Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohhhh Angel.. ik hoop echt dat je positief nieuws hebt morgen... of vandaag, mag ook hoor... Geloof dat de meeste meiden wel wat positief nieuws kunnen gebruiken, al is het alleen maar om zelf weer positiever in het hele IUI-circus te kunnen staan.

Zelf ben ik gister weer eens naar het ziekenhuis geweest. Echo zag er gelukkig nog steeds goed uit, baarmoeder rustig. Vrijdag is het al weer 4 weken geleden dat ik de miskraam heb gehad, pfffff tijd gaat wel super snel hoor.

Rare is wel dat ik afgelopen donderdagmiddag en zaterdagavond heel licht bloedverlies heb gehad, stopte ook gelijk weer... Iemand ervaring mee...??? Schrok eigenlijk in eerste instantie wel, na 3 weken al weer ongesteld?? Vond ik dan wel wat snel.. maar nu dus weer helemaal niets.

Moet van het weekend wel een test doen van mijn arts om te kijken of ik toch niet al stiekem weer zelf zwanger ben geworden... zou dat wat zijn dan??? Denk het zelf niet echt hoor, niks nul zip zero symptomen, behalve enorme onderrugpijn... jeeehhh

Maar als dat dus niet het geval is, of als ik voor maandag/dinsdag nog niet ongesteld ben, dan mag ik weer fijn een kuurtje Duphaston gaan doen... Positieve is daar dan wel weer van dat ik weer sneller kan gaan beginnen met de Puregon..

Even afwachten dus maar..

Meiden, fijne dag... en succes weer verder met afwachten..

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

ben een paar dagen niet op het forum geweest,

maar wat een spanning hier zeg!!!

Angel, hopelijk wordt het vandaag of morgen toch echt een zichtbaar streepje!!

Chantal, fijn dat het goed met je gaat! Wel vreemd van het lichte bloedverlies?? Wie weet....

Ikzelf heb zaterdag m'n tweede iui gehad! En heb ook meteen gevraagd of ik nog even mocht blijven liggen!! Deze gyneacoloog heeft speciaal een andere kamer voor ons gebruikt zodat ik kon blijven liggen!! Heb er dit keer dus een beter gevoel over dan de vorige keer. Tevens heb ik dus deze keer wel een pregnyl injectie gehad.

Nu maar weer die ellendige twee weken wachten!!

Succes aan iedereen die binnenkort kan testen.

liefs wendy

Geplaatst

Hey Dames,

Ik heb al ff niet gereageerd hier, maar net wel ff bijgelezen, ben lekker op vakantie geweest. Lekker uitwaaien aan zee. Ook deze maand de IUI over geslagen. Is wel lekker om er een maandje niet mee bezig te zijn en geen ziekenhuis van binnen te zien. Wel zelf geknutseld natuurlijk :)!! Volgende maand doen we weer mee met de ronde en het wachtbankje. Hoe is met iedereen in de wachtweken? Al verschijnselen of andere spannende dingen.

Angel, je maakt het wel spannend zo! Succes morgen met testen en ik duim mee hoor. Mag wel weer eens iets positiefs verschijnen hier!

Veel liefs Leentje

Geplaatst

nou ik schrok dastraks ook een beetje.....na het plassen kwam er een druppel bloed mee, ik dacht: huh?! ik moet eigenlijk vrijdag pas ongesteld worden. Nou ja iets eerder kan altijd dus lappie ingedaan en sindsdien niks meer verloren. Natuurlijk gaan je gedachten met je op de loop. misschien wel innestelingsbloed? maar ja, meteen erachteraan: zal wel niet, want dit was een helderrood druppeltje. Verder eigenlijk nergens last van, afwachten dus maar weer...

@Angel...ben benieuwd, stiekem duim ik toch een beetje voor je hoor!!!

xxxxx

denise

Geplaatst

He Denise... dat het helderrood bloed was, wil niet zeggen dat het geen innesteling heeft kunnen zijn hoor. Ik wil je geen valse hoop geven, maar toen ik zwanger was, heb ik zelfs 3 dagen heel licht helderrood bloedverlies gehad... dus niet meteen de hoop opgeven hoor.. het kan nog altijd goed gaan. Nog even fingers crossed.

Geplaatst

kun je nog zo kort voor je NOD innesteling hebben? Ik dacht dat het 5-7 dagen na je eisprong altijd plaats vindt...als het plaats vindt dan he ;-)

Maar natuurlijk hoop ik dat het zo is voor je!! wanneer ga je testen denise? Ik ga zaterdag testen.

Geplaatst

hey meiden bedankt allemaal voor jullie berichjes

hier nog steeds hetzelfde geen ongi te bekennen

wel wat meer buikpijn gehad vanmiddag maar is nu weer weg

aan de ene kant is er zeker nog hoop maar ja die stomme testen

men vriend ga zo ff nieuwe halen en dan ga ik er toch maar weer 1 doen hoor nu kan ik gewoon niet meer wachten...

@chantal nou ik heb ook eigenlijk niet echt last hoor

alleen beetje moe wel wat meer honger en voor de rest eigenlijk niet

voor de rest allemaal succces en duim heeeel hard voor jullie

liefsssssssss

Geplaatst

denk straks nog ff hoor vind het nou moeilijk om te wachten eerlijk gezegd

ik laat jullie het staks weten..

ga eerst lekker ff ontspannen in bad haha

ben ik wel aan toe

liefssssssssss

Geplaatst

hey meiden

ff snel een berichtje van hier heb weer negatief getest..

dus laat dan nu maar men ongi maar snel komen want zo vind ik het ook maar niks

liefssssssssss

Geplaatst

hoi coni ja ergens heb je wel gelijk hoor, maar pffffffffff

maar zal ook wel komen denk van de utrogestan

heb ze vorige maand ook wel gebruikt maar dan ipv 6 had ik er toen 3 per dag....

weet het gewoon ff niet meer...

en hoe is het met jou??

liefssssssss

Geplaatst

echt balen, angel!!! ik had echt gehoopt dat je positief zou testen.

Hier is verder ook niks meer doorgekomen. En inderdaad.... als het dan toch door moet komen dan maar meteen :(

Ik mag eigenlijk pas officieel volgende week woensdag testen maar ben met mn menstruatie nooit overtijd. Die rotzooi moet zich eigenlijk vrijdag melden dus dan zou ik het moeten weten en dan doe ik ook pas mijn eerste test. Ik zit met die pregnyl spuit 5000 dus ik zou hoe dan ook nu positief testen, vals dus. Ik wacht nog wel een paar dagen.

xxx

denise

Geplaatst

hey denise pregnyl blijft niet zo heel lang in je lichaam zo 5 a7 dagen ongeveer

maar ik zou idd pas testen als je zeker weet dat het je lichaam uit is

ik ga morgen maar ff de gyn bellen ivm met die bollen weet eigenlijk helemaal niet hoe lang ik die moet gebruiken hahaha

liefssssssssssss

Geplaatst

@Denise: ik heb de 3 dagen voordat ik mocht testen die bloedinkjes gehad.. Hoeft dus niet per se een week na je eisprong. Wellicht toch nog hoop... En ook een ongigevoel kan goed passen bij een zwangerschap. Kan zelfs de eerste paar weken aanhouden.. Hoop echt dat je positief test hoor...

@Angel: mijn arts heeft mij altijd verteld dat de Pregnyl tot 10 dagen in de lijf kan zitten... Best een groot verschil.. Maar ik hoop dat je gelijk hebt hoor voor Denise.

Geplaatst

hey chantal

ow da kan best hoor iedere zh is toch anders zie je wel.

maar na 10 dagen is het zeker uit je lichaam

liefsssssssssssssss

Geplaatst

ja en dat is het hem juist

ik heb afgelopen zaterdag nog gespoten

dus ja als je volgende week woensdag telt is dat ongeveer 10-11 dagen...

Vorige maand was het trouwens na zaterdags gespoten te hebben, vrijdags negatieve test, dat zou dus betekenen 6-7 dagen dat het in je urine blijft...

Hahaha, soms word ik zo gek van die onzekerheid. Terwijl ik ergens toch weet dat het mislukt is...

Maar ik denk dat jullie dat gevoel allemaal wel kennen..

In ieder geval bedankt voor jullie berichtjes, zodra er nieuws is meld ik me natuurlijk :D

xxxx

Geplaatst

Ik kan haast niet wachten om een test te doen. Da's niks voor mij, meestal kan ik heel makkelijk wachten tot mijn NOD. Nu speelt elke keer in mijn hoofd om een test te gaan kopen en hem toch eens eventjes te proberen. Don't ask me why! :-S

Dus...misschien vanmiddag... stout hè! haha

Geplaatst

Hoi meiden.

Ik ben nieuw hier, dus ik kom ook ff 'hangen'. ziet er wel gezellig uit zo.

Gisteren zijn wij voor de intake van IUI geweest, stelde idd. niet veel voor,

Wel een hele aardige gyn (ook belangrijk).

We gaan, ondanks dat we medisch gezond zijn, toch meteen iui doen in combinatie met injectie. sommige z.huizen doen het eerst ook zonder toch?

Maar daar ben k wel blij mee. k Wil nu ook wel eens actie hoor....

Volgende week heb ik spuit instructie, dan krijg ik gelijk te horen wanneer we gaan beginnen. maar de gyn. dacht wel dat we gelijk vanaf m'n eerstvolgende ongi konden beginnen (dus over 2 weken).

k vind dat injecteren nog wel een beetje eng, k ben 8 jaar kraamverzorgende geweest (sinds 2 maanden eruit, omdat ik het té confronterend vond, zeker na die miskraam) en heb dus gewoon een certificaat om te mogen spuiten, maar om het nu bij jezelf te doen, lijkt me niks. Maar ik heb er alles voor over hoor, dus we gaan ervoor.

k vind het heel 'troostend' om al jullie verhalen te lezen, je begrijpt zo goed wat anderen voelen.

k las dat van Angel.... hoe spannend!!! Weet je inmiddels al wat meer??

Heb je niet juist ook van die hormonen, soms zwangerschapsverschijnselen??

Spannend, spannend!!

liefs voor allemaal.

Geplaatst

hoi welkom hier trijnie. Ik hoop dat het snel mag lukken bij jullie.

Ik had natuuuuurlijk een negatieve test. pfff zaterdag test ik pas weer als ik dan nog niet ongesteld ben. Dan is ook mijn NOD.

Groetjes!

Geplaatst

@kriskras, balen dat ie negatief was, maar idd als zaterdag pas je NOD is zou ik het dan idd nog een keer proberen.

Geen Bloed geeft Moed!!!!!!!!

bij mij is er na die 2 druppels van gister ook niks meer doorgekomen...afwachten dus...

xxxx

Geplaatst

@kriskras. Bale joh!!van je test. Ik ken dat gevoel wel. Je wilt zooo graag zekerheid, dat je haast niet kan wachten, maar als tie dan negatief is, heb je nog steeds geen zekerheid, want t wil nog helemaal niks zeggen.

Ik baal dan altijd zo vanmezelf als ik weer een test gedaan heb...pff...k heb ze expres al niet meer in huis liggen, t lijk wel een verslaving, ik MOET er dan gewoon overheen piesen... :-p

k hoop dat ik het vol kan houden met de iui door ze dan ook niet in huis te halen...

Wat voor soort testen gebruiken jullie altijd??

Ik deed meestal wisselend, soms weer eens een duurdere dan weer eens een huismerk.

K vond die digitale ook zo leuk, 3 van gekocht...kon ze uiteraard allemaal weggooien, pffft...zonde van m'n geld...doe k nooit meer!!

liefs

Geplaatst

Ik gebruik altijd de kruidvat testjes 2 voor 5 euro. Zijn iet door en zijn wel goed, ik lees er tenminste veel goede verhalen over! ;-) Pas als ik een twede streepje krijg haal ik een clear blue digitale test, die zijn mij veel te duur om zo even te verkwisten haha

Denise, spannend, Ik zie dat je twee dagen na mij de IUI hebt gehad, dus jouw NOD is maandag?

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden