Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Huuuuh,Tabitha! Met grote verbazing lees ik je bericht! Wist de maatschappelijk werker dat ook 'de spanning' werd besproken? Anders zou ik die persoon toch om tekst en uitleg gaan vragen.

Ik hoop dat je hebt laten blijken dat het zo wel heel koud op je dak komt vallen. Het zit je al niet mee, en nu dit ook nog. Dit is alleen maar spanning verhogend.

Je hebt recht om boos en gefrustreerd te zijn.

Denise heeft wel gelijk met ja en amen zeggen.. Blijf kalm anders kunnen ze zeggen zie je nou wel: te veel spanning.

Ga gauw iets zoeken waarin je frustraties kwijt kan.

Heeeeeel veeeeeel sterkte en ik hoop toch dat we niet definitief afscheid hoeven te nemen, maar je terug zien op dit forum.

Groet van Ellie.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, het vervolggesprek was wel een beetje vreemd!

De gyn wilde alleen weten wanneer ik ongesteld was geworden en of we door wilden voor ivf. Als we geen vragen hadden gehad, zouden we binnen twee minuten weer buiten gestaan hebben! Mijn man heeft gelukkig nog kunnen ontfutselen dat ivf toch echt voor ons de meeste kans op slagen geeft. En joepie, de endometriose hoeft niet eerst verwijderd te worden!

Over ongeveer twee weken krijgen we bericht voor de ivf-intake. Waarschijnlijk gaat de eerste poging niet meer dit jaar lukken, omdat er een winterstop is. Dat wordt dan januari. Pffff, kunnen we de kerstdagen nog even lekker rustig uitzitten.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Ik heb ook aangegeven dat ik dit belachelijk vindt, en als het goed is word ik volgende week door de maatschappelijk werker gebeld en ga ik daar ook eens verhaal halen, want hier wist ik niks vanaf !!

Ik ga er alles aan doen dat wij begin volgend jaar weer kunnen beginnen want dit slaat gwn nergens op !!

Iedereen bedankt voor de reacties en ik hoop jullie gauw weer te kunnen vergezellen op het forum !!

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hey Tabitha ik lees hier ff het verhaal van jou, wat verschrikkelijk, geen woorden voor hoe ze zo iets kunnen bepalen voor jullie, ik hoop dat de maatschappelijk hulp jullie snel verder kan helpen om weer te starten.

heel veel sterkte mied

X

Geplaatst

Hey Tabitha,

Wat een ´vreemd´ verhaal zeg! Ik wet niet in welk ziekenhuis je loopt, maar dit hoef je zeker niet te pikken. Misschien toch verder kijken naar andere ziekenhuizen of klinieken?

Ze hadden dit toch wel eerst even met jullie konnen overleggen zeg.

Sterkte...

Geplaatst

Wat een raar verhaal Tabitha; Sjonge, wat achtelijk dat hun gaan bepalen wat geestelijk te zwaar is. t lijk wel of dit voor hun de makkelijkste weg is om te zeggen dat ze geen zin hebben het uit te zoeken.

Er zijn toch nog meer medicaties, waar je misschien niet zo allergies op reageer??

Heel vreemd!!

Sterkte ermee, en k hoop dat er een andere mgelijkheid komt. Kun je niet naar een ander ziekenhuis??

@Vlinder; Het wachtweken bankje..... Terug naar de hoofdpagina en dan zoeken naar 'wachtbankje' daarin staat bijv. nu het wachtbankje November........ suc6!

Liefs

Geplaatst

Hallo,

Tabitha wat een raar verhaal!! Maar jij als patient beslist toch of je hiermee wel of niet akkoord gaat???!!!

En ik zou hier dus zeker niet mee akkoord gaan, raar gedoe.

Ik zou in jou geval ook zeker op zoek gaan naar ander ziekenhuis.

In ieder geval sterkte ermee!!

Tweety, Bedankt ik zal eens uitzoeken. Altijd word ik precies op 28 cyclusdagen ongi en gister moest ik eigenlijk worden, ik dacht kan ik EINDELIJK bellen

om met iui te starten en wat denk je ik ben niet geworden :(. En ik voel dat ik ongi moet worden maar duurt gewoon lekker wat langer grrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe gaat nu met jou....??

LIefs....

Geplaatst

Hoi allemaal, hoe gaat het met jullie?? Ik ben erg benieuwd. Zijn er nog dames net zoals ik in de wachtweken??

Mijn NOD is op 17 november!

Groetjes Kriskras

Geplaatst

Kriskras, dat schiet al weer op! Nog maar 7 dagen. Je weet wel: het glas is niet half leeg, maar half vol.

Ik heb verder niet veel te melden. Wij verwachten over een week of 2 telefoon van het ziekenhuis voor de ivf-gesprekken.

Vlindertje al ongi? Dat wachten is niet echt prettig he.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Hallo Dames,

Bedankt voor jullie begripvolle reacties :D

Ze hebben ook besproken hoe ze het gaan doen met de medicijnen en dat word zodra we weer gaan beginnen, dat hun gaan spuiten en dat ik een half uur daar moet blijven.

Straks heb ik een gesprek met de maatschappelijkwerker in het ziekenhuis en dan ga ik ook zkkr zeggen dat ik het er niet mee eens ben en dat ik nog altijd zelf wel kan aangeven of ik het aankan of niet.

Afgelopen weekend ben ik dan eindelijk na 55 cyclus dagen ongi geworden dus heb ik zowiezo nog een gedwongen pauze tot het nieuwe jaar, maar ik ga zkkr wel aangeven bij die maatschappelijkwerker dat ik dan zodra ik weer ongi ben in het nieuwe jaar dat ik weer wil beginnen.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hallo,

Sinds een week zit ik op dit forum en merk dat het helpt om anderen te treffen die met hetzelfde bezig zijn.

In november hebben wij onze intake in dusseldorf. Het probleem bij ons is dat mijn vriend geen zaadlozing heeft of bij mij alles oke is, geen idee dat wordt een verassing, joepie ;) Nu ben ik natuurlijk in al mijn ongeduld, nieuwsgierig welke behandeling ze gaan toepassen. Weet iemand hier iets van af. Ik kan me bij de verschillende behandelingen wel wat voorstellen, maar wanneer kiezen ze nou bijv. voor iui.

Heel veel succes met alle behandelingen e.d. !

Geplaatst

Lisa, welkom op het forum ik zit zelf nog niet in het iui traject maar heb al wel veel aan de mensen hier gehad. Je maakt op een bepaalde manier toch allemaal hetzelfde mee.

Hopelijk kunnen we hier en daar een beetje helpen!

Met mij gaat het op dit moment niet heel goed. Geestelijk gelukkig wel alleen heb ik sinds gister een allergische reactie ergens van (geen idee waarvan) waardoor ik nu met een rood hoofd binnen zit. Het brand ontzettend. Vanmiddag naar de huisarts geweest maar konden me alleen zalf geven ivm de zwangerschapswens!

Heb mijn eisprong al gehad dus wil geen enkel risico nemen. Heb er niet een heel goed gevoel over.. maar goed we houden hoop!

Het is hier rustig op het moment. Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat????

Liefs Begina

Geplaatst

Hoi Lisa,

Welkom! Er zijn verschillende redenen om voor IUI te kiezen. het kan met de zaadkwaliteit te meken hebben of met de zuurgraad van het baarmoeder slijmvlies, nou er zullen vast nog veel meer redenen zijn haha, Ik maak gebruik van IUI odat ik met cryo-zaad zwanger probeer te raken.

Veel succes!

Regine, wat vervelend van die allergische reactie! Ik hoop dat het branderige snel verdwijnt, ik heb er een tijd geleden ook last van gehad, maar ik had een voedselallergie (over mijn hele lichaam beranderge jeukerige bultjes) Ik kreeg er histamine tabletjes voor, maar omdat ik zwanger wil raken moscht ik alleen die tabletjes waarmee ik absoluut geen auto kon rijden.. ach nou ja heel vervelend allemaal, maar gelukkig is het hier (bijna) weg.

Ik zie dat je moet wachten tot zomer 2011!! tjeetje meid wat lang! Is het mentaal een beetje op te brengen??

groetjes KrisKras

Geplaatst

Hallo

@kriskras bedankt voor je reactie, weer wat wijzer ;) en succes met de iui, cryo zaad is toch ingevroren zaad?

@regine sterkt met de allergie, klinkt ellendig, helemaal omdat je niet weet hoe het komt.

Geplaatst

Hoi kriskras,

Het gaat hier al een stuk beter...

De zalf helpt prima. Ik moet inderdaad wachten tot 2011. Het gaat nog wel goed maar weet niet of ik het vol kan houden tot de zomer. Ik wil eigenlijk maart ofzo wel verder. Het is heel dubbel. Aan de ene kant ben ik bang om te gaan beginnen want dan komt het eind ook al een beetje in zicht (niet nagatief bedoeld maar eng!)

Ik ben al twee keer zwanger geweest dus het moet ook natuurlijk lukken maar de frustraties dat het niet lukt zijn groot! Ben wel vaak verdrietig. Vandaag ook met mijn vriendinnen in de stad. Iedereen staat met een klein wonder langs de kant en dat is dan toch wel pijnlijk. Ga het dan ook steeds meer uit de weg. Maar goed we moeten de moed erin houden. Hoe gaat het bij jou??? Beetje hersteld van de HCG... Ik heb er niet veel last van gehad gelukkig.

Liefs Begina...

Geplaatst

Lisa, welkom op forum!! Er zijn verschillende redenen waarvoor ze met iui of ivf starten, ik start deze maand voor eerst met iui voor onbegrepen infertiliteit.

veel succes en voorspoed voor jullie behandelingen!!!

Ellie, Ja als je moet wachten op je ongi duurt een dag enorm lang, maar wachten viel gelukkig mee, ik was 3 dagen overtijd. Ik mag maandag de 22ste voor de eerste

Follikelmeting, dat is dan de 12de dag, super spannend allemaal. Ben zo benieuwd hoe allemaal gaat lopen.

Ik ga weekend op advies lh testen doen voor de zekerheid en dan maar hopen op een mooie grote eicel!!! Pfff I hope So.

Ik ben ook wel blij als de eerste inseminatie achter de rug is, nu is alles zo onbekend en onzeker. Hopenlijk hoeven we maar 1x te doen, maar daar ga ik niet teveel van uit

dan kan ook niet te erg tegenvallen.

Hoe gaat het nu met jou Ellie??

Iedereen veel succes met waar jullie mee bezig zijn, vanaf volgende week ga ik als alles goed gaat me wachtweken in, SPANNEND!!!

Liefs...

Geplaatst

Hoi Lisa, welkom hier. Mag ik vragen waarom je in Dd gaat starten? Ik hoop voor jullie dat je snel wat meer duidelijkheid hebt en een behandeling kan starten.

Vlinder, gelukkig maar drie dagen overtijd. De eerste iui vond ik ook zo spannend! Het gaf me ook veel positieve energie, omdat een zwangerschap toch dichterbij kwam. Bij de volgende keren had ik bij de behandelingen bijna geen spanning meer (je raakt eraan gewend) maar wel als de testdatum naderde natuurlijk. Nu maar duimen dat het meteen raak is bij jullie!

Tsjaa, hoe gaat het met mij? Na het gesprek drong het pas echt door dat we het ivf traject ingaan. Vijf dagen lang ben ik wat van slag geweest, omdat het in mijn ogen toch wel een zwaarder traject is. Dat wetende hebben we mijn ouders ingelicht, die nog helemaal niet wisten dat we in de medische molen zaten. Ze reageerden gelukkig positief en ondersteunend. Dat is wel vaak anders geweest, vandaar dat ze nog van niks wisten.

Onze beste vrienden weten het nu ook en van hen kwam steun uit onverwachte hoek. Ze hadden namelijk ook een iui traject door lopen! Welliswaar al 20 jaar geleden, maar toch.

Dus nu gaat het wel weer beter. Het is voor ons een kwestie van aan de gang blijven en wachten op bericht over de gesprekken in het ziekenhuis. Wachten...wachten...wachten...leuk is anders.

groet van Ellie.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Morgen krijg ik mijn eerste IUI.

Zijn er ook dames die ervaring hebben met IUI zonder hormoongebruik.

Ben nl bezig met eigen cyclus.

Zie wel dat er weinig goede verhalen zijn over geluk hebben bij de eerste IUI.

Weten jullie of je eerder mag testen als je geen hormonen gebruikt?

Ik hoor het graag.

Groetjes van mij en veel succes allemaal

Geplaatst

Succes morgen Mientje! En van harte welkom hier.

Ik heb geen ervaring met iui zonder hormonen. Laat je niet ontmoedigen door weinig succesverhalen. Die dames verlaten immers ook weer snel deze afdeling. Het is natuurlijk wel zo, dat er maar een bepaald percentage zwanger raakt bij de eerste iui. Maar dat is bij 'gewone' zwangerschappen ook zo!

Groet van Ellie.

Geplaatst

Hoi Mientje,

Ik doe ook IUI zonder hormonen, ik spuit alleen preynyl om de eisprong goed te bepalen. Maar verder is het geheel in eigen cyclus. Soms laten we de pregnyl ook weg als we er zeker van zijn dat het ei die dag springt.

Het werkt met testen hetzelfde, gewoon na 14 dagen, op de dag dat je ongesteld moet worden (of liever niet eigenlijk)

Succes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het ging maandag eigenlijk best soepel.

Natuurlijk, er zijn leukere dingen maar toch.

Nu wachten tot 1-12 dan mag ik testen.

Wel spannend allemaal zoals jullie wel zullen weten.

Groetjes van mij en bedankt voor de reactie`s

Geplaatst

Even tussendoor: ik heb volgens mijn berekening morgen testdag, er is nog niks in aantocht.....aaaahhh, het zou toch mooi zijn om tussen de behandelingen door gewoon zelf op de natuurlijke manier zwanger te raken.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Hallo,

Ohhhh ellie wat zou dat mooi zijn, hoop het zo voor je!!

Wat fijn dat je ouders en vrienden er nu van weten, zeker met ivf inderdaad, ik geloof echt dat heel zwaar traject is waarin heel fijn is als

je gesteund word en mensen die je lief zijn er vanaf weten.

Wanneer beginnen jullie met ivf? nou spannend ellie, ik hoop dat snel raak is voor jullie.

Welkom mientje, Ik krijg deze week ook me eerste iui behandeling zonder hormonen, alleen met pregnyl dan.

Spannend hoor. op welke cyclusdag is bij jou de iui uitgevoerd? ik hoop voor je dat snel raak is hoor!!

Succes...

Ik ga morgen voor follikel meting naar ziekenhuis voor de iui, morgen is me 12de cyclusdag,dus ben erg benieuwd wanneer de iui plaats vind.

Heb wel voor de zekerheid LH testen gedaan om te kijken of ik niet ineens een vroege eisprong had maar nee, dus ik hoop dat me eicel groot genoeg is.

We wachten maar weer af. Ik denk wel dat ik in me wachtweken teveel erover ga nadenken, en liefst wil ik dat niet maja.

Nou tot snel weer, Liefs!!

Geplaatst

Hallo,

Jee Ellie wat spannend morgen, zou wel geweldig zijn zeg.

Vlindertje, het is inderdaad wel veel nadenken met die wachtweken.

Omdat ik een langere cyclus heb (van 5 weken, wel regelmatig) ben ik dus de 22e dag pas behandeld.

Hoop dat je morgen veel wijzer word na je bezoek aan het ziekenhuis. SUCCES

Veel Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden