Ga naar inhoud

Claudiaatjes avontuur naar IVF poging 3

Aanbevolen Berichten

• Reacties 373
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat doen we zeker, we blijven positief!!!

Voor jullie ook spannend zeg, jullie zitten in de wachtweken!!!

En bijna testen, nog een paar dagen..!!

Ik wens jullie al heel veel succes en ik duim voor jullie!!!!!

Jullie ook positief blijven he!!

liefs Claudia

Geplaatst

Sorry meis, ik had het helemaal gemist dat je naar het ziekenhuis moest.

Het zou mooi zijn als het 8 juni goed van dikte is. Scheelt weer een hoop gedoe. Spannend allemaal hoor.

Liefs,

Vanessa

• 3 weken later...
Geplaatst

hoi meiden

nou het is echt een avontuur aan het worden.

Ik kom net terug uit limburg en mijn BMS is niet goed, nog te dik is 12mm .

Ws is het nog oud slijmvlies van de vorige pogingen wat niet weg wil gaan.

Het moet nu mechanisch weggehaald worden dat houd in wegschrappen.

Ik moet dat trouwens in rotterdam doen, Gyn in limburg doet zulke klusjes niet is alleen gespecialiceerd in IVF.

Geeft niet scheelt weer een rit naar limburg en ik heb nu SFG gebeld en een afspraak gemaakt bij mijn vorige Gyn dus ook oke!

Die afspraak staat voor 3 juli, het zal ws eerst een gesprek zijn.

Dus weer ff een tegenvaller ook omdat die afspraak pas over 4 wk is, het duurt allemaal zo langggggggg!

Als ik dan door SFG weer vrijgeven word zeg maar moet ik Geertgen weer bellen en een afspraak maken om verder te gaan.

En dan gaan we beginnen met het 2de stukje van het schema waar we gebleven waren en dat duurt dan 4 weken, dat valt weer mee dacht nl dat hij dan helemaal opnieuw wilde beginnen zou dan 8 weken zijn, maar gelukkig kunnen we dan verder van waar we een paar weken geleden gebleven waren pfff.

Wel ff spannend dat wegschrappen dalijk!

Liefs Claudia

Geplaatst

Jee Claudia dat is inderdaad wel spannend, bij deze alvast veel succes. Wel weer een beetje een domper voor je, je wil juist zo graag vooruit. Maar evengoed aan de andere kant ook nog weer wat positiever nieuws je hoeft gelukkig niet weer helemaal terug naar het beginpunt.

Geplaatst

Pfff, wat een tegenvaller zeg. En het lijkt me ook geen fijne behandeling... Veel sterkte. Vooral weer met dat eeuwige wachten!

Henne

Geplaatst

Dat is echt iets voor jou Claudia, ondanks je eigen ellende aan een ander denken.

Bij ons was het gelukkig goed. Ons ukkepukje is ruim 2 cm. En het hartje ging mooi tekeer. Volgende week dinsdag naar de poli voor risico zwangerschappen.

A.s. vrijdag naar de diëtiste en de diabetusverpleegkundige.

Sterkte meissie!

Geplaatst

Hoi Claudia

Jeetje wat een verhaal zeg!! ik wist helemaal niet dat ze dat ook al konden.

Fijn te horen dat het na 3-7 wellicht weer snel door kan gaan, ik herken dat gevoel van "het gaat neit snel genoeg" maar al te goed.

jeetje meis, alvast heel vel succes gewenst 3 juli!!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Claudia,

Chips!!! Had zo gehoopt dat je bms er nu qua dikte wel goed was en dat je aan de slag kon gaan. Weer een maandje wachten..... maar dan hoop ik echt dat je groen licht krijgt!

Succes meis en ik denk aan je (ook al ben ik niet veel meer op het forum).

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Claudia balen zeg, weer wachten. Het houdt niet op. Sterkte.

Ik wist helemaal niet dat je bms kon blijven zitten en zo je hele schema in de war kan schoppen.

Sandra

• 4 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden

Ben net terug uit het SFG gesprek met Gyn gehad.

Allereerst heeft hij ook BMS gechecked en was nogsteeds 12mm te dik dus.

In de eerste instantie werd ik door mijn Gyn in Kliniek Geertgen gestuurd voor het schoonmaken van het BMS.

Vinden ze toch wel wat richoreus ik heb nu een kuurtje Microgynon een hogere dosis dan als gewone pil gekregen voor 10 dg dan ongi en

20 juli terugkomen om BMS weer te checken.

Is het dan nog dik dan gaat die kijkoperatietje doen.

Aan de ene kant ben ik wel opgelucht dat er (nog)niet weggeschraapt gaat worden.

En hij het nog probeert met weer een ander kuurtje.

Aan de andere kant denk ik weer een ik heb er al 2 geprobeert helpt niet!

Misschien alleen maar weeeeer uitstel

Maar wie weet deze kuur wel 3 x is scheepsrecht zeg ik deze poging (3de) maar steeds!!

En ik vind het fijn dat er weer interactie is!

Liefs Clau

Geplaatst

Ja dat is inderdaad wel een dubbel gevoel meid, ik hoop voor je dat het kuurtje deze keer wel gaat werken dat zal ongetwijfeld een stuk prettiger zijn dan het schrapen. Er gebeurd in ieder geval weer wat dus ook dat zal vast een fijn gevoel geven. We duimen voorlopig in ieder geval nog door zodat jij ook snel met de poging kan beginnen en vervolgens snel op een zwangerenbankje kan plaats gaan nemen.

Geplaatst

Claudia, we gaan hier met ons allen duimen dat deze kuur helpt!

Geen kijkoperatie of iets anders engs.

Gewoon een tp van een mooi embryootje!!!!!!!

Het is jullie zo gegund...

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Claudiaatje,

Kan me voorstellen dat je blij bent dat er nog even niets weggeschrapt hoeft te worden. Het blijft natuurlijk een eng idee.....

Nu duimen we met z'n allen (zoals Vanessa al zei) dat de pil z'n werk gaat doen en jij dadelijk alsnog aan een poging kan gaan beginnen. Dus we spreken af..... eind deze maand ga je ervoor ok?!??? Die foto moet er toch echt gaan komen!

Toi toi meis en sterkte!!

Dikke knuffel,

Elena.

P.s. wat een kanjer he, onze engel! Volgende week komt ze gezellig BBQen, kunnen we even bijkletsen.

Geplaatst

Hoi meiden

Vergeet jullie trouwens te vertellen dat mijn BMS bij poging 2.....14mm was wist ik toen niet, wel dat het wat dik was maar niet hoeveel!

Best veel he, er niets aan gedaan toen!

Dat stond in mijn dossier vorige week in het SFG.

Liefs Claudia

Geplaatst

Sandra

Dat was toen volgens mij ongeveer een week voor TP

En nu is het zelfs 18mm geweest na 3 weken estradiol

Is toen voor ik begon met estradiol geen echootje gemaakt helaas

En nu krijgen ze het tot nu toe niet dunner dan 12mm.

we blijven postief

Met dit kuurtje moet het lukken en anders schoonmaken

Liefs Claudia

Geplaatst

Hey Claudia,

Gisteren heb je in t kort je verhaal in een reactie terug beschreven.

Lees nu jouw verhaal hier wat uitgebreider ...

Niet niks..hoop voor je dat het weg schrapen je bespaard blijft.

Geduld is een schone zaak zeggen ze..jouw geduld word ook erg op de proef gesteld zo langzamerhand lijkt me..komt vast goed! Duim voor je.

Geplaatst

Ja we worden heel erg op de proef gesteld wat ons gduld betreft is helaas hier ook wel te merken hoor moet ik bekennen.

We zijn allebei heel erg bang dat na al deze moeite, tijd, energie

en spanningen deze poging voorals nog niet raak is.

Het is een blijft toch een gok en fifty fifty kans het is ja of nee.

En dat maakt het heel moeilijk nu.

En mijn vriend is niet een prater dat is ook erg lastig.

We zijn wel positief hoor zeker wel 3 x is scheepsrecht en er word nu hard aan gewerkt dus het moet haast wel goed komen en we willen ook evt poging 4 doen en dan zelf betalen.

Zoals we er nu over denken.

Het is nu trouwens ook extra moeilijk deze dagen omdat mijn schoonzus (vriendin van mijn vriend zijn broer|) gisteren bevallen is van een zoontje.

Komt er ook nog eens bij.

Ook wel via de gyn zwanger geworden en er 2,5 jaar over gedaan dus ook niet echt gemakkelijk geweest voor hun.

Maar het maakt het het allemaal niet makkelijker op voor ons.

Natuurlijk zijn we harstikke blij voor hun.

Maar wij willen ook, maar het duurt zo ontzettendddd lang allemaal!!!

Liefs Claudia

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden