Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoihoi,

sinds kort ben ik gestart met iui! (dit omdat mijn vriendin en ik samen een kindje willen) De eerste keer had ik op 28 oktober, 14 dagen later was ik ongi. Minder heftig als normaal en korter, dus ik dacht eerste poging mislukt. Ook had ik in die periode griep en een virusje erachteraan.

Nu had ik afgelopen weekend, zaterdag of zondag ongi moeten worden. Mijn cyclus is de laatste jaren 24/25/26 dagen, maar niet langer... Maar ja morgen zijn we een week verder, en ik ben nog steeds niet ongi... En vanaf dat ik menstrueer ben ik nog nooit te laat geweest. Bij stress kreeg ik zelfs een kortere cyclus van 21 dagen. Ook heb ik al twee zwangerschapstesten gedaan, die waren negatief...

Herkend iemand dit, heeft iemand tips wat ik kan doen?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en meedenken..

liefs Elliss

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo ik meld me hier ook nog maar eens een keer haha. Beetje druk geweest natuurlijk, maar kan jullie melden dat het allemaal goed gaat. Ik zal het hele verhaal bij Kaylen's eigen topic schrijven.

Ik heb niet alles gelezen, want dan ben ik volgende week nog bezig. Jullie tikken er lustig op los. Ik heb wel een aantal goede en helaas ook slechte berichten gelezen. Dus we beginnen natuurlijk met goed nieuws.

Kammie: zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onwijs gefeliciteerd natuurlijk, ga heel heel hard voor je duimen dat jullie morgen een mooie echt hebben met een kleine mini mensje en een mooi kloppend hartje, ben echt heel benieuwd.

Pammie: helaas voor jou minder goed nieuws zag ik. Echt enorm balen, nu even lekker rust mss doet je dat wel goed even. Even geen hormonen, spuiten en zh bezoekjes. Veel sterkte natuurlijk en dikken knuf.

Zag ook een aantal nieuwe dames, welkom allemaal en veel sterkte.

Als ik iemand vergeten ben, excuses. Maar veel sterkte en hopelijk voor jullie allemaal mooie baby's of zwangeren in 2010.

Geplaatst

Kammie veel succes morgen ik hoop op een sterk kloppend hartje voor jullie

Eliss welkom hier stel gerust je vragen hier als je iets wilt weten de meeste van ons hebben al meerdere behandelingen gedaan.

Tammy wat heerlijk weer wat van je te horen hoe bevalt het moeder zijn??

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Pamela, waar woon je dan als ik vragen mag en ik welk ziekenhuis krijg je de behandelingen?

Lexa, weet je ook wat de slagingskans bij ivf is dan? of konden ze je dat ook niet vertellen?

Ik zal volgende week wel even vragen hoe het zit met de percentages bij ons, ben nu toch wel benieuwd of het wel klopt. De percentages op internet zijn inderdaad anders, maar dat is gewoon landelijk neem ik aan.. 1 op de 10 bij iui zag ik ook staan.

Geplaatst

Kammie, succes vandaag met de echo! Hoop een mooi krachtig kloppend hartje!!

Voor de rest even liefs. Van het weekend meer!

Geplaatst

:censored2:

Gisteravond ongesteld geworden!

Had echt hele goed hoop, was van plan om dan vandaag te testen enzo...

Verdriet en acceptatie tegelijk.

Hoef nu niet meteen naar het ziekenhuis omdat ze toch dicht zijn tussen kerst en oud en nieuw. Nu dus een maandje niet prikken, geen ziekenhuis en dat is best lekker.

Gr Zomer

Geplaatst

@Kammie: ook van mij heel veel succes, laat je snel iets horen?

@Zomer: wat ben je stil... nog aan het broekloeren? Het wordt zo spannend voor je!

@Tammy: Wat fijn om je update te lezen, wat geniet jij van je ventje en wat is het jullie gegund. Geeft niets dat het met borstvoeding niet zo wil vlotten, zo lang de kleine maar eet en hij niets tekort komt.

@Sharon: nee, over 'mijn' slagingskans bij ivf hebben ze niets gezegd. Heb ik ook van internet: 20 tot max, maar dan ook echt max 30 procent, ook weer afhankelijk van leeftijd en oorzaak onvruchtbaarheid. 25% is overigens ook de kans op een spontane zwangerschap als je vroeg in de 20 bent.

Geplaatst

Hoi,

Kammie: Hoe was de echo vandaag? Heb wel even aan je gedacht hoor!!Hoop dat alles goed was.

Zomer: Wat ontzettend balen zeg!!Ik had ook goede hoop. Dikke knuffel

Tammie: heb net even verhaal gelezen bij topic van Kaylen, wel heftig maar ben blij dat alles goed gaat met jullie, geniet ervan met zn drietjes!!

Ik heb vanmorgen eerste FM gehad. Er zaten rechts 4 follikels, maar ze dacht dat het oude waren van de vorige keer de overstimulatie. Eentje heeft ze daar gemeten en was iets van 10.6 mm, links zat eentje die was ook ongeveer 10.6 mm baarmoederslijmvlies groeide goed. Moet maandag weer heen, moet gewoon 50 eenheden blijven spuiten is het maandag niet gegroeid dan verhogen. Vond het wel een beetje raar verhaal van oude follikels van de overstimulatie ben inmiddels alweer 2 keer ongesteld geworden en dan zitten ze er nog?? dus maar hopen dat ze gelijk heeft en dat ze niet gaan meegroeien, dan ziet het er allemaal best mooi uit denk ik zo.

Voor iedereen een fijn weekend

liefs

Geplaatst

zomer jeetje wat balen ik had nog zón goede hoop sterkte meid.

Annie vreemd oude folikels?? Nog nooit van gehoord hoor. Als de andere straks maar goed zijn dat is belangrijker hoor.

Kammie hoe ging het vandaag?? Wat hou je ons in spanning.

groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Nee toch Zomer; ik dacht écht; dat gaat de goede kant op met jou!

Jammer dat je toch ongi bent geworden.! Nu even helemaal niks. Ik merk dat ik het heerlijk vind zonder al die afspraken en gedoe.

Annie; hopelijk snel je iui. !

Tammy; Leuke foto op Hyves van jullie gezinnetje. Echt helemaal trots!

Ik ga straks even de topic van Kaylen lezen.

Elliss; welkom hier!. Je lichaam kan je vaak voor de gek houden helaas. Heb je hormonen moeten gebruiken??. Ik heb een keer Orgalutran moeten prikken (dit ter voorkoming springen ei),en door dat spul werd ik pas 4 weken na iui ongi.

Ook paar testen gedaan,ook negatief.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

Kammie; Hoe is het met jou? en hoe was de echo? Ik hoop op super goed nieuws!

Geplaatst

Nou dames ik heb mijn 6e IUI gehad ... dinsdag de FM gehad en er zaten 3 grote follikels ... woensdag pregnyl gespoten en donderdag middag de IUI .. het zaad van mij man zag er stukken beter uit dan vorige maand. Mijn man is dan ook begonnen met foliumzuur te slikken en of het nu daar aan gelegen heeft dat weet ik niet maar het zaad zag er echt goed uit ... het waren nu 6,8 miljoen zaadcellen waarvan 74% hele goeie zwemmers ... en ze hebben er nu 2 miljoen ingespoten ... en vorige maand was dit 1,4 miljoen dus dat is een hele verbetering ... en nu maar hopen dat de zaadjes de eitjes vinden en er een bevruchting plaats gaat vinden. Deze keer heb ik extra pregnyl mee gekregen om 5 dagen na de IUI in te spuiten deze gyn gelooft er in dat dit de innestelling bevorderd dus ik hoop maar dat hij gelijk heeft en dat ik op 2e kerstdag een mooi kerstcadeautje mag krijgen namelijk een positieve zwangerschapstest ... het wordt nu weer duimen draaien en bidden ... meer kunnen we niet doen,

lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi Hoi

ben der ook weer ff jezus wat is het toch een drukke maand,December!!!!

Sorry dat ik er niet zo vaak ben!!!!!

Maar der word een hoop geschreven zeg!!!!!! Veel dames,gezellig!

Kammie spannend die echo,alles goed gegaan??

Coni dat zou echt een super mooie kerstkado zijn,succes meid!

Zonneschijn hoe gaat het verder met jou??

en Angel????

Zomer jammer man!het was je zo gegund!

Het is trouwens niet een echte top maand hier zeg!!

Verder weet ik het ff niet meer!!!Iedereen natuurlijk heel veel succes!!!!!

Hier weinig nieuws nog steeds aan de pil en nog steeds bloed verlies,heel fijn!! MMAAAARRRR deze maand tot nu toe geen buikpijn das danm toch ook wel weer heel fijn!!

Fijn weekend!!!

Geplaatst

Nicole; Spannend,je 6e iui. Is dit ook je laatste?.

Ik heb dat nog nooit gehoord om Pregnyl te gaan spuiten 5 dgn lang.

Maar zou best kunnen natuurlijk,ik hoop het voor je,en wat is er nu niks mooier dan met de kerst een positief zwangerschapstestje te hebben!!

Fijn weekend allemaal!

Ik ga de kerstboom vandaag maar eens optuigen.

:tree:

Liefsss

Geplaatst

December

04: Tammy zoon geboren.

14: Annie 2e FM

16: Sannie 1e FM

22: Coni testen?

27:**Men** stoppen met pil

Zomer maandje rust.

Januari

06: Pammie gesprek bij Gyn.

Geplaatst

Hallo meiden!

Allereerst bedankt voor jullie lieve medeleven en succeswensen! Wij zijn helemaal in de zevende hemel; we hebben het hartje zien kloppen en alles was - voor zo ver ze dat nu al kunnen zien natuurlijk - in orde! We zijn nu 7 weken zwanger; 31 juli uitgerekend. 4 Januari hebben we de volgende echo (10 weken zwanger). Voorlopig blijft het nog spannend, maar deze "mijlpaal" hebben we vast gehaald!

Meiden; ik hoop en duim voor jullie dat jullie ook op niet al te lange termijn een zwangerschap en een gezond kindje mogen krijgen!!

Liefs,

Kammie

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Kammie wat geweldig zeg een goed kloppend hartje ik zou zeggen geniet ervan. Ben echt heel erg blij voor jou.

Coni ik hoop voor jou ook eens succes met je laatste IUI??Ik zag het is je 6e keer

in ieder geval een goede score van je man hopelijk voor jou een gaaf kerstcadeau

Men met mij lijkt het de betere kant op te gaan met de rug. Ik zat toch tegen een hernia aan kreeg steeds meer pijn vorige week. Maar nu sinds 2 dagen minder pijn door de manuele therapie en oefeningen. Ja, het sporten mag nog niet ik baal daar wel van maar moet het even accepteren. Verder geestelijk gaat het prima maar alles is nog niet verwerkt soms komt er wel eens wat boven borrelen. Maar dat heeft tijd nodig. En ik heb voorlopig geen zin meer in nieuwe behandelingen na al deze ellende.

Heb ook geen idee wanneer die zin wel weer komt. Ik moet 4 jan terug komen voor een evaluatiegesprek bij de gyn dus dit kan bij het lijstje

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

ha meiden!!

bedankt voor jullie reactie.. en nee ik gebruik geen hormonen.. maar heb wel in de tussentijd mex. griep en een virus gehad.. misschien dat dat er invloed op had. Want gisteravond begon mn menstruatie een beetje, en vanmiddag was het goed raak... volgend jaar bij de volgende menstruatie weer een iui, want komende weken tussen oud en nieuw is MCK dicht.

liefs voor jullie en suc6 met alles!!

Geplaatst

December

22: Coni testen?

Zomer maandje rust.

Januari

04: Kammie 10 weken echo

04: Zonneschijn evaluatiegesprek Gyn

06: Pammie gesprek bij Gyn. over IVF

12: Lexa gesprek bij Gyn over IVF

Dag dames, hierbij het aangepaste en aangevulde lijstje. Kammie: Nogmaals proficiat!

Als ik zo naar januari kijk, kunnen die gyneacologen hun borsten wel natmaken, haha.

Verder niet veel te melden. Gisteravond iets te diep in het glaasje gekeken dus voel me hartstikke brak, zo maar even met een boekje op de bank... Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hoi hoi,

tijdje niet geweest even druk met sociale verplichtingen. Hier nog steeds wachten richting de 29e.

Alle nieuwe welkom!

Krijgen jullie wel eens domme opmerkingen over het uitblijven van een zwangerschap.

Ik had van de week tijdens een werketentje het toppunt geloof ik.

Collega die ik niet dagelijks spreek vroeg of ik geen 2e wilde. Ja wil ik wel.

Collega; ik zei altijd 1 kind is geen kind!!! (mijn mond viel open)

Nou ja ik dacht jullie hebben vast ook stomme opmerkingen gehad, misschien leuk om te delen.

groetjes Welpie

Geplaatst

Kammie; Super dat jullie echo helemaal goed was,en het hartje hebben gehoord!

Lexa; Lekker katertje te pakken?. Hihi.

Welpie; Fijne collega dan. één kind is geen kind?? Jeetje,wat een opmerking,en zo bot!

Helaas heb je zulke mensen wie nooit nadenken voor dat ze iets zeggen,en dan bedoel ik voornamelijk over zwangerschap.

Geplaatst

December

26: Coni testen?

Zomer maandje rust.

Januari

04: Kammie 10 weken echo

04: Zonneschijn evaluatiegesprek Gyn

06: Pammie gesprek bij Gyn. over IVF

12: Lexa gesprek bij Gyn over IVF

Geplaatst

Helaas ben ik ook ongesteld geworden...

Vandaag begin ik weer met spuiten. En dan hopelijk net voor de kerst de inseminatie. En hopelijk gaat die nu wel door!

@Kammie: super zeg! Wat lijkt me dat bijzonder... Hoop dat we het allemaal snel mee mogen maken!

Tja domme opmerkingen. Heb er al heel wat gehoord. Maar welke ik echt zat ben is: je moet gewoon eens rust nemen, dan komt het vast spontaan....

Ik ga lekker relaxen vandaag!

Geplaatst
... je moet gewoon eens rust nemen, dan komt het vast spontaan....

Gaat helemaal nergens over! :gatekeeper:..offuh..je moet er niet zoveel mee bezig zijn...JAAAA..gaan we vooral doen...NOT!

Anyways, ik ben klaar met de Clomid en mag nu wachten op de echo van woensdag..ben benieuwd hoeveel er zitten!

Geplaatst
.. je moet gewoon eens rust nemen, dan komt het vast spontaan....

Gaat weer helemaal nergens over..:gatekeeper:... of deze..

Je moet er niet zo mee bezig zijn...JAAAAA...alsof dat wat uitmaakt (zeker als mensen al kinderen hebben kan ik echt....GRRRRR)...NOT

Anyway.. gisteren de laatste Clomid gebruikt en nu op naar de 1e FM op woensdag..ben benieuwd hoeveel follikels...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden