Jump to content

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Recommended Posts

Posted

Hallo lieve dames,

Ik ben 33 jaar en ben vervroegd in de overgang.

Op dit moment denken mijn vriend en ik veel na over eiceldonatie... en dan niet uit onze vriendenkring (ik durf het niet te vragen en denk ook niet dat ze het willen), maar anoniem... via iemand die zich aandient bij Geertgen (en dan op latere leeftijd vertellen) of naar Spanje en dan echt anoniem (spanje heeft geen wachtlijst). De keus is nou wel heel moeilijk, omdat als we naar Spanje gaan en mocht het lukken, het kindje nooit kan achterhalen wie zijn donor is... en daar heb ik moeite mee, zal het kind daar wel mee om weten te gaan, zal het ons het kwalijk nemen!?!? Ik weet het niet.

Maar goed... zijn er dames die ook voor deze keus hebben gestaan...zo ja, hoe ben jij daarmee om gegaan.. heeft iemand ervaring met Spanje?

Op dit moment hebben we al een afspraak bij Geertgen gehad en hebben we in juli een afspraak staan in Spanje, mocht het bij Geertgen niet lukken.. en de wachttijden ellendig lang zijn...

Weet iemand wat de wachttijden zijn!?!?

Ik ben zooo opzoek naar iemand die ook in dit bootje zit..... en ervaringen wil delen, ik hoor graag van jullie..

Liefs Suze

• Replies 456
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi suze,

Wij hebben ook pas een gesprek bij Geertgen (3weken geleden)gehad voor ECD en as maandag het 2de gesprek.

Wij hebben al ECD/IVF pogingen achter de rug maar dan hier in Rotterdam in het ziekenhuis en mijn nicht was de donor.

De pogingen zijn niet aangeslagen en mijn nicht wil niet meer, en verder is er in de familie/vriendenkring geen geschikte of gewillige donor.

Zodoende zijn wij bij Geertgen terecht gekomen.

Eerste gesprek beviel ons goed.

Spanje is wel ver namelijk, Geeten vinden we al best wel.

Ik heb gelijk gevraagd aan de Gyn (dr Ruis)

Wanneer we kunnen beginnen?

Hij vertelde ons over 2 a 3 mndn heb jij de TP

Ik denk nu dat het zeker 3 mndn word

Dus viel me echt mee, had scenarios in mijn hoofd van een jaar wachtijd ofzo.

En 1 mnd is nu al zo goed als voorbij en als je eenmaal aan de hormonen begint dan gaat het helemaal wel snel.

Ik hoop dat startsein maandag te krijgen, moet nog wel 2 wkn mijn eigen hormoonpilkuur (femoston) nog slikken.

En dan daarna beginnen hopelijk met de IVFhormonen (estradion/estofem)) moet ook eerst een mnd namelijk.

Weet trouwens niet of ik nu voorrang heb door mijn leeftijd (39) en omdat we al 2 pogingen achter de rug hebben!

Succes met jullie gesprekken en beslissing wie het word.

het is inderdaad erg moeilijk om familie/vrienden te vragen om donor te worden, met mijn nicht hebben we echt heel wel mazzel en geluk gehad dat ze het 2 x wilde doen.

Heb je al in het topic "dagboek van elena eiceldonatie 2009" gekeken, daar zie je nog meer meiden die voor ECD gaan!

Succes jullie

liefs Claudia

• 2 months later...
Posted

Ha Suze,

Wij staan (nog maar net) vor dezelfde keuze...we hebben afgelopen donderag te horen gekregen dat doorgaan met een 2e IVF voor ons heel weinig zin meer heeft en dat dit niet met als doel een kindje zou zijn maar met als doel psychologische verwerking van het feit dat het niet gaat lukken..daar sta je dan...we zijn erg geschrokken natuurlijk en ik voel mij falen ook al weet ik dat ik er echt helemaal niets aan kan doen.

Nu willenw e voor ECD gaan...en ofwel bij Geertgen ofwel in Spanje. We gaan maar bij beiden info inwinnen. Wij zijn niet tegen wisseldonatie bij Geertgen en net dit weekend hebbenw e het erover gehad het kind vertellen of niet. Wij kwamen tot de conclusie dat bij ECD in Spanje we het niet uit onszelf zouden vertellen, bij een bekende donor (in Nederland) dus alleen wanneer er vanuit het kind vragen komen zeiden wij..we zullen er niet om liegen maar een kind dat geen vragen of twijfels heeft over zijn/haar afkomst en dat 9 maanden heeft gegroeid bij zijn of haar mama (namelijk ik) onnodig in verwarring brengen?? Is datd an niet alleen omdat wij als ouders ons geweten geklaard willen hebben?? Ik vind dit een lastig vraagstuk...Ik ben benieuwd naar hoe jullie daar over denken...

Zoals ik nu denk zou ik wel eerst via een zelfgeworven donor (mss via oproepjes, kan ook best goed gaan las ik al op deze site) en/of via Geertgen willen proberen en dan naar Spanje (of Tsjechie..lees ik ook goede ervaringen over)...gek he, maar Spanje/Tsjechie klinkt voor mij als het meest grondig...waarom dan niet meteen daarvoor gaan...weet niet waar wij uitkomen..wij hebben ook eerst wat rust nodig om dit te verwerken, voor ik het weet zou ik in actie, actie, actie schieten, voorbijgaand aan het verdriet dat er zeker wel is.

Benw el benieuwd wat jij gaat doen Suze, wens je heel veel sterkte en geluk!!!

Koosje

Posted

Hoi Suze,

Wat jammer dat het met de eidonatie met je nichtje niet is gelukt. Inderdaad ga je dan op zoek naar andere mogelijkheden en hier in Spanje is dat mogelijk. Ik woon in (22 jaar) Spanje en heb in de maand Mei een ICSI behandeling gedaan in een clinic in Barcelona waar ze ook eidonatie doen. Uiteraard is het een privè clinic en zijn de kosten vrij hoog maar het is de moeite waard want de behandeling en het personeel is heel correct en aardig. Wij hadden ook geen wachtlijst en konden gelijk beginnen. Dit is de web-site, je kunt ook bellen want ze spreken alle talen (hoewel Hollands weet ik niet) : www.eugin.net.

Nogmaals ik ben erg blij dat ik de behanding daar gedaan heb en het resultaat was onze grootste wens....wij zijn zwanger en 2 juli onze eerste echo dus.....

Wil je wat meer weten over de clinic dan hoor ik het wel, succes!

Groetjes Dinky

• 3 weeks later...
Posted

Beste Suze,

Wij hebben 2 eiceldonaties gedaan in Spanje en allebei waren ze in 1 x raak. De kliniek was geweldig, ontzettend aardig en professionele artsen en we voelden ons er erg op ons gemak door alle persoonlijke aandacht. Er was geen wachtlijst. Het is een prive kliniek, dus de kosten waren wel nogal hoog (rond de EUR 6500). Ben nu zwanger van de 2e donatie en in augustus uitgerekend!

In Spanje doen ze niet aan ingewikkelde psychologische trajecten die alles onnodig emotioneel maken. Klinkt misschien raar, maar wij vonden het een verademing. Als je ervoor wilt gaan kun je gewoon beginnen binnen een paar weken. De donor is anoniem en blijft dat ook volgens de wet daar.

Als je wilt kan ik je de naam van de kliniek geven en nog verdere info als je wilt.

Veel succes bij het maken van je beslissing.

Groetjes,

Suzanne

• 2 weeks later...
Posted

Hey Suzanne,

Van harte gefeliciteerd met je tweede zwangerschap via eiceldonatie alweer...wat super!

Ook wij zijn aan het beslissen welke kliniek in Spanje te nemen..bij welke kliniek ben jij geweest? Wij twijfelen erg tussen IVI, IM en Eugin...en om het makkelijk te maken hebben we ook nog een voorlichtingsgesprek bij Geertgen eind juli :misc_expressions-wh...we neigen erg naar Spanje omdat de slagingspercentages erg hoog zijn. Hoor veel goede verhalen over IM maar die zijn ook het duurst..ben benieuwd van jou te horen.

Groetjes,

Koosje

Posted

hoi suzanne graag zou ik van jou de naam van de kliniek weten wij zijn ook aan het denken over eiceldonatie maar het kost erg veel, en de vooronderzoeken heb je die gewoon in nederland gedaan of ook in spanje grrag hoor ik het van jou groetjes ikk

• 5 weeks later...
Posted

Suzanne,

ik heb de eiceldonatie nog steeds niet helemaal weggestopt, denk er over om hier toch nog aan te beginnen, ondanks dat ik al 42 ben. Moet je verschillende keren naar Spanje toe of hoe werkt het in de praktijk. Zou je mij er wat over willen vertellen?

Groet,

Izabella

Posted

Ezabelle,

Ook wij hebben ins onder tussen verdiept in spanje en heb al het een en ander nagevraagt en wat ik heb begrepen moet je via de mail een afspraak moet maken en je gegevens moet mailen.

Wat ik heb begrepen moet 2x naar spanje en moet je hier in nederland je bloed laten testen en echo's laten maken vraag wel even of jou ziekenhuis dit wil doen het schijnt dat niet elk ziekenhuis wil mee werken.

1e x intake en sperma van je man inleveren

2e x ga je dan terug voor een tp

Teven heb ik van mijn Gyn hier begrepen dat er in IVI Barcelona en IVI Valentia een goede zit en dat ze daar ook de juiste onderzoeken doen bij de donor.

Ik wens je veel succes met de beslissing die je gaat nemen.

liefs Chantal

Posted

Chantal,

hartstikke bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg. Moeilijke afweging, mede gezien de kosten en tijd die je erin moet steken (werk). Zijn jullie er al uit?

Groetjes,

Elizabella

Posted

Hoi Elizabella,

gelukkig hebben wij een Engel die ons graag wil helpen dus gaan wij het eerst proberen hier in het UMC Utrecht waar bij 8 september een afspraak hebben met de Gyn en onze donor en haar man wij hopen dat zij geschikt is.

Mocht dit niet zo zijn dan gaan wij echt naar Spanje en dan waarschijnlijk naar Barcalona wij kunnen namelijk op 1.5 uur rijden in een huis zolang we willen zonder dat het ons dat wat kost ( Familie) dus dan maken we er gelijk maar een lange vakantie van denk ik tevens kun je erg goedkoop vliegen naar Barcalona dus die kosten hebben wij dan niet.

Ik kan mij voorstellen dat het als je een werkgever hebt dat het dan allemaal wat moeilijke is ( wij hebben een eigen zaak met personeel dus kunnen dan wat makkelijke weg).

en ja die kosten wij hebben al een aantal jaren gespaard voor als we voor adoptie zouden kiezen.

groetjes Chantal

• 2 weeks later...
Posted

Hallo dames,

Daar ben ik dan weer, na een tijd lang afwezig te zijn. Dit met name om ook weer even de rust in mezelf terug te brengen, merk namelijk dat ik onzettend onrustig van het gehele traject word. Ik wil namelijk zo snel, maar dat kan nou eenmaal niet.

Deze week gaan we weer naar Geertgen, ik zit dan in de 4e week van medicijnen slikken die de aangroei van het baarmoederslijmvlies bevorderen (estradiol). Ik heb begrepen dat ik weer voor de echo mag en dan wordt deze cyclus weer afgebroken en zou er weer opnieuw opgebouwd worden...en dan hopen dat er een donor is.

Weet iemand waarom dit hier in Nederland zo gebeurt, als ik de verhalen lees over Spanje, dan ga je gelijk voor ECD, terwijl hier een aantal testcycli worden opgestart..

Zit er ook iemand in deze fase van dit traject?

Liefs Suze

Posted

Hallo

Ik ben ook bij geertgen en ook met de opbouw bezig van het slijmvlies zit ben gisteren begonnen met week 3.

3 tabl

Mijn GYN dr Ruis wil een goeie opbouw van het slijmvlies doormiddel van opbouwen en afbouwen en opbouwen.

Hij zegt het bedje waar de embryo in moet komen moet goed zijn vandaar.

Ik heb het de vorige 2 keer ook niet zo gehad was in een ziekenhuis in rotterdam moest 2 weken medicijnen nemen en klaar voor ontvangst, was ook zonder succes helaas.

Liefs claudia

Posted

Hee Claudiaatje,

Als ik het zo lees, dan zitten we beiden in hetzelfde traject. Ik moet donderdag weer naar Geertgen. Dr. Ruis is op vakantie, ons gesprek zal dan met dr. Wissman zijn.

Ik ben zooo benieuwd, ik hoop dat het er goed uit ziet.

Heb jij ook bijwerkingen van de medicijnen? Ik ben in het begin vreselijk misselijk geweest en moet zeggen dat ik er ook een cupmaat bij heb gekregen.

Ik hoop zo dat we eindelijk eens goed nieuws krijgen, de afgelopen 2 jaar zijn alleen maar tegenslagen geweest en hoop dat het nu eindelijk eens goed gaat.

Ben jij niet ontzettend zenuwachtig..

Liefs

Posted

hoi hoi

Nee ik heb nog niet zo een last, borsten geginnen wel wat gevoeliger/voller te voelen en wat te groeien maar het valt nog mee gelukkig.

Maar ik ben niet misselijk ofzo.

Ja dr ruis is op vakantie en wij gaan volgende week we hadden een schema opgemaakt zodat ik de medicatie weet te slikken in de vakantie dat is dan die week ook met de provera erbij een week lang en als we terugkomen dan de ontrekkingsbloeding ook wel zo fijn dat dat niet in de vakantie valten dan even later 12 okt voor de echo en dan is dr ruis ook al weer lang terug en dan ben ik best al wel ver in het schema, bijna klaa.r

Voor die echo ben ik wel een beetje zenuwachtig hopen dan dat mijn slijmvlies goed op dikte is want dat was bij laatst het probleem

Maar ik ben goed schoongemaakt dus ik verwacht ook eigenlijk wel dat het goed is over een paar weken en dan snel op naar een TP eind oktober begin november ergens.

Bij jouw werken de hormonen dus ook aardig goed, alleen maar en goed teken toch.

En hopelijk heb jij ook snel een TP en kunnen we samen op het wachtbankje binnenkort

Hopelijk krijg je eindelijk goeie berichten donderdag van dr wissman.

Liefs Claudia

Posted

Hoi hoi Claudiaatje,

Spannend hoor, wat gek dat jij trouwens al zo n uitgebreid schema tm oktober. Houdt dat verband met je BMS (ik weet niet precies wat dat inhoudt, is de opbouw van je baarmoederslijmvlies dan niet goed!?)

Of het bij mij goed is, weet ik helemaal niet. Ik heb ontelbaar veel pogingen gedaan via IVF met hormoonstimulatie, maar vanwege een veel te hoog FSH gehalte was het bijna onmogelijk... en toen het zover was dat er wel follikels waren, toen kregen ze ze tijdens de punctie er niet uit!

Allemaal heel verdrietig en vooral heel pijnlijk.

Daarom ben ik nu ook zo verschrikkelijk zenuwachtig, elke keer als we dachten dat het goed zou komen, waren er weer tegenslagen.

In principe zou er niks mis moeten zijn met de opbouw van het slijmvlies via de medicijnen, die was namelijk ook altijd al goed (als enige).... maak me er nu weer druk om dat het misschien wel weer teveel zou kunnen zijn!

Doe jij ECD via wederkerigheid of via een bekende?

Groetjes Suzzz

Posted

Suze

ik zal mijn schema opschrijven misschien makkelijker

23/8 week 1.....1 tabl

30/8 week 2... 2 tabl

6/9 week 3.....3 tabl

13/9 week 4.....3 tabl

20/9 week 5.....1 tabl en 1 provera

27/9 week 6.....1 tabl

4/10 week 7.....3 tabl

12/10 week 8 echo

volgens heb ik alleen mijn echo wat later omdat we dan op vakantie zijn en dan niet even heen en weer kunnen vliegen voor een echo maar verder is hij volgens mij net zo lang als die in de infomatiepapieren staat?

ik denk wel da thij de tabl wat aangepast heb ivm mijn bms verleden.

Wat een gedoe moet dat geweest zijn bij jouw met die stimulatie pff klinkt pijnlijk inderdaad.

En kan me voorstellen dat je wat nerveus bent of het dit keer eindelijk eens mag lukken en goed gaat

Ik duim in ieder geval voor je!!!!

Mijn slijmvlies was inderdaad niet goed, was veels te dik.

uiteindelijk schoongemaakt/gecurreteerd en nu is het allemaal mooi egaal van binnen en zijn we opnieuw met de ivf poging begonnen!

liefs Claudia

Posted

Hoi hoi Claudiaatje,

Jeetjemineetje... te dik baarmoederslijmvlies!? Ik dacht altijd hoe dikker hoe beter.. Brak het dan niet weer af tijdens de menstruatie?

Jij hebt wel een ander schema dan ik.

Ik ben begonnen met de 1e week 2 tabletjes per dag en week2,3,4 naar 3 tabletjes per dag. En nu maar afwachten dus.. hoop dat mijn lichaam er niet te hyper op reageert dat het nu ineens ook veeel te dik is, de bijverschijnselen zijn er in ieder geval wel heftig. Zit nu begin week 4 en de misselijkheid is eindelijk voorbij, maar de boobs blijven groot!

Jouw naam kom ik veel tegen op de site... meid wat zit jij er al lang in. Hoop voor jouw dat de komende poging ook eindelijk tot een groot succes zal leiden... de weg erheen is in elk geval giga lang, maar ook zo waard!

Overmorgen zullen we het allemaal horen... pis zo ondertussen wel bijna in mijn panty van de zenuwen.. zucht!

Greeeetz.

Posted

ja idd, ik loop hier al een tijdje rond ondertussen en ik had toen al 1 poging achter de rug voordat ik hier kwam.

Als het nu lukt is het allemaal dubbel en dwars waard allemaal.

het is soms idd wel erg zwaar.

Nu gaat het wel goed want ik ben schoon gemaakt en we zijn weer bezig dus eind is in zicht, nu alleen voor ons ook spannend hoe het met het slijmvlies dalijk is!!!!

Gaat het nu niet weer te snel of misschien nu zelfs wel te langzaam????

In het ivftraject blijft iedere stap spannend!!

Toen het dik was laatst heb ik wel 3x een kuurtje gekregen om te menstrueren maar het brak niet goed genoeg af

daarom schoongmaakt maar dat viel me echt zo ontzettend mee als ik dat had geweten had ik het eerder laten doen want daardoor heeft het ook zo erg lang geduurd!

Ik denk dat hij mijn schema iets heeft aangepast omdat ik te dik slijmvlies had!

Spannend hoor donderdag voor jullie, ik zal aan je denken donderdag!

En voor je duimen dat jouw slijmvlies in orde is en je gauw TP hebt!

Is het voor jullie ook ver Geertgen, voor ons 1 uur 40 minuten rijden?

Liefs Claudia

Posted

Hoi hoi,

Ja, voor ons is het ook steeds weer een hele reis, we komen uit het hoge noorden! 2 uur heen en weer 2 uur terug, we proberen het zoveel mogelijk aan het einde van de dag te doen, maar toch... Het blijft steeds een heel gedoe, ook met mijn werk. We proberen ook daar waar het kan de vragen maar telefonisch te stellen, maar voor de echos moet je er toch steeds heen.

Ik hoop voor ons beiden dat het nu een beetje snel gaat, het zou ook zo fijn zijn! Elke keer als we dachten nu zal het goed gaan, dan was het weer mis, vandaar ook dat ik ook zenuwachtig ben voor donderdag... hopend maar ook afwachtend, bang dat het weer fout is!

En hoeveel kun je zelf ook aan, voordat je echt een keertje goed doordraait denk ik dan...?

Deel jij dit gehele traject met je familie en vrienden..of hou je het beperkt tot een clubje?

Liefzzz

Posted

Oh dat is ook lang 2 uurtjes heen en ook weer terug voor een consultje van 10 minuutjes pittig!

Een hoop mensen weten het in onze omgeving maar er zijn er maar paar waar we echt er mee over praten en die er ook naar vragen

onze beide ouders,mijn zus, zijn broer, een paar collegas, nicht en een tante, vriendin. dat is het wel zo een beetje

laatste tijd wat rustig daarmee maar komt ook omdat er niet zo veel gebeurde alleen maar wachten.

Liefs Claudia

Posted

hoi hoi,

Ik vind het wel lastig, wij hebben besloten om buiten onze directe familie en zeer hechte vrienden het tegen niemand te vertellen. We willen eerst zien of het uberhaupt aanslaat. Het blijft wel lastig, wij hebben besloten om het wel aan het kind te vertellen, maar pas op het moment als wij dat juist vinden.. maar wanneer dat is, dat weten wij ook nog niet, het is allemaal zo dubbel.. op zijn 6de, 8ste, 12e.. we weten het niet.

Het gaat allemaal puur op gevoel.

We willen het gewoon zien in de loop van de tijd, op het moment.

Ja, voor 10 minuten is het een heeeeeeeel eind!! Dagvullend, gezien je meestal niet gelijk aan de beurt bent. En we ook rekening moeten houden met de drukte op de weg.

We gaan een spannende tijd tegemoet.

hoop dat het met ons beiden goed gaat komen, ben zo toe aan wat goed nieuws!!!:icon_cheese:

Liefz

Posted

Dat is toch goed als jullie het voor jezelf houden, het is tenslotte ook iets van jullie samen toch!

je kan het altijd nog vertellen als het aangslagen is en je bent goed zwanger!

En wanneer vertel je het tegen je kind, wij weten het ook nog niet hoor, psycologe van geertgen zegt zo snel mogelijk zodat het er mee opgroeit en niet ineens patsboem het grote nieuws vertellen.

We zien wel, eerst zwanger worden!

Alvast veel succes morgen ik duim hard voor je!!!

liefs Claudia

Posted

Hoi hoi,

Ben ik weer, wat lief dat je eraan denkt!

Gister is goed gegaan!!!! Het baarmoederslijmvlies is 7,5mm dik, wat uitstekend is. Ik ben nu 3 weken ontvangstgereed! Spannend!

Volgende week vrijdag mogen we bellen om te horen of er een donor is...

We vinden het allemaal zo ontzettend spannend..

We zijn ook heel blij dat het slijmvlies er goed uit zag, eindelijk eens goed nieuws. Nu blijft het nagelbuiten en duimen draaien en hopen dat er spoedig een donor is.

Ik merk wel dat de spanning oploopt, mijn hart slaat een paar keer vaker per minuut..

Liefs