Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Suze andere meiden

Ik lees net in een ander topic en wa tik namelijk nog niet wist

Als je denkt binnen 2 maanden zwanger te worden, kan je beter geen mexicaanse griepprik halen en de eerste 13 weken van je zwangerschap niet.

dit staat in het topic "griep en vaccinatie mexicaanse griep"

Liefs Claudia

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi Claudia,

Ik had het al gelezen... en moet ook eerlijk zeggen dat ik in geen risicogroep zit...dus ook niet van plan om die prik te halen! Tenzij het straks echt los gaat! (ben niet echt een fan van injecties.. dat speelt ook mee...ben fobisch voor naalden... !)

Ik ben trouwens bang dat de komende cyclus voor mij ook niks gaat worden, als ik kijk naar het tijdspad..en woensdag ongi wordt, dan red ik het noooooit! Denk dat ik volgende weeek maar eens ga bellen, want hoe ik het uitreken... dan wordt het niks voor sluiting van de labs!

Geplaatst

Ik ga het maandag maar even navragen...

Ik heb echt last van die provera...heb het ook weer ongelovelijk warm.. t is net of de verwarming boven de 25 graden staat!

Morgen het laatste tabletje en dan ben ik blij dat ik het gehad heb!

Heb ook echt vervelende krampen gehad.. en slaap ook zo licht als het maar kan.

Liefs

Geplaatst

Hoi suze

vervelend he die klachten echt niet leuk nee

Ik denk wel dat als de ongi losbreekt het wel gelijk afneemt, bij mij in ieder geval.

Bij mij zijn de klachten nu minder, bijna weg.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Esther,

Heb je inmiddels al een bloeding gehad ? Ik heb tot en met gisteren provera moeten slikken en als het goed is zal ik een dezer dagen ongesteld moeten worden.

Maarre, dat is goed nieuws zeg dat er bij de donor aan de ene kant 8 en de andere kant 5 follikels groeiden zonder stimulatie, dat geeft hoop !!! :-)))))

Wij komen uit Noord-Brabant in de buurt van Eindhoven. Dus we hoeven ook niet zo heel erg ver te reizen steeds. En jullie ?

Ik vind het ook een lastig traject, iedere dag is qua gevoel anders. Vorige week had onze donor wel last van de injectie. Al waren het volgens mij meer spanningen om het feit dat we nu eindelijk gestart zijn. En dan vind ik het lastig dat ik haar niet echt kan helpen en dat zij degene is die dit allemaal doormaakt in plaats van mij. :-( Vind het op zulke momenten ook wel lastig in welke mate ik afstand moet nemen of juist niet. Ze weet in ieder geval dat ik 24/7 voor haar klaar sta, dus mocht er iets zijn dan kan ze altijd bij me terecht !! Verder heb ik een paar hele lieve collega's/vrienden die volledig op de hoogte zijn en waar ik m'n verhaal bij kwijt kan. Da's echt zo ontzettend fijn. Ben ook erg dankbaar voor ieders steun.

Heel veel succes morgen, laat je even weten hoe het is gegaan bij dr. Wissmann ?

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Hallo Allemaal

ik ben ook vrij nieuw op deze site, en lees erg veel goede leuke berichten helaas ook trieste en minder prettige berichten. Ik haal veel tips uit jullie gesprekken naar elkaar. Ik ben een vrouw van net 41 jaar en ik heb de stap genomen om toch mijn droom uit te laten komen. We gaan voor eiceldonatie, we hebben een lieve vriendin die al jaren heeft aangeboden om donor voor ons te zijn. Nu grijpen we deze kans met beide handen aan, alleen ben ik wel bang bang voor wat er komen gaat. Is mijn baarmoeder wel goed? kan mijn vriendin wel donor zijn (ze heeft zelf 3 kiddies) heeft de POF de vervroegde overgang nog meer minpunten. allemaal vragen en vragen. Ik heb afgelopen vrijdag de telefoon gepakt en hoppaaaa ik heb een afspraak op 3 december bij de kliniek in Geerten bij Dr. Ruis spannend allemaal. hoe zit het eigenlijk met de verzekeringen, vergoeden ze eiceldonatie of moet je het daar aangeven als IVF behandling etc.

Ik zit nog niet zolang op deze site en weet ook niet hoe ik kan zien of ik reakties op mijn vragen krijg etc. ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden.

stukje voorgeschiedenis

Ik heb een teratoom op mijn eierstok gehad (dacht dat ik toen zwanger was) ik voelde wel pijntjes etc maar dacht dat komt door de zwangerschap dommmmmmmm ik ben er mee doorgelopen tot het een spoedoperatie werd en ik letterlijk voor de dood ben weg gehaald, mijn eierstok was inmiddels afgestorven in mijn lichaam. De gedachten alleen al maakt me soms nog misselijk dat ik een teratoom heb lief gehad (dacht dat het een kindje was) Nadien kreeg ik te horen dat ik POF had een vervroegde overgang. daar viel onze droom in het duigen. ben er denk ik wel depressief onder geweest terwijl ik dat niet echt wil herkennen. Nu eindelijk na 6 jaar zijn we eruit we gaan er voor. duim voor onsssss.

Veel liefs greeneye

Geplaatst

Hoi Suze,

Balen zeg! De uitspraak van dokter Ruis "er zijn genoeg donoren, no worries" (ok eigen vertaling...) betekent dus niet dat je in je wachttijd automatisch een donor krijgt toegewezen. Dat is in iedergeval goed om te weten, verandert het verwachtingspatroon. Veel succes nog met wachten, hoe lang nog?

Maar gelukkig wel een vakantie in het vooruitzicht! Lekker even helemaal relaxen, very good!

Ik ben nog steeds blij met mijn pilletjes. Voel me nog steeds goed en heb weer energie om allerlei leuke dingen gaan doen. Hormonen zijn toch wel vervelende dingen.....

Liefs Alexandra

Geplaatst

Hoi Ilona,

even een update van mij.

ik ben gelukkig sinds afgelopen maandag aan het vloeien ben er nog nooit zo blij mee geweest............

Gisteren zijn we dr Wissmann geweest en alles was goed onze lieve Sdonor is gisteren gestart met spuiten en zij moet as zaterdag terug komen voor een echo om even te kijken of ze niet overgestimuleerd wordt en ik mag morgen beginnen met het slikken van Estradiol 1 maal daags 2 tabletjes ik mag as dinsdag terug komen voor een echo en zoals het er nu naar uitziet hebben we 30-11 onze punctie dus het gaat nu super snel allemaal.

Ik vind het ook erg moeilijk hoe je in deze situatie afstand moet houden van iemand die zo iets geweldigs voor je doet maar onze donor is redelijk nuchter in alles wel een beetje gezonde spanning omdat ze niet precies weet wat haar te wachten staat en ze heeft zelf al 3 lieve kindjes.

wij wonen ook in NB in de buurt van Boxmeer.

Ben erg benieuwd hoe ik ga reageren op de Estradiol..........

Voor jullie ontzettend veel suc6 as vrijdag in Elsendorp ik zou het wel erg leuk vinden om je een keer tegen te komen daar of om iets af te spreken om dingetjes te kunnen delen.

Laat je weten hoe het is gegaan bij Dr.wissmann ( hoop dat julllie niet zo lang hoeven wachten wij gisteren 2 uur!!!!)

Lieve groetjes,

Esther

Geplaatst

Hoi Esther,

Wat een goed nieuws allemaal zeg, fijn dat het zo goed loopt nu ! Nu hopen op veel eitjes en goede bevruchtingen !!! :-) Ik zal voor je duimen.

Wij moeten dus morgen terug, al ben zowel ik als onze donor nog steeds niet ongesteld geworden. Heb gisteren daarom maar even gebeld en volgens de assistent was dat geen probleem. Hoop maar dat we het dan nog allemaal redden voor de sluiting van het lab op 15 december...

Pff, 2 uur wachten. Da's wel heel erg lang, dat vind ik ook wel het enige nadeel van Geertgen. Verder alleen maar positieve dingen daar meegemaakt. :-))) Ze zijn daar zo aardig, meelevend en positief !! :-)

Onze donor is gelukkig ook erg nuchter eronder, al vind ze het ook wel spannend allemaal ivm het onbekende. Maar ze is een bikkel !! Ben zo trots op m'n lieve zusje !!!! Met ons gaat het nu wel even, al denk ik dat ik morgen vlak voor dat we gaan wel weer zenuwachtig ga worden. Ach, dat hoort er nu eenmaal bij.

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

hoi hoi

Wij moeten ook morgen (ochtend) naar geertgen

Voor een echootje voor het slijmvlies

ben net klaar met ongi en ws ontvangstklaar vanaf morgen

kan mooi voor de stop nog mee.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Ilona,

Hoe was het vrijdag gegaan bij Dr. Wissmann? Ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt voor jullie.

Onze donor is afgelopen zaterdag terug geweest voor een echo en die werdt behoorlijk overgestimuleerd dus ze is van 175 eh naar 50 eh gegaan. aan de ene kant waren er al 15 folikels aan het groeien en de andere kan 11 dus dat gaat erg hard gelukkig houden ze haar goed onder controle.

Morgen moeten we allebei weer terug komen dus ben erg benieuwd........

ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat laat je even iets weten??????

Je mag me ook mailen als je wil. geert.esther@hetnet.nl

Veel suc6,

Liefs Esther

Geplaatst

Hoi Esther,

Vrijdag bij dr. Wissmann was alles ok. We waren op dat moment allebei nog niet ongesteld geworden, maar hadden al wel alle medicatie voor het spuiten en ook voor mij meegekregen. Gelukkig werden zowel m'n zusje als ik de dag erna allebei ongesteld. :-) Inderdaad hoe blij kun je zijn met je ongesteldheid. Wij waren het enorm !!! We moeten morgen terugkomen bij dr. Ruis voor de eerste follikelmeting. Ben benieuwd ! Jullie zijn vandaag weer geweest, toch ? Hoe ging het ?

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

Hoi Ilona,

Net bij dr wissmann geweest en alles zag er goed uit zoals het er naar uit ziet hebben we as maandag de punctie we moeten donderdag nog even terug komen voor de laatste metingen het begint nu allemaal werkelijkheid te worden en daar ben ik best wel emo. van bij onze donor liggen er 25 folikels klaar dus das erg veel vind ik de kans op een zwangerschap volgens dr wissmann is 30%. en bij mij is het bms 6.9 en dat is vanaf 7.2 klaar voor ontvangst dus dat groeit allemaal goed. Ik moet vanaf morgen 3 stuks estradiol gaan slikken.

Suc6 voor morgen ben erg benieuwd of het bij jullie ook allemaal voorspoedig gaat zal voor jullie duimen.

Lieve groetjes Esther

Geplaatst

Hey Esther,

Hier maar weer een update van mij. Gisteren bij dr. Ruis alles was goed, m'n zusje had aan de ene kant ongeveer 6 eiblaasjes zitten en aan de andere kant ongeveer 10. Dus haar dosering is ook omlaag gegaan naar 187 eh. Ik moet vanaf vandaag 3 pilletjes estradiol slikken en dan moeten we maandagochtend terug. Dr. Ruis zei voorzichtig dat we misschien volgende week vrijdag de punctie hebben en anders die maandag erna. Ben erg benieuwd !

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

hoi hoi ilona

Vraagje

Als je een eigen donor meeneemt, doet zij, dus in jou situatie je zus

dan ook mee aan de wederkerigheid/ruildienst, of hoeft dat dan niet?

Wat fijn dat alles zo voorspeodig verloopt!

op naar snel een puntie en TP

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Nee, mijn zusje hoeft helemaal niet aan de wederkerigheid dienst mee te werken. Daar is bij ons nooit sprake van geweest. Zij is dan ook alleen donor voor mij.

Ja, ben echt super blij dat het zo lekker loopt. M'n zusje heeft gelukkig niet echt ergens last van. In het begin waren het de zenuwen, nu vind ze het allemaal appeltje-eitje geloof ik. Nu komt het allemaal zo dichtbij, als volgende week de punctie en de tp al is. Vind het super spannend.

Is er bij jou al iets bekend of je een donormatch hebt ?

Geplaatst

Hoi Ilona en de andere meiden,

Wij de donor en ik zijn vandaag de laatste keer geweest voor een echo en as maandag om 915 staat de punctie gepland ze heeft in het totaal 26 eiblaasjes klaar liggen dan mag ik dinsdag bellen bij dr Wissmann of er een bevruchting heeft plaatsgevonden en dan is as donderdag de tp. en 18 dec testen!!!!!! de spanning is nu echt niet meer te houden en dat wordt alleen maar erger

krijg steeds meer bijverschijnselen van de estradiol een misselijk en vol gevoel en een libido waar je niet meer omheen kunt................

veel suc6 voor iedereen en als jullie tijd hebben mag je voor ons duimen!!!!!!!!!!

Lieve groetjes Esther

Geplaatst

Ha Esther,

Alvast heeeeeeeeel erg veel succes met de punctie morgen ! Ik zal voor jullie duimen !! Ben wel benieuwd hoe het jullie donor zal gaan. Dan kan ik m'n zusje ook alvast een beetje voorbereiden. ;-)

Laat je even weten hoe het is gegaan ? (Ook de trip naar Genk enzo ?)

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

hoi esther

suces morgen met de punctie jullie!!

Dr ruis gaat morgen avond bellen of er al een match/koppeling is dus wie weet zijn wij deze week ook aan de beurt.

Liefs claudia

Geplaatst

Hoi Ilona en de andere dames,

Hier weer even een update van deze kant.

Zoals jullie weten heeft onze donor vandaag de punctie gehad en wat is dat een rot gevoel dat je zo`n ontzettend lief iemand pijn ziet leiden voor jou..........

Alles is wel goed gegaan er waren 20 folikels aangeprikt en in Eindhoven bij het catharina ziekenhuis hebben ze 14 eitjes gevonden.

Nu mogen we morgen naar Dr Wissmann bellen om 11 uur of er een bevruchting heeft plaatsgevonden en zo ja is donderdag de terug plaasting.

Ilona wij hebben nog niet naar Genk toe gehoeven, vandaag was de laatste dag dat de wensmoeders naar Eindhoven toe moesten wel het is trouwens wel een erg raar iets dat je met een koffertje in de auto gaat waar vanaf dat moment JOU eitjes inzitten dat is emotineel best zwaar vond ik. Onze donor is ondertussen bij Geertgen gebleven in de rust kamer en wij hebben haar opgehaald toen we terug waren van Eindhoven. Ze had lekker 1,5 uurtje geslapen.

De begeleiding van Dr Wissmann en monica als assistent was super!!!!!!!

Ik hoop dat bij jullie ook alles voorspoedig verloop en ik zal morgen even schrijven of er een bevruchting heeft plaatsgevonden.

Veel suc6 en sterkte voor iedereen ik leef met een ieder van jullie mee!!!!!!!

Lieve groetjes Esther

Geplaatst

hoi hoi

ja het blijft byzonder allemaal he

Een donor die zo geweldig is om dit voor je te doen echt fantastisch is dat!!!

Dokters en assistenties die super lief zijn tijdens jullie speciale moment

HET koffertje waar iets waardevols/jedroom in zit waar je mee over de weg moet

En over een paar dagen TP ook zeer byzonder!!

Allemaal heel byzonder en heel speciaal!!

veel succes

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik wou jullie even met mijn blijdschap mee laten genieten want ik heb net gehoord dat er 4 embryo`s zijn dus as donderdag hebben we de terug plaatsing echt super spannend zover zijn we nog nooit geweest.

Hoe doen jullie dat tijdens de ww daar zie ik echt enorm tegenop!!!!!!!!!!

18 dec mogen we testen..............

Lieve groetjes en suc6 voor iedereen,

Esther

Geplaatst

Hoi Esther,

Heel erg veel succes vandaag met de terugplaatsing !! Laat je weer weten hoe het was, hoe je je voelt ? Zal denk ik wel een emotioneel moment zijn.

En dan nu die spannende wachtweken in... We zullen voor jullie duimen !!

Wij zijn gisteren nog bij Geertgen geweest. Bij m'n zusje zitten aan de ene kant 14 en aan de andere kant 8 eiblaasjes. Alleen waren ze nog niet groot genoeg. De punctie is waarschijnlijk maandag, we moeten zaterdag nog even terug. Nu maar hopen dat ze geen overstimulatie krijgt.

Succes met alles !!

Groetjes,

Ilona

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden