Ga naar inhoud

Dagboek Elena - Eiceldonatie 2009!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeee meiden,

Ja, ik weet niet waar ik het aan te danken heb want normaliter heb ik echt niet zoveel mazzel. Hoe dan ook, ik tel momenteel mijn zegeningen da's zeker!!

Maar de kogel is door de kerk, ik heb met deze :hypocrite: de 31ste een afspraak. Niet te geloven, ben echt superrrrrr blij!!

@ Fientje, ik heb jou volgens mij in een pbtje het bedrag van de vergoeding reeds doorgegeven. Toch? En misschien kan jij even uitleggen Fientje hoe het verzekerings-technisch dit alles geregeld is?

@ Claudiaat, kruisdonatie betekent in dit geval dat haar eicellen 'geruild' worden met de eicellen van een andere donor en die krijg jij dan. Zo is het dus volledig anoniem en weet je dus niet de herkomst van de ontvangen eicellen. In België is dit een gebruikelijke procedure, in Nederland is dit verboden omdat anonieme donatie niet is toegestaan hier.

Ik zal in een pbtje jou even het bedrag van de vergoeding geven.

Meiden, de kans dat we zwanger gaan worden dit jaar wordt nu wel een stuk realistischer. Here we come...... :headbang:

• Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi Elena

Bedankt voor je pbtje, is goed ontvangen!

Maar hoe gaat dan de rest, de kosten van het ziekenhuis en de medicijnen.

Want we hebben nog 1 poging van het ziekenfonds, hoe word dat dan geregeld?

Hoevaak moeten we naar belgie byv?

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Holy, wat een vragen...... daar weet ikzelf niet eens het antwoord op. Heb nu e.e.a. bij mijn verzekering (basis / Trias) gelegd en nog steeds géén antwoord. Schiet niet echt op!!

Ik zal eens kijken of ik wat op internet kan vinden en kom dan weer erop terug ok?

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena

Ja wat een vragen he, hihi!

Dat komt dan gelijk in me op haha.

Maar ik kan het ook zelf opzoeken hoor lieverd.

Ik kom er wel achter.

We hebben nog een optie in de privesfeer om te vragen misschien wel deze week.

Liefs claudia

Geplaatst

Hoi Elena..

Meid wat een luxe zeg echt wel goed is gewoon een wonder. Dus de 31ste naar het ziekenhuis spannend zeg ik ga voor jullie duimen..

Jammer dat je nog niks van je verzekering heb gehoor dmisschien ff een keer bellen of ze al wat weten zal toch wel fijn zijn..

Liefs yvonne

Geplaatst

Hoi meiden

Wat is het stil rond eiceldonatie!

Elena heb je al wat van je verzekering gehoord?

O is dat kruisdonatie, had ik nog niet van gehoord dus je krijgt niet de eicellen van je donor, maar dat maakt dan toch niet want het is dan anoniem.

Nog een paar dagen Elena dan ga je je engel ontmoeten!!!:angel5:

Hier nog geen nieuws!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi, dames!!

Claudia, ja stil hè. Maar meld me weer even tussen de bedrijven door.

Wat de verzekering betreft heb ik alles vergoed gekregen. Wel even van te voren aanvragen/navragen wat de regels zijn bij jouw ziekenfonds. Ik moest ook één keer Gonal-F meenemen voor de donor. Dit heb ik gewoon op mijn naam laten zetten en is dus ook vergoed.

Omdat ik uit het grensgebied komt, is het bij ons heel gebruikelijk dat je voor behandeling wordt doorverwezen naar bv. UZ Gent, dus weet niet of dat nog wat uit heeft gemaakt. Normaal krijg je volgens mij vergoed op basis van wat je bij behandeling in Nederland ook vergoed zou krijgen.

In UZ Gent is er volgens mij nog een extra voordeel aan kruisdonatie. Als jij een donor aanbrengt voor kruisdonatie wordt je hoofdacceptor, wat betekent dat je altijd eicellen van een donor krijgt en hoger op de wachtlijst staat. Daarnaast kom je indien je poging niet lukt als reserve-acceptor terug op de lijst. Dit betekent dat bij voldoende eicellen bij de donor deze verdeeld worden en je dus nog een kans hebt. Weet niet of dat in Leuven ook zo werkt?

Als acceptor zul je in ieder geval voor de intake moeten en meestal een gesprekje met een psychologe. Daarnaast voor de bms-meting(en) en de terugplaatsing. En de mannen moeten natuurlijk op de dag van de punctie hun bijdrage inleveren.

Elena, hoe is het gisteren gegaan met donor 1??? Ben heel erg benieuwd.

Nou, dit was het weer. Verder weinig nieuws hier.

Groetjes,

Fientje

Geplaatst

Fientje

Bedankt voor je duidelijke uitleg, nuis het overzichtelijker.

Blijf ik alleen wel die 2000 euro vergoeding wel veel vinden.

Al is het natuurlijk niet veel voor wat zo een engel allemaal voor je doet.

Zeker als het nog lukt ook.

Maar blijft een hoop geld.

OOO, was het vergeten dat Elena gister met donor 1 afspraak had, sorry Elena!!!!:doh:

En wij staan nu ook in het hoofdmenu he :thmbup:

Geplaatst

Hoi meiden!!

Klopt Fientje, gister gesprek gehad met onze :angel1:!! Na wat onwennig en de kinderen wegkijkend begin, hebben we uiteindelijk elkaar wat beter leren kennen.

Kinderen zijn boven gaan spelen, na een flinke aanmoediging van ons, zodat wij rustig konden babbelen. In de hoofdlijnen zitten we gelukkig op 1 lijn, dus da's mooi!! Wij hebben de intentie om het kind op latere leeftijd (na de pubertijd) de waarheid te vertellen omtrent zijn of haar bestaan. Onze donor vond dat wat aan de late kant, dus daar hebben we misschien een issue over :sly:. Maar aangezien het ons kind zal zijn, willen wij natuurlijk wel de regie houden.

Ga in iedergeval eens uitpluizen wat de evt. rechten van een donor zijn. Dat is, voor mij in iedergeval, nog niet geheel duidelijk. In België is dat wel zo, want op het moment dat de donor haar eicellen afstaat heeft zij géén enkele zeggenschap daarover. Geen idee hoe dit in nederland werkt.....

Maar al met al een zéér positief gesprek en gevoel! We gaan de 17e februari met een goed gevoel naar de gyn in Utrecht. Wel heeft onze :angel1: aangegeven bij een evt. baan (ze is druk aan het solliciteren) géén idee heeft of ze dan überhaupt wel kan doneren omdat zij haar baan niet op het spel wil zetten. Dat begrijpen we héél goed, want onze wens moet niet ten koste gaan van haar inkomen.... Dus zolang dit nog geen issue is kunnen we met volle kracht vooruit! :shifty:

Weer eventjes tot zover lieve meiden!! Weer een horde genomen in het o zo wonderlijke traject!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een berichtje als opsteker, te vinden op http://eiceldonatie.hyves.nl.

Hieronder eventjes weergegeven;

Hoi Hoi..

Ik heb het traject van eiceldonatie al helemaal doorlopen en met succes.

We zijn de gelukkige ouders van een meisje van 5 jaar en een jongen van 2 jaar.

Ik heb vanalles meegemaakt, van een zwangerschap (eerste keer eiceldonatie) en dus dochtertje.

2e eiceldonatie is niet gelukt. en bij de 3e wel een zwangerschap maar door een miskraam is hij dus afgebroken en de laatste poging die we mochten daar is ons zoontje uit geboren.

Wel bij ik heel ziek geweest tijdens de zwangerschappen en heb bij allebei zwangerschapsvergifteging gehad maar of dat door de eiceldonatie komt dat geloof ik niet zo.

De eerste keer dat we naar de gyn. gingen heeft het bij ons nog ruim een jaar geduurd eer wij aan de beurt waren en eer de psycholoog ons toestemming gaf en de wachttijd om was. Maar of dat ik alle ziekenhuizen hetzelfde is weet ik ook niet, ik denk van niet.

Iedereen heel veel geluk en succes..

Dus meiden, het KAN dus echt!!

Big hug voor iedere bikkel!

xxxx Elena

Geplaatst

Elena

Ik heb al 2 donaties meegemaakt, donor mijn nicht.

En de gynaecoloog was heel duidelijk.

Zolang zij de eitjes nog bij der heeft, zijn ze van haar en heeft zij alle zeggenschap over de eitjes.

Zodra ze de punctie heeft gehad zijn ze van het acceptatiestel.

En dus alle zeggenschap daarover.

Wat er mee gaat gebeuren.

Maar ja dat gaat dan over de eitjes en de embryoos enzo.

Over op oudere leeftijd weet ik dan niet, of het dan nog zo is.

Maar jullie komen er wel uit met haar, en je hebt de 31 nog een gesprek met iemand anders,

misschien gaat dat wat soepeler.

Wat lief die opsteker, Elena!!

Het is idd bij mij de 1 ste bijna goed gegaan, zou 16 maart uitgerekend zijn pffff.

Ik had hier hoogzwanger kunnen zitten!

Maar goed het is niet zo en we moeten verder, niet te vaak aan denken pffff.

En het komt allemaal goed....!!

Ook bij jou Elena en bij Fientje

2009 word het babyjaar !!!!!!:angel8:

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Meiden..

Ben ik weer ff er is nog een hyves site eiceldonatie daar schrijft ook een hoop en de elena door gaf daar zit ik ook maar is het wat rustiger http://eicel--donatie.hyves.nl/ dus als je lid wil worden..

Meiden ik reageer morgen ff maar mijn man is een paar dagen thuis geweest zit op de vaart en moet morgen weg. Ik kom morgen even reageren en heb ik ook wat meer tijd..

Liefs yvonne

Geplaatst

Hoi Claudia,

Afgelopen zaterdag is het niet doorgegaan, haar vriend kon er niet bij zijn. Dus da's jammer..... een herkansing volgende week zondag.

Hoe is het verder met jou?

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Oh Elena dat is nou jammer, maar het is zo weer weekend, dus je hoeft niet echt lang te wachten, is wel leuk als haar partner er ook bij is.

Met mij gaat het redelijk, onze optie was om een collega van mij te vragen, want zij toonde veel interesse in onze IVF en gaf te kennenm het ook wel te willen doen.

Maar heeft pas een baby 5 mnd, en geeft nog Borstvoeding.

Maar nu is het wat rustig van haar kant, dus hoop snel weer wat contact te hebben met haar en het dan vragen of ze nog misschien wil donoren wanneer ze met de BV gestopt is.

Ik merk wel dat ik heel graag weer een IVF poging wil doen!!!!!!

Succes meiske

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Ik begrijp wat je bedoelt, ook ik sta te springen om weer aan de slag te gaan. Vind het wel jammer dat het niet bij mijzelf gaat gebeuren maar dat ik nu afhankelijk ben van iemand anders. Vind dat maar héél moeilijk hoor....

Maar ok, vanmiddag bij mijn eigen gyn langs en het eiceldonatie-traject bespreken. En dan volgende week met mijn :angel8: naar het UMC in Utrecht.

Vertelde vorige week een vriendin (ik heb er eentje die nog jong is, nl. 30 :shifty:) dat zij de eerste was in mijn gedachten om te vragen. Maar ja, ik durfde niet :locked: omdat ze toch bekend en dierbaar is. Nu ik in zo'n riante positie zit, heb ik het haar nu alsnog verteld. En het gekke is dat ze eigenlijk héél positief reageerde, want ze had het zo voor ons willen doen.

Héél lief van haar natuurlijk, maar eerst aan de slag met wat we hebben. Je kan natuurlijk ook overdrijven....... :sly:

Spannend voor jou meis, ga voor je duimen en wie weet kan ik je alsnog op korte termijn 'helpen'.

Kus van mij!

Elena

Geplaatst

Elena

Ja het is heel moeilijk op het moment

Zou zo graag weer willen beginnen, maar geen donor.

Maar misschien moet het gewoon zo even wezen deze rustpauze

Zal best wel ergens goed voor zijn.

En wauw zeg dan heb je eigenlijk 4 kandidaten :angel8:

Waanzinnig zeg!

Dan moet het zeker wel gaan lukken om met 1 :angel8:een deal te sluiten, komt wel goed!

Hopelijk kan jij ook snel aan de slag.

Door die afspraken die hebt met donors en de Gyn, ben je al aardig op weg en aan de slag!

Vraagje, heeft je vriendin al kinderen, is ze klaar met de kinderwens?

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben ik weer...... Gisteren bij mijn eigen gyn geweest en verteld van onze plannen. Hij was erg verbaasd over mijn voortvarendheid en dat ik zowaar al een aantal geïnteresseerden had voor een mogelijke donatie.

In mijn geval, gaf hij inderdaad aan dat ecd de grootste optie gaf tot een kind. Mijn man blijkt er toch nog wat vragen over te hebben, omdat hij dacht dat een ecd véél minder succesvol was dan een eigen poging IVF. Nou de gyn was daar dus héél duidelijk in, hoe jonger de donor hoe groter het succes!! En dat wist ik al, maar mijn wederhelft moest nog even over die drempel.

Na het bezoek aan de gyn, hebben we samen nog de mogelijkheden en donors doorbesproken. Heel vervelend allemaal, want we zijn tot de conclusie gekomen om naast de belgische ook een nederlandse donor af te stoten. Dus meiden, hierbij de kans voor jullie ;-)

Aangezien mijn vriendin iets geroepen had dat zij dit ook wel voor ons wilde doen, gaan we haar van de week uitnodigen voor een goed gesprek. Mocht zij beschikbaar zijn en positief reageren, dan willen we met haar in zee en zou zodoende onze engel mogelijk ook beschikbaar komen.

Dus laat eventjes weten of jullie geïnteresseerd zijn. De ene donor is 32 en woonachtig in België en de anderen zijn beide woonachtig in Nederland.

Ik hou jullie op de hoogte.....

Greetzzzz en op naar een babyboom!!

Elena

Geplaatst

Elena, jij engel

Wat goed nieuws allemaal

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de Gyn en zo het een en ander op een rijtje hebt nu

Vraagje, hebben de donoren nog een kinderwens, Want dan is het geen optie?

En waar in nederland komen ze vandaan, weet jij dat?

Hoop voor jullie dat je vriendin ja gaat zeggen!!!!:angel5:

Liefs Claudia

Geplaatst

Hee meiden,

Mijn 2e mogelijke donor heeft helaas wederom de afspraak afgezegd. In plaats daarvan heb ik nu mijn vriendin alsnog uitgenodigd, dus a.s. zondag weet ik of zij voor ons wil gaan doneren.

Nog even geduld dus......

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena

He wat jammer nou weer van donor 2, ze wil toch nog wel??

Maar des te meer reden om je vriendin te vragen, is wel zo byzonder:angel8:

Succes

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden