Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw Annie; gewoon positief getest!

Van harte gefeliciteerd meid.

Lijstje wordt niet meer echt bijgehouden,dus weet niet echt wie er de komende weken iui hebben,/of kunnen testen..

Maar wens iig natuurlijk iedereen heel veel succes!

Nog een paar daagjes en dan....gesprek met de gyn!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Januari

6: Sannie testen

euh...de rest weet ik niet meer dus gelieve zelf aan te vullen? Ik weet het alleen van Sannie gek he?

Geplaatst

Dames, heb ook december er toch even bijgezet en het lijstje een beetje bijgewerkt (voor zover ik het weet)

December

04: Tammy zoon geboren.

16: Annie IUI

20: Sannie IUI

26: Coni testen?

26: Poppie IUI

27:**Men** stoppen met pil

29: Evy IUI

30: Coni positieve test = zwanger

31: Annie positieve test = zwanger!

Zomer maandje rust.

Januari

Welpie: IUI?

04: Kammie 10 weken echo

04: Zonneschijn evaluatiegesprek Gyn

06: Sannie officieel testen

06: Pammie gesprek bij Gyn. over IVF

12: Lexa gesprek bij Gyn over IVF

12: Poppie officieel testen

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Allemaal goed oud en nieuw doorgekomen?

Sannie: jou wachtdagen zitten er ook bijna op. Hoe voel je je? Ga je wachten tot de 6e met testen of eerder?

Angel: knap van je dat je weer aan het werk gaat. Het lijkt me ook zo moeilijk om het een plekje te geven. Je wilt het zo graag, is het gelukt krijg je een miskraam. Sterkte!! en 2010 wordt jou jaar!!

Coni: hoe is het met jou? hoe voel je je?

Pammie en Lexa alvast heel veel succes met gesprek.

Zonneschijn: hoe gaat het met jou? Heb jij het al een beetje een plekje kunnen geven?

Oud en nieuw was voor ons een heel aparte avond. Hele huis vol, allemaal drank ingeslagen en ineens drink ik niet, wat moet je daar nu op zeggen. En nog steeds vind ik het heel onwerkelijk. Heb tot nu toe nog iedere morgen en zelfs donderdag middag nog test gedaan en allemaal geven ze positief aan, dus het zal echt wel.

Weet iemand hoe lang puregon in je lichaam blijft zitten?

Maandagmorgen bel ik het ziekenhuis en dan maar even een bloedtest en als daar ook uit komt dat ik zwanger ben maar ik een banner aan:toppie:!!

Heb wel wat last van misselijkheid, ben erg moe en heb ook wel vrij veel steken in buik en dan denk ik weer ohjee als dat maar goed gaat. Ach misschien als maandag blijkt dat ik het echt ben dat ik er dan een beetje van kan gaan genieten ik hoop het!!

fijn weekend

liefs

Geplaatst

In de eerste plaats veel liefs, wijsheid, geluk en vruchtbaarheid voor 2010!

Ik las dat het 1e wonder van het jaar al geschied is! Gefeliciteerd Annie!

Bedankt voor alle lieve reacties, tips en ervaringen. Is wel prettig, ik merk zo toch ook wel dat ik nog veel vragen heb. Het zal allemaal wel op zijn plaats vallen als we ermee gaan beginnen. Waarschijnlijk zal ik maandag mijn menstruatie krijgen en dan zal het aftellen gaan beginnen. Spannend! Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

Geplaatst

December

Zomer maandje rust.

Januari

15: Nicole eerste echo

gr. Nicole

Geplaatst

Hallo meiden, ten eerste natuurlijk de beste wensen en gefeliciteerd voor degene die zwanger zijn!

Dat te lezen geeft wel hoop moet ik zeggen, het kan dus echt wel!

Ik heb echt een rustmaand ingelast. Geen ziekenhuis, geen IUI, geen acupunctuur, geen forum... Gewoon even normaal leven en er niet teveel aan denken.

Nu is het zo dat ik denk ik binnen nu en een paar dagen ongesteld ga worden en dan gaan we weer starten met een nieuwe IUI. Dat is dan de 4e en we hebben met het ziekenhuis afgesproken dat we er 4 gingen doen en dan door naar IFV (zijn al 6 maanden geleden op de wachtlijst gezet...)

Ik ga de aankomende uren even lekker bijlezen en dan ben ik weer geheel op de hoogte van iedereen!

gr Zomer

Geplaatst

Hey dames

lang niet hier geweest Ten eerste iedereen heel veel geluk,gezondheid en vruchtbaarheid in het nieuwe jaar,allemaal vol goede moed het nieuwe jaar in.

Ik lees goed nieuws hier zwangeren GEFELICITEERD

Angel ben blij dat het weer wat beter met je gaat!

Zonneschijn hoe gaat het met jou??

Zomer laatste iui ronde spannend weer!!!!heb je der nog vertrouwen in?

Tammy hoe gaat het met je kleine vent??

Ben een tijdje niet geweest omdat ik er echt even niet mee bezig wilde zijn en ook niet zo heel goed wist waar ik mijn verhaal nou kwijt moest met al die iui en ivf verhalen doormekaar,hihi!

Heb een hoop bijtelezen gehad maar heb ook weer niet alles gelezen!

Zet mezelf toch ff in het rijtje!

December

Zomer maandje rust.

Januari

08: **Men** 1ste fm

Geplaatst

Hey dames,

Helaas is deze IUI mislukt, dus ga morgen bellen of ik voor mijn 2e IVF mag...

Geplaatst

Oh Sannie wat jammer nou.

Hé balen,en altijd weer die teleurstelling.

Heb je gekozen voor 1x iui?. Mss heb je t al weleens geschreven ergens?

Wens je alle goeds.

Men; welcome back. Kan me voorstellen dat je even afstand hebt genomen.

Zomer; fijn hé zo'n rustmaandje!! Je weet gewoon niet wat je overkomt..écht helemaal NIKS.

Gewoon even niet daarmee bezig zijn.

Veel succes de 8e met je 1e FM!

Tammy; alles goed met de kleine Kaylen?. Heerlijk mannetje om te zien ook,had de foto's gezien op hyves.

Ik zie dat Kammie morgen de 10 weken echo heeft. Spannend Kammie.

Wens je uiteraard enorm veel succes. Laat je t weten?

Zonneschijn; jij ook veel succes morgen tijdens de evaluatie gesprek!

Ik denk dat bij mij de "normale" cylcus gewoon doorgaat. Aangezien ik 2 weken te vroeg was met menstrueren,heb ik t idee dat ik deze dagen weer ongi wordt.(voortekens)

Zal ik opzicht wel prettig vinden,alleen al omdat de cylcus gewoon doorloopt,en ik weer verder kan tellen.

Wél zo handig!!

Geplaatst

@Pammie.. in eerste instantie IVF, maar 'mocht een IUI tussendoor doen' (gelukkig!).... nu weer bellen voor IVF poging nr. 2...

Geplaatst

Goeiemorgen dames, tis weer maandag en de vakantie is voorbij, vandaag begint het gewone leven weer ... vanmorgen om 06:45 uur opgestaan na een nacht slecht slapen ... ik lag er om 21:30 uur in en sliep om 00:45 uur nog niet ... uiteindelijk toch in slaap gevallen maar om 03:15 uur weer wakker omdat mannetje er uit moest ... toen heb ik het nog 03:55 uur zien worden en ben toen weer in slaap gevallen tot 06:45 uur ... zijn dus weinig uurtjes slaap geweest vannacht ... pffff overdag doodmoe zijn en 's avonds de slaap niet kunnen vatten erg vervelend. Maar goed ... zal wel weer over gaan ... en het vervelende is wanneer ik dan wakker ben dan heb ik zo een honger gevoel in mijn mag dat dat ook weer een reden is om niet in slaap te kunnen komen .... grrrrrrr ..... maar oke ook dit zal weer over gaan ... zo sukkelen we maar weer door .... vandaag nog een zwangerschapstest halen die je kan bewaren want ik had niet in de gaten dat je die digitale van clearbleu niet kon bewaren ... gelukkig had ik er wel foto's al van gemaakt maar ik wil er ook eentje hebben die ik echt kan bewaren dus haal ik straks maar een clearbleu ... vind het ook nog wel leuk om nog een keer te testen ... ook ga ik vanmorgen de huisarts bellen voor een afspraak want ik moet een doorverwijzing hebben naar het ziekenhuis voor de gyn ... aangezien ik in het verleden een keizersnee heb gehad moet ik zo wie zo bevallen in het ziekenhuis ... ik kan tot die tijd wel bij een vk gaan maar dat zie ik niet zo zitten dus ik ga gelijk maar bij de gynaecoloog ik vind het ook wel fijn om iedere keer een echo te krijgen ... ook doe ik mee aan het triple onderzoek .... zijn er nog meer dames die mee doen aan prenatale onderzoeken???? Gezien de voorgeschiedenis met Nikkie* ( Potter Syndroom ) vind ik alles nu wel dubbel zo spannend en zal ik straks blij zijn als de 20 weken echo achter de rug is ... Nou dames ik wens jullie een fijne maandag en tot mails,

lfs. Nicole

Geplaatst

Mezelf ook maar even in het lijstje gezet, even afwachten wanneer de LH piek te zien is! Spannend hoor, heb vanmorgen nog even het ziekenhuis gebeld met wat laatste vragen. Komt nu eindelijk allemaal wat dichterbij. Een vriendin van me melde al dat ik er maar niet teveel mee bezig moest zijn, lekker makkelijk gezegd. Alles draait op dit moment om de behandeling en het hopen op een wondertje. Rottig soms, zei heeft het makkelijk, 2e keer proberen en bam zwanger. Super voor hun natuurlijk en ik geniet ook met volle teugen van die kleine. Maar ze kan zich niet verplaatsen in de onzekerheid en het verdriet elke maand wat wij hebben.

Soow sorry hoor, ff een stukje frustratie van me afschrijven.

Zonneschijn en Kammie succes vandaag!

December

Zomer maandje rust.

Januari

Leentje 1e iui

Geplaatst

Hoi meiden, daar was ik weer. Allemaal nog de beste wensen voor 2010 en Annie, gefeliciteerd met je zwangerschap. Zit op het werk en het is knetterdruk dus ik hou het kort. Wilde alleen even laten weten dat ik weer mee doe aan de volgende ronde iui, zie handtekening. Zal zo ook nog even het lijstje aanvullen. Werk ze/luier ze allemaal!

Geplaatst

Januari

Leentje 1e iui

11: Lexa 1ste fm 3e iui

13: Lexa 2e fm 3e iui

15: Lexa inseminatie 3e iui???

Zoals jullie kunnen zien, mag ik drie dagen achter elkaar naar het ziekenhuis, en dan wrs later in de week nog voor de inseminatie. Denk dat ik er maar een tentje op ga zetten ;-)

@Evy: Wanneer mag je testen? Zet je jezelf erbij?

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Nu is het officieel. Ik ben zwanger!!!!!! Vanmorgen bloedtest gedaan. Net ziekenhuis gebeld had hele mooie waarden!! Mijn dag kan nu echt niet meer stuk!!

28 januari eerste echo.

Kammie: Hoe was je echo vandaag??

Zonneschijn: Hoe ging je gesprek vandaag?

Sannie: Balen zeg dat je ongesteld ben geworden. Dus nu weer verder met IVF?

De rest succes met de fm en inseminaties deze week!!

liefs

Geplaatst

Januari

Leentje 1e iui

28: Annie eerste echo

Geplaatst

@Annie, wat geweldig meid! Van harte gefeliciteerd hoor...

Ja, ik ga door met IVF numbero 2 (morgen beginnen met stimuleren/spuiten), dus ik haal mezelf even van de lijst hier...

Januari

Leentje 1e iui

Geplaatst

Annie: Nogmaals gefeliciteerd! Wat een geweldig begin van dit jaar!

Helaas ben ik net weer ongesteld geworden. Eerder dan verwacht... Had het pas morgen of woensdag verwacht. De 5e IUI ook mislukt...

Nu hebben we een maand niks. Het hangt nu van m'n cyclus af hoe het verder gaat. Of we hebben half februari nog een IUI poging. Of half februari wordt alleen het zaad van mijn man gecontroleerd. Is het dan weer beter dan gaan we nog IUI proberen. Is het weer slecht dan gaan we door voor ivf. Het intake-gesprek is al gepland. We gaan ons er de komende maand in verdiepen in hoe we het willen met cryo's enzo.

Geplaatst

He Mob, ik zie net dat je op de 11e dag na de inseminatie ongesteld bent geworden, gebeurt dat je vaker? Bij mijn twee iui-pogingen namelijk wel. Is aan de ene kant wel fijn, dan hoef je niet zo lang te wachten. Als de poging mislukt, dan maar 't liefst zo snel mogelijk. In een posting van Coni had ze 't erover dat haar man foliumzuur had geslikt en dat dat hielp. Mijn vent krijgt het nu ook. Op internet wordt ook gezegd dat het de zaadkwaliteit kan helpen, maar omdat je meer zwemmers krijgt, krijg je er ook meer met afwijkingen - maar die worden er bij het wassen tussenuit gehaald in ons geval. De medische wereld beveelt het nog niet aan, maar er worden wel degelijk goede resultaten mee geboekt. Ik ben iig heel benieuwd of het werkt.

Geplaatst

hoi Mob, shit zeg! maar idd. wat Lexa zegt, dan maar beter een korte cyclus.

Lexa, mijn man slikt ook o.a. foliumzuur sinds een week of 8, en zijn zaad is heel erg vooruit gegaan, zelfs na het wassen waren er nog genoeg over!!!

dus zeker het proberen waard.

iedereen weer veel succes.....liefs XX

Geplaatst

Goede tip van het foliumzuur voor mannen, mag mijn vriend dan ook wel mee beginnen, je kan het altijd proberen toch?:laughing9: had ik nog nooit van gehoord, het zijn altijd de vrouwen die van alles moeten, de mannen mogen ook weleens wat. :happy8:

Gefeliciteerd allemaal die zwanger zijn, toch wel leuk om altijd weer te lezen, geeft je altijd weer hoop... het lijkt me zo bijzonder om een keer een test te doen die wel positief is, ik kan het me nu helemaal niet voorstellen. heb al zo vaak testen gedaan die toch weer negatief waren, ooit moet het me toch ook lukken.

Ik schrijf niet zo vaak op het prikbord maar lees en leef wel altijd met iedereen mee hoor! in jan krijg ik prikles en vervolgens de week erop begin ik met hormonen spuiten, dus misschien dat ik dan wat vaker wat mee zal schrijven.. misschien mag ik dan ook op het lijstje van het wachtbankje.:clap2:

groetjes allemaal en nog de beste wensen(mag nog net).:toppie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden