Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou lieve meiden, bij mij is het vannacht echt doorgezet dus bij mij is het nu zeker:crybaby2:... laatste hoop is alweer weg.... Nou mob, ik hoop zo voor je dat het bij je raak is.... En Diaantje, Evy, Lexa en Leentje, hoop dat dit een geweldige week voor jullie mag worden...

Zomer; je eerste echo 3-3 ben benieuwd hoeveel follikels je zult hebben, wat spannend allemaal zeg.

Sharon: succes morgen, dat er weer 1 of 2 hele mooie follikels gegroeid mogen zijn.

We hebben besloten om meteen weer door te gaan voor de 5de iui...

Meiden, nog een hele fijne zondag xxx

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:devilcollection:

Daantje, wat jammer. Dikke knuffel en laat je maar lekker verwennen door je vent. Het is toch rotweer vandaag. Lekker op de bank met een dekentje.

Mob, we hebben jou nog. Hoop dat je ongi wegblijft.

Ik voel me mwahhh. Gammel. Net een stukje wezen hardlopen, hielp wel tegen de pijn in m'n rug. Gisteravond erg veel last van ongi verschijnselen, nu is het weer minder. Je blijft toch hopen, he? Maar ik kan pas vanaf dinsdag heeeeel voorzichtig optimistisch zijn, en die twee dagen duren nog lang.

Evy, hoe voel je je? Goed geslapen vannacht?

Geplaatst

Daantje, wat ontzettend jammer zeg. Dikke knuffel voor jou. En wat positief dat jullie meteen doorzetten voor de 5e IUI. Hoop dat je je lekker kan laten vertroetelen door je lief vandaag.

Mob, wat balen dat de test negatief is, maar inderdaad blijf je hopen zo lang er verder nog niks gebeurt. Het kan altijd nog, maar het is wel naar dat de spanning zo blijft he. Als je nou morgen een positieve test hebt, dan maakt het allemaal niet meer uit, maar nu is echt even zwaar k.. Blijven toch voor je duimen!

Zomer, ik snap het wel hoor met het nieuwe topic, het was ook echt maar een grapje. (voordat jullie denken dat ik een of andere Godzilla ben, die jullie nooit meer laat gaan...;-))

Spannend, dat jij dinsdag al echo hebt. Ben benieuwd!!!

Sharon, had jij bij je vorige FM nou 1 follikel, die nog een beetje door moest groeien? Mijn geheugen wil nog niet echt... Hoe dan ook hoop dat je nu inderdaad op de FM een mooie grote, rijpe ziet.

Ik voel me vandaag weer helemaal fit. Lang geslapen in mijn eigen bedje. Vanmiddag hockeytraining( oei... dat zal wel zeer doen...) En daarna een borrel bij vrienden.

Verder voel ik me echt hetzelfde als altijd. Zelfde verschijnselen als altijd :-(

Geplaatst

Bedankt zomer, lief van je!!

even een vraagje aan iedereen.......Ik las op internet dat de hoogste slagingspercentage voor ivf toch wel in Maastricht is... Zijn er ook toevallig meiden die in maastricht in het ziekenhuis zitten? ik vroeg me af wat de wachttijd is enz enz? als ik het goed zie dan is de kans 1 op de 3 in maastricht dat het lukt, en in zwolle dus iets van 1 op de 5.. waar ik dus terecht zou komen als ik door moet voor ivf.. is toch wel een aardig verschil dacht ik zooo..

Geplaatst

Haha Evy, ik zocht al naar een smiley van een 'bunny boiler' a la Fatal Attraction maar kon niets vinden, dus bedenk 'm er zelf maar bij.

Hoe zit het met jou en de pregnyl? Geen effect? Word je nog steeds op de normale tijd ongesteld?

Sharon, je zou even moeten zoeken op het forum naar ervaringen met ziekenhuis Maastricht. Ik meen dat er op het wachtbankje februari een aantal meiden uit die regio zitten. Er werd iig volop Limburgs geschreven ineens, haha. Zou het VU in Amsterdam niets voor je zijn? Qua reistijd zal het niet veel schelen met Maastricht, toch?

Evy: Voel je vrij om mijn topografische kennis te verbeteren, woehahaha.

Geplaatst

Daantje wat jammer zeg!! ik lees nu pas je berichtje, volgens mij was ik vergeten de laatste pagina te lezen. vandaar dat ik er niks over zei in mijn vorige bericht ... sorryyy..... heel erg jammer, maar positief blijven he!! op naar de volgende behandeling...

Evy, ik had 5 follikels, maar eentje die al wat groter was... dus morgen maar weer afwachten....

Lexa bedankt, ik zal eens kijken.....

Geplaatst

:devil: óóh Daantje,wat jammer nou. Had nog zo'n goede hoop.

Lekker rustig aan doen vandaag,en stoer dat je direct weer begint met de 5e iui.

Geplaatst

Lexa, ik denk dat je vooruit gaat met je topografie. Volgens mij zijn Amsterdam en Maastricht vanuit de regio Zwolle (of noordelijker of oostelijker) ongeveer even ver hahahaha. Dus de juf houdt verder even haar mond ;-)

Ik gebruik geen Pregnyl. Ik spuit Ovitrelle 36-40 uur voor de eisprong, en tot nu toe ben ik dan echt 14-15 dagen na de eisprong ongesteld. Dus voor mij is 4 maart echt nog geen testdag. Woensdag of donderdag is NOD. En who am I kidding, normaal ben ik dan voor 12 uur 's ochtends dan ongesteld, dus ik kom helemaal niet aan testen toe!

Sharon, wow 1 grote en 5 kleine. Is er nog hoop dat een van de kleine ook meedoet? Of 'gingen' jullie voor die ene grote?

Geplaatst

Oh en Lexa, wat raar dat je zo gammel bent? Voel je je ziek of is het echt ongesteldheids-rugpijn?

Mijn rugpijn komt volgens mij van te lang in bed liggen, ben zo stijf als een hark.

**Ik weet wel wie er morgen en overmorgen niet meer kan lopen van de spierpijn****

Geplaatst

Zo, wat een drukte hier!

Daantje, wat balen zeg! Vandaag maar lekker laten verwennen. Op de bank en ff bijkomen. Wel fijn dat jullie meteen weer doorgaan met de 5e IUI. Hoop blijven houden hoor!

Ooh Lexa, wat vervelend he die onzekere dagen...Ik hoop dat je je snel weer wat fitter voelt (tenzij het natuurlijk komt van iets positiefs ;-)) en dat de dagen voorbijvliegen en dan natuurlijk een positieve test!

Evy, je bent er weer helemaal bij ;-) Vanmiddag ff je gedachten verzetten met hockeyen (schrijf ik dat zo goed?). En dan genieten van spierpijn, hahaha. Helaas heb je nog een paar dagen tegaan voordat je mag testen... Je geduld wordt flink op de proef gesteld...

Sharon, 5 folikkels... Als er nou meer te groot zijn geworden wordt de poging dan gestopt? Bij mij mochten er altijd max 2 groot groeien, bij 3 ging het niet door... Hoop dat je goed nieuws krijgt morgen.

Tja, hoe is het hier... Het constant broekloeren begint irritant te worden... Maar nog steeds geen druppel bloed te zien.. Vandaag dag 13. De eerste 2 keer IUI met hormonen werd ik vandaag ongesteld (altijd ook nog in de ochtend).

Als ik wat ga doen heb ik menstruatiekramp en steekjes. Zodra ik rustig ga liggen op de bank of in bed heb ik nergens last meer van...

De onzekerheid is doodvermoeiend...

Ik heb straks een verjaardag en had me al helemaal voorbereid op een lekker wijntje, want ik wist wel zeker dat ik ongesteld zou zijn... Maar zoals het er nu uitziet zal dat wijntje moeten wachten! Misschien wel 9 maanden ;-) Oh wat zou dat super zijn. Ik krijg alweer te veel hoop merk ik. Pffff...

Meiden die allemaal met mij aan het wachten zijn: Succes! Zet em op! We willen goed nieuws!!

Geplaatst

hey dames

nou het is weer ff geleden dat ik weer wat geschreven heb

heb een tijdje terug nog wat geschreven maar ben daarna eigenlijk niet meer hier geweest..

heb al weer 4 cyclussen gehad na me mk..

afgelopen vrijdag ben ik weer in het zh geweest voor een gesprek

en we krijgen weer 6x iui omdat ik toch zwanger ben geworden met de 5de iui zeggen ze

ben gister weer begonnen en as vrijdag heb ik weer men eerste fm

liefsssssssss

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb lang niks laten horen, maar ons zwangerschapsverhaal gaat natuurlijk ook gewoon door.

Afgelopen week ben ik bij de gyn geweest voor een nieuwe evaluatie. We moeten nog wachten tot eind februari voor ze ons wilden gaan helpen (lange leven protocollen).

Helaas zijn ze nog steeds niet zeker van de oorzaak, maar het lijkt er wel op dat de kwaliteit van de zwemmers van mijn man niet zo heel goed is. Ze willen eigenlijk nog een semenanalsye om een behandelplan uit te zetten.

Maar ik wilde ondertussen wel eens starten met behandelen. We hebben nu al zo lang gewacht. Gelukkig mag nu toch gestart worden met IUI in mijn eigen ei-sprong en gelukkig al snel. Bij mijn eerste postive evaluatie mocht ik bellen: en dat heb ik dus vanochtend gedaan.

Morgen dus eerst inseminatie: heel spannend.

Ik zal binnenkort eens bijlezen, zodat ik ook weet hoe het met jullie gaat.

groet, Doortje

Geplaatst

Hoi Angel, wat fijn om weer iets van je te lezen. En wat goed dat jullie na een periode van 4 maanden weer gaan starten. Ik wens je alle goeds toe!!!

Mob, wat een stress. Maar; het ziet er goed uit! Houd vol...

Sharon, ik hoop voor je dat ze niet allemaal doorgroeien, maar dat er een paar mooie "het gaan doen".

Succes!

Daantje, wat jammer nou, ik had er echt goede hoop op.

Lexa, nog een paar dagen en je weet meer... houd ons op de hoogte zou ik zeggen.

Woensdag gaan wij inderdaad voor de eerste echo, als alles er goed uitziet van binnen, mag ik gaan starten met de 2e soort hormonen. Deze gonal F zal de groei van meerdere follikels bevorderen. Ik wacht maar af....

gr Zomer

Geplaatst

Angel; fijn om weer eens wat van je te horen. En het gaat goed met je! Good luck met je reeks iui's.

Mob; Ik hoop dat je intussen al iets meer weet? Die onzekerheid is echt wel killing hé.

You never know..hopelijk blijven die duiveltjes voor jou heel ver weg!!

Doortje; Succes morgen!!

Zomer; Jij loopt echt voor al met ivf. Spannend hoor je eerste echo. Nu komt het steeds dichterbij,lijkt me qua gevoel heel vreemd.

Succes!!

Evy; Hoe was training Hockey na zo'n super lekkere vakantie in Suriname.

Geplaatst

Ff snel vanaf m'n iphone.... Nog steeds geen nieuws. Telkens denk ik nu begint het, maar er komt niks.

Ik hou het dus nog even spannend.

Geplaatst

Hai iedereen...

zo zo zo, wat een drukte ineens.. veel meiden die mogen testen.. super spannend allemaal hoor.. fingers crossed voor iedereen.

@Sharon.. ik mag dinsdag weer voor een follikelmeting.. maar ik krijg dan niet mijn IUI-datum hoor, bij mij duurt dat allemaal wat langer. Ik ga ervan uit dat ik de week erna mag....

jij succes morgen meis..

Geplaatst

01-03-10: Mob testdag 6e iui

01-03-10: Sharon FM

01-03-10: Doortje 1e iui

03-03-10: Zomer 1e echo

04-03-10: Diaantje testdag 2e iui

05-03-10: Angel 1e FM

05-03-10: Evy testdag 4e iui

05-03-10: Lexa testdag 3e iui

06-03-10: Leentje testdag 2e iui

17-03-10: Zomer punctie IVF

Angel, welkom terug en hartstikke stoer dat je weer met volle moed aan een nieuwe ronde gaat beginnen. Hopelijk duurt het niet het te lang voor je.

Evy, ik heb je een dagje later gezet. Gelijk met mij. NU al gezellig!

Ik weet niet hoe ik aan die rugpijn kom. Ben vorige week woensdag weer naar de massage geweest, maar kan me niet voorstellen dat het nu nog daarvan komt. Of zou ze nog steeds pissig zijn over die opmerking over de hakjes ;-) Eigenlijk is het meer spierpijn bij m'n bekkenbot - heet dat zo? heb je zo'n ding? Zeg maar rechtsboven je stuitje. Soms breidt die pijn zich uit over de hele breedte en straalt het uit naar m'n bovenbenen. Ik moet ook zeggen dat ik de hele week heel slecht geslapen heb, om de paar uur wakker, rare dromen, brrrr. Daarbij ben ik nog steeds verkouden en snotterig, dus nee, alles bij elkaar opgeteld voel ik me niet top.

Daantje, je voerde de lijst aan en ik heb je helaas weggehaald, maar hoop heeeel snel je nieuwe fm data te kunnen posten.

Diaantje, hoe voel jij je?

Mob: wat moet dit zenuwslopend voor je zijn. Ik duim uit alle macht dat het inderdaad een innestelingsbloeding was - want zo klonk het wel - en dat je over een dag of twee (als je dus echt overtijd bent), positief gaat testen!

Voor de rest: Jullie schrijven te veel, ik kan 't niet onthouden!!! Liefs voor jullie allemaal,

Geplaatst

@zomer pammie en lexa dank jullie wel...

ga weer met frisse moed ertegen aan was wel even lekker hoor een paar maanden rust moet ik zeggen..

we zeggen het nu tegen niemand meer..

zomer succes met de echo en hoop dat alles goed is dat je mag gaan starten als ik het goed begrijp start je met ivf??

pammie en hoe is het nou met jou?

heb het eigenlijk niet meer terug gelezen was een beetje veel

lexa voor jou is het ook spannend zeg

nou ben benieuwd hoor hou ons op de hoogte

en zie dat er een aantal nieuwe zijn welkom hier

veel liefsssssssssss

Geplaatst

Goedemorgen,

Daar ben ik weer, dag 14 vandaag. En nog niet ongesteld....

Vanochtend maar weer een test gedaan. In eerste instantie dacht ik negatief, maar toen ik heel goed keek en het staafje wat heen en weer bewoog zag ik toch een heeeeeeeeeeel licht streepje. M'n man zag het ook. De test van gister er ook bijgepakt, daar was het ook te zien. Ik test met Matcare testen. Maar ja, nu twijfel ik of dat streepje er niet gewoon al voorgedrukt staat ofzo.

Ik moet vandaag maar weer afwachten en dan morgen weer testen....

Dit is echt zenuwslopend!

Ik moet nu werken, maar ben er met m'n hoofd niet bij.... Dit wordt een lange dag....

Geplaatst

Ohhhh Mob, ik hoop zo dat het morgen een dikke streep is voor je... Is nu wel super super spannend aan het worden hoor..

Ik duim voor je, en ik denk alle meiden met mij hoor..

Wordt vast een megalange dag voor je, maar dat kan je makkelijk :-)

Succes meid..

En Sharon, ook voor jou hoop ik dat het een goede dag wordt... grote follikeltjes en een datum :-)

Geplaatst

Lieve Mob,we duimen allemaal voor je!!:gekruiste vingers 1

Nog even doorzetten!!

Chantal hoe is het met jou?En Sharon,ik hoop dat je iig een mooie grote hebt zitten!Of meerdere :-)

Evy,welcome back,dus je hebt het leuk gehad??

Angel,lekker even 'rust' gehad...nu met volle moed er weer tegen aan.Mss is het ook beter lekker niks te zeggen.Ga ik ook zoveel mogelijk proberen te doen hoor.

Na een paar keer is het toch anders dan die eerste denk ik..

Ik wil iedereen verder een fijne dag wensen!Veel liefs van mij xxx

Geplaatst

MOB, OMG!!!!!!!!! Wat goed!!!!!!!! Wat spannend!!!!!!! Meis, koop ook even een Clear Blue test met zwanger/niet zwanger. Dan weet je het zeker..........

WHOEHOEWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!

Moet verder aan 200 ongelezen mail, brrrr.............

Geplaatst

Hai Diaantje... hier alles lekker z'n gangetje hoor... Spuit vrolijk verder. Morgen kijken of het resultaat er naar is. Afgelopen donderdag geweest voor een eerste follikelmeting, maar die was niet echt bijzonder. Hoe is het met jou dan?? Zo lang niet gesproken... jij mag over 3 dagen al weer testen.. super spannend. Hoe voel je je nu?? Ik heb volgens mij niet veel gelezen over klachten zoals je de vorige keer had he.. Of heb je het nu gewoon niet gemeld?? hahaha, kan ook natuurlijk.. Ik duim voor je meis

Geplaatst

Mob, Evy heeft gelijk: Haal nog een testje, en nu van een ander merk. Morgenochtend weer testen. Snap dat het moeilijk is, maar vanavond heeft geen zin, daar is het nog net te vroeg voor. AARGHHHHH!!!! Spannend!!!

:gekruiste vingers 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden