Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca, helaas weten we allemaal hoe moeilijk het is om er niet aan te denken.... Ach, ikzelf accepteer maar dat het zo is, maar weet ook dat alle "signalen" die mijn lijf geeft, niet betekend dat ik zwanger ben (helaas....)

Succes met verder wachten en visualiseren.

Pammie; ik ga ook maar elke dag met een kruikje, Gilles (accupunturist) gaf ook aan dat het goed voor me kon zijn. Nou ja, het is ook nog eens lekker warm, dus geen probleem!

Lexa, ik heb wel de uitzending opgenomen en bekeken. Wat een andere sfeer dan bij ons in een dergelijke setting. Wel bijzonder om te zien hoe ze het daar is US hebben aangepakt.

Met mij is het wel redelijk, heb meer emoties dan de andere keren. Kan zijn omdat dit de laatste IUI is, maar heb meer het idee dat dit komt door het bloeden en de onderzoeken die nu lopen.

Ik ben in mijn hoofd al geheel gereed voor de start van de IVF op 11-2-2010.

Ga nu verder met het maken van de appeltaarten, want over een paar uurtjes staan de mensen op de stoep!

Gr Zomer

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Pammie, als ik jou was zou ik toch echt proberen je man over te halen wat de vitaminen betreft!!

mijn man had altijd matig zaad, totdat ook wij aan de vitaminen zijn gegaan.

ik heb ze ook geslikt allemaal.

we slikten ze ongeveer een week of 5/6 voor de eerste IUI .

m'n man had ineens superzaad, echt ongelooflijk.

na het wassen nog 15 miljoen van 90%.......en nu zwanger!

proberen zou ik je willen adviseren, echt waar.

liefs XX:happy3:

Hij slikt ze ook wel hoor. Heb het boek er even bij gehaald,en het belangrijkste gedeelte even voorgelezen.

Zo,dan weet ie er gelijk vanaf.

Alleen het foliumzuur vind hij een beetje raar,.om dat als man te slikken

De andere vitamines slikt hij wel.

Geplaatst

He Pammie, in de meeste multivitaminen zit ook al foliumzuur, zo slikt hij toch zonder dat hij het doorheeft ;-). Mocht het in niet in dat van jullie zitten, koop dan iets waar het wel in zit, maar niet tegen hem zeggen, haha.

Geplaatst
He Pammie, in de meeste multivitaminen zit ook al foliumzuur, zo slikt hij toch zonder dat hij het doorheeft ;-). Mocht het in niet in dat van jullie zitten, koop dan iets waar het wel in zit, maar niet tegen hem zeggen, haha.

Ik slik de vitamine B-complex. Op het potje staat dat er idd foliumzuur bij in zit!

(dat ik daar niet eerder aan heb gedacht haha)

Thanks!

Waar ik ook niet écht uit wijs wordt is thee.

Ik ben een echte thee liefhebber (lust geen koffie),maar thee raden ze ook

af.

Kruidenthee mocht wel...En zoals Rooibos dan?

Geplaatst

He dames!

Aankomende week gaan wij voor de 4e iui ...zelf denk ik vrij of zat ?! Ik zie vitamine...en thee adviezen?! Ik moet nog maar eens even verder terug lezen.

Verder was ik benieuwd..naar evt.kijkoperaties...werd mij voorgesteld...voor evt. verklevingen te ontdekken...maar ik heb al eens een foto met contrast laten maken..die was goed...daar kan men toch ook alles op zien ???

Iemand hier ervaring mee???

Succes meiden...

en ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst
..En zoals Rooibos dan?

Rooibos is eigenlijk geen thee ;-) Maar wel lekker!

Geplaatst

Hoi Pammie, je mag alle thee drinken die je wilt, zolang het geen theine of cafeine bevat. Kruidenthee en groene thee zijn dus sowieso goed.

Van rooibos weet ik 't niet, ik vind het ont-zet-tend vies dus ik heb het niet in huis, woeha, maar het moet op de verpakking staan.

Ja, wat een goeie van dat foliumzuur, he? "Nee hoor schat, jij hoeft geen vrouwenpillen te slikken.":laughing9: Uh huh.

Hoi Britt: Doel je met die foto op een hsg-onderzoek? Dat is nml even doorslaggevend als een kijkoperatie. Weet je arts dat je dat al hebt gehad? Is dat in hetzelfde ziekenhuis gebeurd als waar je nu loopt?

Geplaatst

In rooibos zit geen cafeine, dus dat mag je zonder beperking drinken :-) Ik vind het heerlijk!

@Britt Ik heb ook eerst een HSG gehad en daarna nog een kijkoperatie. Volgens mijn arts zien ze met een kijkoperatie toch meer. Vooral of de eierstokken er normaal uitzien en de buitenkant van de baarmoeder. Bij mij is er niks uitgekomen.

Bij de HSG trouwens wel, toen zagen ze een uitstulping in m'n baarmoeder, wat later weggehaald is tijdens een hysteroscopie (met een camera je baarmoeder in). Tja, heb alle mogelijke onderzoeken gehad....

Geplaatst

ja..dat dacht ik al... mijn arts heeft de foto bekeken..wel van een ander zh..maar toch..

Tja...ik zie dat nog lang niet zitten...eerst nog 3 x iui en dan ivf en daarna..(hopelijk niet) kan die operatie alsnog!

Hoe was die operatie? het lijkt me doodeng..narcose enz.

Geplaatst

Dames...wat vinden jullie van jullie leeftijd...ik ben inmiddels 35 en de klok tikt door...hebben jullie dat ook...

Wat is jullie leeftijd??...en die meiden om ons heen...de meeste gewoon kids he?!

Geplaatst

zo, de eerste week wachten zit er alweer bijna op....nog een paar daagjes en dan is het zo de 4de:laugh:

Britt, ik zelf ben 30, volgende maand word ik 31. En inderdaad, iedereen om me heen is zwanger of heeft al kinderen. Toppunt was mijn beste vriendin. Was nog harstikke maagd tot april dit jaar. Ik koppel haar aan een man, binnen 2 maanden was ze zwanger, dat werd een miskraam. Binnen 3 maanden weer zwanger en nu zit ze inmiddels in haar 20ste week en woont ze samen.

Kan best deprimerend werken, gelukkig ben ik vrij positief en dus weet ik dat mijn tijd nog wel komt. En mijn kinderen zullen echt zeer gewenst zijn..en dat kan ik niet van iedereen zeggen die kinderen heeft...

Dikke kus,

Denise

Geplaatst

Hey allemaal,

ben inmiddels weer gewoon de dagelijkse dingen aan het doen, het weekendje Amstel Live is al achter de rug en was enorm gezellig, de tijd is om gevlogen.

Bedankt voor de berichtjes, sta op dit moment weer met beide benen op de grond hoor, maar af en toe heb ik zo van die momenten als van het weekend dan zweef ik een eind daarboven

Een fijne middag gewenst.

Geplaatst
Dames...wat vinden jullie van jullie leeftijd...ik ben inmiddels 35 en de klok tikt door...hebben jullie dat ook...

Wat is jullie leeftijd??...en die meiden om ons heen...de meeste gewoon kids he?!

Britt; Ik ben 29. Wordt in mei 30 jaar.

In mei zijn we 3 jaar bezig met zwanger worden. De tijd gaat verder en verder. Soms denk je weleens; waar blijft de tijd???

Ik zelf heb er nog niet zo heel veel moeite mee,maar manlief wel. Hij is wel ouder,en tsja...dan ga je wel denken. Het is heel frusterend als je dan "op tijd" aan kindjes begint wegens leeftijd manlief,en dat het dan niet lukt!

Evy; Het boek gaat jou kant op meid! Als het goed is heb je 'm woensdag op de deurmat liggen.:laugh: Kun je ook gaan lezen! (lekker verslavend dat boek). Op de bank,en lezen maar. (niet echt gezellig voor partner whaha)

Liefss.

Geplaatst

Hoi Britt,

In de begin periode zij ook iedereen tegen ons dat we nog wel jong waren om aan kinderen te beginnen, nu ben ik inmiddels 27 en mn man is 30. Wij hebben gelukkig niet zolang hoeven wachten tot we zwanger waren. Maar mensen gaan er maar vanuit dat kinderen krijgen de normaalste zaak van de wereld is, ook in onze directe omgeving was het vanzelfsprekend. Ook hun zijn ervan geschrokken dat het niet zomaar is. Sommige moeten er meer moeite voor doen dan anderen.

Ik wilde bewust niet te lang wachten, want na 6mnd proberen ben ik verder gaan kijken met het idee 'als het idd niet lukt'. Nu ben ik erg blij dat we ook meteen na een jaar naar de huisarts gegaan zijn en niet nog langer hebben gewacht.

Of sommige mensen onmoeten hun juiste partner pas later, dat is natuurlijk weer anders. Maar ook dan denken mensen niet na over wat ze zeggen. Mn schoonmoeder zei altijd: elke boerenl*l kan kinderen krijgen'. Die uitspraak durft ze niet eens meer in haar mond te nemen. Een kind krijgen is meer een wonder, dan gewoon iets dat je even doet.

Veel succes en sterkte de komende week met je 4de ronde, hopelijk deze ronde meer geluk.

Ik ben nu wel heel erg nieuwschierig geworden naar het boek waar steeds overgesproken wordt haha.

Geplaatst
Of sommige mensen onmoeten hun juiste partner pas later, dat is natuurlijk weer anders.

Ik ben er zo een :laughing4:. Tot mijn 35e had ik trouwens sowieso geen kinderwens. Toen kwam ik m'n huidige partner tegen en met hem wilde ik graag een kind, maar hij wilde absoluut niet. Ik heb 1,5 jaar lang op hem moeten inpraten tot hij zei: Oke dan. Nee, nog steeds niet van harte ;-) Soms, als ik het even niet zie zitten omdat het voor geen kont opschiet, beschuldig ik hem ervan dat hij onbewust z'n zwemmers zit te blokken. Maar alleen als ik op m'n allerredelijkst ben - wuahahaha.

Geplaatst
Mn schoonmoeder zei altijd: elke boerenl*l kan kinderen krijgen'. Die uitspraak durft ze niet eens meer in haar mond te nemen.

Wat een uitspraak idd!

Geplaatst

Ik ben 38 en ben mijn vriend tegen gekomen toen ik 32 was....

De wens is pas een paar jaar geleden ontstaan en vrijwel meteen hebben we de wens om proberen te zetten naar de realiteit van een gezin...

(je begrijpt hoe dat is afgelopen, want nu ben ik hier op het forum)

Over de verschillende onderzoeken; bij de operatie kijken ze ook naar hoe je eileiders en dergelijke er uit zien en waar ze in je buik liggen.

Bij mij was er bij de HSG een andere uitslag als bij de laparoscopie, dus het hoeft echt niet altijd hetzelfde te zijn.

Gr Zomer

Geplaatst

Goedemorgen allemaal. Thanks Pammie!!! Ik kijk al uit naar het leesvoer.

Voor Britt, ik ben 37 en was al bijna 35 toen de kinderwens zich openbaarde. Daarvoor was ik er altijd vrij zeker van dat ik het niet wilde. Vriend en ik zijn al bijna 14 jaar samen dus daar heeft het in dit geval niet aan gelegen.

We vonden ons leven en elkaar al zo leuk, dat het heel lang geduurd heeft voordat we samen hadden bedacht dat het een kindje misschien een extra toevoeging kon zijn. Verder zijn we normaal best intelligent en snel hoor, hahaha. Maar in ieder geval zijn we wel altijd gelijk opgegaan in het niet of wel willen, dus dat is wel fijn.

Vandaag even voor het eerst de acupunctuur uitchecken ladies. Ik heb al een paar avonden heerlijk met een kruikje op de buik gelegen. Echt wel fijn.

Verder ben ik wel heel benieuwd wat ze allemaal zegt.

Over die echte namen. Ik houd me hier liever wat anoniem, aangezien de hele wereld mee kan lezen met ons wel en wee. In privé-berichten noem ik met alle plezier mijn naam, maar zo on the WWW liever niet. Ik wil hier liever wel lekker vrijuit praten.

Hoop niet dat ik vanwege dit sociaal ongewenste gedrag in de ban ga ;-)

Geplaatst

Over die echte namen. Ik houd me hier liever wat anoniem, aangezien de hele wereld mee kan lezen met ons wel en wee. In privé-berichten noem ik met alle plezier mijn naam, maar zo on the WWW liever niet. Ik wil hier liever wel lekker vrijuit praten. Hoop niet dat ik vanwege dit sociaal ongewenste gedrag in de ban ga ;-)

Hoi Evy, zo denk ik er ook over. Is soms best moeilijk, want ik laat hier meer van mezelf zien mbt de kinderwens dan ik in mijn omgeving doe. Ik ben van nature ook heel open, maar alleen in een select gezelschap. Je weet nooit wie er meeleest, en het blijft ook jaren rondzweven op het internet.

Hoe laat is je acupunctuur vandaag? Ik moet zo weer om 1 uur. Dat ze me maar helemaal lekprikt vandaag want de stucadoor is er. Het huis is nu echt een puinbak en ik haat stof en chaos. Lastige combi.

Verder niet zo veel te melden. Ik zit op dag 24 van mijn inmiddels weer natuurlijke cyclus. Toch drie eitjes van goed formaat, dus was heel positief en aan het visualiseren enzo, maar krijg het nu niet meer voor elkaar en voel de welbekende pms-dip aankomen en getrek in de buik. Afwachten maar. Ik kan pas over een week testen (mijn cyclus schommelt tussen de 26-31 dagen) en ik vrees dat het dan al niet meer hoeft.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hee Lexa veel plezier(?) bij de acu. Ik ga om 17 uur. Ik heb mijn reguliere massage voor vanavond maar gecanceld want deze acu-woman combineert het ook evt met Tui na massage en straks werkt het allemaal precies tegen elkaar in, en word ik juist heel a-relaxt!!! Nu heb ik er wel zin in en ben erg nieuwsgierig.

Ik hoop dat ze ook je Pms dip verhelpt. Alhoewel je alle recht op chagrijn hebt middenin een verbouwing hoor. Misschien is het helemaal geen PMS maar gewoon een ernstige stof- en verbouwingsallergie. Of overdosis.

Even off-topic. Ik heb een e-reader besteld, krijg hemvandaag als het goed is. Ben heel benieuwd, iemand hier al ervaring?

Geplaatst
Even off-topic. Ik heb een e-reader besteld, krijg hemvandaag als het goed is. Ben heel benieuwd, iemand hier al ervaring?

He Evy, lees morgen wel hoe het was bij de acupunctuur. De eerste keer hakte het er flink in bij me maar nu kom ik er zingend vandaan. Was weer heerlijk vandaag, en weer relaxed.

Heb je quote aangehaald want ik overweeg ook de aanschaf van een e-reader. Hah! Is dat weer even toevallig. Ben benieuwd hoe hij bevalt.

Geplaatst

Wij hebben een e-reader! Ik gebruik em niet heel veel , maar m'n man wel.

Het bevalt heel goed. Makkelijk in gebruik en leest heel prettig. Het is anders dan een computerscherm. En met de vakantie scheelt het een stuk gewicht in de koffer :-) Helaas zijn nog niet alle boeken beschikbaar. Dus soms kom je er niet onderuit om toch de papieren versie te kopen.

Trouwens, wel giga off-topic dit, maar dat mag wel een keer toch...

Geplaatst

Pammie, een e-reader is een apparaatje (iets groter dan een I-phone) waar je digitale boeken in kunt opslaan en weer lezen. Dus stel dat je met 10 boeken op vakantie wilt (zoals ik), dan hoef je ze op schiphol niet meer uit je koffer te halen, want dan staan er gewoon 500 boeken op een apparaatje.

Mob, ik denk in eerste instantie ook vooral aan gebruik voor vakanties. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Lexa, we zijn gewoon soulmates!!! Ik was er vandaag niet toen ze hem kwamen afleveren. Dus komen ze morgen opnieuw. En dan ben ik er ook niet dus dan kan ik het donderdag wel ophalen op het postkantoor denk ik zo.

Acupunctuur was wel vertrouwenwekkend. Ik vond haar heel sympathiek, heel relaxt niet te zweverig, ongeveer mijn leeftijd. Echt een leuk mens.

Nou ze heeft mijn voeten gemasseerd en 'lekker' geprikt. Ik heb te weinig leverbloed(?), dat leidt ze af uit mijn zeer lichte menstruatie, gecombineerd met duizelingen en mijn polsslag, en mijn tong. En mijn darmen zijn een zwakke plek, dus er zat nogal wat disbalans in de buik (tussen galblaas, milt en lever). Ik moet ook meer energie in mijn buik gaan stoppen dan in mijn hoofd. Enzo nog wat zaken.

Maar ik heb er wel een goed gevoel bij, dus 2e afspraak gemaakt, ondanks dat sommige prikken toch wel gevoeliger waren dan ik had verwacht. Maar dat komt vast omdat ik helemaal niet kleinzerig ben hahaha.

Nou ik ga die kruik vast op mijn buik leggen, want ik sterf van de kou.

Fijne avond meisjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden