Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Veel vragen, maar hartstikke goed. Met zoveel mensen delen wij het ook niet, dus vind het niet erg om alles te delen.

Uh... hoe ging het allemaal ook alweer.

Nou, het begon natuurlijk op het moment dat dhr. Wissman zei dat we gereed waren (dr. Ruis was op vakantie). Vanaf dat moment krijg je te horen dat je 3 weken klaar bent voor ontvangst. We waren er op donderdag en we moesten de daarop volgende week vrijdag bellen om te horen of er evt de week erna een donor beschikbaar zou zijn. Echter zover kwam het niet. Wij werden de dinsdag na donderdag al gebeld...om tien uur s avonds... dat er een donor was en dat we ons de donderdag s ochtends moesten melden in elsendorp..

De donderdag s ochtends waren wij natuurlijk ruim op tijd, want je wilt natuurlijk niet te laat zijn. Toen wij ons melden, moesten we gelijk naar een apart kamertje rechts voor de spreekkamers, achter de schermen.

Ik moest heel nodig plassen, had toch 2 uren in de auto gezeten... dat mocht niet meer in de gewone wachtkamer (ik denk dat de donor daar zat, en om contact te vermijden, bonjouren ze je zsm na achteren.. en misschien ook wel goed, want anders had ik misschien toch nog een betere blik door de wachtkamer laten gaan...!)

Vervolgens moesten wij wachten in een heel klein kamertje, waar bij mij omdat je al zo zenuwachtig bent, de muren op je af komen... ik raad je dan ook aan, indien je ook heel vroeg bent in de buurt nog ff een blokje te gaan lopen ofzo, want anders zit je je echt te vervelen in dat hokje (met maar een paar tijdschriften uit het jaar 0)

Bij ons liep alles ook nog uit, dus moesten we nog een extra 3 kwartier wachten.

Vervolgens ga je met het de eicellen v.d. donor (waarvan de helft voor mij was) en de zaadcellen van de donor (want je brengt ook alles voor hen weg) naar Belgie... daarvan moet ik eerlijk zeggen dat ik het toch wel heel moeilijk had in de auto.. ik vond dat een heel emo moment.

In Genk aangekomen, lever je dan de spullen in.. een grote koffer en een grote brandbusfles. Het is niet dat je de spullen in je handtasje kan doen ofzo ;-)...

Dan mag je wachten op hoeveel eicellen er zijn... en moet je man produceren.

Vervolgens is het de dag erna bellen etc... maar met dat traject ben je helemaal bekend, als ik je onderschrift lees.

Nu is het gewoon wachten tot maandag om dan te testen. Met het wachtbankje van oktober is het drama... dat stemt me ook niet echt vrolijk.. Die meiden vallen ook al eerder van het wachtbankje doordat ze ongesteld worden...bij ons werkt dat niet zo... is het echt afwachten op wat de test zegt.... ik heb er weinig vertrouwen in.... maar maandag zullen we het zien.

Liefs

I

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Suze

Allereerst wenst ik jullie vandaag super veel succes en geluk met testen!!!!!!!!!

Ik duim heel hard voor jullie.....!

Fijn trouwens dat je me even verteld hebt hoe het is gegaan, dat weet ik een beetje wat ik kan verwachten qua tijdsbestek van bellen en punctie enzo

klinkt op zich allemaal wel relaxed

de test klinkt hetzelfde als bij de vorige keren koffertje ziekenhuis enzo enzo

nu heb ik nog meer vragen als je het niet erg vind?

Hoeveel eitjes waren er uiteindelijk gescoord in totaal

En hoeveel heb jij er terug geplaatst gekregen

en hebben jullie cryos over, of weet je dat nog niet?

En zijn jullie gewoon weer naar huis gegaan of zijn jullie daar in de buurt gebleven ergens voor de TP die toch maar een paar daagjes later is.

Wij denken er aan om dan in de buurt te blijven namelijk die daagjes

Dit was het weer voor ven

Liefs claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Ben ik weer... nog steeds zeer verdrietig...maar wil toch ff reageren op je vraagjes...

Morgen worden wij weer gebeld door de dokter...dan maar weer horen hoe nu verder...

