Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

meiden, ben even een weekendje met wat vrienden naar de kerstmarkt geweest, lekker om de zinnen te verzetten..... Ga alles weer lezen om de "achterstand" weg te werken.......

gr zomer

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dat is idd zo'n klassieker, je moet er niet te veel mee bezig zijn. Of eh, nou mijn buuf haar nicht daar lukte het ook niet bij en toen ze het hadden opgegeven nou toen eh...

Ach ja ze bedoelen het allemaal goed natuurlijk maar toch af en toe behoorlijk irritant!

Mob ik hoop dat je op tijd bent voor de kerst!

Zomer was het leuk op de kerstmarkt??

groetjes Welpie

Geplaatst

haha inderdaad allemaal bekende woorden... grappig om te lezen. Heb je alleen niks aan als het constant tegen je wordt gezegd! Terwijl de mensen die het zeggen vaak degene zijn die constant vragen hoe het ervoor staat...:wink:. Misschien dat ze ook gewoon niet weten wat ze tegen je moeten zeggen en je dan maar willen geruststellen..... ik kan er nu nog wel om lachen maar kan me voorstellen dat het wel gaat irriteren als je er veel langer mee bezig bent...

:santahat:

ps: heb donderdag een afspraak voor de uitleg over iui in jan en hoe het verder zal gaan. toch weer spannend hoor iedere keer.

Geplaatst

ja heel irritant al die uitdrukkingen!!

sharon, ff een vraagje, begin jij ook deze maand met je 1e IUI?

ik ook, wacht nu op mn menstruatie, vandaag of morgen denk ik, en dan kan ik een afspraak maken, yes!!!

ben jij dr ook 33?

gaan we een beetje gelijk op!

verder iedereen veel succes, en hopelijk veel goede testen voor 2010!!!!!

liefs van mij X

Geplaatst

Ja dat klopt. 33 jaar en in januari is mijn eerste iui als het goed is.. ik hoor donderdag meer..... wel leuk om zo op te hoogte te blijven van elkaar...hoe lang ben jij al bezig als ik vragen mag?

Geplaatst

ik ben eerst met mn ex bezig geweest, ruim 6 jaar.

maar niet in de MMM, dat wilde hij niet, hij had wel al kinderen uit zn vorige relatie.

nu met mn man, zijn we dik anderhalf jaar bezig.

en jullie???

Geplaatst

Hallo allemaal! Hier alleen mega-druk op het werk. Ben even een beetje kwijt of er nu nog meer nieuwe mensen zijn bijgekomen, maar wees welkom!!!!

Zomer, nog een dikke knuffel voor jou. Volgens mij had ik dat nog niet gezegd. Verder geen nieuws hier. Leuk en druk weekend gehad, en nu weer door bikkelen naar eind van het jaar ;-)

Later!

Geplaatst

Mob; Aaaah,die verrekte duivels ook altijd! Jammer meid. Volle goede moed voor de volgende poging!?

Poppie; jij bent nieuw hier. Welcome!.

Ook niet veel te melden..Ben geen iui dame meer,maar blijf nog wel af en toe reageren hoor!..

De dagen gaan voorbij,en voorbij. Bijna kerst én 2010..en dan is t 6 januari. Hopelijk komen wij snel op die wachtlijst te staan...

Tot laters!!

Geplaatst

Voor de "nieuwe" dames, welkom!

Meiden, dank voor de lieve woorden. Ik had ze echt even nodig! Het ging zo goed en ik werd pas 4 dagen later ongesteld... Nu zijn we lekker een weekendje weg gegaan en dat was heel leuk! Maar dan kom ik gisteren terug en belt mijn beste vriendin die vandaag de 20 weken echo heeft en toen heb ik toch wel wat traantjes laten gaan. Ik hoopte het zo!!!

Nou ja, nu even een maandje geen ziekenhuis en dat is ook wel oké. Nu gewoon genieten van de kerstdagen en oud en nieuw en dan meteen in januari aan de slag met de vierde en laatste IUI.

* Pammie, op naar 6-1-2010, ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en meteen op de juiste plek op die lijst komen te staan.

* Zonneschijn, op naar een betere start in 2010 dan hoe het de afgelopen tijd is gegaan!

En over die stomme opmerkingen, nou daar kan ik dus soms ook echt niet zo goed tegen hoor! Zelfs mijn schoonmoeder had die opmerking na een lange reis:"nou ik dacht dat je nu mischien wel zwanger terug zou komen, want dan heb je toch andere dingen aan je hoofd tijdens het reizen"...

Nou, ik ontplofte bijna, stoom uit mijn oren en keek maar weer vriendelijk, want ja.... iedereen bedoelt het natuurlijk niet zo lullig als dat het overkomt....

Als dat de oplossing zou zijn, dan zou het ziekenhuis geen IUI voorstellen, maar een lange reis die vergoed zou worden door het ziekenfonds! (lijkt me wel lekker hoor, maar denk niet dat het voor ons allemaal de oplossing is)

Nou ja meiden, gelukkig is niet iedereen zo en hebben we elkaar nog om op dit forum lekker te "spuien!"

gr Zomer

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Alle nieuwe dames welkom!

Kammie: super dat de echo goed was. geniet ervan meid!

Sannie: morgen je FM. Hoop dat er een paar mooie zitten.

Mob: wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Nu maar op naar de inseminatie. Is jullie ziekenhuis niet dicht tussen kerst en oud en nieuw?

Sharon: donderdag gesprek, spannend. Nu maar gauw naar januari kunnen jullie lekker beginnen, succes alvast met gesprek.

Evy: Hoe gaat het met jou? Druk zie ik. Heb je deze maand ook nog een inseminatie?

Pammie: Voor jullie ook spannend, toch een hele stap ivf. Hoop dat het gesprek goed verloopt en dat jullie gauw kunnen beginnen.

Zomer: voor jou een dikke knuffel, kan me heel goed voorstellen dat het een behoorlijke domper was. Gelukkig even lekker weg geweest.

Over die opmerkingen kan ik me soms ook druk maken. Ze bedoelen het misschien goed maar als je iedere keer hoort je moet er niet zoveel mee bezig zijn dan lukt het vast en zeker ben je op den duur wel klaar. Was het maar zo makkelijk of wat zomer zegt een lekkere lange reis en je komt terug wopla...zwanger maar helaas werkt dat niet altijd zo.

Ik heb vandaag ook weer FM gehad. Zat 1 mooie follikel. Donderdagmorgen inseminatie. En dan begint het wachten weer........hopen voor mij op een heeeelll goed begin van 2010.

fijne avond allemaal

liefs

Geplaatst

Hallo meiden! Even een groetje vanaf hier. Ben jullie niet vergeten maar ben echt even zo druk. Ieder een succes en sterkte met waar je in zit op dit moment. Lees wel af en toe mee, maar ben niet helemaal bij.

Liefs!!

Geplaatst

Hallo meiden,

ff snel berichtje hier:

Vanmorgen om 09:15 uur FM gehad...ei van 16 mm (links)...dus nog ff doorgroeien..vrijdag de Pregnyl (om 00:00 uur!!!) en dan de IUI zondagmiddag zo rond 15:30 uur..mannetje mag om 12:30 uur zijn 'ding' inleveren...

Geplaatst

@Annie. Het ziekenhuis is alleen dicht op de kerstdagen en nieuwjaarsdag, dus dat is wel fijn. Jij hebt morgen al je inseminatie. Super! Hoop echt dat je 2010 goed kan beginnen!

@Sannie Spannend weer!

Ik ben alweer een paar dagen aan het spuiten en begin weer hoofdpijn ervan te krijgen.. Nou ja, ik heb het ervoor over! Aanstaande maandag hebben een FM, ik hoop dat het er goed uitziet.

2010 alweer.... de tijd gaat echt snel. Soms bedenk ik me dat we al 3 jr zwanger willen worden. Nooit gedacht dat het zo lang zou duren... Soms is m'n geduld echt op, maar ja ik heb weinig keus.

Jullie zullen dat ook wel hebben en dat is nou zo fijn aan lotgenoten. Gevoel niet de enige te zijn. Want als ik in m'n omgeving kijk zijn het alleen maar zwangeren en baby's...

Ik hoop voor ons allemaal op heel goed nieuws in 2010!

Geplaatst

hallo allemaal,

gister ben ik ongesteld geworden, en gelijk een afspraak gemaakt voor mn eerste IUI.

wij moeten de 23e komen naar de kliniek, wordt nog een keer het zaad van mn man nagekeken, en bij mij de 1e fm.

zit dan op cyclusdag 9, en heb normaal rond dag 12 mn eisprong.

zijn er nog meer dames hier die IUI doen zonder hormonen?

wij proberen het eerst zonder hormonen, even kijken hoe dat gaat, en anders stappen we na een paar keer over!

iedereen heel veel succes, en hopelijk voor iedereen wordt 2010 een heel vruchtbaar jaar....TOI TOI TOI.

Geplaatst

Hallo allemaal

Heb net even globaal alles zitten lezen, maar was wel heel erg veel.

Kammie: jij natuurlijk super dat de echo goed is gegaan en dat er een mooi kloppend hartje te zien was. Geniet er lekker van en hopelijk hebben jullie volgend jaar een mooie beeb in je armen.

De rest: allemaal veel succes en geniet lekker van de feestdagen.

Hier alles goed, lekker druk met de kleine. Mn man is ook lekker vrij dus doen alles met zn 2tjes. Met de kleine gaat het uitstekend hij komt lekker aan en is 2cm gegroeid. Hij krijgt nu ook volledige flesvoeding, want borstvoeding ging niet. Zijn vandaag ook wezen winkelen,echt leuk met zn 3tjes.

Nou, iedereen veel sterkte en succes de komende tijd. Hoop dat iedereen snel zwanger mag worden.

Dikke knuf van ons.

Geplaatst

Hey Poppie ik ben ook onder behandeling bij Geertgen en ondanks dat ik nog niet zwanger ben, ben ik wel heel erg positief over Geertgen vooral de manier waarop je daar behandeld wordt. Bij welke arts heb jij je volgende afspraak????

gr. Nicole

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wil me graag hierbij aansluiten.

Mijn naam is Silvana en ben 25.

3 December hebben wij onze eerste IUI

ondergaan, jammer genoeg is deze mislukt.

Ik ben samen met een vrouw, vandaar

de IUI.

We doen de eerste drie IUI zonder hormonen.

Omdat er ip niets mis is.

Daarna 3 met extra echo's en hormonen.

Mocht dit niet werken IVF.

In december kunnen we niet komen, daar het MCK

dan dicht is.

In januari zijn we tijdens mijn ovulatie op vakantie.

Dus in Februari gaan we voor de volgende poging.

Mocht ik iets vergeten zijn, vraag gerust.

Gr Silvana

Geplaatst

hoi allemaal,

weer druk hier, haha!!

Nicole, de volgende afspraak heb ik bij Dr. Ruis, de 23e. hoelang komen jullie al in de Geertgen?

is er bij jullie wel een oorzaak gevonden? bij ons niet echt, wat kleine afwijkingen in het baarmoederslijm en sperma.

groetjes XX

Geplaatst

Hoi Poppie, dr. Ruis is een schat hoor echt waar .... dr. Wissman is een nog grotere schat die doet veel extra dingen zoals een echo maken na de IUI en hij kijkt tijdens de follikelmeting kijkt hij ook het baarmoederslijmvlies na en meet dit op dit doen veel artsen niet maar hij wel zo geeft dr. Wissman ook extra Pregnyl mee voor het bevorderen van de innestelling .... en hij is de enige die dit doet bij Geertgen ... dr. Mendels heeft bij mij het HCG onderzoek gedaan dat is ook een lieve man maar weer heel anders dan de andere artsen ... ik heb ook 2 vrouwen gehad maar die vond ik iets minder maar dat is voor ieder persoonlijk voor het zelfde geld klikt het tussen jou en een andere arts wel .... Maar kort samengevat zijn het stuk voor stuk lieve en vriendelijke artsen ik kan niets anders zeggen .... Wij zijn vanaf Juli 2009 onder behandeling bij Geertgen ... en nee ze hebben geen oorzaak gevonden het zaad van mijn man was niet super de super maar wel goed genoeg om zwanger van te kunnen worden en dat weet ik ook wel want ik ben 2x spontaan zwanger van hem geweest waarvan 1 een miskraam is geworden en de 2e zwangerschap hebben we met 20 weken afgebroken omdat ons kindje geen niertjes had en dus geen kans van leven. De oorzaak bij ons is puur mijn leeftijd 42 1/2 ... we hebben dus nu 6 IUI pogingen gehad en wachten nu op de uitslag van de 6e poging ik hoop met kerst een positieve zwangerschapstest te hebben en anders willen we graag IVF doen maar dat is een onderwerp voor januari dus we wachten het nog even af, gr. Nicole

Geplaatst

Hallo meiden die voor mij nieuw zijn > Welkom!

Even een maandje niet naar het ziekenhuis... best wel lekker omdat met de feestdagen alles dicht is van de poli. Ga alleen nog naar de acupunctuur en dat heb ik ook even op een lager pitje gezet.

* Tammy: wat gezellig om met elkaar (3en) op pad te gaan. Fijn hoor!

* Vaantje, welkom bij ons.

* Mob, succes maandag met de FM, hoop dat het een SUPERuitslag voor je is!

* Sannie, succes met je IUI.

Fijn weekend allemaal!

gr Zomer

Geplaatst

hoi Coni....

ik ga voor je duimen dat het nu raak is!!!!

bedankt voor alle informatie, super.

wil ik de volgende keer ook eens bij Wissman mn afspraak maken.

krijg veel positieve berichten over de kliniek, en vind het zelf ook erg prettig daar.

ik ben de vorige keer ook bij een vrouw geweest, Kuipers dacht ik dat ze heet.

ik ben nog nooit zwanger geweest, en dat maakt me wel zorgen!!!!

dat zou ik weten dat het wel mogelijk is hé.

tuurlijk is een miskraam niet leuk, maar dan weet je wel dat het kan.

heftig bij jou dat je een zwangerschap hebt moeten afbreken, dat lijkt me pas echt heel erg.

hoelang geleden is dat geweest?

veel sterkte met dat verdriet.

lieve groetjes XX

Geplaatst

Dames,ik heb even jullie hulp nodig.

Zit vandaag op cylcus dag 16..en ik bloed!! Ik ben gewoon ongesteld.

Dit kan toch niet??.

17 dec was mijn vruchtbaarste dag,18 dec m'n eisprong.

Ik vind dit heeeeel raar.Vooral omdat ik 2 weken geleden óók ongi was.

Geplaatst

hoi Pammie,

misschien heb je een tussenbloeding.

heb ik ook de laatste tijd heel vaak.

en gezien je cyclusdag kan dat wel.

anders moet je ff het ziekenhuis bellen maandag.

groetjes X

Geplaatst

Poppie; thanks voor je atwoordt.

Ik heb nog nooit een tussentijdse bloeding gehad.

Ik heb net 6 mislukte iui's achter de rug. (waarvan ik 4 dec mijn laatste menstruatie had).

Ik heb veel hormonen moeten gebruiken,dus ik denk persoonlijk dat mijn lichaam er aan gewend is geraakt..Dit is nu mijn eerste cylcus weer zonder hormonen en toestand..dus mss dat t daar aan ligt.

Ik ga maandag t ziekenhuis bellen. Want ben nu compleet in de war wat betreft m'n cylcus.

Geplaatst

He Pammie, hou 't goed in de gaten, vooral of het doorzet. Ik zou het sowieso melden op maandag bij het ziekenhuis. Tussentijdse bloedingen zijn niet ongewoon, maar kunnen soms - en dan bedoel ik heeeel soms dus maak je ajb geen zorgen - een aanwijzing zijn voor iets ernstigs. Ik zou eerder de hormonen verdenken. Maar nogmaals: Hou het in de gaten en op maandag het ziekenhuis bellen. Als het niet doorzet, is je vorige ongi-datum de enige echte.

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden