Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@tabitha en diaantje bedankt

@chantal das wel toevallig hoor hihi

ja idd dat is wel beter om nog zo een test te doen, het is voor je eigen gevoel.

ik wilde dat ook eerst doen maar ja niet echt van gekomen

ben altijd bang dat ik te laat ben..

en doen ze bij jullie ook geen echo meer voor de iui

maar ik heb wel is gehoord dat sommige die wel krijgen..

nou vanmorgen dus de iui gehad hoefde helemaal niet lang te wachten

precies om half 11

en we hadden er 24 miljoen... nou ben benieuwd hoor

25 maart mag ik testen..:myfignerscrossed:

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemiddag dames!Ik kom net uit het ziekenhuis voor een echo,en heb 1 eitje.

Alleen zagen we dat ie niet echt rond was??Beetje ovaal..en niet echt duidelijk zoals gewoonlijk dus.

Ze wilden zaterdag weer insemineren,maar ik zei uuuuuh...hoe weet ik nou wat dat is en of het wel een goed eitje is??

Nou zegt de gyn,het kan een cystetje zijn,of hij zit in de verdrukking of het is geen goed eitje.Dat ie dus leeg is.Nou pardon en dan wel insemineren..??

Ja ik wil wel bloed laten prikken hoor zegt ie,kunnen we meteen zien wat het is.

Prima dan doe ik dat meteen.Dus ik bloedprikken en vanmiddag uitslag.Nog even wachten dus...Bah,als ik er niet om doorgevraagd had hadden ze gewoon geinsemineerd zonder te weten wat dit nou weer is.Maar goed..

Als het goed is,vanavond Pregnyl,zo niet Puregon doorspuiten en op naar een volgend ei.

Mob,hoe issie met jou..?Gaat het allemaal nog een beetje?Dikke knuffel van mij..

Chantal,hoe ist bij jou gegaan?En Angel?Ik duim voor jullie hoor!

Verder iedereen veel succes met hetgeen er gaande is natuurlijk!Ik ga even aan de poets hier..xxx

Geplaatst

heb me eigen ff op het lijstje gezet

03-03-10: Kossie1 2e IUI

04-03-10: Diaantje testdag 2e iui

04-03-10: Sharon 2e iui

05-03-10: Angel 1e FM

08-03-10: Daantje IUI

08-03-10: Zomer echo IVF

09-03-10: Chantal en Angel pregnylinjecctie

11-03-10: Chantal en Angel IUI

16-03-10: testdag Doortje

17-03-10: Zomer punctie IVF

19-03-10: Leentje 3e IUI

21-03-10: Testdag Kossie1

25-03-10: Testdag Angel

Geplaatst

@coni veel succes vanavond!! toch raar he je wacht op een telefoontje dat weer even gaat bepalen waar je de komende maanden weer mee bezig gaat zijn.

Zelf gisteren de uitgangsecho weer gehad, was weer volop actief. Zowel links als rechts zo'n 7 follikels zichtbaar. Weer iedere avond prikken en dan maandag de 2e FM.. Gisteravond was ik al bijna vergeten. Zou rond 19:30 prikken, maar we hadden met vriendinnen een "naai-avondje". Klinkt misschien beetje suf,maar was erg gezellig. Dus toen was het ineens al 20:30 toen ik pas aan het prikken dacht....

Geplaatst

@wanabemom nou dat is netjes toch op na de 2de fm

en dat prikken ja ken het vergeet het ook wel eens hahha

heb je ook ff op het lijstje bij gezet

15-03-10: Wanabemom 2e FM

Geplaatst

He Diaantje...

bij mij zijn de follikels ook niet allemaal superrond hoor... maar daar heeft de arts nog nooit wat van gezegd..

maar hoop wel dat je verder mag met de Pregnyl...

vanmorgen ook keurig om 10:30 uur naar binnen geroepen..

binnen 10 minuten alles al weer achter de rug.. mocht heerlijk een half uur blijven liggen!!!!! lang he....

wel gelijk pijn in mijn onderbuik... en wat bloedverlies...

zit nu op mijn werk, maar kan niet echt lekker rechtop zitten.. gaat um dus niet worden, zometeen maar naar huis :-(

lekker liggen op de bank ofzo...

en ook mezelf maar even op het lijst toegevoegd...

en de oude data weggelaten...

25-03-10: Testdag Angel en Chantal

Geplaatst
@mob heel veel sterkte meid.. we denken aan je

@zomer spannend voor jou nou zeg ben benieuwd maar iniedergeval ze groeien goed..

@daantje hoe is het gegaan vandaag??

@chantal hoe laat moet je morgen??

om 8.00 inleveren en 10.30 iui nou ben benieuwd zeg

heb soms het gevoel dat me ei al geweest is maar ja hun zullen het wel weten

de vorige iui's had ik dat ook een paar x en werd ook elke x na de ergerbuikpijn precies 2 weken later ongi heel raar

maar we hopen op het goede...

succes morgen:goodluck1:

veel liefsssssssss

Hey Angel, lief van je dat je er naar vroeg..

Had gisteren een hele leuke dag.. IUI nr 5 ging heel goed, kwaliteit zaad was voor ons doen goed en kreeg nu een tijdelijke vervangster (werkt normaal in ander ziekenhuis, ivf-fertaliteits afdeling) die ik al diverse malen heb gesproken met fm. Nou ik werd deze keer echt speciaal behandeld (en dat ook nog eens op mijn verjaardag) ze deed het op "haar manier"..

Ik moet zeggen, dit was echt met gevoel voor de mens gedaan. Ben errug benieuwd maar goed weer 2 weken wachten nu. Ben alleen laatste dagen zoooo moe, bah, hoop dat snel lente komt...

En hoe is het met jou gegaan? En met Chantal?

Geplaatst

@chantal nou gelukkig dat alles goed is gegaan

maar een half uur blijven liggen is wel lang bij ons is het 15min

nou heb ook wel wat krampen hoor

en eind van de middag ook wat bloed verloren en nu nog een beetje

heb ik alleen bij de laatste iui gehad vorige x we zullen zien haha

pffffff nou die 2weken nog door zien te komen

@daantje allereesrt nog gefeliciteerd met je verjaardag..

en gelukkig dat ook alles bij jou goed is verlopen

en wat fijn dat je zo lief en goed geholpen ben vind ik toch ook wel heel belangrijk

ja bij ons is ook alles goed verlopen

ik had vandaag ook een hele leuke wel een man maar wel iemand die recht door zee is. ik kreeg hem voor de eerste x toen ik net me miskraam had en hij legde alles echt heel goed uit en toevallig had ik hem vandaag met me iui....maar toch vind ik het altijd zo raar om daar met je benen open te liggen hahahha dan voel je je eigen net zo een kijkdoos whahha

succes in de wachtweken we slaan elkaar er wel door heen

wanneer mag je testen??

liefssssssssssss

Geplaatst

Olaa'tjes

Hier een updatje van deze kant....

Vandaag heb ik weer de fm gehad en er was helemaal niks te zien :sad1:

Nou hebben ze de puregon verhoogd en moet ik dinsdag weer terug komen...

Nou maar hopen dat er dan wel wat te zien is :gekruiste vingers 4

Liefs Tabitha

Geplaatst

Nou ik ben gisteravond gebeld door de gyn helaas niet met de mededeling of we wel of niet door mogen gaan voor IVF maar met de mededeling dat ze mij nog niet besproken hadden in het team maar dat dit aankomende week wel gaat gebeuren … dit houdt in dat ik opnieuw 2 weken moet afwachten met voor de uitslag van het gesprek. Pffff mijn geduld wordt zo wel op de proef gesteld … eigenlijk is het onmenselijk al zeg ik het zelf … begrijpen ze dan helemaal niet wat voor impact dit op jou heeft … telkens wachten, wachten en wachten en dan zal je zien dat ze ook nog met een negatief antwoord komen over 2 weken. Maar goed ik heb opnieuw een belafspraak staat op donderdag 25 maart tussen 20.00 en 22.00 uur …. maar leuk is anders.

lfs. Nicole

Geplaatst

@ Diaantje: nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wel fijn zo'n speciale behandeling toch op je verjaardag

@ Chantal: wat naar je dat je er zoveel last van had. Ik las dat je een half uur mocht blijven liggen... En anderen ook een kwartier. Bij mij laten ze je gelijk weer opstaan... Ook raar eigenlijk

@ Angel: wachten duur lang hè. Ik weet er alles van. Ik kan echt niet wachten tot het dinsdag is. Normaal gaat de tijd zo snel, maar nu lijkt er geen eind aan te komen

@ coni: wat belachelijk dat je zo lang moet wachten. Kan dat niet eerder? Bij ons in het ziekenhuis hebben ze iedere dinsdag centraal overleg, dus zou het nooit langer dan een week moeten duren. Ik snap alleen echt niet waarom ze ons langer laten wachten dan nodig, want de psychische impact is toch behoorlijk. Ik snap wel dat ze met een goed voorstel willen komen wat natuurlijk ook belangrijk is, maar het is wel frustrerend. Bij ons wilden ze de IUI eerst zelfs nog uitstellen omdat ze niet goed weten of ze nou wel met IUI moesten starten en of dit dan met hormonen moest zijn of dat het zelfs gelijk IVF moet worden (wisselende kwaliteit van het zaad), maar ik heb er op gestaan dat er nu in elk geval wat gebeurd, dus IUI in eigen cyclus.. Ik hoop dat dit genoeg is.

In elk geval nu bijna weekend. Vanavond ga ik lekker met m'n mannetje uit eten. We hebben allebei veel last van het wachten en zijn onrustig. Dus maar even een leuk avondje uit gepland.

Tot snel.

x Doortje

Geplaatst

Doortje: veel plezier vanavond met je mannetje. Lekker genieten en ontspannen doet een mens altijd goed!

Diaantje: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Chantal: ik wou dat ik zo lang mocht blijven liggen. Ook ik moet meteen weer ruimte maken voor de volgende. Ik ken iemand die in Belgie onder behandeling was en die moest 3 dagen platliggen!!!! Zij was meteen de eerste keer zwanger, nadat ze in Nederland uitbehandelt was. Soms weet je niet wat goed is...

Coni: Wat rot voor je...soms wordt je ook echt als nummer gezien. Ach even geen tijd, dan maar de volgende keer. Het moest eens over zichzelf gaan. Dan was het vast anders. Maar veel succes met wachten!

Vandaag had ik een positieve ovulatietest dus morgen mogen wij komen voor IUI nummer 4! Afgelopen maandag een echo gehad waarop 2 mooie follikels te zien waren. In allebei de eierstokken 1. Maakt dus niet uit welke kant ze op zwemmen...ze komen altijd wel wat tegen!

Liefs Bianca

Geplaatst

@coni....tjeeee wat rot zeg. Laten ze jullie zomaar even weer 2 weken wachten. Ze zouden toch wel moeten begrijpen dat iedere maand weer een cyclus is en dat jullie ook echt zo snel mogelijk verder willen.

Succes met het wachten meid.

Bij mijn 1e en 2e iui moest ik ook een kwartiertje blijven liggen. Eerste keer was mijn man ook mee en toen ging de tijd redelijk snel. De tweede keer was ik alleen en lieten ze me ook helemaal alleen liggen. Was nog zelfs redelijk druk dus kwam de verpleegkundige pas na 25 min. Nou dan is het toch wel een beetje saai..

Ben wel erg blij dat ik in ieder geval mocht blijven liggen. Schijnt ook een onderzoek geweest te zijn waaruit bleek dat er een ietsjes hogere kans op zwangerschap is.

@bianca; succes morgen met de iui!

Geplaatst

He Meiden!!!!

Coni, wat is het toch vreselijk dat we in deze fase van ons leven zo afhankelijk zijn van anderen. Dat gevoel van onmacht en dat je geen invloed hebt op bv zo'n agenda in een bespreking...

Ik wens je toe dat je dan wel beloond gaat worden voor het lange wachten!

Bianca, succes morgen! Enne, proberen zo lang mogelijk te blijven liggen!

Angel, Chantal en Daante : :goodluck:

15-03-10: Zomer punctie IVF

Ik heb het lijstje aangepast, want.... aanstaande maandag heb ik de punctie voor IVF...

Doortje, helemaal gelijk, lekker uitgaan, ontspannen en alles doen om het wachten beheersbaar te houden en om ook niet te vergeten om te genieten.

Fijn weekend allemaal.

lieve groet, Zomer

Geplaatst

18-03-10: testdag sharon

Ik heb mijn testdag er ook even tussengezet, al denk ik dat ik het weekend al zal menstrueren, heb al verschijnselen van mijn menstruatie..... zin in zoetigheid en hongerrrrrr vanaf ik mijn ogen opendoe....... haha.

Coni wat vervelend dat je zo lang moet wachten, soms vraag ik me wel af of ze rekening houden met gevoelens van patienten, soms ben je gewoon echt een nummertje.......echt frustrerend.

Mob: hoe gaat het met jou? hopelijk een plekje kunnen geven allemaal...

Hopelijk toch wat positieve testen binnenkort, is wel erg lang geleden..... De lijst is lang zat, dus wie weet ;).

Chantal en angel, succes met de iui! en de rest geniet lekker van je weekend!!!!!

liefs sharon

Geplaatst

10-03-10: Daantje 5de iui

25-03-10: Testdag Daantje

Dank je wel lieve meiden voor felicitaties... Als ik lees over liggen blijven na de iui, tja een kwartier blijven liggen is bewezen dat het meer kans heeft om zwanger te worden. Ik heb het iedere keer ook gehad. Maar over mijn laatste iui ff op terugkomend, ze heeft bij mij eerst eendenbek in gedaan en daarna ging ze voorzichtig met tangetje overtollig slijm voor de baarmoedermond weghalen, daarna voorzichtig met rietje naar mijn linkerkant (zat 1 mooie ei van 23mm) voelde het rietje zelfs kriebelen tegen mijn buikwand, ze bleef zeker wel bijna 1 min in mij!! Zo langzaam dat ze het deed!! Daarna nog een keer deppen en toen kwartier blijven liggen. Ze wist ook van de vorige iui bij mij en ze heeft mij wel zo gerustgesteld, hele lieve vrouw, kunnen de andere een voorbeeld aan nemen.

Want Coni, ik had er echt iets aan gedaan om niet nog eens zolang te moeten wachten, 2 weken nog wel, ik vind het echt erg voor je!! Hou je taai meid.

Zomer; wat spannend voor je zeg, zoveel mooie follikels.. ik ga zeker voor je duimen as maandag.. heel veel succes...

Bianca: veel succes morgen, links en rechts, 2 kansen, kei goed!!!

Laat maar weten hoe nr is gegaan....

Angel: fijn te horen dat het goed is gegaan en ja, altijd ramp als je met je kijkdoos openligt haha... Ik zet knop altijd om!! Vooral als ik weer een man heb haha je weet nooit!!!!! Mijn testdag wordt nooit gezegd maar ik word meestal ongi op dag 15 na iui!! Dus afwachten voor ons allemaal weer..

Sharon; niet zo negatief joh, miss zijn het wel de hormonen, ik heb dat ook altijd in de laatste week!! We duimen voor je dat je 18 maart mag testen en positief nieuws te horen toi toi...

|Doortje; ga maar lekker genieten vanavond en maak je niet gek, leuke dingen en ff alles vergeten om je heen... nog paar daagjes en hoop ook bij jou een hele mooie streep te zien.

Thabita: heel veel succes dinsdag en dat er mooie follikels te zien mogen zijn.

Diaantje: weet je al iets meer? Goed van je dat je niet met je laat sollen. succes meid.

wannabemom: veel succes met de mooie groei ook van je follikels, je zal ook wel helemaal gaar worden van de spuiten!!!

Nou meiden, allemaal een heel fijn en relaxed weekend toegewenst...

Dikke x Daantje

Geplaatst

Hallo allemaal,

Jeetje wat zijn er weer veel meiden bijgekomen voor diegene die mij niet kennen staat mij verhaal onderaan helaas niet het vrolijkste verhaal hoor maar goed er zijn ook vele positieve verhalen op dit forum dus houden jullie je daar maar aan vast.

Ik wilde weer eens van mij laten horen.

Angel ik zag dat je weer begonnen bent knap hoor dat je de moed weer hebt om door te gaan.

Mob meid wat heb jij veel te verduren gehad zeg meid heel veel sterkte

Nicole wat krijg ik toch de bibbers van die afspraken met die artsen ze denken zeker dat je engelen geduld hebt en na alles wat jij al meegmaakt hebt belachelijk dat je weer zo lang moet wachten.

Kleine update van mijzelf:

Ik kamp sinds mijn laatste miskraam nov 09 met rugklachten en uistralingsklachten naar mijn been en ik ben er nog niet vanaf. Ga binnenkort door naar een neuroloog ben het namelijk zo zat. Het gaat soms goed en dan weer weken niet goed. Dat weerhoud mij nu ook om verder met IUI te gaan best balen maar eerst moet ik weten wat er aan de hand is.

Niet dat ik veel zin heb in IUI want als ik te lang wacht moet ik weer opnieuw alle onderzoeken ondergaan en daar heb ik echt geen trek meer in. Ik ben tenslotte twee zwanger geworden met IUI dus ik wil het nog een kans geven.

Heb jullie dan ook weer hard nodig om weer moed te verzamelen om weer te beginnen maar als ik weer begin laat ik het jullie weten intussen blijf ik jullie verhalen volgen misschien kan ik wat ervaringen met jullie uitwisselen

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

He Zonneschijn, fijn dat je een berichtje hebt geplaatst! Goed om te weten hoe het met je gaat. Want het is nog altijd zo dat we aan je denken en voor je duimen. (ik wel in ieder geval en al de andere "ouderen" natuurlijk ook!!!!)

gr Zomer

Geplaatst

Hai allemaal,

mag ik ook bij het lijstje? Ik heb gisteren mijn 3e IUI zonder hormonen gehad.

Heb het idee dat mijn eileider die ik nog overheb dicht zit...

Enig idee wat het gemiddelde is van de zaadjes na wassing? Ze doen er een beetje vaag over bij mijn ZH, heb het idee dat het aan de lage kant is.

Groetjes,

Sillie

Geplaatst

Hoi allemaal,

op dit moment heb ik een maandje rust, omdat ik op vakantie was toen ik weer eens ongesteld werd en niet op tijd de uitgangsecho kon krijgen en weer kon gaan spuiten met puregon voor IUI nr. 5

Maar ik vind het ook in deze maand fijn om te lezen hoe het jullie vergaat en wat de verdere ontwikkelingen zijn.

We proberen het deze maand op de natuurlijke manier en zijn errug actief mag ik wel zeggen:icon_biggrin:.

Het is best wel weer spannend, want het is al weer enige tijd geleden dat het zo op het klokje ging en misschien is het wel raak op deze manier, zou toch best een giller zijn niet.

Gisteren was mijn piek, en precies 2 jaar geleden was dat ook 12 maart en ben ik op die dag ook zwanger geraakt, deze datum houd mij dus nog steeds bezig dus hoop ik dat ie geluk brengt!!!

Weten jullie of je vanaf je piekdag op de natuurlijk manier ook zo'n beetje 14 dagen aan zou kunnen houden voor je kan :bfp:, weet het namelijk niet meer.

Iedereen die nog een IUI moet ondergaan en die al op de bank zitten, van harte succes gewenst.

Groetjes,

Bianca

Geplaatst
Hai allemaal,

mag ik ook bij het lijstje? Ik heb gisteren mijn 3e IUI zonder hormonen gehad.

Heb het idee dat mijn eileider die ik nog overheb dicht zit...

Enig idee wat het gemiddelde is van de zaadjes na wassing? Ze doen er een beetje vaag over bij mijn ZH, heb het idee dat het aan de lage kant is.

Groetjes,

Sillie

Hoi Sillie, tja het gemiddelde van het zaad is soms heel verschillend lees ik hier ook op het forum ... ik heb nu 6x IUI gehad en het hoogst wat mijn man had na wassing was 2 mlj en het laagste was 1,4 mlj ... de ondergrens bij mijn behandelcentrum is 1,2 mlj ... dus als we daar onder zouden zitten dan moeten we ons pas zorgen gaan maken. Ik heb 1x IUI zonder hormonen gehad en 5x met ... bij ons was het de 6e keer dus raak maar helaas had ik met 10 weken en 4 dagen een miskraam ... bij ons is het nu de vraag of we door moeten gaan met IUI of dat we over mogen stappen op IVF ... donderdag 25 maart krijg ik hier uitsluitsel over, ik wens jou veel lees e schrijf plezier op dit gezellige forum,

gr. Nicole

Geplaatst

@doortje ja echt verschrikkenlijk soms. maar probeer toch wel afleiding te zoeken hoor...

@bianca zo zie je maar dat ieder zh echt heel anders werkt

mijn gyn zegt dat het wel bewezen is maar ja wat is goed

en volgens mij wel 14 dagen hoor als je een beetje een regelmatige cyclus heb bij mij wel ongeveer

ik ben meestal 4dagen ongi en dan dag 14 of 15 me ei en dan 14 dagen later meestal ongi

@zomer ik wens jou alvast heel veel succes

hoop dat het een beetje mee valt en ik duim voor je:goodluck:

@daantje ja je moet je verstand ook op nul zetten en proberen te ontspannen dan gaat het tenminste vlotter haha..

@zonneschijn leuk dat je je ff laat horen miste je al hier

had nog naar je gevraagd.

maar nog steeds zoveel last joh pffffffff snap dat je daar niet goed van word da moet toch iets zijn lijkt mij nou hoop dat je snel duidelijkheid krijg

en natuurlijk op dat ene mooie wonder. want nou mag je wel eens een x geluk hebben hoor je hebt al zo veel voor de kiezen gehad..

@sillie welkom hier en natuurlijk mag je mee schrijven.

wel raar dat ze er zo geheimzinnig over doen.

ze zeggen het bij ons altijd maar het aantal zegt echt niks hoor

dat heb ik allang ondervonden. en wanneer mag je testen?

dan lopen we ongeveer gelijk ik heb donderdag me iui gehad

succes

Geplaatst

goodmorning!!

Helaas zijn de rode duivels bij mij gearriveerd..... jammer maar helaas. Morgen weer uitgangsecho en dan op naar poging nummer 3... grr baal er wel van, maar kan er weinig aan doen! hoe is het met de andere wachtenden? hopelijk brengen jullie beter nieuws......

Sillie welkom en succes!....

fijne zondag allemaal!

liefs sharon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden