Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hallo allemaal,

Mag ik met jullie meeschrijven?

Ik zal mij even kort voorstellen. Wij zijn inmiddels in ronde 31 aangekomen, alle onderzoeken gehad, maar geen afwijkingen gevonden. We hebben nu 7 IUI's gehad en we zouden na de 6de eigenlijk overstappen op IVF, maar na de 6de IUI hadden we eindelijk een positieve test in handen, wat helaas van korte duur was, maar ons wel het gevoel gaf dat het dus toch met IUI kon. Daarom hebben we toen besloten nog 2 IUI's te doen, daar hebben we er nu 1 van gehad en dus nog 1 tegoed voordat we de stap naar IVF moeten maken. Ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is :duimen draaien:

Hoi Toettoet, gezellig dat je er ook bij komt hoe meer zielen hoe meer vreugd ( steun )zullen we maar zeggen. Ik zit in het zelfde schuitje als jij ... na 6x IUI bleek ik in december dus zwanger te zijn .... als dit niet het geval zou zijn geweest zouden we dus overstappen op IVF maar nu liggen de zaken dus anders ... de kans dat wij nu door zullen gaan voor IVF is nu klein omdat wij dus dmv IUI en clomid zwanger zijn geraakt ... toch worden we besproken in het fertiliteitsteam en daar horen wij donderdag de uitslag van ....

gr. Nicole

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voor de volledigheid: (graag aanvullen meiden!)

04-03-10: Diaantje testdag 2e iui

04-03-10: Sharon 2e iui

05-03-10: Angel 1e FM

08-03-10: Daantje IUI

08-03-10: Zomer echo IVF

09-03-10: Chantal en Angel IUI

06-03-10: Leentje testdag 2e iui

17-03-10: Zomer punctie IVF

Gr Zomer

Geplaatst

Bedankt voor jullie welkom meiden.

Nicole, inderdaad een vergelijkbare situatie. Willen jullie zelf niet overstappen op IVF of willen de artsen dat nog niet? Bij ons gaf de arts aan dat we ons mochten inschrijven voor IVF, maar juist omdat het toch met de laatste IUI was gelukt wilden wij nog een paar IUI pogingen doen. We hebben echt wel goed moeten praten om die te krijgen want de arts vond het niet zinvol, maar uiteindelijk besloot ze ons er nog maximaal 2 te geven, daarna moeten we overstappen op IVF. Enerzijds vind ik het heel vervelend dat een arts dat zomaar voor je beslist, maar anderzijds zijn we er ook wel klaar voor om de volgende stap te zetten. Na de volgende poging zal het dat dus ook worden, maar nu eerst nog die laatste IUI de kans geven.

Geplaatst

Oh, ik kan het lijstje niet invullen omdat we deze maand geen IUI hebben gehad (waren op vakantie), of moet de NOD er ook op?

Geplaatst
Bedankt voor jullie welkom meiden.

Nicole, inderdaad een vergelijkbare situatie. Willen jullie zelf niet overstappen op IVF of willen de artsen dat nog niet? Bij ons gaf de arts aan dat we ons mochten inschrijven voor IVF, maar juist omdat het toch met de laatste IUI was gelukt wilden wij nog een paar IUI pogingen doen. We hebben echt wel goed moeten praten om die te krijgen want de arts vond het niet zinvol, maar uiteindelijk besloot ze ons er nog maximaal 2 te geven, daarna moeten we overstappen op IVF. Enerzijds vind ik het heel vervelend dat een arts dat zomaar voor je beslist, maar anderzijds zijn we er ook wel klaar voor om de volgende stap te zetten. Na de volgende poging zal het dat dus ook worden, maar nu eerst nog die laatste IUI de kans geven.

Hoi, ja IK wil overstappen op IVF en mijn gyn begrijpt dat ook erg goed maar hij mag dit niet alleen beslissen dit gaat altijd in overleg met het f.team maar hij zal zich wel hard voor mij maken om die IVF er door heen te krijgen en anders wordt het toch weer IUI ... hoeveel IUI behandelingen we dan krijgen dat weet ik nog niet dat wil ik de gyn donderdag vragen als hij mij belt. Ik ben 42 jaar dus mijn kansen nemen iedere maand drastisch af en dat heb ik hem ook verteld en hij begreep mij ook echt wel maar net wat ik zeg ... hij mag niet alleen beslissen.

Ik kan het lijstje ook nog niet invullen want ik zit op mijn eerste menstruatie na de curettage te wachten .. volgens mij heb ik wel mijn ei gehad op 5 maart ( aan mijn templijst te zien dus ik denk dat mijn NOD op ongeveer 19 maart zal liggen maar helemaal zeker weet ik het niet ... dus ik denk dat ik volgende maand pas het lijstje kan aanvullen,

gr. Nicole

Geplaatst

@coni

Inderdaad is het erg frusterend dat als je zelf helemaal klaar bent voor IVF je dit dan niet "mag" van de gyn. En zeker aangezien je ook al weer 42 bent.

Wat dat betreft leer je wel door die MMM om voor jezelf op te komen. Succes voor donderdag. Sorry, maar soms vraag ik me ook wel een beetje af waren ze bij vrouwen >40 nog zo vaak iui willen....

Mijn geval werd ook door het fertiliteitsteam besproken. Ik ben dan gelukkig pas 27 en manlief 30 maar we zijn toch al weer bijna 4 jaar bezig.Na mijn spontane zwangerschap en miskraam mocht ik dus ook geen ivf meer aangezien de kansen zo "hoog" (7% per keer) waren. Eerst werd geadviseerd om weer 6x iui te doen. Maar heb duidelijk laten weten dat voor ons de grens op nog eens 4x zit. (dan in totaal wel 6x gehad). En misschien kom ik dan een beetje eigenwijs en irritant over op de gynaecoloog, maar het is toch mijn lichaam en ons leven.

Geplaatst

Jee Mob wat vind ik dit balen voor je... Eindelijk zo'n mooi positief bericht en dan wordt het jou ontnomen maar ook ons. We gunnen het jou zo erg..

Heb er geen woorden voor... Ik wens je heel veel sterkte en weet dat wij er voor je zijn.. Want net als Conni zegt, iedere teleurstelling en verdriet moet een plaatsje gegeven worden maar op dit moment is er oh zo weinig ruimte!!! Dikke knuf

Nou meiden, ik mag morgen weer voor de 5de keer en moet zeggen dat ik er erg tegenop zie.. Miss wel door alle hormonen maar ik voel me zo ellendig. Iedere x weer die spanning, zaadkwaliteit goed/niet goed, op tijd insemineren en wie krijg ik deze keer weer?? Maar ja, dat hoef ik jullie niet uit te leggen. Vandaag op mijn werk diverse keren geconfronteerd met mooie zwangere buiken van enthousiaste klanten snif snif... Dat willen wij ook!!!

Lexa, hoe gaat het nu met je? Ga je je al voorbereiden op ivf? Ik snap hoe zwaar het voor je is. Kop op meid, we blijven vechten!!

Voor iedereen weer veel geluk en sterkte gewenst..

x Daantje

Geplaatst
Voor de volledigheid: (graag aanvullen meiden!)

03-03-10: Kossie1 2e IUI

09-03-10: Chantal en Angel IUI

21-03-10: Testdag Kossie1

Gr Zomer

Heb mezelf er ff bijgezet hoor! Iedereen succes toegewenst.

Bianca

Geplaatst

09-03-10: Chantal en Angel pregnylinjectie

11-03-10: Chantal en Angel IUI

Heb ook even wat veranderd en toegevoegd :-)

Geplaatst

Heb ook even mijn testdag er bij gezet :D

09-03-10: Chantal en Angel pregnylinjecctie

16-03-10: testdag Doortje

Geplaatst

Mobje, wat ontzettend oneerlijk en vreselijk verdrietig. Dat nou toch niet zo mag zijn! Ik had het je zo gegund. Echt heel heel erg naar. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar gelukkig dan geen BBZ. Maar dat is nu een schrale opmerking, dat begrijp ik. Heel veel sterkte en liefs en dikke knuffel met mijn virtuele armen.

Geplaatst

Even snel achter de PC van het werk:

vandaag een nieuwe echo gehad, 4 follikels aan de rechterkant en 3 aan de linker. Ziet er dus goed uit, ze waren vrij groot, en dus is ws de punctie voor IVF ook eerder dan woensdag! WHOEA.....

Houd jullie op de hoogte

Gr Zomer

Geplaatst

Hey Dames,

Ik was al ongesteld geworden dus mezelf even van het lijstje verwijderd mbt de testdag. 3e IUI er ingezet.

09-03-10: Chantal en Angel pregnylinjecctie

16-03-10: testdag Doortje

19-03-10: Leentje 3e IUI

Iedereen weer heel veel succes deze week.

Mob, sterkte!!

Liefs Leentje

Geplaatst

Nee, ik ben er klaar voor, ik ben positief en zoals het nu gaat met de IVF is het geen pretje, maar is het ook geen DRAMA. Oke, je moet wat vaker naar het ziekenhuis, je prikt wat meer en ik heb er veel last van door de hormomen. Maar volgens het ziekenhuis reageer ik er extra sterk op en is dit niet "normaal".

Dus, voor degene die er tegenop zien, het is niet alleen maar kommer en kwel.

De punctie, ik denk er nog niet zo over na. Ik moet eerst vrijdag weer voor een echo (morgen mag ik overslaan) en dan weet ik meer. Ik doe het maar stap voor stap...

Leentje, wat jammer voor je, succes met de derde IUI!

Doortje, op naar 16 maart!!!!!!

gr Zomer

Geplaatst
Even snel achter de PC van het werk:

vandaag een nieuwe echo gehad, 4 follikels aan de rechterkant en 3 aan de linker. Ziet er dus goed uit, ze waren vrij groot, en dus is ws de punctie voor IVF ook eerder dan woensdag! WHOEA.....

Houd jullie op de hoogte

Gr Zomer

Dat is een mooie score!

En super dat je de punctie misschien al eerder hebt...Spannend!

Geplaatst

@Vandaag, de strijk weg gewerkt, de afwas gedaan, de takke teckels uitgelaten, en de gebruikelijke huishoudelijke dingen gedaan, tis voor mij op het moment erg moeilijk om mee te schrijven want vanaf mijn kant is het alleen maar afwachten tot dat mijn ongi er door heen komt .... ik dacht mijn ei gevonden te hebben door het meten van mijn temp iedere morgen maar mijn temp begint opeens erg te schommelen dat ik nu begin te twijfelen of ik nu wel of niet mijn ei hebt ontdekt .... tis echt koffie dik kijken want ik weet het echt niet ... af en toe verlies is nog wat bruine afscheiding en zo verlies ik dagen niets .... ondertussen loop ik al 3 weken met of maandverband of een inlegkruisje in en dat wordt ik om eerlijk te zeggen aardig zat .... ik hoop dat die ellende nu toch echt eens over is .... Morgen belt de gyn met de uitslag van het f.team .... ik bereidt me er maar vast op voor dat het gewoon IUI zal worden maar dan wil ik er maximaal 3 en dan overstappen op IVF ... dat zal ik hem wel duidelijk maken .... ik hou jullie op de hoogte .... lfs. Nicole

Geplaatst

@mob heel veel sterkte meid.. we denken aan je

@zomer spannend voor jou nou zeg ben benieuwd maar iniedergeval ze groeien goed..

@daantje hoe is het gegaan vandaag??

@chantal hoe laat moet je morgen??

om 8.00 inleveren en 10.30 iui nou ben benieuwd zeg

heb soms het gevoel dat me ei al geweest is maar ja hun zullen het wel weten

de vorige iui's had ik dat ook een paar x en werd ook elke x na de ergerbuikpijn precies 2 weken later ongi heel raar

maar we hopen op het goede...

succes morgen:goodluck1:

veel liefsssssssss

Geplaatst

Hai Angel, ik heb bijna dezelfde tijden hoor... Tussen 8:15 en 8:30 inleveren en om10:30 uur de IUI....

Ik heb gistermorgen voor de zekerheid een ovulatietest gedaan... Was het streepje heel licht, in de avond weer... Toen echt al een dikke vette streep. En vanmorgen nog steeds heel donker. Stelt me dan wel weer een beetje gerust dat de lh-piek er nog wel is... Niet dat hij al weer aan het afnemen is, dan ben je al weer te laat... Pffff, het romantische is nu toch wel lekker plastisch geworden hoor.... Gelukkig maken we dat op andere momenten wel goed..

Jij ook succes Angel... Wordt gezellig samen op het wachtbankje...

Geplaatst

Eindelijk is het dan 11 maart .... de dag des oordeels ..... vanavond tussen 20.00 en 22.00 uur belt de gyn mij op met het antwoord van het f.team ... ik weet eigenlijk wel wat het antwoord zal zijn maar toch heb je hoop dat het positiever zal zijn dan dat je zelf denkt maar goed je kan beter met het ergste rekening houden en dat het dan achteraf meevalt dan dat je helemaal zo een domper krijgt als je je op het verkeerde hebt verheugd.

Vandaag gaan we de wekelijkse boodschappen doen altijd vaste prik op de donderdag en dan komt mijn :evil: lieve schoonmoeder :evil: weer .... ik vind het altijd zoooo gezellig :twisted: als zij komt ( niet dus ) maar goed tis nu gelukkig alleen de donderdag, zaterdag en zondag nog maar voor 2 jaar terug was het elke dag pfffffffffffffffff ..... ben altijd weer blij wanneer ze gaat ....

Nou dames hoe zien jullie plannen er uit voor vandaag????

lfs. Nicole

Geplaatst

Afgelopen maandag heb ik een echo gehad, omdat ik nu voor de eerste keer Puregon hormonen spuit. Er waren twee follikels te zien. 1 aan de linkerkant van 13 mm en 1 aan de rechterkant van 10 mm. Volgens de arts gaan ze allebei mee doen.

Nu moet ik elke ochtend weer fijn in een potje plassen en een LH test doen. Tot nu toe nog niets, maar misschien zo?

Coni, veel succes vanavond, maar vandaag ook met je schoonmoeder!

Ik ga zo lekker ontspannen bij de accupunctuur en daarna werken.

Bianca

Geplaatst

Ach Coni, wat een spannende dag is het dan voor jullie, sterkte met wachten tot vanavond! Succes met je schoonmoeder.

(Enne.... wat een leuke smiley's hebben we toch om het verhaal kracht bij te zetten!)

Gr Zomer

Geplaatst

Angel en Chantal suc6 vandaag met de iui !!!

Coni suc6 vandaag met je schoonmoeder :P en ik zou voor je duimen dat je vanavond beetje goed nieuws krijgt.

Morgen moet ik om 9.15 in t ziekenhuis zijn voor een echo, eens kijken of er follikels te zien zijn !!

Liefs Tabitha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden