Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas, Geen menstruatie maar mijn test was ook echt negatief. Dus ik denk dat het vage streepje van gister toch nog van de pregnyl van vorige week zaterdag kwam. Al vind ik dat ook typisch want vorige maand was het een dag eerder al uit mijn lijf, maar ja.

Geen bloed geeft moed, heb ik hier al vaker op het forum gelezen, en ik ben al een paar jaar niet overtijd geweest dus blijf het raar vinden...

Morgen maar weer eens een test doen, natuurlijk is woensdag pas mijn officiele testdag maar als er iets in had gezeten had het nu toch zeker positief moeten zijn...

Zucht...

Morgen meer....

(soms lijkt de mmm wel een hele lange soap)

xxxxx

Denise

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik zat gisteren op dag 8 na m'n iui en kreeg ineens licht bloedverlies?????

Vanmorgen heb ik het nog steeds! Normaal gesproken heb ik een cyclus van 28/29 dagen en zat gisteren dus op dag 20.....

het is wel rood maar erg weinig?? Heb vanmorgen meteen mijn temp opgemeten en deze zat nog op de 37.3. Geen ongi dus!

Heb dit nog nooit gehad??

Ben nu zo zenuwachtig..... zou het een innestelingsbloeding zijn?

Hebben jullie dit al eens gehad?

liefs wendy

Geplaatst

Hey Wendy, hoe is het nu? Ik hoop inderdaad een innesteling voor jou!

Ik heb een heel fijn weekend achter de rug met vrienden en familie. Ik ben weer opgeladen voor een volgende poging ;-)

Groetjes!

Geplaatst

shit zeg denise.... dus weer op naar de 5e iui. succes er mee.

Vandaag mijn eindgesprek gehad bij ons eigen zíekenhuis. Ook meteen weer de uitslag gekregen van het zaad vd 5e poging. En het VCM was nu 0.6 Oftewel niet zo heel erg goed. Mijn gyn zei dat de norm voor ivf meestal minimum 1.0 was. Hij dacht dus dat het bij ons straks icsi gaat worden. Helaas moet ik dus nu van het (wel gezellige)iui-topic en verhuizen naar ivf/icsi. Blijf natuurlijk wel nog hier mee lezen!!

Nu even lekker 2 weekjes niks en dan op intake bij geertgen. Gelukkig wel weer iets leuks om naar uit te kijken.

Geplaatst

Hallo Dames

Mijn 4 iui is mislukt, 1e pinksterdag was het raak....Balen....

Nou maar weer op naar nummer 5

7 juni gesprek in Zwolle voor de ivf.

--------------------------------------------------------------------------------

28-2 1e iui mislukt

26-3 2e iui mislukt

17-4 3e iui mislukt

23-5 4e iui mislukt

7 juni gesprek Zwolle voor ivf

Geplaatst

He bah wat een vervelend nieuws allemaal.... ik hoop dat Wendy nog leuk nieuws gaat brengen!

Ik heb ook net weer Geertgen gebeld en ik ga maandag 31 mei weer voor eerste FM.

Groetjes!

Geplaatst

hay meiden.

Wat bale zeg. t lijkt wel of iedereen dan ook ineens tegelijk ongi word.

ik moet morgen voor de injectie instructie, dan krijgen we gelijk te horen wanneer we gaan beginnen.

k wou dat het al zover was.

k ben ook gestopt met roken (k heb dus een humeur om op te schieten zeg maar:tongue9:)

k weet heus wel dat het ongezond is om te roken enzo, maar k heb het gewoon nodig met deze spannende weken.....

Toen ik zwanger was, (dat wist ik met 4 weken) ben ik meteen gestopt, maar dan doe je het ergens voor. nu heb ik een beetje het idee dat ik het misschien wel voor niks doe, wie weet lukt die iui bij mij ook allemaal niet, dan heb ik vast wel n peukie nodig voor de stress....

sjonge....

zijn er meer die hiervoor gestopt zijn???

liefs

Geplaatst

Hallo Dames,

hier nog steeds wat licht verlies alleen is het nu wat bruinig??

kan haast niet wachten, misschien dat ik straks nog even bel naar de gyneacoloog.

Shit denise en Angel, wat balen zeg.......

Wannebemom,

heeeeeel veeeeel succes met jullie ivf/icsi pogingen!! Hopen mogen jullie gauw beginnen en komt er snel goed nieuws!!

Trijnie, ik heb nooit gerookt dus kan er niet over meepraten. Toch wens ik je veel succes en doorzettingsvermogen met het stoppen!!!

liefs wendy

Geplaatst

@wendy82. Toen ik de vorige keer (spontaan) zwanger was, heb ik een innestelingsbloeding gehad. duurde n dag of 4/5 (totaal). begon met roze/rood bloedverlies, weinig, wat ook bruin werd.... t leek n soort van mini menstruatie.

Afwachten joh!!spannend. Maar ieder lichaam is anders, dus het kan bij jou dan ook gerust heel anders gaan.

k hoop het voor je.

liefs

Geplaatst

hey meiden wat een nare berichten zeg

wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen

en een hele dikke knuffel....

ik mag as vrijdag weer voor men 1ste fm..

liefsssssss

Geplaatst

Sluit me aan bij Angel hoor... lijkt nu wel ineens of bij iedereen de IUI is mislukt. De hoop ligt nu nog bij Wendy....

Ik ben zelf vandaag weer begonnen met een kuurtje Duphaston.. kijken hoe lang het duurt voordat ik nu weer ongesteld ga worden. Vorige keer was het na 11 dagen pillen slikken. Hopelijk nu wat sneller hoor. Kan ik eindelijk weer gaan beginnen met de Puregon. Afwachten is bijna hetzelfde als stil staan en dat is niet mijn sterktste punt.

Dus kom maar op...

Geplaatst

Hoi, bij mij was de 6e IUI raak ... helaas wel een mk gehad maar ik was zwanger .. dus er is nog steeds hoop,

gr. Nicole

Geplaatst

Wendy! Spannend! Geen ervaring met innestelingsbloeding, maar volgens diverse bronnen op het internet zou het het best wel eens kunnen zijn!

Geplaatst

Nou, vanmiddag op injectie-instructie geweest.vond t wel n beetje eng, maar t lukte wel.(zal vast wel wennen)

als ik ongi word (w.s.zondag of maandag) kan ik meteen beginnen met decapeptyl om m'n eigen cycles stil te leggen, en daarna met Gonal F 75EH erbij.

Daarna ovitrelle om m'n eisprong op te wekken, na m'n inseminatie nog utrogestan tabletten (vaginaal).

klinkt lekker ingewikkeld.....al die namen. (ik zit dit ook te typen met het uitleg formulier voor m'n neus)

k wou maar vast dat ik ongi was, kon k tenminste beginnen.

Hebben jullie bij verschijnselen van de hormonen??

k vind t heel spannend worden allemaal. k laat het allemaal maar n beetje over me heen komen.

nu eerst m'n menstruatie afwachten....

liefs

Geplaatst

Wow Trijnie... Wat krijg jij veel medicijnen. Lijkt er bijna op dat je in het IVF-traject terecht bent gekomen. De meeste spuiten hier Puregon gewoon in hun eigen cyclus en Pregnyl voor een eisprong, maar verder niets. Nou, sterkte dan maar hoor

Geplaatst

hee dames,

Meld me ook maar weer eens. Had even tijd voor mezelf nodig om bij te komen. was er even helemaal klaar mee, maar ga nu weer vol goede moed naar een nieuwe poging. Zal waarschijnlijk vrijdag worden.

Las hier helaas veel negatieve berichten zag ik al snel. Niet leuk.. Hopelijk volgt er binnenkort veel goed nieuws hier.

Groetjes Doortje

Geplaatst

Jeetje wat een negatief nieuws hier alleen :S

Ik hoop echt dat er binnenkort iemand komt met goed nieuws, kunnen we allemaal denk ik hier wel gebruiken.

Hier nog steeds in de pauze, erg rustig mn eerst menst kwam al op cyclusdag 21 erg vroeg was ik totaal niet gewent ik heb normaal een cyclus van minimaal 48 dagen, maar zal allemaal komen doordat mn lichaam een beetj van slag is, zit nu te wachten op menst 2 maar die zal voorlopig nog wel uitblijven zit nu op dag 23 dus ik heb nog even te gaan, maar als het dan meezit en ik op mijn oude cyclus zit dan kunnen we bij de volgende menst weer aan de 3e iui poging beginnen.

Liefs Tabitha

Geplaatst
Nou, vanmiddag op injectie-instructie geweest.vond t wel n beetje eng, maar t lukte wel.(zal vast wel wennen)

als ik ongi word (w.s.zondag of maandag) kan ik meteen beginnen met decapeptyl om m'n eigen cycles stil te leggen, en daarna met Gonal F 75EH erbij.

Daarna ovitrelle om m'n eisprong op te wekken, na m'n inseminatie nog utrogestan tabletten (vaginaal).

klinkt lekker ingewikkeld.....al die namen. (ik zit dit ook te typen met het uitleg formulier voor m'n neus)

k wou maar vast dat ik ongi was, kon k tenminste beginnen.

Hebben jullie bij verschijnselen van de hormonen??

k vind t heel spannend worden allemaal. k laat het allemaal maar n beetje over me heen komen.

nu eerst m'n menstruatie afwachten....

liefs

hey trijnie,

wanneer mag je dan met de gonal beginnen? en blijf je dan de decapeptyl spuiten?

ik moet ook aan de decapeptyl spuiten maar dan de 21 ste cyclus dag.

Ik weet dat het een cyclus stillegger is, is dit omdat ze anders bang zijn dat er 1 dominante follikel groeien gaan i.p.v. meederen?

spannend allemaal he!

liefs joske

Geplaatst

Hoi Joske ... bij mijn eerste IVF ben ik ook begonnen op mijn 21ste cd ... dit is het lange schema .... Je begint idd dan decepeptyl en als je ongesteld bent krijg je een uitgangsecho en na die uitgangsecho als alles goed is moet je starten met Gonal F ( of iets anders dat is per arts verschillend ) en als je dan op een gegeven moment de follikelmeting hebt gehad en de follikels zijn groot genoeg dan mag je stoppen met de deca en dan spuit je tot slot de Pregnyl en dan krijg je de punctie .... tenminste zo is het bij mij gegaan.

Nu met de 2e poging IVF krijg ik het Flair Up schema ... daar begin ik ook op mijn eerste cd en dan moet ik op cd 1 alleen dece spuiten en vanaf cd 2 moet ik deca en gonal spuiten ... en voor de rest weet ik het nog niet ...

Tis bij iedereen verschillend, ik hoop zo rond 7 juni weer te kunnen beginnen, pfff, wachten duurt wel lang hoor,

gr. Nicole

Geplaatst
Wow Trijnie... Wat krijg jij veel medicijnen. Lijkt er bijna op dat je in het IVF-traject terecht bent gekomen. De meeste spuiten hier Puregon gewoon in hun eigen cyclus en Pregnyl voor een eisprong, maar verder niets. Nou, sterkte dan maar hoor

hallo Chantal

ik zag dat jij ook een MK hebt gehad, ik ook helaas :(.

wat ik nog wilde vragen en misschien weet jij dat, de meeste meiden gebruiken hier dus puregon en pregnyl voor de eisprong.

gebruiken ze dan niet utrogestan?

En beginnen de meeste de 3e CD te spuiten? en na de hoeveelse CD dag of stimulatiedag mag je gemiddeld de pregnyl zetten?

Wij zijn in in een orrienterende fase, dus vandaar al die vragen.

liefs joske

Geplaatst

Hai Joske,

Volgens mij gebruiken de meeste meiden geen utrogestan, ik in ieder geval niet.

Ik begin te spuiten op dag 2 van mijn menstruatie. Ik heb de vorige 2 keren 17 en 19 dagen moeten spuiten, maar dat is wel erg lang hoor. Ik lees veel verhalen dat meiden maar 6 tot 10 dagen stimuleren. Ik denk dat je daar wel meer van uit kan gaan. Bij mij is het gewoon extreem lang. Ik begin altijd op een lage dosering omdat de arts bang is dat er te veel follikels rijpen aangezien ik PCO heb en er dus al veel follikels zichtbaar zijn in de eierstok. Op zich vind ik dat niet zo erg hoor, ik word goed in de gaten gehouden.

Succes verder meis

Geplaatst

Hallo dames.

Moet even iets kwijt, voel me namelijk zo triest.

We waren afgelopen maand begonnen met onze eerste iui behandeling.

Dat kon helaas niet doorgaan omdat er te veel eicellen waren.

Tegen advies van de arts in hebben we zelf toch 'geklust'.

Had van de week 5 dagen licht bloedverlies en krampen in mijn liezen.

Er ging van alles door mijn hoofd, innestelingsbloeding, eug.

Gisteren een zwangerschapstest gedaan en natuurlijk negatief.

Voel me zo triest, ben boos op mezelf dat ik uberhaupt heb kunnen denken dat ik misschien zwanger zou zijn.

Heb ondertussen ook nog kontakt gehad met de arts uit het zkh.

Bloeding kan komen doordat mijn lichaam van slag is door de hormonen.

Daarbij kreeg ik gister ook te horen dat een collega zwanger is.

Natuurlijk met nog maar net een zwangerschaps wens.

Voel me zo boos en verdrietig.

Groetjes en veel sterkt voor iedereen.

Geplaatst

Ooh ik begrijp je heel goed... ik heb me ook zo vaak zo ellendig gevoeld....en zo boos op mezelf dat ik maar kon denken dat ik zwanger zou kunnen zijn... onmogelijk! Maar de wens is zo groot...

Sterkte...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden