Jump to content

pijn bij terugplaatsing

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden,

Ik kan niet zo goed overweg met de zoekfunctie en ik heb dus niets kunnen vinden over dit onderwerp. Ik loop ook een beetje vooruit op de zaken, want ik weet nog niet eens of ik wel een terugplaatsing heb. Maargoed...

Ik weet dat ik een heel kleine baarmoedermond heb. uitstrijkjes en dergelijke doen altijd veel pijn en het bloedt ook heel snel. Ik heb 2x een stukje laten weghalen vanwege beginnende baarmoederhalskanker (in een heel vroeg stadium) en nu lees ik her en der op internet dat terugplaatsing wel degelijk pijn kan doen.

mijn hele buik doet nu nog zeer van de punctie en ik moet er niet aan denken dat er ook maar iets gaat gebeuren daar, dus wie kan mij geruststellen of een tip geven voor het geval het een pijnlijke toestand wordt?

groetjes mamalou

Posted

Ik heb ook altijd last na uitstrijkjes, ben dan ook gelijk een beetje kapot van binnen e.d. kortom prettig is anders. Ik zag daarom dus ook wel een beetje op tegen de TP maar uiteindelijk heb ik er helemaal niets van gevoeld. Het is mij zo ontzettend meegevallen dus meissie ik zou zeggen maak je er maar geen zorgen over, na een punctie is de tp echt een fluitje van cent. Ik hoop dat je een beetje gerust gesteld bent nu.

Liefs Dani

Posted

hoi dani,

dat is fijn om te horen, dat de tp jou meeviel! En je bent zwanger!

ik hoor straks of we überhaupt wel een terugplaatsing hebben, nu wordt het toch wel een beetje spannend!

bedankt voor je reactie!

Posted

Hallo Sas,

ja meisje dat doet een beetje pijn maar je moet daar niet van wakker liggen, het is snel voorbij en het wolkje op het scherm als je emmie naar binnen floept maakt veel goed. Ik moet altijd een zo vol mogelijke blaas hebben dan gaat het makkelijker en doet het minder pijn, let wel je moet die volle blaas ook nog minstens half uur na tp kunnen houden.

ik neem gewoon mijn man zijn hand op moment dat de dokter eraan begint om de weg vrij te maken en dan nijp ik die fijn ;)

eens de weg open is voel je het inbrengen niet zo hoor, je moet focussen op het scherm en heel hard op je tanden bijten...

allemaal makkelijk gezegd he maar ik heb liever de tp dan de punctie en het is voor de goeie zaak !!! probeer te ontspannen en er niet teveel aan te denken.

wanneer weet je iets?

Posted

Hey Sas,

Even heel iets anders, er staat een foutje in jouw onderschrift, je hebt op 27 maart pas een aantal embryo's op 28 maart de tp en je mag al op 13 maart testen, over vooruit lopende zaken gesproken hihi.

Posted

Ik was ook bang voor pijn bij de TP. mede omdat ik bij het inbrengen van een spiraal al lig te kreperen, en dan de puncties: ik heb nog nooit zoiets meegemaakt kwa pijnervaring, ik was na de 1e keer gewoon een paar dagen in shock ervan.

Dussss je snapt t al: ik was aardig angstig, maar: geen centje pijn gehad!

Het is maar zo een dun slangetje, ik voelde het dus echt niet.

Hopenlijk bij jou van t zlefde, veel succes alvast, ik hoop op een mooie emmy voor je!

Posted

IUI heeft bij mij een keer vreselijk pijn gedaan, terugplaatsing nooit.

Het is idd vooral belangrijk dat je een volle blaas hebt, dan ligt je baarmoeder rechter en dan kunnen ze er makkelijker bij.

En ik vind die spreider echt een onding. De tips die ik kreeg van de gyn: je billen echt helemaal naar beneden laten hangen en je knieeen zo ver mogelijk uit elkaar laten vallen. En dan proberen wat tegendruk te geven als ze die spreider inbrengen. Hoe meer gespannen je bent hoe vervelender dit is. Ja en leuk blijft natuurlijk anders.

Ik mocht trouwens gelijk na de terugplaatsing plassen hoor, dat zeiden ze er zelf bij: "u mag plassen en aankleden". Alsof ik dat even andersom zou doen ;-))

Posted

Ik mocht trouwens gelijk na de terugplaatsing plassen hoor, dat zeiden ze er zelf bij: "u mag plassen en aankleden". Alsof ik dat even andersom zou doen ;-))

:boff:

spreider???? toch niet om mijn baarmoedermond open te houden??

ik had met dat eileideronderzoek (HSG) zo'n pijn dat het is afgeblazen. moet er wel bij zeggen dat ik er al heel erg tegenop zag, en al dik overspannen was. nouja, het is volgens mij kort maar krachtig? dan knijp ik gewoon de hand van mijn vriend fijn en dan is het hopelijk alweer over...

Posted

Henne bedoelt waarschijnlijk de eendebek. Die gebruiken ze omdat ze anders het slangetje niet naar binnen kunne doen. Ik heb niets gevoelt tijdens de TP.

Ze moesten nog wel even een hulpstukje erop zettten omdat er een heuveltje zat waar ze niet overheen konden, maar het deed geen pijn.

De eendebek vind ik nooit zo leuk, maar als je goed ontspant is het goed te doen......even drukken zoals Henne als zei....dat helpt!!

Succes meis!!!

Posted

ohja, nou, ik hoop maar dat henne ook de eendenbek bedoelt :) vreselijk ding. dat ze dat niet van plastic maken zodat je het akelige geluid niet hoor als ze het verstellen. het hoort meer thuis in het torture museum eigenlijk...

eigenlijk vind ik dat er ook een soort moeders-in-spe-dag moet komen, respect voor ons allemaal die pijn, geduld, frustratie en verdriet doorstaan om moeder te worden!!!

Posted

ik denk dat goed te doen toch overdreven is ;)

neen serieus deze keer viel het idd mee maar ik haat dat ding

ik heb echt constant op mezelf ingepraat dat het even was en dan weer voor hele lange tijd gedaan ;) terwijl ik mijn man zijn hand tot moes neep en mijn ogen op het scherm fixeerde

Posted

Haha ja idd eendebek, bij ons noemen ze dat een spreider. Ik haaaaat dat ding. Die van mij draaide niet goed, moest er even een nieuwe in, leeeeuuukk! Maar als ie er eenmaal inzit durf ik wel 'goed te doen' te zeggen.

Nu ik het bedenk: alles moest dubbel: de spreider, de slangetjes, ze moest zelfs nieuwe handschoenen pakken omdat ze er eentje liet vallen....misschien is plakkertje dan ook wel spontaan gaan delen. :headbanger:

Posted

haha, en dan een eeneiige tweeling!

lijkt me super! mits het natuurlijk allemaal gezond blijft! (ben al helemaal beïnvloed door de artsen).

Posted

Bij mij deed de IUI ook heel erg pijn, maar van de TP heb ik helemaal niks gevoeld.

Mijn buik ed waren na de punctie ook heel erg gevoelig en toch heb ik niks gevoeld.

Probeer te ontspannen en laat het gewoon over je heen komen.

Bij ons lieten ze zelfs een foto van de uitgekozen embryo zien en we hebben het helemaal gemist!

Dikke kussss

Posted

Écht niks gevoeld van de tp, vorige keer ook niet. Dat is niet iets om je zorgen om te maken, hoor.

Belangrijk om goed ontspannen te gaan liggen, bekken goed kantelen/billen goed naar onderen, benen wijd en ontspannen in beugels.

Volle blaas is wel aanbevolen.

Geen centje pijn verder gehad...

Posted

Bah moeten me benen in de beugel... ik haat inwendige onderzoeken, voor mijn ivf poging heb ik nog nooit iets inwendigs gedaan, ik kan er maar niet aan wennen...en dan ook nog eens een eendebek....

Maar goed we zijn al zo ver gekomen, dus wat moet dat moet....

Posted

Tja, die uk(kies) moet(en) toch naar binnen, Mijnbaby... Haha.

't Stelt weinig voor, meis en moet je voorstellen waarmee je daarna de deur uitloopt...

Posted

zo is dat Moon, we zijn al zo ver gekomen dus ja....

in had vernomen dat de ingreep zo gedaan is? en zijn er dan meerdere artsen/verpleegkundige aanwezig of gewoon 1 net als bij de FM...

Posted

Bij mij waren er 2; eentje die het slangetje beheert waar je emmie in zit.

Eentje die het slangetje in je baarmoeder inbrengt en je emmie terugplaatst.

De ander controleert daarna weer of de emmie écht uit het slangetje is.

Altijd nog lieve mensen getroffen!

Posted

Maar je benen moeten echt in de beugels?? sorry voor al mijn vraagjes hoor...hahah....

Wordt nu al weer helemaal naar van het idee, dat terwijl het vast reuze mee valt...

Posted

Ja, je ligt op je rug met benen in de beugels.

Ze plaatsen spreider/eendebek en brengen slangetje in baarmoeder in.

't Is wel supersnel gebeurd...

Posted

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb 2 helse terugplaatsingen gehad....

Mijn baarmoeder ligt voorover gekanteld en toen moesten ze bij 2 terugplaatsingen een tang gebruiken. Ze pakken dan met die tang de baarmoedermond vast. Nou echt waar, ik heb nog nooit zo'n pijn gehad!!! Ik zou nog liever 2 puncties achter elkaar doen, dan dat ik ooit die tang weer moet!!! Maar dat schijnt ook maar weinig voor te komen hoor... Alleen, ik had de pech dat ik zo;n vervelende ervaring heb gehad...

Groetjes Inge

Posted

Dat heb ik met een iu gehad, deed inderdaad vreselijk veel pijn! Lag echt te gillen. Maar met een enorm volle blaas gingen beide terugplaatsingen gelukkig goed. Die drukte m'n baarmoeder recht. Daardoor was de druk het echoapparaat dan wel weer vervelend, maar niets vergeleken bij die tang.

Posted

hoi henne en inge,

jeetje, ik ben blij dat ik het al gehad heb :)

het viel mij heel erg mee terwijl het een heel gedoe was. Ik had van tevoren aangegeven dat ik een kleine baarmoedermond heb. dus misschien dat ze dan extra lief doen. De arts heeft een halfuur gezocht naar een gaatje en uiteindelijk heb ze het gelukkig wel gevonden.

We hadden het er al over wat er zou gebeuren als het NIET zou lukken: hou je vast: dan zou het embryo tijdelijk worden ingevroren, zou ik naar huis gaan en later worden geopereerd aan mijn baarmoedermond, en zou dan pas het embryo worden teruggeplaatst.

gelukkig vond ze na dit verhaal net een opening....

het slangetje, het zoeken en het inbrengen deed trouwens bij mij geen pijn. wel een rottig gevoel door de volle blaas, blauwe buik van de punctie en die echokop....

iedereen die nog een TP moet krijgen voor de eerste keer: sorry dat er horrorverhalen bekend zijn nu....