Wij zijn uiteindelijk met 15 follikels vertrokken naar Belgie... uiteindelijk bleken er maar 2 voor ons te zijn (was toch wel een teleurstelling.. we hadden toch gehoopt op 5/6, maar helaas)

Van de 2 is maar 1 bevrucht...en dus maar 1 teruggeplaatst gekregen.

En die poging is helaas dus nu niet gelukt...en kunnen we weer van voor af aan beginnen... het hele traject opnieuw!!

Het klinkt misschien stom, maar wil eigenlijk nu gelijk weer ongi worden om toch maar weer te proberen.....

Wij moesten 380 km rijden naar Belgie.. maar omdat we s middags pas om 15.00 er zijn moesten (donderdag brengen, maandag terugplaatsing), hebben we toch maar besloten om het hele traject te rijden, zonder overnachting.. das wel pittig...en denk ook niet dat we dat weer doen.

Het is toch wel zo relaxed om een overnachting ergens te nemen.

(maar om nou van donderdag tm maandag daar te blijven...is ook wel wat lang)

LIefs van een verdrietige Suze

Geplaatst

Suze

Oh wat naar nou zeg, yakkie!

Dat had ik nou echt niet verwacht

Ik weet wat het is wij hebben het ook meegemaakt al 2 x keer zelfs om moedeloos en erg verdrietig van te worden.

Het is erg moeilijk ook om zon teleurstelling te verwerken het heeft zijn tijd nodig!!!

En neem die tijd ook samen.........praat erover met elkaar

En huil maar lekker flink, lucht op!

En hier zijn wij er ook voor je om je te steunen!

Zo kan je je opladen voor de volgende poging.

Hopelijk kan je snel weer verder voor de volgende poging

sterkte meiske!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Claudia,

Ik heb nog een vraagje aan jouw...

Waarom hebben jullie voor Nederland gekozen en niet voor het buitenland.

Als je de slagingspercentages ziet, dan zijn die bij eiceldonatie in Nederland 25% terwijl in Spanje dit 61% is. (ook kost het veeeel meer!!)

Weet jij toevallig ook waardoor dit zo n groot verschil is in slagingspercentage..wat doen zij anders......

Wij hebben nog 1 poging over... en gaan nu denk ik toch tubben over wat nu te doen...

Liefs

Geplaatst

hoi suze

Oh dat wist ik niet eens

dat het in spanje zo hoge slagingskans had jeetje 61 % dat is nog al wat

Ik zou dan ook niet weten waar het aan ligt waarom het daar hoger is

Misschien andere stimulatie of andere bewerking van emmys, ik wet het niet

Wij hebben er eigenlijk ook niet zo over nagedacht om het in het buitenland te doen.

Ik dacht van te voren al dat het dat het dan zwaar zou worden om een paar keer naar spanje te gaan en dat ik dat niet zou trekken.

Ook niet ivm mijn werk bijna niet te doen.

Maar wie weet als mijn poging nu ook niet slaagd wat we dan doen

misschien rijden of vliegen we dan wel naar spanje.

hoe duur is het daar dan?

geertgen is ongeveer 2500 euro dat is nog te doen

Wij hadden al tegen elkaar gezegd dat als deze niet lukt we de volgende dus 4de poging zelf betalen bij geertgen.

Alleen nu ik het verschil van percentage zo lees is spanje misschien wel het overwegen waard.

begreep laatst dat je maar 2 x erheen moet voor de intake en TP en de echos hier in het ziekenhuis.

Als deze poging niet lukt ga ik me er ook verdiepen is de moeite waard met zo veel verschil.

nog maals sterkte

liefs claudia

Geplaatst

Hoi hoi..

Natuurlijk hoop ik voor jouw dat het helemaal goed gaat komen....

En misschien vind je het wel heel vervelend om te lezen dat wij alweer zo snel schakelen...

s ochtends te horen dat het mislukt is... smiddags draait dit koppie alweer volop met zicht naar voren....

Maar ik schrik daar trouwens van dat het 2.200 euro kost.

Bij mijn eerste poging in Duitsland moesten we volgens mij 1400 betalen.. en dat was echt IVF, met alle hormonen etc inclusief.

Dat neemt niet weg dat Spanje nog veel duurder is, volgens mij vanaf 6.000 eurie. Maar ja...als dat percentage dan ook zoveel hoger is. Ze gebruiken hele jonge donors, van rond de 25, de gehele opbrengst is voor jou en bovendien kun je daar echt je 'wensen' kiezen. Wat inhoudt dat ze precies kijken naar jouw kleur ogen, postuur, haarkleur etc, dan proberen ze je zo goed mogelijk te matchen... Hier heb je geen keuze.

Wij hebben ook contact gehad met EUGIN, die zit in Barcelona... orienterend, zij waren zeer behulpzaam en hebben een belgische arts in dienst die Nederlands spreekt.

Omdat het onze laatste 'betaalde' poging is moeten we er nog maar eens goed over nadenken wat we willen..

Ik hoop niet dat je me verkeerd begrijpt hoor... wij zijn heeel erg tevreden over Stichting Geertgen, maar toch wil ik Spanje niet gelijk uitsluiten.

Ik raad je aan, indien je geinteresseerd bent, om eens op de site te gaan lezen van www.eugin.com, daar staan de slagingspercentages in.

Maar we gaan wel voor het positieve in jouw aankomende poging hé, we gaan ervan uit dat dat goed gaat komen hoor!!!! Ik hoop het zo voor je!

Ik duim van alle kanten met je mee...

(Ik ben trouwens wel blij met je...als je zo op de site leest, zijn er maar weinig dames die ECD doen...had verwacht dat het er meer zouden zijn!)

Liefs

Geplaatst

Suze

Oh meid dank je wel voor die link naar die kliniek in spanje klinkt goed wel fijn een nl sprekende arts

Maar wij wachten eerst deze poging af want als die lukt dan hebben we het niet nodig

We gaan voorlopig uit van het beste!!!!

en als het nog nodig is ga ik me erin verdiepen.

Ik begrijp je helemaal, natuurlijk ben je tevreden met geertgen

alleen wat je wilt is een kind en als die kans ergens anders groter en mogelijk is pak je die, logisch hoor!

En ik vind het niet vervelend hoor dat je al met je volgende kansen bezig bent.

Het eerste wat door je heen gaat is wat nu?????

En denk je gelijk verder hebben wij ook gedaan niet meer dan logisch!

Dat is juist een teken van wilskracht wat je sterk maakt!

Er zijn idd niet zo veel ECD meiden, ik ben ook blij dat jij er ook bent en ook nog wel bij geertgen

Mijn grote voorbeeld is Elena (tjoender) zij is nu zelfs zwanger van een tweeling en zelf een donor gevonden via advertentie wat allemaal harstikke goed is gegaan!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

We gaan helemaal van het positieve uit bij jouw aankomende poging.. Daar kan ik jouw mooi bij volgen! Ik hoop zo dat het tot een succes zal leiden...dan ben jij mijn grote voorbeeld ;-)

Morgen hebben we telefonisch overleg, nav deze poging... zelf wil ik graag dat ze toch nog mijn toegankelijkheid van de baarmoeder gaan controleren. Omdat die terugplaatsing zo raar ging, heb ik eigenlijk al het idee dat het daar al niet goed is gegaan..

Hoe is dat de andere keren bij jouw gegaan...kon jij meekijken... Heb jij echt gezien dat die vloeistof in je baarmoeder binnen kwam?

Liefs

Geplaatst

nog ff een vraagje aanvullend op bovenstaand mailtje....

Die fijne witte bollen waarvan je een heel slakkenspoor achter laat ;-)... die we 3x p.d. 2 van inbrengen... Hoe strikt ga jij met die tussenliggende tijd om...lees verhalen over vrouwen die het echt om de 8 uur doen en de wekker hiervoor zetten... Doe jij dat ook? Ik doe het niet zo heel strikt, echt voor ik op bed ga en zodra ik opsta..

Geplaatst

Suze

Ik heb idd mijn wekker van mijn mobiel/gsm gezet om de 8 uur

bij mijn pogingen en dat ga ik straks ook weer doen

Ik wilde geen risico nemen dat het daar door fout zou gaan

maar is wel erg ver gezocht !!

denk dat het wel mee valt

dat als je even wat eerder of later inbrengt je je de poging niet in gevaar brengt daarmee.

echt vergeten dat is een ander verhaal denk ik.

Ik begrijp jou vraag denk ikwel, jij zoekt antwoorden voor het niet lukken van je poging ook logisch wel

Maar het heeft gewoon zo moeten wezen helaas de natuur bepaald

het vruchtje is dan toch niet sterk genoeg blijkbaar.

eens moet het lukken, maar hoeveel kan ik mens fysiek en mentaal en financieel hebben dat is de vraag en iedereen heb zijn eigen grens.

Succes en sterkte

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Ben ik weer...

Ja ik zoek naar antwoorden waarom het niet gelukt is... komt ook omdat ik de afgelopen jaren al zo vaak in de medische molen heb gezeten, dat ik weer twijfel aan mijn eigen lijf.

Vandaag laat ik ook maar weer mijn bloed controleren... kijken of er nog rare waardes tussen zitten.

We gaan trouwens weer gelijk door, nu wachten op de bloeding en dan gelijk weer starten. Er is ons ook aangegeven dat er volop donors zijn op dit moment... Dat houdt volgens mij ook in, dat zodra jij gereed bent..je binnen no time aan de beurt bent..

Liefs

Geplaatst

Hoi Suze,

Ik was enorm benieuwd hoe het jou vergaan was en nu lees ik dat je poging niet gelukt is. Verschrikkelijk jammer....... sterkte met deze enorme teleurstelling. Had zo gehoopt dat je er net zo als ik een zwangerschap aan over zou houden. Nogmaals sterkte!!!

@ Claudia, grappig dat ik je voorbeeld ben. Toen ik net op het forum zat, zo'n 2 jaar geleden alweer was ik nog helemaal niet bezig met ECD. Na mijn mislukte IVF poging wil je toch weer je grenzen verleggen en kwam ik jouw verhaal tegen. Juist JIJ heb mij op het idee gebracht om eens meer te verdiepen in ECD en toen kwam ik erachter dat er niet denderend veel te vinden is op internet.

Mijn donor heeft al geopperd om samen met mij een boekje te gaan schrijven of dit item. Beide kanten (donor - ontvangster) zouden dan breed aan bod kunnen komen en zo anderen meer informeren vanuit een praktijk voorbeeld ECD. Ikzelf moet er nog over nadenken, omdat ik vind dat je wel goed informatief bezig moet zijn........

Gisteren mezelf een cadeautje gedaan en het "tweelingenboek" aangeschaft. Staat alles in over zwangerschap, borstvoeding, opvoeding tot aan de peuterfase toe. Ondanks dat ikzelf er eentje ben van een 2-ling (heb een 2-ling broer) zijn wij op ons 8e uitelkaar gehaald en ben ik uiteindelijk bij een pleeggezin terecht gekomen en verder alleen opgegroeid. Onze band was heel hecht, maar nu dus niet meer. Dit wil ik deze kleintjes niet aandoen, maar ik wil het wel goed aanpakken. Vandaar het boek...... hoop dat ik er wat van opsteek!

Nog eventjes meid en dan mag je weer op controle. Hoop zo dat het bedje goed dik en gespreid is, zodat je heel snel een TP heb en 2 weken daarna een positieve test! Go for it, girl!!!!

Ik duim voor jullie allemaal hoor........ tis ook jullie enorm gegund!!

Liefs,

Elena

Geplaatst

hoi hoi...

Ik heb nog even een vraagje... hoe snel word je eigenlijk ongesteld na het stoppen met de medicatie..

Claudia werd jij ongi na het stoppen met ugostran en die BSM medicatie?

Of moest jij het opwekken met andere medicijnen? (Ik heb namelijk die shot Lucrin gehad en word dus niet uit mezelf ongi)

liefs

Geplaatst

hoi hoi

tuurlijk vraag maar raak hoor!!

Vorige keer werd ik vrij snel ongi na het stoppen van de bolletjes 2 a 3 dg later en heeft best lang geduurd nog van zaterdag tot de donderdag 1,5 week later.

ik moest het niet opwekken kwam zelf na het stoppen van de utrogestan/bolletjes.

En daarna weer met mijn eigen medicatie voor de normale cyclus begonnen voor een paar maandjes tot ik weer ging beginnen met deze poging

Komt die bloeding dan ook niet later, omdat je schrijft dat jullie weer verder als je een bloeding heb gehad als het zeker dat je die niet krijgt kan je natuurlijk ook niet beginnen ?

Wat tof en fijn om te weten dat er nu op dit moment genoeg donoren zijn en ik waarschijnlijk snel aan de beurt ben!!!

@ Elena

Ook wel grappig dat ik jouw voorbeeld weer ben geweest hihihihi

zo helpen we elkaar hier he goed he!!

Wat goed dat je het boek tweelingen heb gekocht om je zo te kunnen voorbereiden op hun komst en het dalijk allemaal zo goed mogelijk te doen!

Opzich ook wel een goed idee van jou donor om samen een boek te schrijven over deze ervaring om zo weer andere mensen te helpen er is idd niet zo heel veel op internet erover te vinden juist hier en dan onze verhalen!!!

Nou meiden

veel liefs Claudia

Geplaatst

Hey Claudia...

Net nadat ik jouw berichtje heb gelezen word ik weer ongi...en niet een klein beetje..

Ik ben wel blij dat het er weer zo snel is... We moeten nu 30 oktober weer komen voor de meting..

Als ik het zo allemaal een beetje gunstig inschat en je na volgende week gereed bent, dan zit jij nog net op het wachtbankje na je terugplaatsing of heb je de uitslag al..., als wij hopelijk weer een GO..

Liefs

Geplaatst

hoi hoi suze

Heb je nog bloed laten prikken vandaag, en wanneer krijg je daar de uitslag van?

Hopelijk is het oke.

en je zal inderdaad zien, je hebt het erover en je ongi komt pfff

Het is vaak zo dat het na ook heftig wel door de provera pfff

maar ja het maakt de binnen wel lekker schoon weer!

Ik ben zo blij met het nieuws dat er op dit moment voldoende donoren zijn, ik ben waarschijnlijk dus zo aan de beurt.

En als jij ook gelijk door kan dan lopen we dalijk bijna gelijk op, zou wel leuk zijn!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja, het is wel heftig op dit moment.. kwam vanochtend uit bed en moest rennend naar de wc.. het kwam in straaltjes naar beneden...bleh!

Maar inderdaad het ruimt wel lekker op...

Het weekend voorbij en dan ben jij alweer aan de beurt!!!! Spannend meid, hoop dat het goed gaat en dat je vanaf maandag ontvangstgereed bent!

Er zijn echt donoren genoeg op dit moment werd gezegd...

De vraag is ook makkelijk je te matchen ben.. gezien mijn vriend donker haar heeft en bruine ogen en ik blond en groene ogen.. zijn we makkelijk in te passen.

Ik was nog even benieuwd... doe je ook nog extra dingen voor deze poging.. ik lees wel vaak wat over acupunctuur en vitamine E..

Ik weet niet of het helpt, maar denk er wel sterk over om bij de volgende poging acupunctuur te doen.

Liefs

Geplaatst

hoi suze

Volgens mij moet ik nog 1 week estradiol slikken volgens het schema wat ik een paar maanden geleden heb gekregen ik zit nu in week 7 en er zijn er 8.

Maar wie weet zegt Ruis wel dat ik klaar ben!

Ik ben wel een beetje opgewonden hoor , ben zo blij dat het zover is zo lang moeten wachten en bezig pfff.

ook blij dat er genoeg donoren zijn doet me ook goed om te horen hihi.

Ik weet niet of wij makkelijk te matchen zijn, mijn vriend heeft bruin haar ik donker blond mijn vriend donker groene ogen ik blauw/groen.

maar als er genoeg donoren zijn dan zal het zeker goed komen zal wel een match bij zitten dan.

Ik doe inprincipe geen extra dingen.

probeer gezond te eten en te bewegen voor de conditie

en op tijd naar bed enzo

En ik slik wel gravitamon zwangerschapsvitaminen is ook voor voor de zwangrschap, tijdens en na daar zit ook foliuimzuur in en vit E.

Ik heb nog gedacht over accapunctuur maar niet gedaan.

lijkt me best druk want volgens mij moet je dan vlak na de TP ook vrij direkt gaan, en als we in belgie zitten en in rotterdam in de buurt naar de accapunctuur moeten dan word dan lastig.

En nu ook ivm met mijn werk ik moet al zovaak vrij nemen voor naar geertgen te gaan.

Mocht het niet slagen nu dan zal ik wel beetje spijt krijgen misschien en doe ik het de volgende keer alsnog.

Want ze bereiden dan je baarmder voor op nessteling enzo en voor de innerlijke rust ook ondersteuning ook niet verkeerd om daar aan te werken en na TP ook iets voor innestelling begreep ik dus ook niet verkeerd.

Liefs Claudia

Geplaatst

Jeetjemineeetje.......

Wat moet jij lang estradiol slikken.... is dat omdat het de vorige keer zo dik was...en watvoor dosering slik jij nu dan ook alweer..

Moet jij ook om de zoveel weken dan de aangroei laten checken ofzo..

Ik heb om info gemaild bij een acupuncturiste... vrijdags vrij...dus zal er maandag wel wat van horen, ik ga het toch proberen, baat het niet, dan schaadt het vast ook niet!

Ik zit er ook mee hoor, dat ik niet gelijk na de tijd kan komen...duurt toch weer 4 uren voordat ik thuis ben..! Maar ik ga het wel overleggen. Ik heb het geluk dat mijn werkgever absoluut niet moeilijk doet.. het tegenovergestelde zelfs, als er wat is, krijg ik onmiddellijk vrij, das wel heel fijn.

Nou, alvast een heeeeeeeel fijn weekend! En ik duim voor je maandag!

(Ik moest ook in week 4 komen, ik stond er gelijk, op dag 1 van week vier... en dat was prima! Hoop dat het bij jou ook zo gaat!) Good luck!

Liefs

Geplaatst

hoi hoi

Vind je het lang ?

Ik heb een schema gekregen voor 8 weken jij niet?

inprincipe eerste weken alleen estradiol en dan een week provera erbij

dan echo en dan nog een paar weken estradiol.

Alleen vorige keer gingen gyn meten en was het dik dus ben ik niet aan de 2 de deel van het het schema gekomen.

Nu moest ik eigenlijk eerder komen, maar toen waren we op aruba dus heeft gyn de echo gewoon doorgeschoven naar as maandag voor de echo ben heel benieuwd hoeveel het bms is nu

dus ik heb nog meting gehad nu spannend he maandag pas!

Maar ben ondertussen wel verder in het schema volgens mij na zondag nog 1 week estradiol

zit nu sinds deze week weer op 3 tbl en volgende week ook en dan klaar.

spannend ook die accapunctuur, wat je zegt baadt het niet schaadt het niet toch!

Liefs claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja, ik vind het wel lang...vergeleken met mijn schema... maar we zijn allemaal anders en het de medicatie zal echt op het individu zijn afgestemd.

Maar mijn schema is... de 1e week 2 tabletjes, week 2 en 3 en 4... 3 tabletjes.. en in week 4 komen voor de echo. Indien alles goed is ben ik dan 3 weken ontvangst gereed.. is er geen donor, dan weer stoppen en provera gebruiken om af te breken en weer op te bouwen.

Morgen is het zover voor jou... spannend.. ik duim voor je...goodluck meid!Liefs

Geplaatst

hoi hoi

Nou idd die van is de helft korter, het zal wel een reden hebben

ik heb geen idee we zijn allebei eicelontvanger!

Ja morgen mogen we weer, en dan een bmscheck ben nu zo benieuwd!!

Ik heb er wel alle vertrouwen in hoor!

Ik laat het morgen weten als we thuis zijn!

Liefs Claudia

Geplaatst

Suze

IK ben klaar voor ontvangst yippie, volgende week gaat Ruis me bellen of er al een donor is!

Bms was goed 12 mm.

SPANNENDDDD ALLEMAAL

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden