Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eindelijk mogen we dan bijna beginnen.

Mijn fruitlade is voor de helft gevuld met fruit de andere helft met spuiten.

Sjeee wat is het veel zeg..

Nu de dag dichterbij komt vind ik het ineens doodeng.

het idee van die spuiten maakt me ineens ontzettend bang nu het zo dichtbij komt.

Ik weet gewoon echt even niet of ik dit wel kan en durf.

Mijn man gaat gelukkig wel bij me spuiten, ik hoef het dus niet zelf te doen. Maar toch ik ben inneens zo bang.

Maar het zal er vast wel bij horen denk ik dan maar.

Op naar de eerste spuit pffff.

Moest het even kwijt hoor.

Posted

Hey,

Succes meis. Kan me voorstellen dat je er een btje tegenop ziet. Ik had van mezelf nooit gedacht dat ik mezelf zou kunnen prikken. En toch doe ik het gewoon zelf!

De eerste keer stond ik te trillen van angst. Het idee omdat bij je zelf te doen stond met zo tegen. Toen ik de prik had gezet vond ik het reuze meevallen. Geen centje pijn!

Succes met je eerste prik!

Liefs,

Jane

Posted

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die er zo tegenop ziet.

Ik ben sinds gisteren ineens zo bang.

Ik zou op dit moment het liefst alles in de prullenbak willen gooien en doorgaan met mijn leven.

Maar de wens is zoooo groot voor een brusje.

Morgenvroeg gaat dus de eerste deca derin.

Posted

Hey Bitch,

Ik ben ook wel doodsbang voor spuiten, prikken, maar ik kan niet anders zeggen dan dat het mij ontzettend is meegevallen, ik wilde het juist zelf doen omdat ik het idee van een andere leek (mijn lief) die zou gaan spuiten nog veel enger vond. Ik had juist de beredenering dat ik het dan nog beter zelf kon doen omdat je jezelf en jouw lichaam toch beter kent maar als je dat niet aan durft en jouw man wel dan is dat ook een prima oplossing, al met al bedoel ik dus gewoon te zeggen dat het echt ontzettend meevalt!!

Posted

Hallo meiden,

Ik ben nu al weer 2 weken bezig, mijn pijn grens is echt enorm laag alles doet pijn, en ik vind alles eng..... Maar het prikken is echt een makkie je voelt niks en het is met 10 sec niet eens al weer klaar....... Ik heb zelf bijna geen bijwerkingen dus dat scheeld ook nog eens enorm.... Ben alleen zo nu en dan een beetje down en emo door de deca dat is het enige...

suc6

Posted

't Is ook wel confronterend als de groentela in je koelkast vol ligt met hormonen, toch? Vond ik wel tenminste...

Er ligt 'een hele berg' medicijnen en je weet dat alles in je eigen lijf ingespoten gaat worden.

Succes, als je eenmaal bezig bent is het heerlijk om de hoeveelheid af te zien nemen; dan wordt het weer steeds minder en kom je steeds verder in je behandeling.

Dat vind ik altijd prettig, om op een gegeven moment te zien hoe weinig er nog maar in de groentela aan medicijnen ligt...

Posted

Hey, ik begrijp het ook hoor, die plotse angst. Ik heb het altijd met de eerste prik en het moment dat we de medicatie in huis halen, dat is zo'n confrontatie. dan komt meestal de woede, de machteloosheid en de angst naar boven maar eens je bezig bent, valt dat echt mee hoor, dan zit je zo in je patroon van alarmen en afspraken dat het zijn gangetje gaat en idd je ziet de medicatie mooi slinken ;)

Succes !!!

Posted

Dankjewel allemaal voor de lieve reacties.

Inmiddels heb ik zojuist al de 5x gespoten.

1e ag heeft mijn mn gedaan dat was een ramp, De rest heb ik zelf gedaan, ging wel beter.

Maar leuk is anders, ik vind het verschrikkelijk.

Ik ben zo emo als weet ik wat, en heb kei veel van die opvliegers, heb ik het ineens kei heet en breekt het zweet me uit pff

Maar goed het is voor een goed doel he.

Wij gaan vanmiddag lekker een weekje naar zee, even uitwaaien.

en dan maandag 2-3 de uitgangsecho dan hoor ik of ik mag beginnen met de purugon ofzoiets.

Meiden succes allemaal.

En ik lees volgende week weer bij:)

• 2 weeks later...
Posted

Intussen weer terug van vakantie.

Heerlijk uitgewaaid aan zee.

Het spuiten van de deca vind ik verschrikkelijk het brand zo. Hebben jullie dat ook?

Sinds vanmorgen is ook de puragon prik er bij gekomen.

Daar voel ik niets van gelukkig.

13-3 echo om te kijken hoe het gaat.

Posted

Lekker terug van weg geweest.... ik was ook met vakantie gegaan toen ik begon met IVF heerlijk is dat dan kan je gedachten ergens anders opzetten....

Ik heb zelf geen branderig gevoel gehad bij het spuiten van de deca... wel merk ik dat ol zo nu en dan erg emo ben ivp met het spuiten van al die hormonen.. Maar nu gaat het top.... suc6 meid!!!!

Posted

emo pfff hou op zeg, ik word gek van mezelf.

En moe, moe en nog ens moe.

het spuiten van de deca vind ik dus echt verschrikkelijk het brand gigantisch als ik de vloeistof erin spuit.

Maandag in het zh geweest die zeiden dat ik het dan te snel spoot, doe het nu rustiger maar brand nog steeds.

Nou ja even doorzetten nog maar he, tis tenslotte hopelijk voor een goed doel:)

Posted

Ja klopt als je te snel spuit kan het pijn doen, of als je hem te koud spuit, je moet hem wel een half uurtje van de voren uit de koelkast halen dan is die goed afgekoeld...

en hoe gaat het pureagon spuiten? voel je al iets?

Posted

Ik haal de spuit er savonds voor ik ga slapen uit.

dus te koud kan ie zeker niet zijn.

Vanmorgen en gisteren heel rustig gespoten, maar blijft heel erg branden...

vanochtend de eerste puragon gezet.

Voel me tot nu toe niets anders dan de afgelopen tijd.

Ben al sinds ik de deca spuit ontzettend moe, en emo.

Ik hoop niet van de puragon nog meer ellende te krijgen.

Posted

hahaha fijn he allemaal!

Maarre, alles voor het goede doel!

Kom op he, voor je het weet ben je er vanaf en kun je lekker moe gaan zijn van je zwangerschap..

Heel veel succes!!

Groetjes van Daan

• 2 weeks later...
Posted

Vanmorgen weer in het zh geweest.

Had vier grote eitjes en een hoop kleintjes.

as donderdag is de punctie, en als dat goed gaat zondag de terugplaatsing.

Yessss geen spuiten meer:)

Posted

Wat een heerlijk idee, niet meer hoeven spuiten. Ik vond het ook een geweldig gezicht toen de medicatie steeds minder werd tot er bijna niets meer in de koelkast lag. Donderdag al de punctie en daarna is het eerste deel alweer achter de rug. Heel veel succes donderdag en voor nu nog even lekker rustig aan gaan doen.

Groetjes Dani.

Posted

Heel veel succes hoor met de punctie. Dan heb je lichamelijk gezien het ergste achter de rug. Trouwens, ik vond de deca ook prikken hoor. Die vond ik ook het rottigst. De puregon niet, daar voelde ik niks van. Ik ging in het begin echt voor het spuiten zitten maar ik merkte op den duur dat ik er op die manier teveel een ritueel van aan het maken was waardoor het veel beladener werd. Daar ben ik dus meegestopt. Ik spoot om zes uur s'avonds en deed het gewoon tussen het koken door.

succes!

Guest Butterfly
Posted

succes morgen met de punctie !

hopelijk een mooi resultaat en zondag een mini in je buik !!

Posted

Vanmorgen de punctie gehad, wat een ellende zeg pffff wat deed dat me zeer zeg. Gelukkig was het met 10 minuten klaar.

Toen mocht ik weer in de wachtruimte gaan zitten, en manlief moest naar ander zh om de eitjes weg te brengen en een potje te vullen,.

Vond het zo verschrikkelijk dat in me uppie wachten daar. Maar moest perse daar blijven van hun:s

Na een uurtje was mijn mannetje alweer terug, en konden we naar de afdeling biometrie om te horen hoeveel eitjes ik had.

4 mooie eitjes, volgens de arts een mooi resultaat, maar ik hoor hier alleen maar 10 plus eitjes..

Zondag om kwart over 9 mogen we bellen om te horen hoeveel der goed zijn. en dan is de terugplaatsing tussen 10 en 12 zondag.

Ik ben zo benieuwd.

Posted

Het is ook geen lolletje die punctie maar gelukkig gaat het snel en heb je het al weer achter de rug. Ik had ook vier eicellen en geen tien ofzo hoor. Nu wordt het een paar dagen spannend he. In welk ziekenhuis zitten jullie?

Ben je nog een paar daagjes vrij? Wel even goed voor jezelf zorgen he, jezelf een beetje verwennen mag wel nu.

• 1 month later...