Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi daar,

Ennnn vlindertje, weet je al iets?

Ik brand een kaarsje voor je.

Ik ben nog steeds niet ongi, ben wel onwijs misselijk en moe.

Maar de test zegt nog steeds, helaas.

Nu moet ik tot volgende week vrijdag wachten voor ik weer contact met de kliniek moet opnemen, of ik moet al ongi zijn geworden ondertussen.

Liefs allen

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heejj Mientje,,

Lief dat je eraan gedacht heb, maar helaas ik ben gister ongi geworden!! Ik had al 2 weken beetje zeurderig gevoel, en van weekend

ging dat over in krampen en toen had ik de moed al laten varen eigenlijk. En gister was zover. Vond heel jammer.

Had er zo'n goeie hoop op. Dus vandaag weer ziekenhuis gebeld en mag zondag de 19de weer voor echo en dan poging 2!!!

Wat raar joh dat je niet ongi word en de testen negatief blijven. En je zegt ik ben misselijk en moe, dan zou je toch denken, wie weet is wel zover.

Spannend en onzeker hoor. Dan kan je beter of positief testen of gewoon ongi worden, zodat je weet waar je aan toen ben.

Nou meis ik zal ook voor jou kaarsje branden. En hou me ff op de hoogte, ik leef met je mee.

Tweety, hoe gaat het met je meisie, ik denk aan je hoor!!

Is er iemand op dir forum die ook weleens op zondag naar maastadziekenhuis moest?? want de polikliniek is dan dicht hoe kom ik

dan op de ivf afdeling????

Liefs vlinder!!

Geplaatst

Hey Vlinder.

K ben trots op je meis, dat je zo dapper ben!!

T ga wel aardig, de wachtweken zijn écht vreselijk, maar ik zoek veel afleiding.

Bij de meeste ziekenhuizen ga je dan gewoon via de EHBO-post naar binnen.

Wel lekker dat je gelijk weer door mag!!

Liefs.

Geplaatst

Hoi Vlinder,

Bij het maasstad hebben ze een triage afdeling, dat is zeg maar de spoed eisende hulp voor gyneacologie. Hier kom je als de poli dicht is, dus 's avonds en in het weekend. Maar ook als er een verdenking is dat het goed gaat dan moet je je daar melden. De triageafdeling zit op de gewone afdeling verloskunde.

Ben daar zelf helaas te vaak geweest met miskramen en een bbz. Ook gewoon overdag hoor als de poli open was, in mijn geval was het spoed. Ze hebben daar alles.

Mocht je nou nog twijfelen moet je gewoon even bellen en vragen waar je nou precies moet zijn.

Liefs Bianca

Geplaatst

Vlinder en Mientje ik hoop echt dat het gaat lukken binnenkort. Ik blijf meelezen en hoop jullie te kunnen berichten dat ik zwanger ben in 2011. Maar misschien zijn jullie me wel voor!

Bij deze neem ik afscheid van mijn oude vertrouwde afdeling iui.

Ik stap definitief over naar de afdeling ivf. Onwennig hoor!

Vandaag eerste intake gesprek gehad en bij mijn volgende menstruatie mocht ik gaan starten. Helaas valt de punctie dan net in de winterstop, dus het wordt starten in januari.

Heel veel liefs en geluk voor iedereen hier van Ellie.

Geplaatst

Hallo allemaal,

ellie71, ik wens je heel veel succes met ivf en hoop echt dat het hiermee wel mag lukken.

Tweety83, hoop zo op goed nieuws vandaag uit jouw hoek!

Vlindertje het gaat gelukkig al aardig de kant op van de 19e voor je echo.

Zelf had ik een echo voor de 16e geregeld alleen heb ik sinds vandaag erg last van bloedverlies.

Toch maar effe bellen vanmiddag of morgen, normaal ben ik nooit erg ongi (hooguit 1,5 dag), misschien omdat het zolang geduurd heeft?

Snap er echt niets van, maar heb onwijs last en merk er anders bijna niets van.

Weet iemand of dit kan komen door de IUI behandeling, ik heb geen hormonen gebruikt met deze cyclus trouwens.

Tot snel, liefs

Geplaatst

Hallo dames op de IUI hangplek, ik zal me hier ff voorstellen ( ben al wel heel lang lid op het forum maar niet deze topic )

Ik ben Medusa, heb mn 4e IUI gehad en negatief getest, ik heb nu ff verplicht pauze en hoop half januari poging 5 te hebben, waarschijnlijk als ik dan in de WW zit heb ik een gesprek met mn gyn omdat ik mn vertrouwen in de IUI kwijt ben ( voornamelijk door mn laastste poging 3 super follikels van 20 mm en zaad super kwaliteit en toch niet zwanger )en wil weten hoe zij er nog over denken en of we al over ivf moeten nadenken.

Nou ben ik eigenlijk erg benieuwd hoe het zit met met het slagings percentage als je al meer dan 4 pogingen heb gedaan, dus wat zijn eigenlijk de afvallers van dit topic vanwege een zwangerschap of overstappers aantal naar ivf.

Ik hoop dat ik een beetje beeld kan krijgen en me weer wat beter kan voelen

liefs Medusa

Geplaatst

Mientje; nee, helaas geen goed nieuws!!Maandag brak m'n ongi al door, en was de test, helaas negatief. Wat een vreslijk moeilijke dag. Het is écht een heel heftig traject, IVF, maar, we gaan, net als iedereen weer met frisse nieuwe moed verder!!

Ellie; dan starten we w.s. ongeveer tegelijk!Ik mag over 3 weken weer beginnen met spuiten, en dan zal het zo ongeveer eind Januari zijn, dat we alles weer hebben.... Spannend he?!!Maar je mag goeie moed en hoop hebben hoor, het Wachtbankje van December was heel erg groen!!

Ik ben heel benieuwd Medusa hoe je gesprek dan zal zijn. K vind het ook wel heel onverklaarbaar hoor, zoveel eitjes, alles geowon okay, en dan niet zwanger.... Dat 'probleem' hadden wij nu met IVF ook wel een beetje, k had 14 Eicellen, er waren 9 mljn. zaadjes (na wassing) 3 Embryo's, waar van er al 2 niet goed door gedeeld waren, en ik maandag van nr.1 ongesteld werd..... HOE KAN het?

Toch mogen we best nog hoop houden, Je bent vaker zwanger geweest van IUI!! maar ik kan me wel voor stellen dat je de moed laat zakken als je met zo'n score nog niet zwanger bent.

Ik hoop dat je tot 1 Januari een beetje rust krijgt, en het even kan laten zakken. Al is het altijd aanwezig in je hoofd!!

Voor iedereen hier, weer heel veel suc6!!

P.s. Ellie, ik 'hoor' hier eigenlijk ook niet meer, maar ik 'kan' nog geen afscheid nemen hoor ;-) ik moet gewoon weten hoe het met iedereen is, en af en toe ff mee 'bemoeien' hihi

liefs

Geplaatst

@Tweety, wat rot voor jullie dat deze poging mislukt is, en wat je zegt HOE KAN HET in jou geval geneens een cryo en in mijn geval niet zwanger met zo'n score.

Ik was deze keer zoooo super positief dat ik eigenlijk gewoon niet kon geloven dat ik nu niet zwanger geworden ben, en wat je zegt ik ben eerder zwanger geworden van IUI en had er ook vertrouwen in, maar ik merk na deze poging dat ik er nu toch wel heel verdrietig van ben en mn hoop weg is, en ondanks dat ik eerder zwanger geweest ben van IUI ga ik begin Januari toch beginnen met poging 5 het loopt toch steeds op niets uit, ik heb vandaag ff op internet gespeurd en dat het totaal resultaat van zwanger worden met IUI 25-35% maar dat de meeste voor de 3e poging zwanger zijn. Ik wordt er niet positiever op met poging 5 voor de deur.

Geplaatst

Kan t begrijpen Medusa, dat je vertrouwen toch wel weg zakt. Bij ons hebben ze het ook gezegd int ziekenhuis, dat de eerste 3 x toch wel de hoogste kansen heeft... Daarna kan het wel nog steeds, maar de kansen worden minder. Ben ook wel heel benieuwd wat je arts er van zegt... al is het soms moeilijk om een verklaring te vinden.

Het is een moeilijke keuze om over te stappen naar IVF, Daar wil ik je heel veel sterkte mee wensen!! Op naar Januari, nieuw jaar, nieuwe kansen ;-)

Als ik zelf heel eerlijk ben, had ik ook nooit zoveel vertrouwen in IUI, Tuurlijk weet ik wel dat je daar ook zwanger van kan raken, maar ik had altijd zoiets van 'als alles gewoon goed is, bij allebei, en je raakt gewoon al niet zwanger, waarom lukt het dan met IUI wel?' Zelf heb ik meer vertrouwen in IVF, maar dat is een persoonlijke stap, en keuze, die niet makkelijk is.

liefs

Geplaatst

Ja, ik ben zelf ook erg benieuwd wat de gyn gaat zeggen en hoe zij er nog instaat met IUI bij ons,kijk als zij echt nog geloofd in IUI en ons ook haar redene daarvoor uitleggen ga ik nog niet over op IVF, want IUI is minder belastend en inderdaad IVF is weer zo'n stap en anders zal mn laatste IUI inzicht zijn.

3 jaar geleden toenwe horde dat wij IUI gingen doen was ik nog zo bleu daarin en ja wat de dokter zegt zal wel, maar ja 3 jaar verder en zelf een stuk wijzer hier in heb nu toch wel wat vragen.

Ja, op naar januari nieuwe ronde nieuwe kansen.

Gaan jullie of zijn jullie nu ook al bezig met de 2e IVF???

Geplaatst

Wij mogen over 3 weken weer beginnen met spuiten.... Dus dan starten we weer. Bij IVF begin je in de 3de week van je cycles te spuiten... vraag me niet waarom, k heb écht geen idee ;-) Zal t volgende week is vragen. K vond t wel lekker, want na de terleurstelling van Maandag, dat ik ongi werd, had ik écht geen zin om weer gelijk te starten met spuiten. Dus nu ff 3 wekies rust. Wel lekker met de feestdagen!!

Liefs

• 3 weken later...
Geplaatst

Ellie, hoe gaat het met je na de intake? Spannend dat je in januari mag starten. Ik stap zelf ook over van IUI naar IVF. Eind januari heb ik de intake en in maart de behandeling.

Sterkte!

Geplaatst

Hey meiden, misschien weten sommigen het al, maar ik ben dus ook overgestapt naar IVF! Ik vraag me af hoeveel er eigenlijk wel met IUI zwanger zijn geraakt?

Succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden