Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tabitha, ik zou ook zeggen: test nog een keer. Heb je bepaalde hormonen gebruikt die je menstruatie uit kunnen stellen?

Ik heb vanochtend weer getest en al snel verscheen er een heel licht lijntje! Wij kunnen er niet meer omheen... WE ZIJN ZWANGER!!!!!

Kan het gewoon niet geloven... Denk telkens: heb ik lijntje wel echt gezien? Maar een streep is een streep lees ik overal. M'n man kan er al helemaal niet bij...

Oh meiden, wat gun ik dit jullie ook allemaal!

De zaadkwaliteit was zeer slecht, de IUI erg pijnlijk en toch is het gelukt!

Ik ga werken met een smile op m'n gezicht ;-)

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Mob, van harte gefeliciteerd meid, ik weet hoe onwerkelijk het gevoel is ... maar net wat je zegt een streepje is een streepje en die staat er alleen wanneer je het zwangerschapshormoom HCG in je urine hebt zitten dus het is echt zo je bent "zwanger" ... geniet er van meid .. het is je van harte gegunt,

lfs. Nicole

Geplaatst

Mob... wat onwijs leuk voor jullie!!!!! Geniet ervan... echt, je bent een voorbeeld dat het na veel ellende toch gewoon nog goed kan komen. Helemaal super....

Hopelijk snel een echo om je kleine wondertje (want dat is het zeker) te kunnen bewonderen....

Geplaatst

Heeee Mob!! Geweldig!! En hadden alle iui-tantes dat niet al lang voorspeld?? Van harte gefeliciteerd en een dikke zoen!!!

Geplaatst

WAAAAAAHH!!!MOB GEFELICITEERD!!!

Ooooow wat zul jij je onwerkelijk voelen nu,maar ook heeeel blij!

Geniet ervan meiss!!

Ik kan net weer rechtop zitten.Er was niets aan de hand,en zo in ene buikpijn,ik trok het niet meer.Dat heb ik nog nooit gehad.Ik ging door de grond,heb echt gehuild van de pijn zeg.Ik bloed nu dus niet,en de pijn zakte na 10 min ong. af.Ik had net de gynaecologe aan de lijn..die snapte er niks van.Ik moet nu even afwachten..

Maar Mob,ik ben echt heeeel blij voor je!!

x Diaan

Geplaatst

Dank jullie wel! Heel lief dat jullie zo blij voor me zijn!

Hier blijft de onzekerheid, maar nu over of het wel blijft zitten. Net weer wat bruinverlies, dan schrik ik me echt een hoedje.... Zou het liefst de hele tijd naar de wc lopen, maar dat gaat gewoon niet. Moet gewoon werken en proberen het los te laten...

Geplaatst

Jeetje Diaan... wat een verhaal dan. Gaat het nu wel weer een beetje?? En als het terugkomt, gewoon naar je gyn gaan hoor.. niet laten wegsturen.... dit is niet normaal... Wanneer zou je mogen testen?? Vrijdag toch?? Wordt het alsnog erg spannend... Zou waanzinnig zijn als jij de tweede bent deze reeks :-)

Dikke kus voor jou...

Geplaatst

Heey Chantal,

ja ik ken dit ook niet.Ze zei wel,kan zijn dat je een goede eisprong hebt gehad en dan kun je veel last hebben van pms deze maand.Ja,jammer denk ik dan,wel een goede eisprong maar niet raak dan hihi

Het gaat nu wel goed hier,pijn is weg.GELUKKIG.Wat heeft dat zeer gedaan,en wat een heerlijk gevoel als de pijn dan in ene weg is.

Ik zie echter nog geen bloed,dus nog even afwachten maar.

Hoe is het met jou???

Mob,je hoort dat zo vaak he,beetje bloedverlies etc.Ik snap dat je dan een beetje bang bent!!Maar volgens mij is dat een teken dat het goed zn werk doet in je lichaam.

Ik zal een kaarsje voor je branden okay??

Voor iedereen een dikke knuffel van mij,

Diaan

Geplaatst

Wat een raar antwoord... heb je dus eigenlijk niets aan... maar ben blij dat je van je pijn af bent... vorige keer werd je nu toch al ongesteld??? dus dat heb je dan in ieder geval gewonnen.. :-)

Met mij verder alles oke hoor... na een beetje een teleurstelling gister, nu een hogere dosis en dan vrijdag weer terug... echt, ik hoop wel dat we dan wat meer te zien krijgen hoor.. zou dan wel fijn zijn :-)

Geplaatst

@mob GEFELICITEERD meid echt geweldig zie je wel hihihi

en heb je het zh al gebeld of nog niet??

nou meid geniet er lekker van.

en het bruinverlies is oud bloed..

ik heb zelfs een hele week gevloeid en dat zegt ook niks want was wel zwanger..

liefsssssssssssss

Geplaatst

Ja dat is geen leuk bericht,maar ben benieuwd hoe dat nu gaat met verhoging.

Zal toch zo wel een keer wat moeten zitten toch??

Ik heb zelf het gevoel dat het hier in sneltreinvaart gaat.

Op tijd ongesteld,puregon,al snel insemineren en als ik nu vandeweek gewoon ongesteld wordt 3e dag meteen weer beginnen met spuiten..

We gaan toch maar gelijk door naar ronde 3 als het zover is.

Ik duim voor je,laat nog wel even weten wat ze gezegd hebben vrijdag he!??

Kusss

Geplaatst

Angel, morgen belt de gyn mij. Ik zou dan te horen krijgen wanneer ik met de decapeptyl moet starten en wat de dosering Puregon wordt... Maar ja dat is dus niet nodig! Ik laat de afspraak gewoon staan, want dan kan ik haar het goede nieuws vertellen!

Geplaatst

@mob spannend hoor.. ja groot gelijk dat je de afspraak laat staan dan heb je de gyn zowiezo aan de foon..

nou ben benieuwd.........

ik moet zeggen dat het toch weer spannend begin te worden

vrijdag de eerste fm... na zo een lange tijd

ik weet wat me te wachten staat en hoe allles loopt maar toch krijg ik weer de kriebels hihihi... miss omdat het zolang is geleden ik weet het niet hahahaha...

maar we gaan met goede moed....

weet iemand toevallig hoe het is met zonneschijn????

veel liefsssssssssssssss

Geplaatst

Heej dames,

ben ik ook weer.

Mob: wat een goed nieuws zeg! Dit geeft weer hoop voor de rest.

Zelf hebben ze mij afgelopen maandag voor het eerst geïnsemineerd. De zaadkwaliteit was volgens mij niet heel geweldig, 1,3 mln. Dus maar zien wat het wordt. Heeft iemand enig idee wanneer de eerste zwangerschapsverschijnselen zich kunnen voor doen? Ik voel me namelijk sindag disndag (dus een dag na de inseminitatie) niet echt top. Steeds zo'n weeeig, misselijk gevoel wat af en toe op komt zetten, maar ook weer weg gaat.. 16 maart mag ik gaan testen en 17 maart moeten we weer terug voor evaluatie naar het ziekenhuis (tenzij het raak is natuurlijk).

We zullen zien.

Ik hoop op meer goed nieuws van jullie komende weken!

Groet, Doortje

Geplaatst

hey doortje,na mijn ervaring is het dan nog te vroeg om iets te voelen

en de dag na de insiminatie voel je natuurlijk van alles ze zijn wel aan het rommelen geweest natuurlijk.. maar ieder lichaam is anders natuurlijk.

sommige merken het al heel vroeg

1.3mln zeg niet altijd iets hoor.. er zijn er bij die onder de 1 zitten en die zijn ook zwanger geworden.

ze zeggen altijd wel bij ons dan in het zh minimaal 1mln voor inseminatie

ik duim voor je

liefssssssssss

Geplaatst

Doortje, ik ben het bewijs dat het ondanks slechte zaadkwaliteit toch kan lukken. Bij onze laatste IUI poging 1 miljoen voor opwerking, 0,4 na opwerking. De gyn zei: ik zie jou wel weer terug, dit is veel te weinig... En nu ben ik zwanger. Dus het kan!

Geplaatst

Mob wat geweldig nieuws!! gefeliciteerd!!!!!! ik kan me wel voorstellen dat je het niet kunt bevatten. ik zou dat ook zeker hebben, ook omdat je al zo vaak met een negatieve test teleurgesteld bent............. maar nu toch echt positief voor jou!! mooi, geniet ervan!

Ik heb even een dipdagje, gisteren pregnyl gespoten en vandaag dus een beetje depri...morgen de inseminatie.. ik zie ook dat ik langzaam qua gewicht aan begin te komen, nu 2 kilo sinds ik ben begonnen..... ik lees eigenlijk weining hier over gewichtstoename.. Zijn er ook meiden die dit ook hebben??Het scheelt wel dat ik vrij slank ben, maar een kilo per maand tikt dan wel aan als het zo doorgaat! :(.

liefs sharon

Geplaatst

Sharon... dat is al weer snel he..

maar wel weer spannend een inseminatie... wat ga je veel sneller dan ik he, niet normaal..

maar troost je.. jij 2 kilo.. ik ruim 15 kilo.. dat was in de tijd dat ik Clomis slikte. echt verschrikkelijk, je ziet jezelf elke week gewoon verder opzwellen.. terwijl je zeker weet dat je niet anders bent gaan eten hoor.. en genoeg bent blijven sporten. Zelfs de dietist wist zich er geen raad mee. Mensen om me heen zeggen dat het allemaal voor een goed doel is, en dat het er echt wel weer afgaat... (was eindelijk na veel bloed, zweet en tranen keurig op gewicht).. Tja, je doet er weinig aan hoor..

Geplaatst

I know.... de eerste maand kwam ik al 7 aan.. daarna met elke kuur nog zo'n 2-3 kilo.. ja, dan kom je er wel hoor..

Nu ik Puregon gebruik ben ik weer gelijk gebleven... vrees dus echt dat het aan het soort hormoon heeft gelegen. Ohhweeelll, komen we ook wel weer overheen (hoop ik)

Geplaatst

Hoi Sharon,ik heb toen ik de eerste IUI heb gehad meteen het gevoel gehad dat ik was aangekomen.Mn kont en billen voornamelijk.Ik heb mezelf helaas nooit gewogen,en ook toen niet maar je zag het duidelijk na 1 week al.

Na de eerste ronde had ik in ene weer zoiets van huh,ik ben het weer kwijt!

En raar als het is...het zit er nu weer aan!

Mss schommelt het toch wat bij mij,maar denk zeker dat hormonen dat kunnen veroorzaken.Met name de Pregnyl dus,want toen had ik geen Puregon gebruikt.

Om gelijk maar even op Doortje te reageren;

Ik heb de eerste ronde dus ook heeeeeeele rare verschijnselen gehad,en veel ook!

Vrijwel meteen na inseminatie,dag of 2 later.Ik leek echt zwanger,misselijk,weeig,opgezette buik EN schaamlippen,geen zin in koffie (dat was een week later) en ging aan de thee met beschuit?? Heb ook erg last van mn gemoedstoestand gehad. Nu heb ik dat niet zo,de 2e ronde dus.

Ik dacht ook...zou er toch meer gaande zijn geweest die eerste keer..?Maar goed,

dat weet ik dus niet.Het kan erg goed hoor.Hormonen zijn rare dingen..

Sharon,SUCCES!!!!

x Diaan

Geplaatst

Het zal wel tussen m'n oren zitten denk ik omdat ik het zo graag wil. Gelukkig ben ik frlink druk om mijn werk, dus ik hoop dat de tijd een beetje snel gaat en zullen we wel zien wat het wordt. De gyn zei dat er maar 10% kans is dat het lukt, dus ja... dat belooft niet veel goeds.

Geplaatst

:hugs2:Mob!!!!! Gefeliciteerd meid. Ik wist het,ik wist het haha!

En dat bij de 6e iui nog wel. Wat zal je gyn morgen raar opkijken bij het horen dat je ZWANGER bent,ipv van aan de hormonen gaan!

Geniet er lekker van.

Sharon; Over hormonen en aankomen,vertel mij wat! Ik ben ook aangekomen,(Chantal: 15kilo???) Dat is wel heel erg veel.

Kun je nagaan wat die hormonen eigenlijk met je doen.

Ik kan wel merken dat ik een paar kilootjes erbij heb gekregen qua broekmaten enzo. Het is minder,maarja..helaas is het zo!

Diaantje en Daantje; Ik kom heel erg in de war met jullie namen wahaha. Iedere keer moet ik even "naar beneden" scrollen,om te zien wie wie er nu geschreven had...

AL ZEG IK HET ZELF. helaas ben ik de enige van onze trio overgebleven. KAMMIE EN TAMMIE,where are you guys!

Maar goed,terug op Diaantje; Wat een ellende die pijn van jou,dat is echt minder. Weet je inmiddels al iets meer.!?

Hopelijk heeft die eisprong ontzettend goed z'n best gedaan,en kwam daar die pijn vandaan!

Zomer; We gaan handjes schudden okee. Wij als IVF'JES!

Tot laters meiden.

Liefsss

Geplaatst

Alleen even snel... HIEP HIEP HOERA voor MOB!!!

Super, van harte gefeliciteerd. Heb een oefenwedstrijd om 20 uur en ben net thuis.

Liefs voor allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden