Ga naar inhoud

Dagboek Elena - Eiceldonatie 2009!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En óf jij mijn voorbeeld bent!!!!! GEFELICITEERD!!!!!!! Geniet van dit ongetwijfeld heerlijke gevoel... en die 2 strepen zaterdag!

Lfs Nanne

• Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik voel mij wel een beetje een indringer...sorry

ik zat wat te googelen over eiceldonatie en kwam uit eindelijk hier terecht

(sorry el) ik ben de donor van elena...

ik ben helemaal blij vandaag..yes het is gelukt!!!

vind het jammer om te lezen dat mensen wantrouwend zijn over oplichting

ik heb dit puur uit liefde gedaan...

er is meer in het leven dan geld of een carriere

inmiddels zijn wij vriendinnen geworden...(toch el) hahahha

ik leef heel erg mee met de verdere ontwikkelingen....en niet alleen ik maar mijn naaste family ook

ik ben daar heel open in geweest

gelukkig ben ik gezegend met drie gezonde kinderen

ik kwam per toeval de oproep tegen(of het leven moet voorbestemd zijn)had er nog nooit van gehoord

dus dames verlies de moed niet!! ik denk dat er veel mensen zijn die niet weten dat dit bestaat

en el....ik zie jou volgende week...gezellig!!! kan ik je grote b.....n bewonderen

Geplaatst

Annamoon

Ik wil je even bedanken voor wat allemaal hebt gedaan voor Elena!!

Je bent een engel!

Mijn nicht heb het 2X voor mij gedaan dus ik weet hoe byzonder het is dat iemand dat voor je doet!

Daar ben je dan zo blij mee als iemand je wilt helpen om je droomwens te vervullen!

En als het dan ook nog eens lukt dan is het helemaal een kroon op de dienst!

En je heb er een vriendin bij hihi

BEDANKT!!

Liefs en een dikke knuffel van Claudia

Geplaatst

Lieve Annamoon, niks indringer, door jou is een hele grote wens in vervulling gegaan (daar gaan we wel van uit). Fijn dat je dit hebt willen doen, ik weet nog hoe blij Elena was toen er een donor zich gemeld, een engel.

Heel heel erg bedankt (het is niet voor mij geweest maar zo voelt het) door mensen zoals jij ziet de werleld er een stukje rooskleuriger uit!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Annemoon, voor mij ben je een kanjer!

Je hebt mijn forum vriendin kunnen helpen om haar grootste wens in vervulling te laten gaan.

Het is mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die zonder geld of winstbejag voor zichzelf iets voor een ander over hebben.

Des te meer mensen hierin het goede voorbeeld geven des te meer zullen er volgen!

Er zullen altijd mensen zijn die sceptisch tegenover dit soort dingen staan, dat is jammer want het maakt hun eigen belevingswereld er niet mooier op!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Heee Anemoon,

Zolang je niet steekt, zijn we vriendinnen absoluut.....:icon_geek:

Ja mensen, dit is mijn kanjer en ik heb haar gisteren als eerste gebeld om te zeggen dat WE zwanger zijn. Mijn dankbaarheid voor haar is niet uit te drukken in welke materialistische vorm dan ook. Volgende week komt zij lekker bij ons BBQ-en, hopelijk hebben we mooi weer!

Daar we beide géén verwachtingen hadden geschept naar elkaar toe, zijn we tijdens het gehele traject naar elkaar toegegroeid en delen we ondertussen lief en leed met elkaar. Ontzettend leuk en mooi meegenomen! Zodra de eerste 3 maanden om zijn, gaan we samen naar de babydump om daar inkopen te doen. En ook bij de 1e echo zal onze kanjer erbij zijn...... we zijn gewoon samen zwanger!!

Dus meid, we spreken elkaar weer gauw.... morgen eerst nog de officiële test doen en dan op naar de 1e echo.

@ Koosje,

Ik heb mijn oproep geplaatst op internet bij oa ;

viva / freya / kindje op komst / babybrabbel

Veel succes met je zoektocht!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

....... dat wij 1 of 2 babies welkom mogen gaan heten!!

Meiden, de officiële testdag is vandaag en om half 5 MOEST het gewoon gebeuren. De plus stond er nog eerder dan de controle lijn, dus vet positief dus!

We zijn helemaal in het universum, zó blij zijn we! Vanochtend ook met het ziekenhuis gebeld, maar zij konden geen afspraak inplannen voor een echo. Chips, a.s. maandag dus weer bellen op een ander nummer......

We moeten gewoon doorgaan met de bolletjes en de progynova t/m de 12e week. Géén leuk vooruitzicht, maar het is voor een uiterst goed doel. Ik ga mij maandag ook aanmelden bij Moeders voor Moeders, da's toch het minste wat ik kan doen voor al die andere moeders in spé.

Onderstaand nog eventjes mijn lijstje (handtekening), die te lang is geworden voor nog een zwangerschaps banner erbij. Dus bij deze in zeer korte versie onze geschiedenis.

12-2003; dochtertje, spontaan :thmbup:

06-2004; zwanger, miskraam bij 8,5 week

05-2007; MMM + diverse onderzoeken + IUI's

31/07; 1e IVF --> 1 eicel --> geen tp (niet goed doorgedeeld)

20/10; 2e IVF, wederom 3 follikels --> IUI - mislukt!

01/12; we gaan op zoek naar eiceldonor

30/12; een serieuze engel heeft zich aangemeld

29/05; uitgangsecho + start decapeptyl

16/06; punctie!! --> 8 eicellen!!!

19/06; tp 2 emmies (7- & 9-cellig) én 2 cryo's!!!!

02/07; kon het niet laten, al getest --> POSTIEF!!!

04/07; officiële testdatum --> wederom POSITIEF!!!:bf_new:

21/07; 1e echo - een 2-ling met hartactiviteit!

04/08; 2e echo - 21 en 22 mm + beweging!

25/08; 3e echo - nekplooimeting (1,0mm + 1,2mm)

16/10; 20wkn echo - alles ok én 2 jongens!!

24/01; ze zijn er!! (33 weken en 5 dagen)

Geplaatst

Elena,

hier dan officieel, van harte gefeliciteerd!

echt een heerlijk gevoel een positieve zwangerschaps test!

geniet ervan.

liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Elena,

Lees net het geweldige nieuws..GEFELICITEERD!!!.Wat ben ik blij voor jullie. Geniet er van je hebt genoeg moeite moeten doen voor dit wonder!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

@ Debbie, O meis wat vind ik het toch knap hoe jij je weer kan plaatsen in anderen. Ik ben er gewoon emo onder, kan er echt niets aandoen. Ik blijf jou ook in de gaten houden hoor, want mijn vurige wens is dat ook bij jullie een brusje ter wereld gaat komen op termijn. Ik blijf in gedachten bij je meis en duim voor jullie!

knuffel,

Elena

Geplaatst

hoi elena

van harte gefeliciteerd meid!!!

jij geeft ons hoop dat het eens zal lukken!!!!

geniet ervan,dit pakt niemand je meer af!!!

veel liefs, druif

Geplaatst

he el,

poging 2 weer mislukt grrrrrr

weer een heel verhaal en toen kon ik niet plaatsen

even kijken of dit werkt

Geplaatst

he el,

ik vond het gezellig vandaag

ik vond je kaartje heeel lief en geef je een dikke kus

ik kijk uit naar de 21 ste

en je weet het...i àm all yours

ik doe het zo weer!!

hoop dat er meer vrouwen zijn die dit voor een ander willen doen

ik ben blij dat jij op mijn pad gekomen bent....

dikke kus xxx

Geplaatst

Wat geweldig. In het begin vreemden voor elkaar en nu door jou "toedoen" is die nu inmiddels goed bevriende vreemde zwanger van mischien wel een tweeling.

Anamoon jij bent geweldig en Tjoender heel veel geluk gewenst en een fijne zwangerschap.

Sandra

Geplaatst

Hallo Elena,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!! ik ben de laatste tijd niet zo "actief" geweest op het forum maar was met name ook wel benieuwd naar jullie , wat super dat dit bijzondere traject zo goed aangeslagen is!!! Geweldig.

Geniet ervan en ik hoop dat jullie succesverhaal een voorbeeld is voor anderen en eventuele twijfelaars over de streep zal trekken!

Lieve groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hallo Annemoon

ik wilde je even laten weten dat ik het geweldig vind wat je gedaan hebt! Het is echt heel bijzonder en een extra mooie bijkomstigheid is dan ook dat het tussen jullie beiden zo goed klikt.

Ik vind het top!!!

lieve groeten

Meiske74

Geplaatst

Heee Annamoon,

Wij vonden het gisteren ook onwijs gezellig, jammer alleen dat het weer niet echt lekker meewerkte. Maar ok, dat mocht de pret niet drukken. Was gisterenavond écht bekaf..... miste mijn tukkie van zes uur 'savonds op de bank.... en ben gelijk met Minke naar boven gegaan. Heerlijk getukt en vanochtend pas om half 9 wakker geworden. Wel helaas vannacht er 2x uitgeweest om te plassen.....maar dat ging gewoon op de automatische piloot :icon_biggrin:

Vanochtend maar een beschuitje gegeten, want ik ben wederom :sick:. Mag natuurlijk niet klagen.... maar ik vind het een beetje lastig omdat ik zo gammel word van het bijna niet eten. Kan de koelkast niet meer opendoen, zo onwijs misselijk word ik van al die geuren.

Mijn lief had het vanochtend ook ineens over 2 kleine kiddies ipv van 1!! Hij went er nog wel aan..... hahaha. We zullen het de 21ste zien, ben verschrikkelijk nieuwsgierig hoor!! Nog 9 dagen moeten we wachten...... pfffff!

En ik voel me bevoorrecht dat jij ook op mijn pad bent gekomen en ons het mooiste kado hebt kunnen geven wat met géén geld te betalen is. We zullen altijd verbonden met elkaar blijven, ook indien het alsnog fout zou kunnen gaan (maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit).

Knuffel van ons!!!

Elena

Geplaatst

Hoi Meiske,

Dank voor je lieve woordjes, ja het leven kan hele onverwachte wendingen geven..... en dat maakt dit alles zo bijzonder en leuk!

Ik hoop voor jou dat in september ook JOU tijd gaat komen en jouw 2e poging succesvol zal zijn. Mijn duimen draaien voor je hoor!!! Héél véél succes!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

elena

heel jammer dat ik er dinsdag niet bij kan zijn:toothy1:

maar zal aan je denken...

en ga je zeker spreken....vier het feestje wel alleen:sunny:

• 5 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden,

ik lees heel veel over eiceldonatie, meiden van het formum die geen eitjes meer hebben en die van een donor krijgen en zelf zwanger raken.

Ik ben op zoek naar informatie omgekeerd. Ik heb zelf eitjes na diverse ivf behandelingen hebben we wel embryo's maar om de een of andere reden wordt het nooit een zwangerschap.

Ik lees, zie en hoor heel weinig om ons embryo bij bijvoorbeeld mijn zus te laten terugplaatsen in de hoop dat het daar wel tot een zwangerschap komt. Wie o wie heeft info voor mij?

Groet Sassie

Inmiddels 22 IUI behandelingen ondergaan

Bij de 3e IUI was het raak na 10 wkn miskraam

5 IVF behandeling 5x terugplaatsing 2 embryo's

1 ICSI behandeling. 1 embryo teruggeplaatst

Geplaatst

Hey Elena,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap geweldig dat je Annemoon tegen bent gekomen en dat je er ook nog eens een mooie vriendschap aan over houd

@ Annemoon echt geweldig wat je hebt gedaan, wij hebben er veelbewondering voor dat er nog van deze engeltjes bestaan. Ook wij hebben deze week een donor gevonden wij moeten alleen nog kijken of ze geschikt is.

@ Sassie ik zou het eigelijk niet weten maar volgens mij moet dit wel mogelijk zijn ik zou gewoon de Gyn vragen of nog even googlen zal straks even kijken of ik iets kan vinden voor je.

Liefs Chantal

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Elena,

Even een vraagje voor jou:help:, Weet jij misschien hoe streng ze zijn in het UMC wat betreft overgewicht, Wil mij hier alvast op voor bereiden ben al een tijdje bezig om wat kwijt te raken maar aangezien ik een eetstoornis heb gehad wil ik niet echt lijnen ik ben erg bang dat ik dan weer doorschiet in het verkeerde gedrag en ik heb het nu zo goed onder controle dat ik er eigenlijk niet meer zo bezig was tot dat ik gisteren een lijst moest invullen voor een gezondheids spreekuur.

Hoe gaat het eigenlijk met de jou en de rest op deze topic.

Chantal

Geplaatst

Hoi Chantal,

Pfoe, daar heb ik even geen antwoord op. Ikzelf heb geen last van overgewicht dus dit is bij ons niet aan de orde gekomen. Moet wel zeggen dat de dokter die wij hadden een heel gezellig 'dikkerdje' is en vooral een lief mens. Dus wie weet doen ze niet zo moeilijk.

Ik wens je in iedergeval heel veel succes!!!

Greetzzzz,

Elena.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden