Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi hoi,

Nou meid, helemaal super...dat gaat vast niet lang duren....

Spannend hoor.... Heb je enig idee hoe lang je moet wachten... Heeft ie nog wat aangegeven...!?!??!

Top, spannend hoor!!!

Liefs

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Suze,

Je openingsbeicht "ben 33 en vervroegd in de overgang" had ook van mij kunnen zijn. Ik heb 3 maanden geleden deze uitslag te horen gekregen. Inmiddels hebben wij ook een gesprek gehad bij Geertgen. Maar ik vroeg me af hoe jij met deze mededeling bent omgegaan. Kun je me wat tips geven?

Groeten,

Alexandra

Geplaatst

Alexandra,

Ik weet niet precies wat je bedoeld met je vraag...

Hoe ik ermee om ben gegaan...

Ik weet het eigenlijk niet.., omdat wij zo bezig zijn met onze kinderwens, zijn we eigenlijk al heel snel op eiceldonatie over gestapt. We zitten middenin dit proces. Natuurlijk ben ik er verdrietig om en denk vaak, waarom moet het mij overkomen. Ook ben ik soms wel eens zoekende naar de reden ervan.., ik ben meerdere malen geopereerd, en heb soms het idee dat dat het proces versneld heeft. Ik ben nl. van een FSH van 9 in 3 maanden tijd naar FSH 20 en nog 3 maanden later naar rond de 40 gegaan. Heel erg snel dus. Maar er is geen enkele reden of bevestiging dat dit daadwerkelijk de oorzaak is.

Kun je je vraag misschien wat specifieker stellen....

Liefs

Geplaatst

Claudiaatje...

Ik zit eigenlijk te wachten op een berichtje van jou, dat er een donor is!?!?

Is er nog geen nieuws..., ben je nog een beetje rustig!?

Liefs

Geplaatst

Suze

Nee nog niets gehoord, Ruis belt zo en zo maandagavond.

maar ben al weer bang dat het niet zo snel gaat als bij jou en er deze 3 weken geen donor voor ons is pffff

Ik heb het ook nog eens druk op mijn werk opzich gaat de tijd daardoor wel snel maar pfffff

Ik ga Ruis maandag ook vragen hoe het nou zit met het bms want het was 12 mm hij vond het goed anders had hij me ook niet "klaar" bevestigd maar ik slik deze week ook nog steeds 3 tbl het groeit dus nog verder volgens mij?

Dus al met al haal ik weer vanalles door mijn hoofd pfff

Ben niet rustig dus

Het duurt ook allemaal zo lang pfff

Gaat het met jouw wel een beetje jij heb ook heel wat te verwerken?

Ik moet zo weer gaan werken

fijne dag

Liefs Claudia

Geplaatst

hoi dames,

ik lees alle berichten hier om een beetje een idee te krijgen wat iemand doet besluiten om met eiceldonatie te starten en wat er allemaal bij komt kijken. Ik hoop dat ik inmiddels voldoende weet, want ik heb vanmiddag mijn 1e gesprek bij Geertgen met dr Ruis. Allemaal heel spannend.

Ik wens jullie allen heel veel succes.

groet, Diane

Geplaatst

Hoi hoi Claudia,

Ik weet zeker dat er deze 3 weken iemand voor je komt...echt! Ik begrijp je angst...die had ik ook!! Maar het feit dat je vanavond al gebeld wordt, houdt in dat er al gekeken wordt of er deze week iemand voor je is!

De vraag die je bezig houdt over het BSM, die vraag houdt mij ook bezig!

Als je daar antwoord op krijgt, dan mag je die wel ff op de site gooien.

Ik heb namelijk al heel snel slijmverlies, zet mij aan die pilletjes...en dan verlies ik binnen 5 dagen al van die trekdraden...

Denk dus dat het bij mij al heel snel groeit... en vraag me dus ook af als je wat langer moet wachten of dat dan wel goed is... ik neem aan van wel, want uiteindelijk kun je 3 weken wachten...

Verwerken...tja... we zitten alweer volop in deze poging... vrijdag over een week moet ik me alweer melden.. Ik ga ervan uit dat jij dan allang je terugplaatsing hebt gehad.

Ik verwacht echt dat je de komende dagen wat hoort hoor!!!

Spannend...

liefs

Geplaatst

Suze

Ik hoop het zo dat die straks het verlossende goede nieuws heeft!!!!

Ik zal het vragen over het bms en het op de site gooien.

Het is wel fijn he als je na een mislukte poging gelijk weer door kan

Dan is het toch wat makkelijker te verteren omdat je snel weer een nieuwe kans hebt.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hey Claudia,

Ik lees altijd met jullie mee en ik hoop voor jou dat je geweldig goed nieuw hebt gekregen vanavond.

Ik blijf in iedergeval voor je duimen.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hoi hoi

De Gyn heeft gebelt en hij heeft nog geen donormatch.

Hij belt volgende week maandag weer.

Suze

Ik heb ook gevraagd of het BMS dan niet te dik zou worden omdat het al 12mm was.

Hij zei nee als het goed is niet want je blijft hetzelfde aantal slikken dus het is stabiel.

Liefs Claudia

Geplaatst

hoi hoi Claudia...

Dus nog geen nieuws!!!?

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat je wat te horen zou hebben gekregen.

Heeft hij ook verteld waarom er nog geen match is... is er niemand..of is het misschien druk, zijn er veel wachtenden...

Toen wij belden, werd er echt gezegd, dat er volop aanbod is, maar ja.. het blijft natuurlijk afwachten of die precies gelijk lopen aan jouw cyclus.

Pfffffffff... het blijft spannend hoor...

Maar mochten ze eerder een match hebben, dan bellen ze hoor... hou de telefoon goed bij de hand... wij werden ook onverwacht s avonds om 22.00 gebeld!

Nou meid.. ik duim voor je, dat het niet meer te lang op zich laat wachten!

Die BMS meting snap ik nog niet goed hoor...ik verwacht eigenlijk dat het gewoon doorgroeit, maar als ik jou berichtje goed lees, dan houdt het dus in, dat het op een bepaald moment dan gewoon stopt!?!

Dan is mijn volgende vraag... bij jouw is hij toch een keer te dik geweest, toen moest je het toch laten schrapen... hoe kan dat dan... hoe ontstaat dan een te dik vlies!? Mij is het nog niet helemaal duidelijk, maar goed...daarom ben ik ook maar economie gaan studeren en geen medische wetenschappen ;-)...

Ik duim voor je... en hoop dat je de zenuwen wat te baas bent! Liefs Suze

Geplaatst

hoi suze

nee hij heeft niet verteld waarom hij nog niets heeft, maar hij zei vorige week al dat de gevers en de ontvangers in balans moet blijven dus ongeveer even veel.

Wel fijn om te weten dat die om 2200 savonds nog gerust beld vind ik niet erg hoor zolang het maar goed nieuws is!!!

Ik moest het bms laten schrapen omdat ik al 3 kuurtjes pillen op had om het slijmvlies weg te krijgen en het nog steeds niet weg was.

En het was ook onrustig in mijn baarmoeder.

Met het weg schrapen hebben ze ook een poliep weg gehaald.

het slijmvlies bestaat door hormonen, normaal gesproken is het na een menstruatie weg en bouw het zich door hormonen in je lijf weer op totdat je weer ongi word.

is er een bevruchting dan word je niet ongi en blijft het slijmvlies en kan de emmy lekker in het slijmvlies innestellen.

Met IVF doen ze dat met pillen dus kunstmatig vandaar dus die estradiol of byv progynova en met provera byv wekt je ongi op zodat het slijmvlies weg gaat.

Heb ik het zo goed/duidelijk uitgelegt?

En meid ieder zijn vak hoor, ik heb weer geen kaas gegeten van economie!

Liefs claudia

Geplaatst

Hallo Suze,

Ik was zo blij dat ik dat ik je bericht las, van iemand in het zelfde schuitje, dat ik zoveel vragen aan je wilde stellen. Nu ik mijn mail teruglees snap ik dat je er niet zo goed op kunt antwoorden!

Na een jaar van veel onderzoeken, veeeel echo's en een IUI behandeling kreeg ik na het zoveelste bloedonderzoek te horen, per telefoon & op mijn werk, dat ik een FSH gehalte had van 80. Vervroegd in de overgang. Pardon??? Waar heeft u het over???

In de eerste 2 maanden hebben we een second opinion gehad bij UMC en een intake gesprek bij Geertgen. Daarna 4 weken op vakantie geweest. Heerlijk, weer eens genieten!

Na terugkomst leek het kwartje ineens te vallen, en had ik het er erg moeilijk mee. Tja heeft toch zijn tijd nodig he?

Onze vervolgstap is wrs ook Geertgen. Nu ik jouw verhaal (en van anderen gelezen heb) realiseer ik me nog meer dat dit een heftig en spannend traject is. Had je voor aanvang het idee dat je er mentaal "klaar" voor was?

En hoe ga je met die opvliegers om (vooral s' nachts)? Heb je een tip?

En hoe lang duurt het traject bij geertgen ong na een intake?

Ik heb nog veel meer vragen, maar die bewaar ik maar even voor een volgende keer! :-)

Groeten!

Geplaatst

Hoi hoi,

Vind het elke dag zo spannend om te lezen of je al nieuws hebt!!!

Wat duurt wachten dan lang hé..

Ik ga er niet vanuit dat je een cyclus moet wachten hoor.. ik ga ervan uit dat er deze week nog of begin volgende week echt nieuws is!

Gaat het verder nog wel een beetje goed met je?

Ik ben gister begonnen met acupuntuur... ik ben allergisch voor naalden, zag er dus wel tegenop, maar het viel me allemaal harstikke mee! Ik ben op vanalles geprikt en moet volgend week weer. Mocht het moment daar zijn, dan moet ik bellen en wordt er actiever geprikt.

Ook heb ik homeopatische olie pilletjes meegekregen, die goed zouden zijn.

Daar begin ik dus ook maar mee!

Hebben jullie ook al besloten hoe jullie het gaan doen... blijven jullie overnachten daar ergens...want voor jou is het ook wel een hele rit hé.

Liefs

Geplaatst

Nou eh....

Tis altijd weer even zoeken waar ik moet beginnen met vertellen... het is ondertussen ook al zo n lang verhaal aan het worden.

Maar goed, ik schrik van jouw waarde van 80... daar kan je dan echt helemaal niks meer mee... heeft totaal geen zin meer om daar nog IVF mee te proberen, volgens mij...

WIj zelf zijn begonnen met waardes van boven de 20, oplopend naar dik in de 40!!! (en dat vond ik al heel wat!!)

Van opvliegers heb ik eigenlijk nooit last gehad, behalve toen wij het toch gingen proberen via IVF, de hormonen die ik toen kreeg, zorgden idd voor veel opvliegers, de clomid ook!!!

Daar werd ik wel helemaal gek van hoor... had ook behoorlijke last van slapeloosheid, dat vond ik misschien nog wel het ergste! Maar liggen woelen en niet kunnen slapen.. en ik merk het aan mijn benen, ik hou vocht vast.

Maar goed, dat is nu voorbij... voor het ECD traject krijg je een injectie met Lucrin, die je hele eigen hormoonhuishouding plat legt... das heerlijk, geen opvliegers meer, normaal kunnen slapen...eigenlijk nergens meer last van! Die injectie houdt het voor 3 maanden...ben straks alweer aan mijn 2e toe!

Verder heb ik eigenlijk geen tips... er is niets dat echt helpt!! En al die menopauze tabletten, daar kun je nog niks mee doen, zolang je toch dit traject in stapt!

Hoe lang dit traject duurt... bij ons ging het eignelijk heel snel, maar dat is volgens mij afhankelijk van hoe snel je zelf wilt! Wanneer je er klaar voor bent. Wij konden gelijk door... maar ik weet niet in welk stadium jij je bevindt.. waar sta jij...wat heb je besproken en wat is je keuze?

Voor wat betreft het psychologische aspect... ik zit in een achtbaan.. ik weet het niet, zit volop in het ECD traject, waardoor je misschien niet eens goed echt de tijd neemt om eens goed na te denken over wat er precies aan de hand is en wat je overkomt en daar de gevolgend van zijn..

Ik heb een wens en daar ben ik zo op gefocused, dat ik niet echt achterom kijk maar vooruit... me er wel terdege van bewust dat ik nog wel eens een knal kan gaan krijgen...

Hoop dat je wat hebt aan bovenstaand verhaal...

Ik moet er weer vandoor, maar zal zodra je weer een berichtje plaatst zsm reageren..ben vrijwel dagelijks online.

Liefs

Geplaatst

Goedemorgen suze

Nog steeds geen nieuws grrrrr

Het geduld raakt wel op hoor pff

ben gewoon bang dat het er deze cyclus niet in zit

moet wel zeggen dat jou postieve woorden dat het er wel in zit en hij nog wel belt met

goed nieuws me goed doen, thnx lieverd!

Ik heb wel nu een paar dagen vrij gehad (4)

Dus ben nu wel goed uitgerust en dat voelt heerlijk!

Hopelijk belt hij morgen met goed nieuws of anders van de week nog

We gaan de laatste week in en anders word het volgende maand pff

Goed hoor dat je accapuntuur probeerd baadt het niet schaadt het niet.

En voor je gevoel ben je bezig voor een goede verloop van je ivf behandeling, alle beetjes helpen.

Fijn dat het prikken van die naaldjes meeviel!

Ja het is de bedoeling dat we daar in de buurt een paar dagen bliven s toch wat rustiger het zijn toch wel aardig wat kilometers die we dan moeten maken

Ik heb van mijn werk acoord gekregen voor vrije dagen als het zover is, echt fijn!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Wil je nog even heeeeeeel veeeeeeel succes wensen voor morgen... Ik hoop dan echt dat hij positief nieuws voor je heeft!!!!

Kan me helemaal voorstellen dat je geduld opraakt.. wachten duurt zo ontzettend lang als je erop moet wachten.

Wil je bij deze echt nog even een hart onder de riem steken!

Wat fijn dat je gaat overnachten in de buurt en dat je zo lang vrij mag hebben. Het zijn toch weer 5 dagen...wij gingen donderdag naar belgie en maandag aan het einde van de dag was de terugplaatsing.

Nou meid... goodluck komende week... ik hou de site in de gaten!

En laat je niet gek maken hé! (Ik heb makkelijk praten nu..., maar zodra ik weer in jouw schuitje zit loopt de spanning hier ook weer op!)

Liefs

Geplaatst

Hallo Suze,

Fijn dat je zo snel kon reageren! Inderdaad met een FSH van 80 is IVF geen optie meer. Mijn eigen ziekenhuis wilde dat nog niet zo duidelijk stellen, maar bij het UMC wel.

Bij eiceldonatie willen we kiezen voor Geertgen, omdat daar de gegevens van de donr wel te schterhalen zijn (in buitenland vaak niet) en omdat ze werken met het weerderkerigheids principe. Dat heb ik liever dan een bekende donor.

Weer goed slapen en geen opvliegers meer.... misschien kunnen we morgen al starten!! :-) Kom maar op met die wonder-injectie.

Ben benieuwd of de accupentuur werkt. Ik heb daar wel vaker positieve verhalen over gehoord. Zelf ben ik sinds een paar maanden helemaal fan geworden van bodybalance (soort van yoga). Het helpt me om wat rustiger te worden in mijn hoofd.

PS Chantal, heel veel sterkte voor de komende dagen!

Liefs

Geplaatst

Hallo dames,

Na 4 misluke IVF-pogingen waarbij gebleken is dat ik een eicelprobleem heb, is onze enige optie nog ECD. Ook wij zijn net als velen anderen op dit forum aan het twijfelen tussen kliniek Geertgen en Clinica Eugin in Spanje.

Ik schrok wel van het verschil in succespercentages tussen Geertgen en Eugin in Spanje.

We hebben over 2 weken een afspraak in Geertgen.

Wat ik graag zou willen weten is of in Geertgen de coöperatieve wederkerigheid vrijwillig is. Oftewel: is je partner verplicht zijn sperma in te leveren als jij eicellen nodig hebt? Of zijn er ook andere opties mogelijk (bv. een bedrag betalen) als je partner geen sperma wil leveren?

Groetjes,

Loes

Geplaatst

Hoi hoi Alexandra,

Om dezelfde reden als jij, hebben wij ook gekozen voor Geertgen. Wij wilden ook geen bekenden als donor... onze voorkeur ging echt uit naar onbekenden, waarvan later wel te achterhalen is wie het is geweest.

Bodybalance...lekker... zou mij ook wel wat lijken!

Loes,

Ja ik schrok ook van de slagingscijfers tussen Spanje en NL. Dit wordt met name veroorzaakt doordat in Spanje echt met jonge donors wordt gewerkt en de gehele opbrengst voor de ontvanger is, waardoor je echt de allerbeste teruggeplaatst krijgt.

Bij Geertgen is het op basis van wederkerigheid, wat inhoudt dat de leeftijd volgens mij wel al hoger kan liggen en de helft van de opbrengst voor jou is....

Mij is niet bekend dat je een bedrag kunt storten om daarmee te voorkomen dat je partner ook wat moet inleveren. De Stichting is volgens mij wel heel duidelijk gebasseerd op wederkerigheid. Ook om vraag en aanbod in evenwicht te houden.

Wel is het zo dat bij het gesprek van mijn vriend werd gevraagd aan welke groep hij wilde doneren, daar heb je nog een keuze in... hetro, lesbisch, alleenstaande vrouwen, alleen niet rokers, mensen die deelnemen aan het wederkeringheidsprincipe, of alles aan Geertgen overlaten.., dus het kan zijn dat er wel 'eicellen' gedoneerd worden door iemand, die niet als keuze aangeeft dat het alleen voor die doelgroep is... maar ik weet niet precies hoe dit werkt, dat zou je moeten vragen.

Wij hebben ervoor gekozen om af te staan aan de groep die ook deelneemt aan wederkerigheid.. wij worden 'geholpen'door iemand anders voor onze grote wens..en vonden het dan wel zo mooi om ook een ander stel te helpen en ipv alleen te nemen ook te geven.

Maar daar heeft iedereen weer zijn eigen beleving mee... daar heeft een ieder de vrije keus in.

Ik zou gewoon je vragen stellen.

Geplaatst

Hoi Suze,

Hartstikke bedankt voor je uitvoerige antwoord! Hier heb ik absoluut wat aan. Wist niet dat je ook niet de hele opbrengst eicellen krijgt maar een gedeelte. En als ik jou zo hoor is wederkerigheid dus wel een vereiste. Maar je hebt gelijk, het beste is deze dingen over 2 weken te vragen. Op dit moment neig ik met alle informatie toch weer meer naar Spanje ook vanwege de jonge donoren en volledige opbrengst. Maar wie weet dat ik over 2 weken na het gesprek met Geertgen er weer anders over denk.

Ik wens jou heel veel succes met je volgende poging!

Groeten,

Loes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden