Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Dames,

Weer een hoop geschreven hier, Mob ik ben ook al het goeds naar je aan het stralen. Had je goede nieuws gelezen en er voor mezelf ook een beetje hoop uitgeput. We duimen en hopen voor je dat het goed blijft gaan.

Ik ben helaas net ongesteld geworden dus ook poging 2 is mislukt.

Op naar de derde ronde, drie keer is scheepsrecht gaan we ons maar aan vasthouden voor deze keer.

Voor iedereen die deze week een inseminatie of een testdag heeft, heel veel succes!!

Liefs Leentje

Geplaatst

He Mob, wat is dat nou? Hoe voel je je nu? Een bloeding hoeft niets te betekenen, he? Hoe lang willen ze je laten wachten in het ziekenhuis? Kun je niet snel langskomen voor een hcg test???

Geplaatst

@mob dat meen je niet balen zeg leef echt met je mee..

en hoop stiekem toch voor je...en heb je veel krampen??

ik denk aan je. dikke knuffel voor jou

@kossie ik ga heel hard voor jou duimen. en ik zou me eigen niet al te veel bezig houden met de aantallen het kan altijd 2 kanten op gaan

maar 25 mln is wel goed hoor. het zegt niks althans ik hou me eigen daar niet meer aan vast want heb al zoveel verschillende aantallen gehad

zo ook een x 42mln en toen had ik ook een goed gevoel maar helaas het mocht toen niet zo zijn en de laatste x was het 7 en dat had toen wel aan geslagen helaas is dat toen misgegaan. maar meid ik ga hard voor je duimen dat er 1 heel hard zijn best gaat doen.

ja en dan die slopende 2 weken dat zijn de ergste dagen vind ik.

zo vanmorgen na het zh geweest

nog ff een leuk gesprek gehad met de echoscopiste

ze zei dat is al weer ff geleden dat je hier ben geweest

ja zei ik hahah maar we gaan er weer voor de volle 100% voor

nou had er 1 aan de rechter en aan de linker kant

1 van 10mm en 1van 11mm.. en nog een paar hele kleintjes maar ja die halen het toch niet zei ze.

dus 2 hele mooie moet gewoon door gaan met 75 menopur

en maandag mag ik om 9.30 weer terug voor de 2de fm.

en dan waarschijnlijk ook die week iui

dus we zijn weer helemaal happy vandaag

iedereen alvast een fijn weekend

dikke knuffel voor iedereen

veel liefssssss

Geplaatst

En voor de andere dames: Ik leef nog, hoor. Maar zit er wel even helemaal doorheen met de medische mallemolen. Baal nog steeds als een stekker dat de 3e iui niet is aangeslagen en word er een beetje moedeloos van. Nou ja, dat gevoel zullen jullie wel herkennen. Hou me een beetje op de vlakte tot ik me beter voel. Ik lees nog steeds wel mee op het forum maar het gaat verdorie alleen maar over baby's en zwanger worden!!! Kunnen we 't nou nergens anders over hebben? O ja, ivfmoedersforum, hahaha.

Liefs xxxx

Geplaatst

@lexa ik weet precies hoe je je voel meid.

en dat je het ff helemaal gehad heb ook die rot terleurstellingen ook altijd..

kan alleen maar zeggen houd moed meis maar ja daar heb je nu niks aan

de pijn is gewoon onbeschrijfelijk iedere maand als het weer niet gelukt is

ik denk aan je en zal een kaarsje voor je branden...

en als je tijd voor je zelf nodig heb moet je die zeker nemen

hoop dat je je eigen snel weer wat beter voelt....

dikke kusss en knuffel voor jou:hugg:

Geplaatst

Bloedverlies is nu weer gestopt lijkt het... En drukkende gevoel in m'n onderbuik is ook wat minder, maar ik vrees.... De schrik zit er hier goed in! Ik weet dat het nog goed af kan lopen, maar zou heel graag zien dat het bloeden nu gewoon helemaal stopt!

Ik ga een weekendje weg, maar zal proberen jullie op de hoogte te houden...

Heb ff geen tijd om op iedereen te reageren... Dus maar ff in 't algemeen: zet em op meiden!

Geplaatst

@Mob, ik ga voor je duimen ... het kan inderdaad nog alle kanten op maar de onzekerheid zit er nu en die gaat niet meer weg ... weet er jammer genoeg alles van maar wie weet komt het bij jou helemaal goed ... lekker proberen te ontspannen van het weekend en als je het niet vertrouwd het ziekenhuis bellen hoor .... lfs. Nicole

Geplaatst

Lieve Mob,ik las je berichtje over het bloeden!

Het is nu dus gestopt??Ik duim voor je hoor,ben er bijna zeker van dat het er gewoon bij hoort..Geniet van je weekend iig!!

Lexa,reageer je maar even lekker af.Ik mag zondag weer beginnen met ronde 3..en soms zit je er idd gewoon even doorheen.

Chantal,weet jij al iets??Ik hoop zo dat er een paar mooie zitten voor je!

Ik zie dat er alweer een paar bijgekomen zijn!Gezellig!!

Nou meiden,fijn weekend allemaal en tot snel xxx

Geplaatst

Nou...ik ben een tijd geleden op deze site geweest en heb toen het een en ander verteld over mijn situatie. Mijn man en ik zijn bezig met een IUI traject met een donor.

Inmiddels zijn we 4 maanden verder en staat er een 4e poging voor de deur. Ik ben voor de eerste keer bezig met hormonen en maandag heb ik mijn eerste echo afspraak.

Al die tijd heb ik wel meegelezen op dit forum, maar nooit iets geschreven. Dit komt omdat ik het zelf allemaal even een plek moe(s)t geven. Het doet ons allemaal veel meer dan verwacht. Maar nu ben ik er weer en hoop ik wat vaker te schrijven.

Iedereen zit nu in een ander deel van de cyclus e.d. maar allemaal veel succes!!

Bianca

Geplaatst
Nou...ik ben een tijd geleden op deze site geweest en heb toen het een en ander verteld over mijn situatie. Mijn man en ik zijn bezig met een IUI traject met een donor.

Inmiddels zijn we 4 maanden verder en staat er een 4e poging voor de deur. Ik ben voor de eerste keer bezig met hormonen en maandag heb ik mijn eerste echo afspraak.

Al die tijd heb ik wel meegelezen op dit forum, maar nooit iets geschreven. Dit komt omdat ik het zelf allemaal even een plek moe(s)t geven. Het doet ons allemaal veel meer dan verwacht. Maar nu ben ik er weer en hoop ik wat vaker te schrijven.

Iedereen zit nu in een ander deel van de cyclus e.d. maar allemaal veel succes!!

Bianca

Hoi Bianca, dat gevoel om iets een plekje te geven dat kennen velen van ons denk ik ... ik in ieder geval wel ... na mijn mk in februari '10 had ik de neiging om alle forums van mijn pc te verwijderen maar toch begon ik het te missen .. ik ontvang er toch heel veel steun van en je kan je ei tenminste kwijt ... voor ons staat hoogstwaarschijnlijk een 7e IUI te wachten maar dat horen we 11 maart ... ik wens je toch heel veel lees plezier bij ons en we slepen elkaar er doorheen tenminste dat is mijn ervaring van het forum,

lfs. Nicole

Geplaatst

Lieve Mob; Dit ga je toch niet menen!? Wat erg.!

Ik duim heel hard voor je,hopelijk kun je nog een beetje genieten/ontspannen met het weekendje weg!

Ik kom andere keer terug om uitgebreider te reageren.

Fijn weekend!

Geplaatst

Lieve mob,

Ik zou goed voor je duimen, ik weet dat je er misschien niet veel aan hebt aan mijn goede bedoelens maar bedoel het iig goed.

Liefs Tabitha

Geplaatst

WAT EEN RUST HIER!!!! Nou ja, zullen we maar zeggen: "geen bericht is goed bericht"?????

Lieve groet voor allemaal!

Zomer

Geplaatst

Vond ik ook al zomertje..

Wij gaan zo ook weer weg,vriendje had weer een paar kaarten geregeld voor een streektaal voorstelling.Joepie...geloof ik haha

Nou tot snel allemaal!x

Geplaatst

Hoi, iedereen zit op de bank met een bak koffie of thee en zit tv te kijken ...

@Mob. meid hoe is het nu met je ... ik hoop dat je een goed weekend zult hebben zonder "enge" dingen ... ben reuze benieuwd hoe het met je gaat!!!

Hier gaat alles goed geen vreemde dingen te melden ....

gr. Nicole

Geplaatst

Hier even een berichtje van mij.

Het blijft spannend. Gisteren en vandaag blijft er telkens wat bloedverlies komen. Het is voornamelijk donkerrood, dus ik denk oud.... Maar ook soms erge buikpijn... Dus ik heb al een paar huilmomenten gehad. Maar nu ben ik alweer vanaf 15.00uur vanmiddag bloedverliesvrij en hoop echt dat dit nu standhoudt...

Het weekendje weg is lekker, maar toch wel dubbel door de spanning die er is....

Dank voor jullie steun!!

Liefs!

Geplaatst

Hoihoi,

Ook weer even een berichtje van mijn kant. Ik ben al de hele week jullie berichtjes druk aan het volgen, maar heb niet de tijd genomen om ook eens te reageren.

Mob: spannend voor je allemaal. Hoop heel erg voor je dat het goed afloopt allemaal en dat je droom uit komt.

Bianca: welkom terug. Ik snap helemaal wat je bedoelt met alles een plekje geven. Ik heb dat zelf ook heel erg gehad en vond het zelfs soms veel te confronterend om mee te lezen op dit forum. Ik hoop voor je dat je het een plekje kunt geven en toch vol goede moed door kunt gaan om je droom uit te laten komen.

Lexa: ik begrijp dat je genoeg hebt van die medische mallemolen. Ik denk dat we dat gevoel allemaal zullen hebben. take your time!

even een update over mijzelf. Afgelopen week meldde ik al dat ik me sinds de inseminatie niet helemaal fit voel. dat gevoel is er nog steeds. Ik ben alleen bang dat het gewoon door alle spanning komt omtrent deze eerste IUI. Ook ben ik woensdag op kraamvisite geweest bij een vriendin wat het er allemaal niet gemakkelijker op maakt. Toch vraag ik me stiekem af of het toch geen zwangerschapskwaaltjes zouden kunnen zijn. Het weeeige, soms haast misselijke gevoel komt en gaat en ik ben ook aanhoudend erg moe, terwijl ik prima slaap. Maar het is wel pas erg kort na de IUI van afgelopen maandag. Mijn moeder zegt dat zij het ook altijd al had voor dat ze haar test deed.. Ik weet het allemaal even niet op het moment. Ik vind in elk geval dat het wachten maar lang duurt allemaal. Ik hoop dat komende week een beetje snel voorbij gaat.

Fijn weekend voor jullie allen verder en hopelijk tot gauw.

Liefs Doortje

Geplaatst

Mob;Wat een onzekere en spannende tijd moet het voor jou zijn.

Maar als je aangeeft dat je meer oud bloed verliest,dat kan toch voorkomen in een zwangerschap?

Hoop zo dat alles goed is,en dat het gewoon blijft groeien!

Krijg je snel een echo?

Doortje; Zo'n kraamvisite maakt het er idd niet makkelijker op,het is en blijft zo oneerlijk soms!

Ik had trouwens ook vrij in het begin (na de iui) al last van voortekenen waarvan ik echt soms dacht 'zou het?'

Het kan natuurlijk,maar maak je zelf niet gek. Die vreselijke wachtweken zijn net voor je begonnen..we hopen natuurlijk op heel goed nieuws op je testdag!

Veder weet ik niet wie er opnieuw moet voor de FM's,of deze week een IUI heeft...maar iig voor iedereen:myfignerscrossed:

Geplaatst

@ doortje: Ik had ook vlak na mijn iui dat ik heel erg moe was en allerlei kwaaltjes, en waarbij ik ook dacht hea zou het zo zijn, maar helaas t was niej zo en we zijn nu weer begonnen met poging 2.

Natuurlijk kan het wel gelukt zijn, maar focus je er niet al te veel op, des te minder komt de klap en des te blijer je bent al het wel zo is.

Ik weet ook precies wat je bedoeld toen je op kraamvisite was geweest, bij mij in de omgeving is 1 vriendin een maandje geleden bevallen en zijn er inmiddels alweer 5 zwanger.

Ik ben echt super blij hoor voor die vriendinnen, maar het doet ook wel een beetje pijn.

Ik heb al verschillende huilmomenten gehad daardoor, maar goed we gaan gwn door, houden de moet erin, en ik denk maar zo we zijn net begonnen en ik ben nog jong dus het komt vanzelf allemaal goed.

Liefs Tabitha

ps; zo dat lucht ff op sorry moest ht ff kwijt.

Geplaatst

Mob,doooooorzetten en positief blijven he!

Wij denken allemaal aan je!

Doortje,ik heb dat de eerste iui ook gehad en dacht vanalles en nogwat.Wist niet wat te denken,maar nu na de 2e ronde waar ik bijna niets vernomen heb kan ik het wel iets beter plaatsen.Ik heb het gevoel dat er vorige maand gewoon meer gaande is geweest in mijn lichaam.En hoe daarna de ongesteldheid uiteindelijk is gekomen...heeeeel anders dan deze keer.Ik kan niets met zekerheid zeggen natuurlijk,maar van mij weet ik wel dat er in mn buik meer gaande was dan deze maand.

Ik hoop alleen dat,mochten we wel zwanger zijn ooit,dat ik er niet zo ziek van ben als ik vorige maand was hihi

Weeig,misselijk (tot een nacht kotsmisselijk zelfs),CHAGERIJNIG,alles opgezet,erge rugpijn etc.Dat heeft geduurd tot vlak voor mn ongesteldheid,dat was ook het moment dat ik dacht;wat er ook gaande was,het is nu niet meer gaande!In het ziekenhuis zeggen ze dat je dat zelf mss op wekt,geestelijk,maar daar heb ik mn twijfels over.De eerste ronde gebruikte ik zelfs minder hormonen dan de 2e ronde.Dus even afwachten nog,ik duim voor je iig!

Meiden ik ga wat doen hiero,spreek jullie snel weer xxx

Geplaatst

Hey die Mob, wat is het toch spannend met jou, eerst licht streepje, weer licht streepje en nu weer 'Oud" bloedverlies (hoop ik zooooooo voor je) Kop op meid, blijf positief..... Hoop dat je lekker weekend hebt gehad, het weer heb je mee....

Ik ben benieuwd naar alle iui's die komende week weer gaan plaatsvinden, er is zoveel geschreven pfff.. Na drukke week kan ik het helaas niet meer bijhouden, maar hoop dat iedereen weer positief kan beginnen.

Zomer, hoop dat je weer een stuk gerustgesteld ben zeg, pff, je liet me schrikken. Hoe gaat het nu met je?

Diaantje75, jij bent alweer begonnen met spuiten?

Ben vandaag voor 2de fm geweest en er is alweer 1 hard groeiend eitje op weg (16mm 9de cd)... woensdag 10-3 heb ik mijn 5de iui, mooie dag haha, nl op mijn verjaardagl!!

Voor iedereen nog een hele zonnige zondag gewenst. gr. x Daantje

Geplaatst

Daantje, dat moet toch een teken zijn? Op je verjaardag nog wel, ik weet welk kado wij je allemaal gunnen!!!!

Doortje, ik heb ook zoveel gevoeld (en gedacht) dat ik er gek van werd. Je weet het zeker, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet.... Wat kunnen 2 weken lang duren en wat kan je lichaam en gest je toch voor de gek houden. Ik hoop natuurlijk dat het goed is bij je, maar weet dat wij het echt (helaas) allemaal herkennen....

Bianca, welkom terug en veeeeel succes!

En dan die zwangeren en kraamvisites en babyshowers om ons heen. Ik zou mij soms willen klonen, zodat ik een vervanger er naar toe zou kunnen sturen. Maar neeeeee.... doe maar weer mijn glimlach op mijn gezicht en doe aardig als mensen stomme dingen zeggen als :"jouw tijd zal ook snel komen hoor, ik weet het zeker".

BAH!

Met mij gaat het best redelijk, heb vandaag maar 3 keer gehuild omdat ik zoooooooooo moe ben en hoofgpijn heb enz enz enz

Maar... weer waarvoor ik het doe. Meestal ben ik iemand die goed de zaken in het hoofd op orde heeft, maar deze paar dagen heb ik er wat moeite mee.

Lieve allemaal, groetjes!!!

Geplaatst

@Mob, het blijft dus spannend .... je kan er zo weinig van zeggen ... maar als ik eerlijk mag zijn dan denk ik dat die buikpijnen niet zo een goed teken zijn ... maar ja wie ben ik ... ik heb 7 miskramen zonder buikpijn gehad ... 6 met bloedverlies en 1 zonder enig teken van een dreigende miskraam .... dus het is haast niet mogelijk om een miskraam uit te leggen .... Ik hoop dat het voor jou goed afloopt ... tis jammer dat er met een echo nu nog niets te zien is ... mijn vroegste echo is met 5 weken gemaakt en toen zagen ze een "ringetje" zitten wat betekende dat ik wel zwanger zou kunnen zijn maar het zou ook heel goed een beginnende miskraam kunnen zijn ... wat dat betreft blijft het koffiedik kijken .... ik ga duimen voor je dat het positief voor je afloopt,

lfs. Nicole

Geplaatst

Met mij gaat het best redelijk, heb vandaag maar 3 keer gehuild omdat ik zoooooooooo moe ben en hoofgpijn heb enz enz enz

Maar... weer waarvoor ik het doe. Meestal ben ik iemand die goed de zaken in het hoofd op orde heeft, maar deze paar dagen heb ik er wat moeite mee.

Lieve allemaal, groetjes!!!

Zomer,heb je zo'n last van de hormonen? Pff,het is ook niet niks hoor,er staat ons nog wel heel wat te wachten.

Tot nu toe ben ik zo blij dat ik even zonder die hormonen heb geleefd,maar ik zal er straks ook aan moeten geloven.

Hoop dat je je snel beter gaat voelen,zonder die hoofdpijn,en zonder die moeheid.

Zit je tegen de punctie op?

Als ik eraan denk..brrr,dan lopen de rillingen over m'n lijf.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden