Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou net heel verhaal getypt en weer weg..

Hoe waren de dagen? Ik heb een tijdje niet meer gereageerd.

Ik ben gister gestopt met medicatie en mocht vandaag weer opkomen draven bij de gyn.

Geen cystes gelukkig. Op dag 3 beginnen met 75 puregon. dag 10 een echo. Nu eerst afwachten wanneer ik ongesteld ga worden.

Als kwalteit man bij volgende x weer onder de maat is dan worden we doorverwezen en gaat het icsi worden.

Raar idee, enerzijds lekker anderzijds is dat dan meteen het laatste station.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi, ik heb inmiddels de clearbleu test gedaan ja en deze zei overduidelijk "zwanger" en dan bij de indicator 1-2 --- dus dat komt wel aardig overeen ... ik heb 15 januari de afspraak staan voor de eerste echo in het behandelcentrum waar ik de IUI heb gehad ... ben reuze benieuwd ... vind het altijd wel eng hoor zo een eerste echo ... maar goed we gaan er vol goede moed heen .... ik zal dan 7 weken zwanger zijn dus we zouden een hartje moeten kunnen zien .... lfs. Nicole

Geplaatst

Coni super mooi dat de clear blue zwanger aangeeft. Komt helemaal goed. Nogmaals van harte.

Er is alweer zoveel geschreven weet het allemaal even niet meer, sorry.

Bij mij afwachten. Donderdag is het 2 weken geleden. Voel me niet echt top. Krampen/buikpijn/pijnlijke borsten/humeurig en dat zijn tot nu toe altijd nog verschijnselen geweest dat ik weer ongesteld ga worden, dus dat zal nu ook wel zo zijn. Merk wel dat ik er toch wel heel verdrietig om ben, en dat andere maanden minder was. Waarschijnlijk had ik er deze keer echt goede hoop op. Maargoed zolang de rode duivels zich nog niet aangediend hebben blijf ik natuurlijk een beetje hoop houden.

groetjes Anneke

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik heb de afgelopen dagen de verhalen gelezen over alle IUI pogingen. Wat een verhalen over alle ervaringen. Fijn om de gevoelens van lotgenoten te lezen.

Ik ben Leentje, 28 en wij zijn sinds nov 2008 "bezig". Na onderzoek is gebleken dat de zaadkwaliteit van mijn vriend slecht is. Ook ik ben nagekeken, heb een aantal weken terug een foto laten maken van mijn eileiders, niet echt een prettig onderzoek met het inspuiten van de contrastvloeistof, maar gelukkig bleek daaruit dat alles van binnen goed is. Ik heb ook een heel regelmatige cyclus. De gyn heeft dan ook besloten dat we mogen starten met IUI in een natuurlijke cyclus. Wat een spanning zeg, in januari de eerste poging. Ik denk dat ik hier de komende tijd veel rondhang om mij voor te bereiden op alles wat komen gaat! Ik geniet nu al met volle teugen van het succes verhaal van nicole. Wat een heerlijkheid.

Voor iedereen alvast een gezond en vruchtbaar 2010!

Groetjes Leentje

Geplaatst

Hoi Leentje,

Welkom hoor bij de hang-dames! En suc6 met je 1e IUI!

Geplaatst

Hallo Anneke, ik herken erg wat jij schrijft hoor .... bij mij ging het tot 3 IUI pogingen best wel goed tuurlijk was het teleurstellend wanneer ik ongesteld werd maar ik kon me er wel snel overheen zetten ... maar toen de 4e IUI weer negatief was merkte ik toch wel aan me zelf dat ik het er toch wel moeilijk mee kreeg. Maar mijn mannetje bleef iedere keer erg positief en dat sleepte mij er weer doorheen. Bij de 6e IUI had ik 3 grote follikels en het zaad van mijn man was deze keer erg goed .... de gyn die het zaad in zou brengen kon niet goed mijn baarmoedermond/hals zien en heeft deze toen met een tang vast moeten pakken ( au ) om het zaad op de goede plek te insemineren ... en het heeft dus geholpen want ik ben nu dus zwanger .... na de 6e IUI poging als deze niet gelukt zou zijn zouden we een evaluatie gesprek krijgen en zouden we hoogst waarschijnlijk over zijn gegaan op IVF ... dit is gelukkig nu niet nodig geweest ... ik zou zo zeggen hou de moed er in ....

gr. Nicole

Geplaatst

Dankje Lexa en Sannie!

De eerste keer dat ze het getest hebben was het echt dramatisch 240.000 zaadcellen, op dat moment werd door de gyn ook meteen gemeld dat het IVF ging worden. Dat was wel ff heftig. Bij de uroloog geweest, hij blijkt 1 verkleinde bal te hebben en daar dan ook nog een cyste op. 8 weken later nog een keer terug voor een tweede controle en wat een mazzel, na opwerken bijna 4 miljoen. Wat een feest, we mochten iui doen. Wat ik wel vreemd vind is het grote verschil tussen de twee test, het ene moment stort de hele droom in en het volgende moment valt het allemaal wel mee. Ze konden daar ook niet echt een verklaring voor geven. Vind het wel eng, als wat als we straks voor de eerste iui in het ziekenhuis zijn en het dan weer zo dramatisch is. Heeft 1 van jullie ervaring met deze grote verschillen?

Geplaatst

Hoi Leentje,

Ik vroeg er zo specifiek naar omdat er in veel ziekenhuizen een ondergrens voor iui en ivf wordt gehanteerd van 1 miljoen zaadcellen. Dat wil zeggen dat bij minder (en dat meerdere malen) het automatisch een icsi-procedure wordt. Vandaar dat ik een beetje verbaasd was dat ze bij jullie toch iui gaan doen. Maar ik lees ook dat het de keer daarop veel hoger was, dus als je dan een gemiddelde neemt, zit je weer goed.

Ik heb zelf ook ervaring met grote verschillen. Helemaal in het begin heeft m'n vriend een standaard semenonderzoek gehad en toen telden ze er 40 miljoen. Tijdens mijn eerste iui waren er 400.000 zwemmers na opwerking. Tijdens m'n tweede iui 6 miljoen.

De verschillen zijn niet abnormaal, en kunnen door van alles en nog wat komen. Zenuwen, prestatie-angst, je niet lekker voelen, een griepje onder de leden hebben, roken, te veel gedronken hebben... Ik denk dat een man nooit twee keer exact dezelfde hoeveelheid zal produceren.

Wat wel heel goed is voor de spermaproductie is om de dag een zaadlozing. Dus niet iedere dag, om de dag. Daar hebben we de vorige iui wel hard aan gewerkt ;-) Dat heb je dus helemaal zelf in de hand - niet dubbelzinnig bedoeld, hihi.

Geplaatst

De verschillen zijn af en toe echt erg groot ... bij mijn 5e IUI was het zaad na opwerking 1,4 miljoen en inderdaad is de ondergrens in dit behandelcentrum 1 miljoen ... de laatste keer was het na opwerking 2 miljoen maar de bewegelijkheid was 74% en dat was uitstekend ... en ik moet zeggen dat ik na de 5e IUI mijn man foliumzuur heb laten slikken en toen het zaad dus echt wel verbeterd was ...

gr. Nicole

Geplaatst

Leentje welkom hier! Ja zaadkwaliteit verschilt. Bij ons varieert het ook tussen de 25 en de 85 miljoen per keer geloof ik. (dan heb ik het over na de wassing) Dan blijven er altijd wel wat minder over maar wel de goede. Tja, en waar het aan ligt geen idee... Ik maak me er niet zo druk om. Maar als het een grensgevalletje is zou ik doen wat Lexa zegt, niet teveel en niet te weinig zaadlozingen hebben. Bij ons ligt het optimum volgens mij (had er nog niet eerder over nagedacht maar doe dat nu even) bij 2 à 3 dagen onthouding. Maar wij doen of laten het er niet om, en tot nu was het altijd goed.

Lexa, is je liefie er al???? Of kwam hij nou morgen aan? Hoe dan ook, heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier samen. Ben benieuwd of je nog kunt lopen op 1 of 2 januari, hahahaha.

Aan iedereen verder: HELE FIJNE LEUKE JAARWISSELING!!! Rustig aan met die champagne hè!? :drink: En een zeer goed begin van een fantastisch 2010 waarin al je dromen uitkomen.

Tot volgend jaar.

Liefs Evy.

Geplaatst

Leentje welkom!

Ook bij ons is de zaadkwaliteit wisselend. Voor opwerking en na opwerking verschilt ook erg. In het begin was de zaadkwaliteit bij mijn man redelijk. Maar het wordt nu steeds minder (oktober: na opwerking 100.000 in dec na opwerking 400.000), waardoor we waarschijnlijk in februari overgaan naar ivf. De gyn wil het zaad nog een keer testen in februari. Zij zegt idd dat de kwaliteit ongelooflijk kan wisselen...

Mijn man is nu wel gestart met vitaminen. Hoop dat het helpt.

@Annie: spannend! Hoop dat de ongie niet komt!!!

Voor mij wordt het ook alweer spannender. Ik wordt altijd eerder dan 2 wkn na de IUI ongesteld. Dus ik verwacht dinsdag m'n menstruatie, maar hoop zo hard dat die gewoon niet komt!!

Geplaatst

WUHAHAHAHA Evy, wat ben je toch een VIES WIJF :good1:!!!

Ik heb net z'n vluchtstatus gecheckt in Singapore en er staat 'last call' dus hij kan ieder moment vertrekken. En dan 13,5 uur later landt hij op Schiphol. Dat zijn toch geen tijden, man. Het huis is (bijna) aan kant, Albert is geweest - god bless Albert - alles is er klaar voor en nu ik nog ;-) Nee, komt wel goed als ik 'm zie. Morgenochtend om half 7 op Schiphol. AARGHHHH. Nou ja, kleine moeite als ik weet wat hij allemaal nog moet doorstaan.

@ Leentje, je ziet: Je bent de enige niet. Het wordt alleen spannend wanneer het standaard aan de lage kant is. Die aantallen die Evy's vent scoort, daar kan de rest van de mannelijke bevolking alleen maar van dromen. Ik wilde zeggen 'nog een puntje aan zuigen' maar da' klonk ook alweer zo dubbelzinnig. Over vies wijf gesproken.

@ Nicole: Dat is een heel goede tip van dat foliumzuur. Mijn vriend is sowieso wel van de pitamientjes, dus dat doet hij vast. Hoe voel jij je? Is het al een beetje tot je doorgedrongen?

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met een acupuncturiste hier bij mij in de buurt. Ik had haar foto gezien op internet en had er wel een goed gevoel bij. Ik ga er dinsdag de 12e heen, meteen na m'n afspraak met de gyneacoloog. Ik ben benieuwd. Ik zie het overigens niet als een oplossing, maar meer als vorm van relaxte ontspanning tijdens die k** procedure. Ik doe eigenijk of het niets is, maar toen ik haar vandaag sprak en ze zei: 'Het is ook en zwaar traject', schoot ik bijna vol. Maar het is wel zo, vooral geestelijk. Dat getrut met die fm's en die hormonen zijn tot daar aan toe, maar het hopen iedere keer, en dat obsessief je lijf in de gaten houden, en de dagen tellen... Zucht. Daarom is het fijn dat we dat hier kunnen delen, hier maken we allemaal hetzelfde mee.

{{{GROUP HUG}}}

Lieve meiden, mocht ik jullie niet meer spreken, allemaal een veilige en fijne jaarwisseling en dat al onze babywensen maar uit mogen komen in 2010!!!

Geplaatst

Hi meiden,

Heb het idee dat de voortekenen van de ongi eraan komen..beetje buikpijn (lichtjes) al de hele dag...

Heel raar..vorige week na de IUI zeker tot zondag nergens last van gehad (lichamelijk dan he) en vanaf maandag hier een steek, daar een krampje (ik dacht echt m'n eierstokken) en nu dus laag in de buik.

Normaal (dus zonder hormonen) alleen rugpijn de dag ervoor. Maar bij mijn IVF had ik dus ook de dag ervoor en op de dag zelf enorme buikkrampen.. Wie herkent dit? Zal het toch allemaal door door de hormonen komen?

Om :dizzy: van te worden!

Geplaatst

@ Leentje,

De verschillen kunnen idd heel groot zijn. Tijdens de onderzoekentijd was het zaad van mijn man ook erg slecht.

Ze wilden toen toch 1 iui proberen. Na opwerken van het zaad was er maar 1% levend, erg slecht dus. En voor ons kwam de klap toen ook erg hard. We werden aangemeld voor ICSI. Voor dat traject moet je wederom een semenonderzoek doen en die was goed genoeg voor IVF. En zelfs nog goed genoeg voor iui. We hebben toen toch nog maar een paar keer iui gedaan.

Ik vind het nog steeds raar dat ze van dat ene onderzoek uitgaan, maar ja...

Veel succes met je iui-poging in 2010!!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Even gauw een berichtje van mij. Vanmorgen een clear blue test gedaan en gaf vrij snel aan 'zwanger'. Ik heb nog nooit een positieve test in handen gehad en ben ook compleet overdonderd, omdat ik het echt niet verwacht had, wel gehoopt natuurlijk. Ik ben alleen zo bang dat ik toch te vroeg getest heb en dat de teleurstelling nog komt. Ik zal straks nog wat testen gaan kopen en zal ik dit weekend nog een paar keer gaan testen en als die ook steeds positief zijn dan bel ik maandag naar ziekenhuis. pffff.... wat kan het lichaam je dan idd voor de gek houden zeg!!!

nougoed ik wens iedereen een goede jaarwisseling

liefs Anneke

Geplaatst

Annie! Wat een fantastisch nieuws zo hier op de vroege ochtend!

G E W E L D I G ....

Van harte meissie en ga maar lekker genieten van dit prachtige nieuws...

Liefs!

Geplaatst

hoi dames

@leentje welkom hier en wil je alvast heel veel succes wensen met je iui

en het kan idd heel erg verschillen met het aantal zaadcellen

was bij ons ook zo hadden wij een x 10 miljoen en toen weer 21 toen een x 42 en ga zo maar door en de 5de iui was ik zwanger met 7miljoen dus het zegt echt helemaal niks. uiteindelijk is dat toen misgegaan met 6 weken.. heel veel succes meid

@annie wat geweldig nieuws zeg en dat op de laatste dag van 2009 echt super... jou dag kan zeker niet meer stuk

wil iedereen alvast een goed en gezond 2010 wensen

en dat al onze wensen uit mogen komen

2010 word ons jaar dames..

nu lekker een paar dagen vrij en dan 5jan weer beginnen met hele dagen werken zou wel ff zwaar zijn maar ja je moet toch een x

had nog wel een maand of 2 halve dagen kunnen werken maar ik ga het gewoon proberen. maar het gaat steeds beter. niet dat ik er niet meer aan denk. iedere dag nog wel maar ik kan er nu gelukkig beter mee omgaan..

veel liefssssssssss

Geplaatst

Annie van harte gefeliciteerd meid ... wat een mooie afsluiting van dit jaar ook voor jou .... enne .... er staat niet "zwanger" in het display als je niet zwanger bent hoor maar ik begrijp dat je meer zekerheid wil hoor ... ik haal morgen ook nog een predictor test die je kan bewaren want die digitale test kan je niet echt bewaren van daar ... lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi allemaal,

gefeliciteerd zwangere!!!!!!

Ik hoop voor alle wachtenden dat 2010 ons jaar gaat worden!!!!!!!!!

Goed uiteinde!

groetjes Welpie

Geplaatst

Nieuwe dames welkom nog hier, hopelijk wordt 2010 ook voor jullie een vruchtbaar jaar.

Annie: onwijs gefeliciteerd zo op de valreep. Jou jaarwisseling kan iig niet meer stuk en even geen champagne haha. Maar dat is nu voor een heel heel goed doel.

Lexa: ik heb jou heel de dag hier nog niet gezien haha. Dus denk dat evy toch gelijk gaat krijgen. We zien je over een paar dagen wel weer verschijnen haha. Ga je lekker maar lekker verwennen met je kiwi.

Voor nu iedereen een hele fijne jaarwisseling en niet te veel drinken. En natuurlijk iedereen een heel vruchtbaar 2010.

Geplaatst

Annie! Gefeliciteerd! Wat een goed begin van dit nieuwe jaar!

Ik ben ziek het nieuwe jaar begonnen.... koorts, hoesten etc. Vandaag maar met paracetamol (niet te veel natuurlijk) naar de familie...

Ik wens iedereen een heel gelukkig 2010 en dat al onze wensen maar uit mogen komen!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Annie gefeliciteerd zeg... zwanger nog net in 2009 wat een geweldig nieuws

Toch nog goed nieuws 3 zwangere dames nog net in 2009.

Angel goed te lezen dat het beter met je gaat.

Voor iedereen komend jaar nog meer zwangerschappen en verder een gezond 2010

groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Happy New Year allemaal!!!!!

Annie, wat gaaf!!!!!! Van harte gefeliciteerd meid. Wat een heerlijke en onwerkelijke Oud en Nieuw zal het voor jou geweest zijn! Ineens scoren we toch wel goed met onze IUI hangdames! Top! Dat geeft de burger moed.

Hier een relaxte oud en nieuw gehad, met vrienden met pasgeboren baby. En gisteren zo mogelijk een nog relaxter dagje met zijn tweetjes thuis gehad. heerlijk. Samen het nieuwe jaar inwijden en verder geen verplichtingen.

Vandaag dan weer wel. Boodschappen en bezoek aan mijn ouders staat op het programma. Ga maar snel wat doen.

Fijne dag allemaal.

@ Lexa, wie is hier nou een vies wijf hahaha, ik ZEI het alleen maar..... hahahahahaha. We zien je wel weer hier als je op aarde terugbent. Hahaha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden