Ga naar inhoud

pijn bij terugplaatsing

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahah en ik maar denken dat de TP appeltje eitje was.... Ik zie het donderdag wel, laat het op me afkomen en hoop dat het gauw achter de rug is..

Geplaatst

Mijn baby het hoeft echt geen horrorverhaal te worden hoor! Mijn tp was echt appeltje eitje, echt een kwestie van nog geen vijf minuten. Daarna 10 minuten liggen met een volle blaas en vervolgens was het alweer aankleden en naar huis dus zo kan het ook.

Geplaatst

Inderdaad. Niet bang zijn voor je het zelf hebt meegemaakt. Het is bij iedereen anders en soms valt het helaas (een beetje) tegen. Maar een tp is in principe echt niet pijnlijk, hooguit een beetje ongemakkelijk. En je krijgt er gewoon wel je emmies mee terug! Lekker warm in je eigen buik.

Geplaatst

Ohw meis!

Het is juist zo'n bijzonder moment.. Je krijgt dan een emmy in je buikje.. Daar moet je gewoon van genieten.

En ja.. je benen mogen weer in de daarvoor bestemde beugels en de eendebek hebben ze nodig. Zo kunnen ze het beste een emmy terugplaatsen!

Ik moet eerlijk zeggen, eendebek vind ik best meevallen. Lekker is anders, maar pijnlijk?

Probeer rustig te blijven en te genieten van het bijzondere moment!!

Geplaatst

Jij moet morgen ook naar het ziekenhuis...ikke ook alleen dan voor de eerste IUI. Heb afgelopen nacht al niet veel geslapen vanwege de zenuwen voor de Pregnyl spuit en heb nu al de hele dag een gespannen gevoel in mn buik.

Met het lezen van deze verhalen.....wordt het gevoel niet minder. Maar goed ik ziet het wel, laat het allemaal op me afkomen. Tot nu toe 2x een echo gehad en heb met goed geconcentreerd op het scherm, o ja en mn mannetje zn hand fijn geknepen. Absoluut niet van de pijn, maar van het nare gevoel wat ik erbij had. Geen idee hoe ik het gevoel moet omschrijven, maar mss snappen jullie het wel.

Dat over een volle blaas hebben ze helemaal niet gezegd....kan me voorstellen dat dat voor iui mss ook wel makkelijk is???

Geplaatst

ooo wat erg.. ik dacht toen ik de titel las, een tp doet toch geen pijn??

Maar als ik jullie verhalen lees... bléh...

Hoop dat jullie toch een beetje kunnen "genieten" van dit moment, want het is ook wel heel erg mooi..!

Tja en die eendebek.. beensteunen... het went nooit..

Geplaatst

Mijn baby , je had wel een heel goede score vandaag, super hoor! Hoe verging de tp je uiteindelijk is het je mee gevallen?

Geplaatst

Hallo Dani,

Het is me behoorlijk mee gevallen, kijk leuk is anders, ik vond die spreider behoorlijk irritant ( niet pijnlijk) dat kwam zei de gyno omdat ik dus een kleine baarmoedermond heb.. het lukt niet in 1 keer haha dus moest ze een ander rietje pakken haha.. wel vond ik het jammer dat er geen monitor was zodat we mee konden kijken, maar vroeg me tevens af hoe doen ze dat met monitor als ze er al een rietje in hebben kunnen ze toch ook niet de echo staaf inbrengen of wel???

Hoe is het verder met jou Dani, hoe bevalt het zwanger zijn? en voel je je nog goed?

Geplaatst

Bij ons gebruikten een uitwendig echoapparaat om te kijken waar ze het gingen plaatsten, die werd met behoorlijke kracht op mijn buik gehouden (niet echt fijn gezien de punctie en de volle blaas) Wel jammer dat jullie het dan niet konden volgen maar ach het gevoel van een emmy in je buik is hetzelfde ;) Wel fijn dat jij het uiteindelijk niet als pijnlijk hebt ervaren en dat je dus zo is meegevallen en nu lekker ontspannen (voor zover dat kan) gaan broeden op het wachtbankje.

Mijn zwangerschap gaat goed hoor, afgelopen maandag een echo gehad en dat was heel bijzonder, echt al een minimensje met alles er op en eraan, over twee weekjes weer een echo, dit ter controle omdat ik een bloeding heb gehad (gelukkig niets aan de hand maar voor de zekerheid kijken ze alles nog een keer na) verder voel ik me wel goed hoor. Wel lief dat je er nog even naar vraagt :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden