Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@chantal jeetje wat heftig heeel veeel sterkte meid

en doe rustig aan weet helaas hoe je je voelt

veel liefssssssssssssssssss

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach Chantal, wat een ellende inderdaad. En KrisKras, balen zeg :(. Veel positieve energie gewenst voor jullie allebei.

@Toetoet: gefeliciteerd, geniet ervan!

@Wendy: tja, dat wachten he. Ik vind het best moeilijk. Ben natuurlijk al 3 jaar elke maand aan het wachten, dus het lijkt af en toe of het leven stilstaat.

Geplaatst
Hai meiden,

lang niet op het forum geweest... maandag 12 april hebben we een eerste echo gehad. hartje klopte, ik was 6 weken en 4 dagen zwanger. 2 dagen later de eerste bloeding. weer een echo, hartje klopte nog steeds, maar naast het vruchtje zat een hematoom. op zich hoefde dit geen probleem te zijn. ik had dan wel bloedverlies, maar geen buikkrampen. dat was dan positief. het bloeden werd al snel minder. de 19de ben ik weer gaan werken, maar in de middag weer met spoed naar het ziekenhuis, weer een heftige bloeding, maar ook nu weer dat het hartje gewoon nog klopte. afgelopen donderdag een echo gehad, en toen bleek het hartje niet meer te kloppen.. ik was toen 8 weken zwanger. gelijk pillen meegekregen om een miskraam op te wekken. vrijdagochtend na heel veel weeën kwam het er gelijk uit. nu even niets.. even geen idee meer wat ik moet voelen of denken. de afgelopen 2 weken waren echt een rollercoaster aan emoties... van blijheid, naar onzekerheid en alles wat er tussen zit. het is echt zo onwerkelijk nu... eerst maar even herstellen van deze ellende.... en daarna weer rustig gaan nadenken over een volgende IUI...

liefs Chantal

Meid wat een teleurstelling ... een mk is zo wie zo een teleurstelling maar voor ons dames die het via de mmm hebben is de teleurstelling nog iets groter omdat we allemaal al zo een lange weg hebben moeten gaan ... ik wil je heel veel sterkte wensen,

lfs. Nicole

Geplaatst

zo mag morgen weer voor men 1ste fm

mag morgen om8.45 en daarna gelijk door na me werk

dus weer lekker druk dagje

liefssssssss

Geplaatst

vandaag getest: neagtief........ Maar ook nog niet ongesteld. Grrrr... dat wachten duurt me toch weer een beetje te lang. Heb nu eerlijk gezegd geen hoop meer en denk dat de menstruatie de komende dagen zich weer moet gaan melden. Hopelijk is het een beetje op tijd. (en liefst niet op koninginnedag aangezien ik dan met 2 net zwangere vriendinnen ga bbq-en)......

Geplaatst

Succes meis... wachten is inderdaad zo kut (excuus voor mijn woordgebruik)

hopelijk een volgende keer wel raak...

hier vandaag weer aan het werk gegaan.. collegaatjes zijn wel heel lief en meelevend hoor.. maar heb het er toch nog best wel moeilijk mee.

Chris en ik hebben gister wel besloten om weer zo snel mogelijk verder te gaan. Ik wil op dit moment niet te lang wachten, word erg ongemakkelijk bij de gedachten dat ik een paar maanden niets kan doen. Dus of wachten tot mijn menstuatie zich weer aandient.. of weer aan de Duphaston en dan weer aan de Puregon. Gek genoeg kijk ik daar ook wel weer naar uit hoor.. Afwachten is niet mijn beste eigenschap.

Meiden.. geniet nog lekker van het mooie weer

Geplaatst

Hey wannabemom, balen zeg! Ik hoop dat het snel doorbreekt zodat je van de onzekerheid af bent...

Chantal, heel herkenbaar hoor, ik haat wachten! Wij gaan dan ook meteen verder. Ik heb 4 mei weer een echo voor de eerste FM geplant.

Geplaatst

Hi Wannebemom,

KLinkt niet fijn dat wachten. had ik zelf vorige maand ook. Probeer je hoofd koel te houden. Wellicht komt je HCG laat op gang en was je nog net te vroeg? Je weet het maar nooit, want dat hoor je wel eens vaker.

Nog even volhouden dus!

Geplaatst

Nou, vandaag gewoon weer ongesteld geworden. Dus ook deze iui is het niet.

Ik heb al weer een afspraak staan voor as donderdag om 8:30.

ga dan ook eens goed vragen hoe zinvol het nog is om nog iui 5+6 te doen.

Bij iui 3 was de zaadkwaliteit ook al niet denderend en iui 4 was de voorlopige uitslag ook niet zo heel goed(

Geplaatst

Wat balen zeg. Ik kan me voorstellen dat je nog weinig vertrouwen heb in IUI. Altijd zinvol om eens te overleggen dan toch? Is er bij jullie een wachtlijst voor IVF?

Zelf moet ik waaschijnlijk donderdag weer voor IUI, dan nummer 3. Hopelijk morgen positieve LH test. Anders moet ik straks nog op koninginnedag.. zou niet ech ideaal zijn

Geplaatst

In het z'huis waar ik nu ben doen ze helaas geen IVF. De vorige keer moesten we op intake in Nijmegen. Maar aan dat gesprek heb ik niet zo'n goed gevoel over gehouden. Kreeg meteen de vraag; wat kom je hier doen als je pas 2xiui gehad hebt???? Had ook totaal geen klik of iets met de mevrouw waar we de intake hadden.

Toen ik dus wel zwanger bleek heb ik dit doorgegeven aan de assistente. En verder geen reactie meer gehad. Na de miskraam weer contact opgenomen. Dit ging al vrij lastig omdat ze er heel vaak niet was. Eindelijk terug gebeld terwijl ik aan het werk was. Het eerste wat ik te horen kreeg was nou fijn dat je zwanger bent geweest, dan is ivf toch niet nodig.....Ik was nogal verbaasd over de reactie, maar omdat ik dus klanten in de wachtkamer had zitten moest ik mijn emoties een beetje inhouden.

Thuis natuurlijk wel flink uitgehuild. Een paar dagen er na heeft mijn man nog meet haar gebeld en het advies was toen meer iets van eerst 6xiui en dan zijn we weer welkom.

Kan natuurlijk zijn dat we een volgende keer anders behandeld worden, maar zoiets vergeet je natuurlijk niet. Wat ons ook een beetje tegenzit is dat Nijmegen zo groot is! Hier in Venlo ben ik gewend dat ik nu wel bijna alle gynaecologen en assistenten ken en dat we persoonlijk behandeld worden.

Daarom twijfelen we ook een beetje waar we volgende keer heen willen. Wat betreft afstand is Eindhoven, Maastricht, Geertgen en Dusseldorf bijna net zo ver. Het voordeel van Nijmegen is wel weer dat we er al op de wachtlijst staan vanaf januari dus wrs. heel snel door kunnen.

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Gisteren voor een 2e fm geweest en pffffffffff gelukkig 5 mooie grote follikels tussen de 18 en 20 mm ... donderdagmorgen de punctie en hoogstwaarschijnlijk maandag de tp in België ... ik vind het nu wel allemaal heel erg spannend worden. Ik heb gisteren 2x Pregnyl gespoten en 1x Gonal F 300 ... ik ben reuze benieuwd hoeveel eitjes er zullen zitten en of het allemaal van goede kwaliteit zal zijn ... vrijdag ochtend moet ik naar België bellen voor de uitslag ... we gaan spannende dagen en weken tegemoet ....

lfs. Nicole

Geplaatst
In het z'huis waar ik nu ben doen ze helaas geen IVF. De vorige keer moesten we op intake in Nijmegen. Maar aan dat gesprek heb ik niet zo'n goed gevoel over gehouden. Kreeg meteen de vraag; wat kom je hier doen als je pas 2xiui gehad hebt???? Had ook totaal geen klik of iets met de mevrouw waar we de intake hadden.

Toen ik dus wel zwanger bleek heb ik dit doorgegeven aan de assistente. En verder geen reactie meer gehad. Na de miskraam weer contact opgenomen. Dit ging al vrij lastig omdat ze er heel vaak niet was. Eindelijk terug gebeld terwijl ik aan het werk was. Het eerste wat ik te horen kreeg was nou fijn dat je zwanger bent geweest, dan is ivf toch niet nodig.....Ik was nogal verbaasd over de reactie, maar omdat ik dus klanten in de wachtkamer had zitten moest ik mijn emoties een beetje inhouden.

Thuis natuurlijk wel flink uitgehuild. Een paar dagen er na heeft mijn man nog meet haar gebeld en het advies was toen meer iets van eerst 6xiui en dan zijn we weer welkom.

Kan natuurlijk zijn dat we een volgende keer anders behandeld worden, maar zoiets vergeet je natuurlijk niet. Wat ons ook een beetje tegenzit is dat Nijmegen zo groot is! Hier in Venlo ben ik gewend dat ik nu wel bijna alle gynaecologen en assistenten ken en dat we persoonlijk behandeld worden.

Daarom twijfelen we ook een beetje waar we volgende keer heen willen. Wat betreft afstand is Eindhoven, Maastricht, Geertgen en Dusseldorf bijna net zo ver. Het voordeel van Nijmegen is wel weer dat we er al op de wachtlijst staan vanaf januari dus wrs. heel snel door kunnen.

Wat vervelend dat je zo'n negatief gevoel over gehouden hebt aan Nijmegen. Zelf ben ik ook in Nijmegen onder behandeling. Ik kan me wel iets voorstellen bij wat je zegt over groot. Toch proberen ze je steeds zoveel mogelijk bij dezelfde gynaecoloog in te plannen. Alleen bij inseminiaties wisselt het nog al eens, maar dat komt omdat ze daar inseminitatieuurtjes plannen en iemand dan dus gewoon dienst heeft. Voor ons is Nijmegen vooral heel handig omdat ik zelf in Nijmegen werk en mijn man zelfs in het Radboud werkt. Bij inseminatie hoef ik dus echt pas te komen als het bijna tijd is en hij kan 's ochtends tussendoor al even snel naar het lab.

Ik weet wel dat ze in Nijmegen pas met IFV willen starten als zeker is dat alle andere opties niet werken. Ze kiezen altijd eerst de minst belastende behandeling en zorgen dat er nog zoveel mogelijk wegen open staan.

Geplaatst

Ja wij hadden Nijmegen ook eerst gekozen omdat het zo'n goede naam heeft.

We lopen nu dus al zo'n 1,5 jaar bij gynaecologie in ons eigen streekziekenhuis. En omdat het redelijk kleinschalig is, is het gewoon ook wat persoonlijker. Als ik bel hoef ik al bijna niks meer uit te leggen.

In nijmegen waren we gewoon een beetje overdonderd denk ik. En ik snap best dat ze volgens een bepaald protocol moeten werken met zoveel patienten. En natuurlijk ook dat ze eerst alle mogelijke opties willen proberen(hoe klein de kans ook is).

Verder ben ik ook af en toe een beetje een hormonenbommetje, ik bedoel blijf maar eventjes nuchter reageren als je net een miskraam gehad hebt en de zwangerschapshormonen gieren nog door je lijf.

Geplaatst

wat ben ik dan blij met geertgen. altijd vriendelijk, alleen maar mensen met dezelfde problemen en geen wachttijden....

Het enige nadeel is is dat je er soms 2 uur zit te wachten, voordat je voor 5 min word binnengeroepen, maar dat is dan ook echt het enige....

Vorige maand heb ik een vriendin-collega van me naar geertgen laten bellen omdat zij dus ook maar niet zwanger werd. Ze is geweest, ze konden meteen zeggen dat haar eitjes niet rijpten. Ze heeft provera en chlomyd gehad en gisteren kwam ze met 2 testen aankakken: zwanger!!!

Meteen de eerste x raak. Erg leuk voor haar, beetje dubbel voor mij...

Maar ik weet dat het bij mij ook zker een keer gaat lukken en dus kon ik wel oprecht blij zijn voor haar....

Zelf moet ik volgende week vrijdag weer naar geertgen voor de fm en dan ws smaandags de iui...

Dikke kus

denise

Geplaatst

Geertgen ken ik eigenlijk helemaal niet. Hoe stellen ze vast dat je eicellen niet rijpen dan? Ben ik wel benieuwd naar. Daar is bij ons nog nooit over gesproken. Volgens de gyn ziet alles er bij mij goed uit, maar vraag me nu wel even af of zoiets ook een optie is.

En wat betreft de naam van het Radboud: ik snap soms niet helemaal hoe ze aan de award komen hoor. Maar goed.. ik heb geen vergelijkingsmateriaal van andere ziekenhuizen omdat we gelijk in het Radboud gestart zijn.

Geplaatst

@ doortje

ze ging natuurlijk wel op een dag waarop eigenlijk haar eitjes al groot hadden moeten zijn, maar dat waren ze dus niet, vandaar dat ze zo snel wisten wat het was. Ik denk dat jouw gyn het bij jou vast wel uitgesloten heeft...ik bedoel jij hebt toch ook meerdere fm's gehad?

xxx

Geplaatst
wat ben ik dan blij met geertgen. altijd vriendelijk, alleen maar mensen met dezelfde problemen en geen wachttijden....

Het enige nadeel is is dat je er soms 2 uur zit te wachten, voordat je voor 5 min word binnengeroepen, maar dat is dan ook echt het enige....

Vorige maand heb ik een vriendin-collega van me naar geertgen laten bellen omdat zij dus ook maar niet zwanger werd. Ze is geweest, ze konden meteen zeggen dat haar eitjes niet rijpten. Ze heeft provera en chlomyd gehad en gisteren kwam ze met 2 testen aankakken: zwanger!!!

Meteen de eerste x raak. Erg leuk voor haar, beetje dubbel voor mij...

Maar ik weet dat het bij mij ook zker een keer gaat lukken en dus kon ik wel oprecht blij zijn voor haar....

Zelf moet ik volgende week vrijdag weer naar geertgen voor de fm en dan ws smaandags de iui...

Dikke kus

denise

Hey Denise, meid dat is ook wat van je vriendin/collega ... tuurlijk gun je iedereen een zwangerschap maar ik kan me voorstellen dat dit heel even anders ligt. Wij zijn inderdaad ook erg blij met Geertgen ... en inderdaad hebben we dinsdagavond van 19.10 uur tot 21.15 uur zitten wachten en liep ik om 21.55 uur naar buiten ... pffffff ......... wat een lange zit was dat maar er was nog een stel na ons dus die konden gelijk het licht uit doen hahahahaha .... maar goed we hebben het er voor over of niet dan,

gr. Nicole

Geplaatst

dat d8 ik wel ja ;)

Gelukkig maar dat vrouwen geen watjes zijn hahaha,....anders zoouden er tegenwoordig maar heel weinig kinderen rondhuppelen

xxx

Geplaatst

Hey Dames,

Helaas, ik ben gisterenavond ongesteld geworden. We hadden veel hoop deze maand omdat er zoveel goede zwemmers waren. Maar helaas heeft het niet zo mogen zijn.

Ik merk dat de twijfel bij ons groter wordt, het maakt me onzeker en af en toe komt dan ineens dat besef...wat als het nooit lukt. Ik weet dat ik daar niet teveel mee bezig moet zijn, maar ik denk dat we dat allemaal weleens een momentje hebben. In ieder geval een lekker jank avond gehad gisteren.

Vanmiddag lekker op vakantie, weekje kamperen in zeeland. Hopen dat het weer mee zit.

We gaan lekker relaxen en even helemaal nergens mee bezig zijn. Waarschijnlijk valt de volgende IUI in het hemelvaartweekend en ook dan hebben wij een weekendje weg in de planning. Misschien goed om een maandje over te slaan en er even helemaal niet mee bezig te zijn.

Iedereen heel veel succes weer deze week me wachten of behandelingen en alle andere dingen die ons/jullie bezig houd.

Liefs Leentje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden