Nee sorry, niet aan gedacht. Dus toen moesten ze weer overnieuw overleggen met dr.S. en werd ik woensdag terug gebeld. Ik moest zodra ik thuis was, gister (zondag) beginnen met slikken van progynova. Ik heb een heel schema gekregen. Moet als ik het goed heb donderdag 9 of vrijdag 10 sept. terug komen voor een echo. En dan zal die week erop wel ergens de terugplaatsing van de cryo zijn. In eerste instantie dachten we oh dit gaat wel heel snel. Maar het scheelt dat ik niet weer het hele traject van spuiten,punctie e.d. door moet. Anders hadden we misschien ook wel even gewacht.

We vinden het fijn om weer thuis te zijn en met de mensen om ons heen erover te praten. Ondanks het *** nieuws hebben we wel een heerlijke vakantie gehad en zijn we echt tot rust gekomen. Dat kan ook niet anders want we hebben de hele vakantie niets gedaan.

En hoe is het verder met jullie allemaal?

Geplaatst

he dames,

ik ben weer thuis. het viel me allemaal reuze mee.

we waren te laat door de files en daardoor was ik best opgefokt. maar aangekomen werden we relax ontvangen. Na een kort gesprekje met irma gingen we wachten, direct daarna werd manlief geroepen voor zijn bijdrage en vlak daarna ik door de anesthesie. ik vond de kamer best wel bleh en werd dus ook iets overvallen door angst maar alles ging heel relax en werd goed uitgelegd dus ik was zo vertrokken.

Toen ik wakker werd lag ik op bed en zat manlief alweer naast me.

we hadden dus za 21 follikels en dokter s zei dus rond de 15 eicellen, helaas niet. het waren er 6. Ik ben hiermee blij maar je hoort 15 en dan stel je daar toch op in. Verder was hij tevreden, denkt geen overstimulatie en weinig bloedverlies.

hij zei dat het nu bij de man ligt en dat we isci met imsi doen, dat was ook oké. we horen dan morgen om 10.00 uur of er bevruchting is en woe om 11.45 uur tp en welke klasses 1 t/m 4 het emmy,de emmy's zijn.

spanned al weer allemaal

mees; wat rot dat het weer niet zo heeft mogen zijn, sterkte

Kim: ook een teleurstelling voor jou, heel veel sterkte.

junior: morgen is het alweer zover voor jullie, ik duim en denk aan jullie

babeth: hoest met jou?

michaela:nog even en dan ga je weer beginnen

eus: en een goede TP gehad?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden