Ga naar inhoud

Claudiaatjes avontuur naar IVF poging 3

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi hoi dames

bedankt nog voor jullie reacties doet me wel goed te lezen dat het vaker voorkomt dat een babytje klein is in de zwangerschap en het uiteindelijk allemaal goed komt!

Vanochtend de uitgebreide echo gehad in het EMC en alles zag er wederom weer goed uit alles zit er op en er aan en doet het ook.

Het enigste is dat het hoofdje iets te klein is op de groeischema.

en dat kan dus zoals van de week verteld werd in het SFG een chromosoom afwijking zijn of een infectieziekte denk aan toxapasmose, rode hond endergelijk.

Op die ziekte ben ik vorige geprikt en krijgen we volgende week de uitslag van.

En voor de chromsoomafwijkingen is alleen een vruchtwaterpuntie en optie want alleen dan kunnen ze bij ons kindje zien of daar wat mee is omdat er verder op de echo geen afwijkingen te zien zijn.

maar ze gaf zelf al gelijk aan dat dat voor ons misschien geen een optie is aangezien er geen concrette aanwijzingen zijn en we via IVF zwanger zijn geworden.

Nu is er afgesproken dat we over 2 weken weer een uitgebreide echo hebben en ze dan weer kijken hoe de kleine het doet in de groei.

kleine weegt 350 gram en was lekker aan het bewegen heel leuk

we hebben ook een 3D foto ook ontzettend leuk, zal hem hier plaatsen later.

Liefs claudia

• Reacties 373
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieverd, over twee weken weet je dus eigenlijk pas meer.

Verder kunnen ze neem ik aan nog niets zeggen over wat voor consequenties dit heeft?

Dikke knuffel!

Geplaatst

hoi vanessa

we weten nu idd nog niet zo veel

volgende week de bloeduitslagen voor evt infectieziekten

en over 2 weken idd een nieuwe echo en dan kunnen ze een verloop zien van de groei.

en afhankelijk daar weer van zal er een plan komen

of niet als blijkt dat er niets aan de hand is met de kleine!

ze gaf ook aan dat er bij 98% van deze situaties de babys gewoon alleen maar klein zijn zonder aanwijzingen.

en 2% er een aanwijzing voor is zoals infectieziekten of chromosoomafwijking.

dat was wel fijn om te horen.

en zal de kleine over 2 weken niet goed gegroeid zijn dan zullen we misschien toch een vruchtwaterpunctie moeten doen om te kijken of er chromosoomafwijkingen zijn, maar dat hoeft gelukkig nog niet direkt.

liefs claudia

Geplaatst

Ik heb net gereageerd in ons ander topic!

Maar 2% is een kleine kans en ik zou gewoon uit gaan van het positieve hoor!!! Het is gewoon een kleintje... bij mij ook!! Dat zei de echografist ook...en dat ie waarschijnlijk ook niet heel groot zou worden!

Sterkte watn dit brengt natuurlijk wel weer veel stress met zich mee...ben je er wel een beetje rustig onder!?

Geplaatst

Claudia,

Nog even een vraagje... hoe zit het met de groei van je buik?

Ik pas nog steeds in mijn eigen kleding..en als je niet weet dat ik zwanger ben, dan zie je het ook niet! (Heeeeeel licht misschien!)

En af en toe voel ik een plopje...en dat is het dan ook!

Verder hebben we bericht gekregen via Geertgen dat het zaad vrijgegeven gaat worden, het half jaar quarantaine is voorbij.. en dat speelt toch behoorlijk door mijn hoofd.. niet negatief hoor, maar gewoon, dat het dus straks ook zo kan zijn dat er iemand zwanger is van mijn vriend zijn zaad. Harstikke mooi natuurlijk, maar dat houdt me toch ook wel bezig, dat het zo kan zijn, dat er over 16 jaar iemand bij ons op de stoep zou kunnen staan.

Geplaatst

hoi suze

Mijn buikje is ook niet zo groot, een bescheiden zwangerbuikje.

Ik draag al wel zwangerschapsbroeken omdat het gewoonweg ook lekkerder zit en ik pas ook niet meer in mijn eigen broeken.

Wij waren zaterdag op een verjaardagsvisite en werd gefeliciteerd en leuke spontane reacties alleen 1 iemand zei "waar is het, want ik zie het niet hoor" ik dacht mens hou je kop dicht pfff

we hebben gisteren aan de echoscopiste gevraagd hoe het met mijn buik zit omdat het niet groot en vertelt over die reactie op die verjaardag

Zij zei nou maar dat ga nu pas komen de baby komt nu pas goed in gewicht aan en boven je navel vanaf nu zal het hard gaan.dat deed ons wel goed om dat te horen en bij een eerste komt het ook later.

en dat klopt ook wel de laatste 2 weken is het meeste buik bij mij ook gekomen!

Ik zou me daar geen zorgen over maken het zal gauw komen en dan moet je er nog een aantal weken mee lopen als een waggel eendje in de warme zomer pffffff op je slippers die je dan alleen nog maar aan kan!

Ik heb dat ook wel een beetje met het zaad, als het goed is is het van mijn vriend ook al gebruikt, ik hoop dat we er iemand mee kunnen helpen net als wij geholpen zijn en daar erg blij mee zijn. Alleen ja het idee dat er straks misschien een kindje rondloopt van mijn vriend en over 16 jaar komt aan bellen. ben ook benieuwd hoe dat dan allemaal zal gaan!

En ik voel ook nog niet zo veel denk af en toe wat te voelen maar kan niet bewust zegen dat het de kleine is.

Maar placenta ligt ervoor dan kan het ook wel even duren.

En van de week in het SFG zei de vrlk ook dat dat ook nog niet perse hoefde.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi dames

Ik heb de echofotos in wat groter vermaat kunnen veranderen een paar berichten terug en ook vorige bladzijde, en bij deze ook nog gelijk nog 1 erop gezet

van afgelopen maandag toen was de kleine lekker aan het duimen met hele handje voor het hele gezicht!

Foto-JV7ZIYWN.jpg

• 1 maand later...
Geplaatst

Hee meis,

Moest weer even zoeken naar je topic, maar heb 'm gelukkig weer gevonden. Ben zoooo ontzettend nieuwsgierig hoe het met jou en de kleine ukkepuk is. Hoop dat de kleine zich ondertussen herstelt heeft en weer aardig op het groeischema ligt.

Hoop gauw weer wat van je te lezen!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hier nog een nieuwsgierige dame!

Toch wel gaaf dat het ons toch alledrie gelukt is om zwanger te worden.

Morgen mag ik weer beginnen met stimuleren, er is een hoop gebeurd, teveel om uit te typen.

Liefs

Vanessa

Geplaatst

Heee Vanessa,

How's life?!? Ik las je onderschrift, kl... voor je hoor!! Maar begrijp dat je nu weer met een nieuwe poging gaat beginnen? Bikkel die je bent....

Die 'kleine' van jou ziet er wel héél gezond uit zeg! Ook alweer bijna een half jaar, wat gaat dat toch hard he? Kan ze al omrollen of misschien al zitten?

De boys doen het ook meer dan goed, alweer bijna 5 maanden! Vanochtend bij het CB geweest en Sjouke is nu 6,5 kg en Sietse 6,2 kg. Sjouke is ook 1,5 cm groter nl. 64 cm t.o.v. z'n broertje. Gaat dus lekkerrrr.....

Nou meis, veel succes met je volgende poging!! Mijn duimen draaien weer! Overigens begint het bij mij nu ook weer te kriebelen hoor, ik heb nog 2 cryo's.... eerst nog wat zwangerschapskilo's kwijt zodat het misschien weer een 2-ling wordt als ik ze laat terugplaatsen. Hoe minder kilo's mee te torsen hoe beter de conditie.... toch?!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

hee vanessa

hier ook wel veel gebeurt eigenlijk

ik schrijf ook wel eens in het topic uitgerekent in september

of eiceldonatie spanje of geertgen.

eigenlijk weinig hier

het is idd gaaf dat we ons 3 zwanger zijn geworden, echt wel toppie

ik hoef niet zo lang meer nog 10 weken

maar het zal wel eerder worden.

placebta gaat langzaamaan wat minder werken en die gaat het ws niet redden tot 40 weken.

babytje is wat klein, maar groeit wel

en zo lang het groeit laten ze het zitten.

het is geen onbezorgde zwangerschap helaas, we maken ons best zorgen hoe dit allemaal af gaat lopen.

voel me ondanks dat wel goed heb weinig klachten gelukkig.

krijg echt al een aardig buikje

en de kleine beweegt regelmatig hihi

pretecho was ook erg leuk we hebben allebei echt genoten!!

van de kliene kniopgen, lachttrekjes, gapen, hapen enzo echt geweldig.

kleine heb het best naar zijn zin zo te zien!

ik zit ook op zwangerschapsyoga ook erg leuk en gezellig, gisteren partneravond ook erg leuk.

we hebben alle spulletjes binnen, wieg, commode, box, kinderwagen

allemaal leuk

nu nog het kamertje afbehangen,we zijn wat laat maar we kregen nieuwe ramen en deuren vandaar.

zit nu wel een beetje op mijn schopstoel, mag van mij allemaal wel af nu.

moet de kleertjes enzo nog wassen en strijken nl.

mag nu trouwens 3 x per week naar het ziekenhuis

3x in de week hartfilmpje van de kleine

1x per week navelstrengdoorbloedingmeting dmv echo

om de 2 weken groeiecho+consult

dus we worden goed in de gaten gehouden!

fijn dat je morgen weer mag stimuleren voor de nieuwe poging

ik hoop ook dat deze poging helemaal goed gaat en er een brusje voor BO komt, lijkt me leuk voor der en voor jullie natuurlijk!

ik zal weer heel duimen voor jullie!

liefs Claudia

Geplaatst

Gelukkig groeit je kleintje nog steeds. Wel een geklep iedere keer naar het zh, maarja als dat beter is dan doe je dat met liefde. Wel fijn als je niet voor iedere afspraak een half uur moet wachten. Ik hoop dat jullie kindje zo lang mogelijk mag blijven zitten.

Elena? Cryo's terugplaatsen? Geweldig, nog een tweeling!

De zwangerschapskilo's ben ik kwijt, pfffft. Wel fijn als je weer in je eigen kleding past.

Ook bij deze poging gaat er weer veel zoals het niet zou moeten zijn. Wij hebben twee nieuwe artsen in Apeldoorn die alles moeten overleggen met hogerhand (wat mijn geval betreft). En daardoor moet ik zelf alert zijn op wat er gebeurt. Ik kreeg bijv. een pil voorgeschreven waarvan ik zelf wist dat ik die beter niet slikken kon i.vm. mijn eerdere trombosebeen. Nee, dat was geen probleem. Wel belde ze 's middags op dat ik hem inderdaad niet hebben mocht en iets anders kreeg. Weer terug naar het ZH en toen de hele middag onder de pannen geweest om 1 spuit toegediend te krijgen. Dat is maar 1 voorbeeldje. Daar wordt ik echt moedeloos van, dat heb ik gisteren ook tegen de arts gezegd.

Ga me snel douchen en aankleden!

Fijne dag!

Dikke knuffel,

Vanessa

• 1 maand later...
Geplaatst

Claudia,

Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat...gaat alles goed.

Zijn de laatste loodjes een beetje uit te houden..hier gaat alles zijn gangetje!

Nog 2 weken te gaan en dan is het zover!

Spannend....

Liefs

Geplaatst

hoi hoi suze

ben ook benieuwd hoe het met en jou en de kleine gaat!

Ik schrijf de laatste tijd bij uitgerekend in september

dus daar staat mijn verloop van de laatste weekjes

Hier gaat het goed controles zijn goed

alleen de kleine is een draaikont dus ene keer stuit de andere keer een andere vorm van stuitligging en nu weer met hoodje beneden wat dan weer goed is natuurlijk.

Maar de OK voor een keizersnede is door de ligging van afgelopen week gepland!

maar nu de kleine in hoofdligging ligt kijken ze dinsdag nog hoe het ligt en ligt het nog in HL dan word het een inleiding dinsdag en anders keizersnede

dus het is spannend wat het gaat worden dinsdag

maar in ieder geval gaan ze het dinsdag halen of opwekken.

De kleine woog gisteren 2420 gr, is niet zo heel veel gegroeid ten opzichte van 2 weken geleden, dus wel goed dat dinsdag DE grote dag is!!!

maar vertel hoe is het met jou?

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat spannend dat je al zo snel gaat bevallen!

Nog maar een paar dagen dan is het zover voor jou, spannend hoor!

Hier gaat alles goed, maar qua conditie etc ga ik nu hard achteruit, het begint zwaar te worden.

De 24e sta ik gepland voor de keizersnee.. zo laat mogelijk in week 39.

De groei bleef wat achter van de kleine, maar heb het idee dat ik aan het inhalen ben, ik groei nl als kool. Komende week, laatste controle.

Verder heb ik toch ook wel last van dat de kleine in de stuit ligt. Ze drukt tegen mijn ribben en is zo beweeglijk als het maar kan, wat ik nogal vervelend vindt voelen af en toe..heb er soms echt buikpijn van.

Ik kan het hoofdje ook steeds voelen, ze zit steeds rechts onder mijn ribben..en gaat dan af en toe met haar hoofdje heen en weer..dat voelt zo raar.

Daarnaast heb ik weer zo n last van zuur.....ik word er s nachts gek

van, de medicijnen helpen ook iet echt. Tja, het zijn de laatste loodjes hé..en die wegen het zwaarst.

Ik zie wel vreselijk op tegen de ruggeprik... probeer er maar zo weinig mogelijk aan te denken!

Claudia, heel veel succes de komende dagen.. ik ben zo benieuwd wat het wordt en of je normaal mag bevallen! Maar het belangrijkste is dat het gezond is. Hoop snel weer wat van je te lezen.

Toi toi toi.

Liefs

Geplaatst

Zit hier even met een hypo (2.0) en een overheerlijke mergpijp (fout) het forum bij te lezen. Claudia alvast ontzettend veel succes dinsdag. Ik zal aan je denken en hoop dat het helpt. Ik hoop dat je een goede kraam krijgt! hahaha

Heel, heel, heel veel liefs,

Vanessa

Geplaatst

hoi suze

Dus jij hebt ook een datum de 24ste

spannend en byzonder he dat je nu een dag weet dat er wat gebeuren gaat!

Bij mij weten we morgen pas of het een keizersnede word of een inleiding hangt van de ligging van de baby af morgen!

dus nog spannend

hoe zit dat bij jou?

Want in een week kan de klien nog draaien dus misschien gaat jou baby ook nog goed liggen!

word het dan ook een inleiding als het volgende wek goed ligt?

Wat fijn dat je denkt dat de kleine nu lekker gegroeid is

alles is meegenomen wat er nu bijkomt aan gewicht bij de kleine

Ruggeprik lijkt mij idd ook niet erg fijn, brrrrr.

Vanessa

lekker he een mergpijp hihihihi

Er komt een collega kramen, heb een voorkeur gegeven, dus het zit wel goed denk ik hihi.

ik hou jullie op de hoogte!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

even een berichtje voor je achterlaten om je veel succes toe te wensen morgen.

Spannend en ook bijzonder dat je weet dat er van alles gaat gebeuren.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Claudia,

Ik wil je via deze weg heel veel succes wensen voor morgen en dat het allemaal voorspoedig mag verlopen, en dat jullie daarna heerlijk kunnen genieten van jullie kleine.

Zet hem op.

Gr. Corina.

Geplaatst

meiden bedankt!!!

vanochtend nog ctg controle geweest

en die was goed!

de dr heeft ook nog ff met de echo gekeken hoe de kleine ligt en de baby ligt nog steeds in hoofdligging!

dus we gaan er maar van uit dat het een inleiding word!

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden